Ухвала
від 17.10.2022 по справі 308/13404/22
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/13404/22

1-кс/308/4083/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2022 року м. Ужгород

Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання т.в.о. заступника начальника відділу СУ ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_3 , погодженогопрокурором Рахівського відділу Тячівської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів,-

ВСТАНОВИВ:

Із поданого клопотання вбачається, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Закарпатській області перебувають матеріали досудового розслідування №12022070000000172 від 25.06.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191КК України.

24.05.2022до СУГУНП вЗакарпатській областівід УСБУв Закарпатськійобласті надійшлазаява про вчинене кримінальне правопорушення - посадовими особами Приватного Підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 відносно державного майна АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за попередньо змовою групою осіб шляхом зловживання службовим становищем.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Акціонерне Товариство « ІНФОРМАЦІЯ_2 » засноване на державній власності та є приватним акціонерним товариством (далі по тексту Товариство або АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 )

Засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Уповноваженим органом управління, що здійснює управлінням корпоративними правами держави щодо Товариства, - Міністерство економіки України (п, 1.3 статуту Товариства),

Метою створення Акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » згідно з п. 3.1 статуту Товариства є задоволення потреб населення, підприємств, установ та організацій різних форм власності у продовольчому і фуражному зерні, продуктах його переробки, незерновій сировині, елітному і сортовому насінні, надання послуг із зберігання, переробки та реалізації сільськогосподарської продукції і отримання прибутку шляхом провадження підприємницької .діяльності (п. 3.1 статуту Товариства).

Єдиним акціонером Товариства є держава в особі Уповноваженого органу управління ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ), який безпосередньо без скликання загальних зборів Товариства здійснює повноваження з управління корпоративними правами Товариства (п. 6.1 статуту Товариства).

Аналогічні положення визначені у попередній редакції статуті Акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_2 », затвердженій наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 від 18.11.2020 р.№ 2375. "

Згідно з п. 5.4 статуту Товариство здійснює володіння, користування і розпорядження майном, що перебуває у його власності, відповідно до законодавства та мети своєї діяльності.

Товариство створено шляхом перетворення Державного підприємства ІНФОРМАЦІЯ_2 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.06.2011 № 593 Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2010 року № 764 та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07.07.2011 № 325 Про реорганізацію шляхом перетворення державного підприємства ІНФОРМАЦІЯ_2 .

АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » це стратегічне підприємство державного сектору економіки України, є національним оператором зернового ринку України, лідером у сфері зберігання, переробки, перевалки та експорту зернових.

Структура Товариства включає в себе розгалужену мережу структурних підрозділів (філій), які територіально знаходяться по всій території України. До складу АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » входить 26 елеваторів, 18 комбінатів хлібопродуктів, 17 млинів, круп`яні та комбікормові заводи, які забезпечують продовольчу безпеку держави в умовах військової агресії російської федерації проти України під час воєнного стану.

Створення ІНФОРМАЦІЯ_6 відбувалось шляхом передачі майна колишнього підприємства ДАК ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.08.2010 року № 764 Про заходи з утворення державного підприємства ІНФОРМАЦІЯ_8 прийнято рішення щодо ліквідації ДАК ІНФОРМАЦІЯ_9 .

Відповідно до вимог пункту 3 абз. 2 вказаної постанови керівництву ДАК ІНФОРМАЦІЯ_9 доручено здійснити ліквідацію підприємств та надати на затвердження Міністерству аграрної політики та продовольства їх ліквідаційний баланс та акти приймання-передачі цілісних майнових комплексів.

Згідно до переліку який додавався до вказаної постанови у складі інших об`єктів нерухомості до ПАТ ІНФОРМАЦІЯ_3 передано в тому числі ІНФОРМАЦІЯ_10 " (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), яка розташована за адресою: Закарпатська область, с. Горонда.

Хлібна база № 89 - підприємство харчової промисловості розташоване у с. Страбичово, Мукачівського району, Закарпатської області, було дочірнім підприємство ДАК « ІНФОРМАЦІЯ_9 ». Діяло з 1985 по 2013 роки

На виконання постанови Кабінету міністрів України від 11.08.2010 року № 764 у 2014 році до філії ПАТ ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_10 було передано цілісній майновій комплекс.

Про факт передачі майна, було складено акт приймання-передачі цілісного майнового комплексу від 22.01.2014 року б/н - комісією з ліквідації дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії ІНФОРМАЦІЯ_9 ІНФОРМАЦІЯ_10 в особі голови ОСОБА_5 , відповідно до якого останній передав цілісний майновий комплекс Філії Публічного акціонерного товариства ІНФОРМАЦІЯ_3 Хлібна база № НОМЕР_3 . З боку ІНФОРМАЦІЯ_3 акт підписаний ОСОБА_6 . Акт затверджений заступником міністра аграрної політики та продовольства України ОСОБА_7 .

Відповідно до акту, до складу основних засобів було передано в тому числі, все нерухоме майно, залізничні колії, будівлі, споруди та інше майно. Всього за актом прийому- передачі до Філії Публічного акціонерного товариства ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_10 передано майна на суму 12,1 млн.грн.

Згідно плану розміщення цілісного майнового комплексу « ІНФОРМАЦІЯ_10 », балансоутримувачем якого є в теперішній час АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 загальна його площа об`єкту становить 10 га.

09.09.2019 між Приватним Підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (далі по тексту ГШ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ») та АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 було укладено договір №2 надання послуг з доступу до об`єктів інфраструктури.

Згідно п.п. 1.2., 2.1. зазначеного договору АТ ДГІЗКУ надає доступ ПП « ОСОБА_8 » до внутрішньо майданчикових залізничних колій, залізничних вагонних ватів, технологічних проходів, проїздів, внутрішніх автомобільних доріг, майданчиків та інших об`єктів інфраструктури, що призначені для руху та/або стоянки залізничного або автомобільного транспорту, внутрішньо майданчикової ЛЕП, НВ електромережі, нижньозєднуючої галереї трансформаторної підстанції, вбиралень, душових кімнат.

Згідно п.2.2. договору послуги з доступу до об`єктів інфраструктури надаються замовнику для проведення технічних оглядів і обстежень вагонів з вантажем, здійснення заміни колісних пар, усунення незначних несправносте, навантажєння/розвантаження, забезпечення встановленого режиму експлуатації, проїзду, проходу транспорту та спі вробітників замовника.

У травні 2022 року під час проведення інвентаризації майна Філії акціонерного товариства ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_10 , комісією з числа представників центрального офісу АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 встановлено факти використання державного майна сторонніми комерційними структурами без погодження з АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 та відповідного обов`язкового оформлення процедури оренди державного майна.

Так, на території цілісного майнового комплексу Філії акціонерного товариства ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_10 комісією встановлено розміщення на залізничних коліях філії вагонів типу «газовози», які здійснюють експлуатацію залізничних колій, що знаходяться на балансі Акціонерного товариства та для використання ПП « ОСОБА_8 » у встановленому порядку не передавалися.

Окрім того на території підстанції елеватора ТП-10кВ ПП « ОСОБА_9 » було самовільно встановлено трансформатор ТМ-250кВА. Документація, щодо розміщення на території філії ТП-10кВ силового устаткування орендаря відсутня, що також свідчить про наявні факти використання майна філії без обов`язкового виконання вимог Закону України Про оренду державного та комунального майна.

Також встановлено, що ПП « ОСОБА_9 » фактично використовує адміністративні споруди та інше нерухоме майно, яке належить Філії Публічного акціонерного товариства ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_10 без відповідних укладених' договорів про оренду державного майна, на вказаних об`єктах приватна компанія розмістила своїх працівників та відповідну охорону.

У адмінбудівлі ІНФОРМАЦІЯ_10 ПП « ОСОБА_9 » розпочала ремонтні роботи.

Окрім того посадові особи ПП « ОСОБА_9 » здійснили несанкціонований демонтаж частини колій, які належать АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 чим спричинила майнову шкоду Державі в особі Товариства, що унеможливило забезпечувати продовольчу безпеку держави на майновому комплексі Філії АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_10 в умовах військової агресії російської федерації проти України під час воєнного стану.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України, з 24 лютого 2022 року введено в Україні воєнний стан.

Посадові особи ПП « ОСОБА_9 » в самовільний спосіб, без погодження Товариства, нехтуючи чинним законодавством України, на власний розсуд розмістили на території Філії Товариства заправний модуль з резервуарами для перекачування дизельного пального, що суперечить зареєстрованим видам діяльності АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 , та не може бути розміщено на Хлібній базі.

На цей час у АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 відсутні будь-які документи, які б могли підтвердити наявність передбачених діючим законодавством дозволів та ліцензій на функціонування зазначеного об`єкту підвищеної небезпеки, що у подальшому може призвести до надзвичайної події техногенного характеру і як наслідок може спричинити руйнування цілісного майнового комплексу та призвести до загибелі людей.

Окрім того вказані дії, посадових осіб ПГІ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » можуть свідчити про факти підготовки до незаконного заволодіння та використання майна АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 , майно якого належить державі.

Основним напрямком діяльності АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 є здійснення експорту сільськогосподарської продукції виробленої в Україні на зовнішній ринок.

У зв`язку із початком повномасштабного військового вторгнення російської федерації та здійсненням країною-агресором блокування шляхів морського сполучення у Чорному морі, основні шляхи експорту зернових через українські порти виявилися фактично заблокованими, що призвело до початку продовольчої кризи у світі, спричинення шкоди суб`єктам господарської діяльності.

Наразі питання організації та запуску альтернативних шляхів експорту зернових культур з України на зовнішні ринки набуло без перебільшення міжнародної ваги,

У зв`язку із викладеним перед АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 уповноваженими структурами Кабінету' міністрів України поставлено завдання організувати постачання зернової продукції через західний кордон нашої держави.

З метою забезпечення продовольчої безпеки держави АТ ІНФОРМАЦІЯ_3 розпочато проведення комплексу заходів спрямованих на запуск роботи філії « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та використання її потужностей перевалки при здійсненні залізничних перевезень значних об`ємів зернових залізничним транспортом.

Таким чином незаконна діяльність посадових осіб ПП « ОСОБА_9 » призводить до зриву державної програми налагодження альтернативних маршрутів експорту зернових з України під час оголошеного воєнного стану.

Окрім того слід наголосити, що використання державного майна без проведення обов`язкової передбаченої Законом України Про оренду державного та комунального майна процедури його використання є спричиненням прямих збитків державі в особі Акціонерного Товариства ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Відповідно до п. "а" ч. 2 ст. 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» ІНФОРМАЦІЯ_11 , його регіональні відділення та представництва є орендодавцями щодо єдиних майнових комплексів, нерухомого майна (будівель, споруд, їх окремих частин), а також майна, що не увійшло до статутного капіталу, що є державною власністю.

Згідно п. 132 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.06,2020 Хе 483, у разі коли орендодавцем майна є ІНФОРМАЦІЯ_12 , орендна плата спрямовується:

за єдині майнові комплекси державних підприємств - до державного бюджету;

за нерухоме майно державних підприємств, установ, організацій (крім підприємств, установ та організацій галузі кінематографії, що належать до сфери управління МКІП, - на період до 31 грудня 2021 р., та державних підприємств, організацій, установ та закладів, яким указом Президента України надано статус національних та які провадять діяльність з організації конгресів і торговельних виставок) - 70 відсотків орендної плати до державного бюджету, 30 відсотків балансоутримувачу майна;

за майно, що не увійшло до статутного капіталу господарського товариства, створеного у процесі приватизації (корпоратизації), - до державного бюджету. Якщо господарське товариство, створене у процесі приватизації (корпоратизації). утримує об`єкти житлового фонду, що не ввійшли до його статутного капіталу, - 70 відсотків орендної плати до державного бюджету, 30 відсотків господарському товариству.

Описані порушення заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам держави в особі АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Крім цього, в ході досудового розслідування 14.07.2022 у АДРЕСА_1 , проведено огляд земельної ділянки з кадастровим номером 2122781801:00:102:0014, що перебуває у постійному користуванні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на якій розташовано нерухоме майно та залізничні колії. За результатами огляду, виявлено суміжну земельну ділянку з кадастровим номером 2122781801:0000:102:0005, на якій розташовано об`єкт підвищеної небезпеки, газові резервуари, насосну станцію, що потрапляє у охоронну зону елеватора та межує з залізничними коліями АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Клопотання мотивованетим,що зметою встановленняфактичних обставинвчинення вищевказаногокримінального правопорушення,необхідно дослідитиоригінали документівіз землеустроющодо формуванняземельної ділянкиу державномуземельному кадастріПП « ОСОБА_9 »на зкадастровим номером2122781801:00:102:0005та документівіз землеустроющодо встановленнямеж земельноїділянки АТ« ІНФОРМАЦІЯ_2 »з кадастровимномером 2122781801:00:102:0014,державного актуна правопостійного користуванняземлею АТ« ІНФОРМАЦІЯ_2 »,які перебуваютьу володінні ІНФОРМАЦІЯ_13 та зберігаютьсяу ІНФОРМАЦІЯ_14 ,за адресою АДРЕСА_2 .

Слідчий в судове засідання не з`явився. Однак, надав суду заяву, в якій просить розглянути дане клопотання за його відсутності.

Представник особи, у володінні якої знаходяться запитувана інформація, у судове засідання, будучи належним чином повідомленим про час і місце розгляду клопотання, не з`явився, однак його неприбуття відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України не є перешкодою для розгляду клопотання.

Дослідивши матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Як вбачається з клопотання та доданих до нього матеріалів, ГУНП в Закарпатській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, відомості про яке 25.06.2022 року внесені до ЄРДР з а №12022070000000172, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, в ході якого досліджуються обставини того, що невстановленими особами приватного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » привласнено частину під`їзних колій АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у зв`язку з чим спричинено майнову шкоду державі в особі АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Згідно зі ст. 131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ст. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно з ч. ч. 5, 6 ст. 163 КПК України суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

В силу ч. 3 ст. 132 КПК України застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до документів, не допускається, якщо сторона кримінального провадження не доведе, що потреби судового розгляду виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться в клопотанні.

Відповідно до ч. 4 ст. 132 КПК України для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Статтею 98 КПК України визначено, що документи є речовими доказами, якщо вони були знаряддям вчинення злочину або містять відомості, які можуть бути використані як факт доказу чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Так, відповідно до ст. 99 КПК України документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого.

У відповідності до ч. 5 ст. 132 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні надати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Крім того, ч. 7 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Статтею 98 КПК України визначено, що документи є речовими доказами, якщо вони були знаряддям вчинення злочину або містять відомості, які можуть бути використані як факт доказу чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Так, відповідно до ст. 99 КПК України документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого.

У відповідності до ч. 5 ст. 132 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні надати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Враховуючи наведене та беручи до уваги, що слідчим доведено, що під час досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12022070000000172, з метою встановлення важливих обставин, які мають значення доказів у даному кримінальному провадженні, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів з можливістю вилучення належним чином засвідчених копій, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_13 , що за адресою: АДРЕСА_3 та зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_14 , за адресою: АДРЕСА_2 , слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слід задовольнити.

Керуючись ст.ст.40, 131, 132, 159,-164, 309 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати стороні кримінального провадження т.в.о заступника начальника відділу СУ ГУНП в Закарпатській області капітану поліції ОСОБА_10 , дозвіл на проведення тимчасового доступу до оригіналів документів, з вилученням належним чином завірених копій, які знаходяться в розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_13 , що за адресою: АДРЕСА_3 та зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_14 , за адресою: АДРЕСА_2 , а саме документів із землеустрою щодо формування земельної ділянки у державному земельному кадастрі ПП « ОСОБА_9 » з кадастровим номером 2122781801:00:102:0005 та документів із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з кадастровим номером 2122781801:00:102:0014, державного акту на право постійного користування землею АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Ухвала оскарженню не підлягає.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Слідчий суддя Ужгородського

міськрайонного суду ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення17.10.2022
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу106882387
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —308/13404/22

Ухвала від 17.10.2022

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Лемак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні