Справа № 686/29903/20
Провадження № 1-кс/686/9097/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 жовтня 2022 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Хмельницькому клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором, про тимчасовий доступ до документів, у кримінальному провадженні №32020240000000034,
встановив:
11.10.2022 року старший слідчий в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області із клопотанням, погодженим з прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 протимчасовий доступдо документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , група приміщень 177, фактична адреса: АДРЕСА_2 ), із можливістю вилучення їх в оригіналах.
17.09.2020 року ГУ НП у Хмельницькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32020240000000034 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
Клопотання обґрунтовано тим, що «посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у період з 01.01.2019 по 30.06.2020, шляхом не відображення отриманого доходу від здійснення експортних операцій через комісіонера ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », умисно ухилилися від сплати податку на прибуток на суму 9133389,29 грн.
Досудовим розслідування встановлено, що 01.11.2019 службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (Комітент) укладено договір комісії № БМУ-ВГ/011119 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (Комісіонер). Умовами договору зобов`язано Комітента укласти зовнішньоекономічний договір від свого імені, здійснивши всі необхідні митні формальності, а Комісіонера, в свою чергу, - отримати на свій рахунок всі кошти (в т.ч., які надійшли в іноземній валюті) від реалізації товарів, а також повернути виручку в Україну. Згідно пункту 2.7 зазначеного договору, Комісіонер зобов`язаний перерахувати комітенту суму від реалізації товару протягом 15 банківських днів з дня виконання правочину.
З грудня 2019 по січень 2020 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », через Комісіонера ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », експортувало сільськогосподарську продукцію: «олія соняшникова сира, нерафінована, що відповідає ДСТУ 4492:2017. Наливом» в кількості 2057598 кг. на загальну фактурну вартість 33610761, грн.; «шрот соняшниковий з насіння соняшника, не гранульований, українського походження, ДСТУ 4638:2006, UA» в кількості 4105850 кг. на загальну фактурну вартість 17130290,50 грн.
Відправлення ТМЦ здійснювалось через порти м. Херсона, Одеси, Миколаєва.
Згідно наявних баз даних «Єдиного вікна подання електронної звітності» встановлено, що в лютому 2020 року службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перерахували кошти в сумі 2371526,37 грн. (в т.ч. 395254,39 грн. ПДВ) в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за надані послуги згідно договору комісії.
За умовами вказаного договору № БМУ-ВГ/011119 від 01.11.2019, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » зобов`язані були перерахувати на банківські рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » грошові кошти в сумі 50741051,60 грн. від реалізації цієї сільськогосподарської продукції.
В той же час, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не відобразили в податковому обліку підприємства вищевказані операції, що призвело до несплати податку на прибуток в сумі 9133389,29 грн.
Окрім цього, посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у листопаді-грудні 2019 року безпідставно відобразили у податковому обліку безтоварні операції з придбання товарів «соняшникової олії та шроту соняшникового» у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », які фактично не здійснювались, умисно неправомірно сформували податковий кредит, шляхом відображення у податковому та бухгалтерських обліках фіктивних операцій на загальну суму 55840732,16 грн., в. тому числі 9306788,69 грн. ПДВ.
Таким чином, посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ухилившись від сплати податків на суму 18440177,98 грн., завдали Держаному бюджету України збитків в особливо великих розмірах.
З метою дослідження обставин проведення фінансово-господарських операцій між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » виникла необхідність дослідження первинних бухгалтерських документів та документів податкового обліку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: всіх первинних бухгалтерських документів та податкової звітності по факту реалізації соняшникової олії та шроту соняшникового, з використанням комісійних послуг ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період 2019-2020 років (в тому числі щодо експорту товарно-матеріальних цінностей), договорів (контрактів, угод) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », специфікацій до договорів, документів які стосуються договору комісії № БМУ-ВГ/011119 від 01.11.2019 (договір з додатками, звіти, заперечення, акт наданих послуг, інші первинні документи як стосуються договору комісії),а також первинних документів бухгалтерського та податкового обліку по факту придбання соняшникової олії та шроту соняшникового у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (договорів з додатками та специфікаціями, договорів комісії, податкових накладних, видаткових накладних, актів прийому передачі (виконання робіт), контрактів (договорів), доповнення до договорів/контрактів, договорів комісії, вантажно-митних декларацій та інших митних декларацій зі всіма додатками, договорів доручення, довіреностей на отримання товару (касових книг, видаткових та прибуткових касових ордерів, квитанцій, авансових звітів), а також усіх касових чеків, документів підтверджуючих походження, якість та технічний контроль придбаної продукції, внутрішніх документів по переміщенню і прийманні (передачі) ТМЦ, документів по переміщенню (надходженню, видачі) ТМЦ по складу підприємства (складські книги, складські карти і т.п.), реєстр руху автотранспорту (в`їзд, виїзд на територію підприємства, орендованого складу, журнал в`їзду, виїзду транспортних засобів, з обов`язковим зазначенням тоннажу, держ. номерів автотранспорту) протоколів погодження ціни, реєстрів виданих (отриманих) податкових накладних, сертифікатів про походження ТМЦ та сертифікатів якості, банківські виписки, які підтверджують проведені розрахунки, наряди на відвантаження (переоформлення) ТМЦ, документів щодо сплати грошових коштів за зберігання ТМЦ на складах, інших документів, де маються відомості щодо фінансово-господарської діяльності зазначених підприємств) за період 2019-2020 років.
Вказані документи мають важливе доказове значення у кримінальному провадженні та в подальшому необхідні для проведення документальних перевірок та судових експертиз (почеркознавчої, економічної, тощо)».
Слідчий у судове засідання не з`явився, у клопотанні слідчого міститься прохання про розгляд клопотання без участі його ініціатора.
Крім того, у своєму клопотанні слідчий просить розглядати клопотання без часті володільця документів, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.
Беручи до уваги, що слідчим у клопотанні доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення запитуваної інформації, тому розгляд клопотання з урахуванням положень ч. 2ст. 163 КПК Українипроводиться слідчим суддею без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.
За змістом ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження, різновидом яких є тимчасовий доступ до речей і документів, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити виїмку).
Статтею 160 КПК України встановлено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Оцінивши обґрунтованість та підставність наведених слідчим доводів, слідчий суддя дійшов висновку, що слідчим доведено наявність достатніх підстав, передбачених ч. 5 ст.163 КПК України, вважати, що речі та документи, про тимчасовий доступ до яких клопоче слідчий, знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , фактична адреса: АДРЕСА_2 ), самі по собі так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів. З матеріалів клопотання слідує, що необхідність вилучення оригіналів документів обумовлене потребою призначення судових експертиз, зокрема почеркознавчої та економічної, а тому є підстави для надання розпорядження щодо можливості вилучення оригіналів документів.
Відтак, з урахуванням доведених слідчим обставин, а саме: підстав для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів, визначених у ст.160,163 КПК України; що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та свободи, оскільки отримати вказану в клопотанні інформацію неможливо іншим способом; за допомогою саме такого виду заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ, може бути виконане завдання слідчого щодо забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого є підставним, обґрунтованим і підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України,
постановив:
Клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 задовольнити.
Надати дозвіл старшим слідчим в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , старшим слідчим цього ж відділу ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , а також слідчим цього ж відділу ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 на тимчасовий доступ до оригіналів первинних бухгалтерських документів, документів бухгалтерського та податкового обліку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які знаходиться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , група приміщень 177, фактична адреса: АДРЕСА_2 ), а саме до: всіх первинних бухгалтерських документів та податкової звітності по факту реалізації соняшникової олії та шроту соняшникового, з використанням комісійних послуг ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за період 2019-2020 років (в тому числі щодо експорту соняшникової олії та шроту соняшникового), договорів (контрактів, угод) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », специфікацій до договорів, документів, які стосуються договору комісії № БМУ-ВГ/011119 від 01.11.2019 (договір з додатками, звіти, заперечення, акти наданих послуг, інших первинних документів, які стосуються договору комісії), а також первинних документів бухгалтерського та податкового обліку по факту придбання соняшникової олії та шроту соняшникового у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (договорів з додатками та специфікаціями, договорів комісії, податкових накладних, видаткових накладних, актів прийому передачі (виконання робіт), контрактів (договорів), доповнення до договорів/контрактів, договорів комісії, вантажно-митних декларацій та інших митних декларацій зі всіма додатками, договорів доручення, довіреностей на отримання товару (касових книг, видаткових та прибуткових касових ордерів, квитанцій, авансових звітів), а також усіх касових чеків, документів, підтверджуючих походження, якість та технічний контроль придбаної продукції, внутрішніх документів по переміщенню і прийманню (передачі) соняшникової олії та шроту соняшникового, документів по переміщенню (надходженню, видачі) соняшникової олії та шроту соняшникового по складу підприємства (складські книги, складські карти і т.п.), реєстр руху автотранспорту (в`їзд, виїзд на територію підприємства, орендованого складу, журнал в`їзду, виїзду транспортних засобів, з обов`язковим зазначенням тоннажу, державних номерів автотранспорту) протоколів погодження ціни, реєстрів виданих (отриманих) податкових накладних, сертифікатів про походження соняшникової олії та шроту соняшникового та сертифікатів якості, банківських виписок, які підтверджують проведені розрахунки, наряди на відвантаження (переоформлення) соняшникової олії та шроту соняшникового, документів щодо сплати грошових коштів за зберігання соняшникової олії та шроту соняшникового на складах за період 2019-2020 років, із можливістю вилучення їх в оригіналах.
Уповноваженим службовим особам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса АДРЕСА_1 , група приміщень 177, фактична адреса АДРЕСА_2 ), надати тимчасовий доступ до вказаних документів та можливість їх вилучення.
Ухвала діє по 12 грудня 2022 року.
Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2022 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 106883242 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Кирик О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні