ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 жовтня 2022 року м. Київ № 640/27426/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справуза позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «ТРАК ДРАЙВЕР»до1. Головного управління ДПС у м. Києві, 2. Державної податкової служби Українипровизнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАК ДРАЙВЕР» звернулось з позовом до Окружного адміністративного суду м. Києва до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України, в якому просить:
скасувати рішення № 97965 від 05.08.2020р. про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;
прийняти рішення про невідповідність ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» критеріям ризиковості платника податку;
вважати прийнятою та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 28.05.2020р. на суму 1 633,00 грн., у тому числі ПДВ 272 грн. 17 коп. ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» днем її фактичного отримання.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» за результатами взаємовідносин з ТОВ «АВТО РОЯЛ ПАРТС» складено та подано для реєстрації податкову накладну №5 від 28.05.2020р.
Відповідно до квитанції документ прийнято, проте реєстрацію податкової накладної зупинено. Податкова накладна на думку ДПС України відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу відповідає вимогам п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
В подальшому, рішення ДПС України № 75891 від 10.06.2020р. повідомлено позивача про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Позивач зазначає, що позивач не погоджується з рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 75891 від 10.06.2020р., оскільки останнє не містить підстав та обґрунтувань причин віднесення Позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.
Позивач окремо зазначає, що пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку не є самостійним та окремим пунктом для визначення ризиковості платника податку та означає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2020 року вказану справу прийнято до провадження та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Вказаною ухвалою суду відповідачам надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення їм даної ухвали на подання до суду відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, або заяву про визнання позову.
22 лютого 2021 року ГУ ДПС у м. Києві надано відзиви на позовну заяву, в якому відповідач 1 просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки оскаржуване рішення прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством.
У поданій до суду відповіді на відзив, позивач не погоджується з доводами відповідача 1 та просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Станом на час вирішення справи, відповідачем 2 обов`язку щодо доведення правомірності своїх дій та рішень не виконано, відзиву без поважних причин не надано.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
Між ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» та ТОВ «АВТО РОЯЛ ПАРТС» укладено договір купівлі-продажу у спрощений спосіб, а саме через рахунок-фактуру.
28.05.2020р. за усною домовленістю між вказаними сторонами, позивачем на електронну адресу ТОВ «АВТО РОЯЛ ПАРТС» було надіслано рахунокфактуру № 53 від 28 травня 2020р. щодо купівлі наступного товару: підшипник SКFVKHB2056; підшипник SКFVKHB2057; сальник маточний EL453910; на зальну суму 1 633,00 грн., у тому числі ПДВ 272 грн. 17 коп.
Відповідно до цього, ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» було виписано податкову накладу № 5 від 28.05.2020р. на суму 1 633,00 грн., у тому числі ПДВ - 272 грн. 17 коп.
У той же день 28.05.2020р. ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» здійснило передачу запчастин ТОВ «АВТО РОЯЛ ПАРТС», що підтверджується підписаною видатковою накладною № 49 від 28.05.2020р.
29.05.2020р. ТОВ «АВТО РОЯЛ ПАРТС» належним чином оплатило отримані автозапчастини, що підтверджується платіжним дорученням №2461 від 29.05.2020р.
10 червня 2022 року податкову накладну № 5 від 28.05.2020р. направлено її для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції вказана податкова накладна прийнята, але реєстрацію по ній зупинено. Підставою для зупинення реєстрації зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.8 «Критеріїв ризиковості платника податку». Позивачеві запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
10 червня 2020 року за результатами моніторингу щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у м. Києві № 85688 платника податку ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» було віднесено до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Дане рішення прийнято на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
В полі «податкова інформація» Контролюючий орган зазначив: «В ході аналізу баз даних ДПС отримано податкову інформацію, що СГ реалізує в транзит автозапчастини. Податковий кредит сформовано від придбання ТМЦ у СГ, що здійснюють ризикову діяльність: ТОВ «СПЕЦПРОДТЕХНОЛОГІЇ» (код 39240332), ТОВ «АНДРОЩУК» (код 373336059), ТОВ «МОНАКО КОМПАНІ» (код 40637550), ТОВ «ГРУП ТРЕЙД ТОРГ» (код 43202680), ТОВ «ІНТЕР`ЄР ГРУП» (код 39111949)».
23.06.2020 р. ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР», через Єдине вікно подання електронної звітності ДПС України надіслано вимогу щодо виключення платника із реєстру ризикових платників податку, до вимоги було додано первинні документи та пояснення щодо підтвердження реальності здійснення операцій та діяльності підприємства у цілому.
За результатами розгляду цих пояснень Комісія регіонального рівня прийняла Рішення про відповідність платника податку на додану вартість - ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» критеріям ризиковості платника податку № 85050 від 06.07.2020 року.
Дане рішення прийнято на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
В полі «податкова інформація» Контролюючий орган зазначив: «Використовуючи бази даних ДПС України, надані пояснення та копії документів, проведено аналіз діяльності ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» (40726472), в процесі якого встановлено, що СГ реалізує в транзит автозапчастини. Податковий кредит сформовано від придбання ТМЦ у СГ, що здійснюють ризикову діяльність: ТОВ «СПЕЦПРОДТЕХНОЛОГІЇ» (код 39240332), ТОВ «АНДРОЩУК» (код 373336059), ТОВ «МОНАКО КОМПАНІ» (код 40637550), ТОВ «ГРУП ТРЕЙД ТОРГ» (код 43202680), ТОВ «ІНТЕР`ЄР ГРУП» (код 39111949), ТОВ «СІМПЛЕКС КОМПАНІ» (40528261), ТОВ «АЗОВБУДВЕНТИЛЯЦІЯ» (33244305), ТОВ «ОПТОРГСЕРВІС» (43169502), ТОВ «ЄВРО АГРО ТОРГ» (40819488), ТОВ «МЕРТА АЛЬЯНС» (39726537), ТОВ «ВАЙТІНВЕСТ» (40556896), ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 2019» (43202874), ТОВ «ОФОРТ-7» (39644842), ГИПИК КОСТЯНТИН ІЛЛІЧ (1923600893), ТОВ «ОПТОРГКОМПАНІ» (43169523)».
23.07.2020р. ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» до Комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС було направлено Скаргу на рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості № 85050 від 06.07.2020р із додатковими документами, щодо підтвердження реальності здійснення операцій та роботи підприємства.
За результатами розгляду цих пояснень Комісія регіонального рівня прийняла Рішення про відповідність платника податку на додану вартість - ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» критеріям ризиковості платника податку № 97965 від 05.08.2020 року.
Незгода позивача з діями відповідача щодо не вчинення ними дій по виключенню позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку та зупиненню податкової накладної № 5 від 28.05.2020р., останній звернувся з позовом до суду.
Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165).
Згідно з пунктом 3 Порядку №1165 податкові накладні/ розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово - господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно пункту 6 Порядку № 1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Як було встановлено вище, 10.06.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення № 75891 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, в якості підстави для відповідності ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» Критеріям ризиковості платника податку, відповідачем вказаний п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, за результатами розгляду поданої позивачем інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Беручи до уваги викладене, суд звертає увагу, що положеннями пункту 6 Порядку №1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
Додатком 4 до Порядку №1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржувані рішення прийнято з підстав відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Додатком №1 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пункт 8 яких передбачає, що такий критерій, як наявність у контролюючих органів податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.
Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Аналогічну правову позицію займає Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.
В той же час, оскаржуване рішення не містить жодної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.
В якості доказів, на підставі яких винесені оскаржуване рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідачем не надано жодних належних та допустимих доказів, які б підтверджували наявну податкову інформацію, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Натомість, згідно матеріалів справи встановлено, що з метою виключення позивача з реєстру ризикових суб`єктів господарювання, податковому органу було надано документи, якими підтверджується правомірність здійснення господарських операцій з ТОВ «СПЕЦПРОДТЕХНОЛОГІЇ» (код 39240332), ТОВ «АНДРОЩУК» (код 373336059), ТОВ «МОНАКО КОМПАНІ» (код 40637550), ТОВ «ГРУП ТРЕЙД ТОРГ» (код 43202680), ТОВ «ІНТЕР`ЄР ГРУП» (код 39111949), ТОВ «СІМПЛЕКС КОМПАНІ» (40528261), ТОВ «АЗОВБУДВЕНТИЛЯЦІЯ» (33244305), ТОВ «ОПТОРГСЕРВІС» (43169502), ТОВ «ЄВРО АГРО ТОРГ» (40819488), ТОВ «МЕРТА АЛЬЯНС» (39726537), ТОВ «ВАЙТІНВЕСТ» (40556896), ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 2019» (43202874), ТОВ «ОФОРТ-7» (39644842), ГИПИК КОСТЯНТИН ІЛЛІЧ (1923600893), ТОВ «ОПТОРГКОМПАНІ» (43169523)».
Разом із тим, відповідач не обґрунтував, чому ці факти не були взяті до уваги на підтвердження невідповідності платника податку критерію ризиковості платника податку..
Суд також звертає увагу, що відповідачем доказів того, що контролюючий орган досліджував обставини господарської діяльності позивача станом на момент прийняття оскаржуваних рішення надано не було.
Також відповідачем не надано суду жодних доказів на підтвердження фактичної відсутності у контрагентів позивача об`єктивної неможливості здійснення господарської діяльності з надання послуг, адже у комерційній діяльності виконання послуг не завжди вимагає наявності власних основних засобів, значної кількості персоналу, оскільки наявна можливість укладення договорів оренди, найму тощо.
Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідними наслідками у вигляді внесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання, у зв`язку з чим рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку - коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у м. Києві № 97965 від 05.08.2020р про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є протиправним та таким що підлягає скасуванню.
Поряд з цим, суд звертає увагу, що згідно статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Отже, на думку суду, належним способом захисту прав позивача, який забезпечить їх ефективне поновлення, є зобов`язання Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАК ДРАЙВЕР» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Поряд з цим, суд звертає увагу, що відповідно до абз. 1 ч. 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
З системного аналізу вказаних норм КАС України можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду, у випадку визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень, зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Тобто законодавець передбачив обов`язок суду змусити суб`єкт владних повноважень до правомірної поведінки, а не вирішувати питання, які належать до функцій і виключної компетенції останнього (дискреційні повноваження), тому втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Суд зазначає, що податковим органом не було прийнято рішення про відмову реєстрації податкової накладної №5 від 28.05.2020р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, а було лише вчинено дії по її зупиненню з пропозицією надання позивачем документів або пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які визнано судом протиправними.
При цьому, жодних рішень про реєстрацію чи відмову в реєстрації податкової накладної відповідачем не приймалося, як і не подавалося позивачем жодних пояснень на адресу контролюючого органу з обґрунтуванням безпідставності його дій щодо зупинення реєстрації податкової накладної, чи документів, які б підтверджували таке його право.
Суд звертає увагу на те, що під час розгляду даної справи з`ясовувалися лише обставини правомірності зупинення реєстрації податкової накладної, а не наявність правових підстав для її реєстрації чи відмови.
А тому, за вказаних обставин, відповідна вимога про зобов`язання вчинити певні дії по реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 28.05.2020р. на суму 1 633,00 грн., у тому числі ПДВ 272 грн. 17 коп. ТОВ «ТРАК ДРАЙВЕР» днем її фактичного отримання, є передчасною та до задоволення не підлягає.
Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінюючи подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд прийшов до переконання про часткове задоволення позовних вимог.
Згідно з частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАК ДРАЙВЕР» (код ЄДРПОУ 40726472, 02081, м. Київ, вул. Урлівська, 20, кв. 266) задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 97965 від 05.08.2020 року.
3. Зобов`язати Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАК ДРАЙВЕР» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
4. В задоволені решти позовних вимог - відмовити.
5. Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАК ДРАЙВЕР» (код ЄДРПОУ 40726472, 02081, м. Київ, вул. Урлівська, 20, кв. 266) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 2102, 00 грн. (дві тисячі сто дві гривні, 00 копійок).
6. Стягнути з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, 04953, м. Київ, Львівська площа, 8) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАК ДРАЙВЕР» (код ЄДРПОУ 40726472, 02081, м. Київ, вул. Урлівська, 20, кв. 266) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 2102, 00 грн. (дві тисячі сто дві гривні, 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2022 |
Оприлюднено | 25.10.2022 |
Номер документу | 106887055 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні