Постанова
від 19.10.2022 по справі 440/12670/21
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2022 р.Справа № 440/12670/21Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Чалого І.С.,

Суддів: Ральченка І.М. , Катунова В.В. ,

за участю секретаря судового засідання - Юсіфової Г.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду в м. Харкові адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду (головуючий суддя І інстанції Супрун Є.Б.) від 23.11.2021 року (повний текст рішення складено 29.11.2021 р.) по справі № 440/12670/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КО ТРАНС" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

11.10.2021 позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Полтавській області (надалі - ГУ ДПС у Полтавській області, відповідач), в якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №3041691/42780442 від 30.08.2021, №3072432/42780442 від 06.09.2021, №3072433/42780442 від 06.09.2021, №3072436/42780442 від 06.09.2021, №3072434/42780442 від 06.09.2021, №3072435/42780442 від 06.09.2021;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №180 від 24.07.2021, №190 від 26.07.2021, №203 від 28.07.2021, №209 від 28.07.2021, №216 від 29.07.2021, №222 від 30.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані для реєстрації ТОВ "Ко Транс".

В обґрунтування позовних вимог вказує, що відбулося порушення прав добросовісного платника податків, яке заявник пов`язує з фактом протиправної, як на його думку, відмови в реєстрації податкових накладних за наявності усіх передбачених Податковим кодексом України на те передумов, зокрема пояснень і первинних документів у достатній кількості для підтвердження реальності здійснених ним господарських операцій, що пов`язані з наданням замовникам послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 23.11.2021 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №3041691/42780442 від 30.08.2021, №3072432/42780442 від 06.09.2021, №3072433/42780442 від 06.09.2021, №3072436/42780442 від 06.09.2021, №3072434/42780442 від 06.09.2021, №3072435/42780442 від 06.09.2021.

Зобов`язано Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №180 від 24.07.2021, №190 від 26.07.2021, №203 від 28.07.2021, №209 від 28.07.2021, №216 від 29.07.2021, №222 від 30.07.2021 днем подання їх на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Ко Транс" (код ЄДРПОУ 42780442).

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 44057192) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ко Транс" (вул. Благодатна, 8, с. Піщане, Кременчуцький район, Полтавська область, 39701, код ЄДРПОУ 42780442) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 13 620 (тринадцять тисяч шістсот двадцять) грн 00 коп.

Відповідач, Головне управління ДПС у Полтавській області, не погодившись із судовим рішенням, подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на незаконність та необгрунтованість рішення суду першої інставнції, просить скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23.11.2021 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач зазначає, що за результатами опрацювання копій первинних документів, поданих ТОВ "Ко Транс" до податкових накладних на підтвердження факту надання автопослуг, реєстрація яких була зупинена, встановлено, що в порушення п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платником надано неповний пакет первинних документів, оскільки відсутні документи, що підтверджують право власності/користування на транспортні засоби, якими були надані послуги перевезення нафтопродуктів. Крім того, в порушення Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363, у товарно-транспортних накладних відсутні повні відомості щодо вантажно-розвантажувальних операцій, а також не зрозуміло хто прийняв вантаж з боку вантажоодержувача, що ставить під сумнів факт одержання перевезеного товару безпосередньо вантажоодержувачем.

Представником позивача надано заяву про розгляд справи за іх відсутністю.

Представники сторін про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені у встановленому законом порядку.

Колегія суддів визнала за можливе розглянути справу з урахуванням положень ч. 4 ст. 229 та ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, що ТОВ "Ко Транс" (код ЄДРПОУ 42780442, вул. Благодатна, 8, с. Піщане, Кременчуцький район, Полтавська область) 29.01.2019 зареєстроване у статусі юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №15691020000001005. Основним видом діяльності ТОВ "Ко Транс" за КВЕД є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

В рамках зареєстрованих видів господарської діяльності 30.04.2021 між ТОВ "Ко Транс" (Перевізник) та ТОВ "Вейс Оіл" (код 44081199) (Замовник) був укладений договір №30/04/2021/1 перевезення вантажів автомобільним транспортом (т. 1 а.с. 34-35), за умовами якого Перевізник бере на себе зобов`язання доставити ввірений йому для перевезення вантаж (згідно накладної між вантажовідправником та вантажоодержувачем) до пункту призначення і видати його уповноваженій на одержання вантажу особі. Замовник зобов`язується надати для перевезення вантаж та сплатити за перевезення вантажу (згідно рахунку наданого Перевізником). Перевізник виконує для Замовника пов`язані з перевезенням вантажу транспортно-експедиційні послуги. Розрахунки між Перевізником і Замовником здійснюються шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Перевізника. Вартість перевезення включає в себе транспортно-експедиційні послуги, розмір яких визначається рахунком, наданим Перевізником після виконання робіт.

На виконання взятих на себе зобов`язань за договором перед ТОВ "Вейс Оіл" позивач здійснив перевезення вантажів автомобільним транспортом, на підтвердження чого надав суду:

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №24/07-1 від 24.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажоодержувача ТОВ "Вейс Оіл" від вантажовідправника ТОВ "КТД "Зернопродукт" (код 36601015) (пункт навантаження: Полтавська обл., Шишацький р-н, с. Нижні Яреськи, вул. Залізнична, 2, пункт розвантаження: м. Кременчук) абсорбенту газоконденсатного масою 25 500 кг (т. 1 а.с. 36);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №22 від 24.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням ТОВ "Вейс Оіл" для вантажоодержувача ФГ "Первомагро" (пункт навантаження: Полтавська обл., м. Кременчук, пункт розвантаження: Харківська обл., м. Первомайський, вул. Миру) абсорбенту газоконденсатного масою 25 500 кг (т. 1 а.с. 37);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №26/07-2 від 26.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажоодержувача ТОВ "Вейс Оіл" від вантажовідправника ТОВ "КТД "Зернопродукт" (код 36601015) (пункт навантаження: Полтавська обл., Шишацький р-н, с. Нижні Яреськи, вул. Залізнична, 2, пункт розвантаження: м. Кременчук) абсорбенту газоконденсатного масою 25 800 кг (т. 1 а.с. 48);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №24 від 26.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням ТОВ "Вейс Оіл"для вантажоодержувача ФГ "Первомагро" (пункт навантаження: Полтавська обл., м. Кременчук, пункт розвантаження: Харківська обл., м. Первомайський, вул. Миру) абсорбенту газоконденсатного масою 25 800 кг (т. 1 а.с. 49);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №28/07-3 від 28.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажоодержувача ТОВ "Вейс Оіл" від вантажовідправника ТОВ "КТД "Зернопродукт" (код 36601015) (пункт навантаження: Полтавська обл., Шишацький р-н, с. Нижні Яреськи, вул. Залізнична, 2, пункт розвантаження: м. Кременчук) сировини вуглеводневої масою 28 080 кг (т. 1 а.с. 59);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №21 від 28.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням ТОВ "Вейс Оіл" для вантажоодержувача ТОВ "Центрекобуд" (код 38435959) від вантажовідправника ТОВ "Вейс Оіл" (пункт навантаження: Полтавська обл., м. Кременчук, пункт розвантаження: Полтавська обл., м. Кременчук) сировини вуглеводневої масою 28 080 кг (т. 1 а.с. 60);

- товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №28/07-2 від 28.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажоодержувача ТОВ "Вейс Оіл" від вантажовідправника ТОВ "КТД "Зернопродукт" (код 36601015) (пункт навантаження: Полтавська обл., Шишацький р-н, с. Нижні Яреськи, вул. Залізнична, 2, пункт розвантаження: м. Кременчук) абсорбенту газоконденсатного масою 25 600 кг (т. 1 а.с. 70);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №27 від 28.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажовідправника ТОВ "Вейс Оіл" для вантажоодержувача ТОВ "Колос Слобожанщини" (пункт навантаження: Полтавська обл., м. Кременчук, пункт розвантаження: Харківська обл., м. Первомайський, вул. Миру) абсорбенту газоконденсатного масою 25 600 кг (т. 1 а.с. 71);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №29/07-1 від 29.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажоодержувача ТОВ "Вейс Оіл" від вантажовідправника ТОВ "КТД "Зернопродукт" (код 36601015) (пункт навантаження: Полтавська обл., Шишацький р-н, с. Нижні Яреськи, вул. Залізнична, 2, пункт розвантаження: м. Кременчук) сировини вуглеводневої масою 24 800 кг (т. 1 а.с. 82);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №28 від 29.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажовідправника ТОВ "Вейс Оіл" для вантажоодержувача ТОВ "Агропродукт Поділля" (пункт навантаження: Полтавська обл., м. Кременчук, пункт розвантаження: Харківська обл., м. Харків, вул. Державніська) сировини вуглеводневої масою 24 800 кг (т. 1 а.с. 83);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №30/07-1 від 30.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажоодержувача ТОВ "Вейс Оіл" від вантажовідправника ТОВ "КТД "Зернопродукт" (код 36601015) (пункт навантаження: Полтавська обл., Шишацький р-н, с. Нижні Яреськи, вул. Залізнична, 2, пункт розвантаження: м. Кременчук) абсорбенту газоконденсатного масою 25 580 кг (т. 1 а.с. 93);

- товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів (нафти) №26 від 30.07.2021, відповідно до якої автопідприємство ТОВ "Ко Транс" виконує перевезення за замовленням вантажовідправника ТОВ "Вейс Оіл" для вантажоодержувача ТОВ "Агроінвест Холдинг" (пункт навантаження: Полтавська обл., м. Кременчук, пункт розвантаження: Харківська обл., Нововодолазький р-н, с. Старовірівка) абсорбенту газоконденсатного масою 25 580 кг (т. 1 а.с. 94).

За фактом надання послуг з перевезення вантажів ТОВ "Ко Транс" виставлено рахунки-фактури: №769 від 24.07.2021 на загальну суму 15000,00 грн, в т.ч. ПДВ - 2500,00 грн (т. 1 а.с. 38), №772 від 26.07.2021 на загальну суму 12500,00 грн в т.ч. ПДВ - 2500,00 грн (т. 1 а.с. 50), №773 від 28.07.2021 на загальну суму 12500,00 грн, в т.ч. ПДВ 2500,00 грн (т. 1 а.с. 61), №844 від 28.07.2021 на загальну суму 12500,00 грн, в т.ч. ПДВ - 2500,00 грн (т. 1 а.с. 72), №846 від 29.07.2021 на загальну суму 20 833,33 грн, в т.ч. ПДВ - 4166,67 грн (т. 1 а.с. 84), №847 від 30.07.2021 на загальну суму 20 833,33 грн, в т.ч. ПДВ - 4166,67 грн (т. 1 а.с. 95), та складено акти здачі-приймання робіт (надання послуг): №769 від 24.07.2021 (т. 1 а.с. 40), №772 від 26.07.2021 (т. 1 а.с. 51), №773 від 28.07.2021 (т. 1 а.с. 62), №844 від 28.07.2021 (т. 1 а.с. 74), №846 від 29.07.2021 (т. 1 а.с. 85), №847 від 30.07.2021 (т. 1 а.с. 96).

Оплата за перевезення вантажів здійснена у безготівкову порядку на поточний рахунок ТОВ "Ко Транс" і підтверджується платіжними дорученнями (т. 1 а.с. 39, 73).

За наслідками здійснення господарської операції за правилом "першої події" відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України (надання транспортно-експедиційних послуг) ТОВ "Ко Транс" були складені та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:

- №180 від 24.07.2021 на загальну суму 12500,00 грн, в т.ч. ПДВ - 2500,00 грн (т. 1 а.с. 27);

- №190 від 26.07.2021 на загальну суму 12500,00 грн в т.ч. ПДВ - 2500,00 грн (т. 1 а.с. 41);

- №203 від 28.07.2021 на загальну суму 12500,00 грн в т.ч. ПДВ - 2500,00 грн (т. 1 а.с. 52);

- №209 від 28.07.2021 на загальну суму 12500,00 грн, в т.ч. ПДВ - 2500,00 грн (т. 1 а.с. 63);

- №216 від 29.07.2021 на загальну суму 20 833,33 грн, в т.ч. ПДВ - 4166,66 грн (т. 1 а.с. 75);

- №222 від 30.07.2021 на загальну суму 20 833,33 грн, в т.ч. ПДВ - 4166,66 грн (т. 1 а.с. 86).

Однак контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.7.27" направив ТОВ "Ко Транс" ряд однотипних квитанцій (т. 1 а.с. 28, 42, 53, 64, 76, 87), у яких зазначив: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41.12-00.00 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних...".

На виконання п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України Товариство направило до податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 27.08.2021 №2 (т. 1 а.с. 29), від 01.09.2021 №5 (т. 1 а.с. 43), від 01.09.2021 №6 (т. 1 а.с. 54), від 01.09.2021 №7 (т. 1 а.с. 65), від 01.09.2021 №8 (т. 1 а.с. 77), від 01.09.2021 №9 (т. 1 а.с. 88).

Незважаючи на це, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних були прийняті рішення:

- №3041691/42780442 від 30.08.2021 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 24.07.2021 №180 (т. 1 а.с. 30);

- №3072432/42780442 від 06.09.2021 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 26.07.2021 №190 (т. 1 а.с. 44);

- №3072433/42780442 від 06.09.2021 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 28.07.2021 №203 (т. 1 а.с. 55);

- №3072436/42780442 від 06.09.2021 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 28.07.2021 №209 (т. 1 а.с. 66);

- №3072434/42780442 від 06.09.2021 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 29.07.2021 №216 (т. 1 а.с. 78);

- №3072435/42780442 від 06.09.2021 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 30.07.2021 №222 (т. 1 а.с. 89).

Мотиви вказаних рішень пов`язані з ненаданням платником податків копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них у вигляді первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інфойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погодившись із правильністю вищевказаних рішень позивач подав до ДПС України скарги, за наслідками розгляду яких комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення №41004/42780442/2 від 10.09.2021 (т. 1 а.с. 33), №42446/42780442/2 від 22.09.2021 (т. 1 а.с. 47), №42508/42780442/2 від 22.09.2021 (т. 1 а.с. 69), №42495/42780442/2 від 22.09.2021 (т. 1 а.с. 81), №42441/42780442/2 від 22.09.2021 (т. 1 а.с. 92) про залишення скарги без задоволення, а рішень комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Підставою для відмови у задоволенні скарг ТОВ "Ко Транс" слугували обставини ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

Не погоджуючись із правомірністю прийнятих стосовно ТОВ "Ко Транс" рішень, директор Товариства Андрущенко М.О. звернувся до суду із даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої виходив з безпідставності зупинення реєстрації податкових накладних №180 від 24.07.2021, №190 від 26.07.2021, №203 від 28.07.2021, №209 від 28.07.2021, №216 від 29.07.2021, №222 від 30.07.2021, складених ТОВ "Ко Транс", в ЄРПН та протиправності рішень контролюючого органу про відмову в реєстрації цих податкових накладних в ЄРПН, у зв`язку з чим такі підлягають скасуванню.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацами першим, другим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінетом Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі-Порядок №1165).

Пунктом 2 Порядку №1165 передбачено, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктами 10 та 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, регламентований Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі-Порядок №520).

Пунктами 2-4 Порядку №520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

За змістом пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування (пункт 6 Порядку № 520).

Відповідно до пунктів 9 - 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Системний аналіз норм податкового законодавства дає підстави для висновку, що платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в ЄРПН. Реєстрація податкової накладної може бути зупинена лише у порядку та на підставах, визначених Порядком №1165.

При цьому у разі зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган має зазначити конкретний критерій ризиковості із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку або операція, та визначити чіткий перелік документів, необхідних для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної у ЄРПН.

Виключний перелік підстав для відмови у реєстрації податкової накладної визначено пунктом 11 Порядку № 520, а саме: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

При юридичній оцінці рішення про відмову в реєстрації податкової накладної суд першої інстанції обґрунтовано врахував, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимоги контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено пунктом 14 Порядку №117, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі не зазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідає критерію обґрунтованості.

Правова позиція такого ж змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16.04.2019 касаційне провадження №К/9901/4895/19 (справа №826/10649/17), від 28.10.2019 касаційне провадження №К/9901/23858/19 (справа №640/983/19).

Вирішуючи питання щодо правомірності рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, суд першої інстанції правильно виходив з того, що це питання безпосередньо пов`язане з питанням щодо зупинення реєстрації цієї податкової накладної, як передумови прийняття зазначеного рішення.

Повертаючись до обставин цієї справи, колегія суддів зазначає, що зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних вбачається, що вони також містять в собі посилання на те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49,41,12-00,00 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій передбачено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

При цьому, колегія суддів зазначає, що порядок подання до ДПС таблиці даних платника податку визначений п.п. 12-23 Порядку № 1165, згідно яких платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Якщо рішення про врахування таблиці даних платника податку прийнято до дати набрання чинності цим Порядком, таке рішення залишається чинним до прийняття контролюючим органом рішення про неврахування таблиці даних платника податку.

Таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

У направлених позивачу квитанціях підставою зупинення реєстрації ПН вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.

Разом з цим, у наведених квитанціях не визначено, коли позивачем була подана відповідна таблиця даних платника податку на додану вартість, коли вона була врахована податковим органом та взагалі не вказано щодо якої таблиці даних податковим органом здійснювалось співставлення даних з даними поданих на реєстрацію податкових накладних.

В ході розгляду справи відповідачами так само не вказано, коли позивачем подавалась таблиця даних платника ПДВ, які дані такої таблиці (щодо кодів товарів), а також відповідачами не надано копії відповідної таблиці на підтвердження своїх доводів щодо відсутності у цій таблиці кодів товару, що визначений у направлених на реєстрацію спірних ПН.

Колегія суддів наголошує, що у відзиві на позовну заяву та поданій апеляційній скарзі представник відповідача-1 взагалі не посилається на такі підстави зупинення реєстрації спірних ПН.

Під час вирішення питання щодо правомірності та обґрунтованості рішень контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, суд, в тому числі, повинен надати оцінку наявності чи відсутності підстав у контролюючого органу для зупинення реєстрації податкових накладних, що є передумовою прийняття оскаржуваних рішень.

Аналогічну позицію виклав Верховний Суд у рішенні від 23 жовтня 2019 року у справі № 826/8693/18, де, скасовуючи рішення судів попередніх інстанцій, зазначив, що первинним об`єктом судового дослідження у даній справі (справа стосувалась визнання протиправним та скасування рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) є обставини, за яких відповідач вчинив дії щодо зупинення реєстрації податкової накладної та приймав рішення про відмову у її реєстрації. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, встановлений податковим законодавством, який підлягав наданню контролюючому органу для дослідження при прийнятті ним оспорюваних рішень. Однак, судами попередніх інстанцій не надано жодної оцінки, що саме стало підставою для зупинення реєстрації податкової накладної як передумови прийняття відповідного рішення Комісії, не досліджено зміст квитанції, в якій мають бути вказані критерії ризиковості, виключно на підставі яких податковий орган здійснив зупинення реєстрації податкової накладної.

З огляду на зазначене, враховуючи правові висновки Верховного Суду, в межах предмету розгляду даної адміністративної справи, суд має надати оцінку як правомірності дій по зупиненню реєстрації податкових накладних та наявності підстав для витребування від позивача пояснень та копій документів, так і законності та обґрунтованості прийнятих комісією рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

В свою чергу, за відсутності будь-яких доводів та доказів з боку відповідача щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних згідно п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій, суд не може визнати обґрунтованим таке зупинення.

Як вбачається з матеріалів справи та визнається відповідачами, після зупинення реєстрації спірних податкових накладних, позивачем були подані до Комісії документи для прийняття рішень про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, в оскаржуваному рішенні про відмову в реєстрації податкових накладних фактично було лише процитовано положення пунктів 5, 11 Порядку № 520 без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.

Так, у спірних у даній справі рішеннях комісії вказано на ненадання підприємством позивача копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, а у графі "Додаткова інформація" вказано на відсутність первинних документів, що підтверджують права власності /користування на транспортні засоби , якими надані послуги перевезення нафтопродуктів.

Водночас, позивачем було надано до матеріалів справи копії договорів купівлі-продажу транспортних засобів від 20.05.2020 №20052020/4, 20052020, від 17.12.2020 №17122020 (т. 2 а.с. 10-17), свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (т. 1 а.с. 18-23), договір оренди транспортних засобів від 21.05.2019 (т. 2 а.с. 24-27), свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, що орендовані у фізичної особи (т. 2 а.с. 29-33).

Дослідивши надані документи, встановлено, що реєстраційні номери транспортних засобів відповідають вказаним у товарно-транспортних накладних та актах здачі-приймання робіт (надання послуг).

Наведене є підставою для судження про те, що позивач мав у своєму розпорядженні достатню кількість транспортних засобів для надання послуг у обсягах, зазначених у актах здачі-приймання робіт (надання послуг).

Всі вказані вище документи надані позивачем до відповідача для підтвердження фактичного здійснення господарських операцій.

Отже, з наявних в матеріалах справи доказів вбачається, що на підтвердження реальності господарської операції Товариство з обмеженою відповідальністю "КО ТРАНС" надало Головному управлінню ДПС у Полтавській області письмові пояснення та копії документів, а також надано інформацію з приводу основних видів діяльності, інформацію щодо основних засобів, тоді як оскаржувані рішення контролюючого органу не містять чіткого переліку документів, неподання яких стало підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, у ньому лише зазначено перелік документів, які можуть подаватись платником податків згідно пункту 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 21 лютого 2018 року № 117.

Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Доводи відповідача в апеляційній скарзі про правомірність його рішення про відмову у реєстрації податкової накладної внаслідок відсутності у нього інформації щодо документів, які підтверджують наявність власних або орендованих транспортних засобів є безпідставними, оскільки не знайшли своє підтвердження та були спростовані матеріалами справи.

Крім того стосовно доводів апеляційної скарги щодо відсутності повних відомостей щодо вантажно-розвантажувальних операцій, колегія суддів зазначає, що, по-перше, відсутність чи певні недоліки товарно-транспортної документації не є безумовною підставою для висновків щодо нереальності господарських операцій, по-друге, товарно-транспортна документація не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують факт надання послуги.

На підставі викладеного вище, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №3041691/42780442 від 30.08.2021, №3072432/42780442 від 06.09.2021, №3072433/42780442 від 06.09.2021, №3072436/42780442 від 06.09.2021, №3072434/42780442 від 06.09.2021, №3072435/42780442 від 06.09.2021 не ґрунтуються на вимогах податкового законодавства та фактичних обставинах, у зв`язку з чим наявні підстави для їх скасування.

Також, колегія суддів вважає обґрунтованим задоволення судом першої інстанції вимог позову про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №180 від 24.07.2021, №190 від 26.07.2021, №203 від 28.07.2021, №209 від 28.07.2021, №216 від 29.07.2021, №222 від 30.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані для реєстрації ТОВ "Ко Транс" та відхиляє доводи заявника апеляційної скарги про наявність в нього дискреції щодо прийняття такого рішення .

Відповідно до пунктів 2, 10 частини 2 статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Таким чином, згідно вказаних норм податковий орган реєструє податкову накладну, у тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

Як встановлено колегією суддів, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджують реальність здійснення господарської операції по поданим податковим накладним.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних №180 від 24.07.2021, №190 від 26.07.2021, №203 від 28.07.2021, №209 від 28.07.2021, №216 від 29.07.2021, №222 від 30.07.2021в Єдиному реєстрі податкових накладних судом не встановлено.

У зв`язку з цим, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що належним способом захисту порушених прав позивача у спірних правовідносинах буде зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №180 від 24.07.2021, №190 від 26.07.2021, №203 від 28.07.2021, №209 від 28.07.2021, №216 від 29.07.2021, №222 від 30.07.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних, які було подано ТОВ "Ко Транс", оскільки це є гарантією, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Доводи апеляційної скарги є безпідставними, спростовуються наведеним вище та не впливають на правомірність висновків суду першої інстанції, зміст апеляційної скарги, яка частково дублює відзив на позовну заяву, поданий до суду першої інстанції, містить виключно суб`єктивне бачення відповідачем обставин справи, які розглянуто судом першої інстанції та надано належну правову оцінку, а також не зазначено в чому полягає невірність застосування судом норм матеріального права, які саме норми та яким чином було порушено чи неправильно застосовано, а відтак, підстави для скасування оскаржуваного рішення суду першої інстанції відсутні.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Згідно зі статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення із додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Зважаючи на результати апеляційного розгляду оскарженого судового рішення та положення статті 139 КАС України, у справі відсутні підстави для зміни розподілу судових витрат.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326, 327 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Полтавській області залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23.11.2021 року по справі № 440/12670/21 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя І.С. ЧалийСудді І.М. Ральченко В.В. Катунов Повний текст постанови складено 21.10.2022 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2022
Оприлюднено24.10.2022
Номер документу106887171
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/12670/21

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 19.10.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 19.10.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Рішення від 23.11.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Рішення від 23.11.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні