Постанова
від 11.08.2022 по справі 160/3300/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

11 серпня 2022 року м. Дніпросправа № 160/3300/21

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Сафронової С.В. (доповідач),

суддів: Чепурнова Д.В., Ясенової Т.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.05.2021 року в адміністративній справі №160/3300/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгсервіс" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

05.03.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГСЕВІС до відповідача 1 Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача 2 Державної податкової служби України, у якому позивач просить суд: визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2143504/30669675 від 17.11.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 13.11.2019 року; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 13.11.2019 року, ка складена товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГСЕВІС та направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання її на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГСЕВІС.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне:

- позивачем було складено в електронній формі та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 13.11.2019 року;

- Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів Головним управлінням ДПС України направлено позивачу квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної;

- в квитанції, зокрема, зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- на виконання вищезазначеної пропозиції, 10.11.2020 року позивачем було складено та подано через Єдиний реєстр податкових накладних пояснення та копії документів щодо податкової накладної №3 від 13.11.2019 року, реєстрацію якої зупинено, а саме копії первинних документів, що підтверджують надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом за переліком кодів УКТЗЕД/ДКПП;

- за результатами розгляду пояснень та копій документів позивача Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області в особі Регіональної комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 13.11.2019 року;

- позивач вказує, що спірне рішення містить лише загальне твердження: «відсутні акти прийому-передачі обладнання в ремонт/з ремонту» і в ньому не вказано жодного конкретного документу, який би був складений платником податків з порушенням законодавства чи не наданий і необхідність якого б була передбачена чинним законодавствам;

- позивачем було подано скаргу на рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН до відповідача-1, яка була залишена без задоволення.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.05.2021 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №2143504/30669675 від 17.11.2020 року, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 13.11.2019 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 13.11.2019 року датою їх фактичного отримання.

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області подано апеляційну скаргу, просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, не враховано, що на позивача покладено обов`язок доведення реальності господарських операцій та підтвердження належними документами, що позивачем не було зроблено.

Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.

Як було встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 30669675) зареєстроване у якості юридичної особи 05.01.2020 року, перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, АМУР-НИЖНЬОДНІПРОВСЬКА ДПІ (АМУР-НИЖНЬОДНІПРОВСЬКИЙ Р-Н М.ДНІПРА) та є платником єдиного внеску.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності позивача є:

- 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення (основний);

- 27.90 Виробництво іншого електричного устатковання;

- 28.12 Виробництво гідравлічного та пневматичного устатковання;

- 28.15 Виробництво підшипників, зубчастих передач, елементів механічних передач і приводів;

- 28.22 Виробництво підіймального та вантажно-розвантажувального устатковання;

- 28.30 Виробництво машин і устатковання для сільського та лісового господарства;

- 28.41 Виробництво металообробних машин;

- 28.91 Виробництво машин і устатковання для металургії;

- 30.20 Виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу;

- 24.20 Виробництво труб, порожнистих профілів і фітингів зі сталі;

- 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій;

- 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали;

- 25.62 Механічне оброблення металевих виробів;

- 25.73 Виробництво інструментів;

- 25.93 Виробництво виробів із дроту, ланцюгів і пружин;

- 25.94 Виробництво кріпильних і ґвинтонарізних виробів;

- 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у.;

- 27.11 Виробництво електродвигунів, генераторів і трансформаторів;

- 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.;

- 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту;

- 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

- 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;

- 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання;

- 33.17 Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів;

- 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання;

- 35.12 Передача електроенергії;

- 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів;

- 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів;

- 81.29 Інші види діяльності із прибирання.

Для виконання робіт по ремонту обладнання та виконання токарних, механічних, фрезерувальних, шліфувальних послуг ТОВ «ТОРГСЕРВІС» орендує частину приміщення механічного цеху за договором оренди №1 від 02.01.2019 за адресою: вул. Ударників. 27, загальною площею 639 кв.м.

19.02.2019 між ПАТ «Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат» (Замовник) та ТОВ «Торгсервіс» (Підрядник) укладено договір підряду №434, відповідно до якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується на своїй території виконати, відповідно до умов цього договору, роботи по ремонту редуктора ЦЗ-1937-58-33-МС-УХЛ1/заміна швидкохідного вала/згідно креслярської документації АР.630.15, АР.630.01.035 (пункт 1.1. договору).

Пунктом 2.1. договору визначено, що вартість робіт за цим договором на момент його укладення згідно додатка №1 являється твердою та складає 102 000,00 грн., без врахування ПДВ. ПДВ становить 20 400,00 грн. 20%. Разом 122 400,00 грн.

Оплата здійснюється по факту виконаних робіт шляхом перехування замовником грошових коштів на поточний рахунок підрядника (пункт 3.2. договору).

Оплата за виконані роботи здійснюється замовником впродовж 30 календарних днів, з моменту підписання акту виконаних робіт обома сторонами, на підставі виставленого на адресу замовника рахунку оформленого належним чином на держаній мові (пункт 3.3. договору).

Відповідно до додатку №1 до Договору №434 від 19.02.2019 сторонами визначено перелік робіт та витрати на виконання робіт на загальну суму 122 400,00 грн.

13.11.2019 позивачем виставлено ПАТ «ПОЛТАВСЬКИЙ ГЗК» рахунок на оплату №62 від 13.11.2019 на суму 122 400,00 грн.

13.11.2019 між позивачем та ПАТ «ПОЛТАВСЬКИЙ ГЗК» підписано акт «ОУ-00107 від 13.11.2019 здачі-приймання виконаних робіт (наданих послуг) на суму 122 400,00 грн.

21.12.2019 ПАТ «ПОЛТАВСЬКИЙ ГЗК» здійснено оплату за наданні послуги позивачем на суму 122 400,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №74510 від 24.12.2019.

За правилом першої події, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час правовідносин, позивачем було складено та направлено до контролюючого органу податкову накладну № 3 від 13.11.2019 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої позивачем щодо податкової накладної квитанції від 19.11.2019 року про зупинення реєстрації податкової накладної від 13.11.2019 №3 податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено.

З метою виконання вказаної в Квитанції від 19.11.2019 про зупинення реєстрації пропозиції щодо надання пояснень та копій документів, а також на виконання п.п.4 та 5

Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, позивачем на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було направлено повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №28 від 10.11.2020, що підтверджується Квитанцією №2 від 10.11.2020. Судом встановлено, що позивач подав до податкового органу пояснення та копії документів щодо господарської операції, реєстрацію податкової накладної, якої зупинено та реальності господарських наслідків у кількості додатків 9 шт.

Проте, рішенням комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №2143504/30669675 від 17.11.2020 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 13.11.2019 року.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної № 3 від 13.11.2019 року зазначено ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додатково зазначено: відстітні акти прийому-передачі обладнання в ремонт/з ремонту.

25.11.2020 позивачем подано скаргу до Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на Рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №2143504/30669675 від 17.11.2020 року, яким було відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 13.11.2019 року, що підтверджується квитанцією №2 від 25.11.2020.

Вищезазначеною Комісією рішенням від 02.12.2020 року №65783/30669675/2 позивачу було відмовлено в задоволенні скарги та відповідне рішення регіональної комісії залишено без змін.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГСЕРВІС» не включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання.

Вказаний спір виник через незгоду позивача з рішенням контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 13.11.2019 року, у зв`язку з чим він звернувся до суду з адміністративним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що відповідачами правомірність оскаржених рішень не доведено.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Згідно з п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Судом першої інстанції було встановлено, що відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація спірних накладних зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Критерії ризиковості платника податків є Додатком №1 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків, одним із критеріїв ризиковості операції визначено наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування..

Судом першої інстанції вірно було зазначено, що квитанція не містять інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, при цьому рішення не містять підкреслень тих документів, які позивачем не надано.

У графі «Додаткова інформація» зазначено - первинні документи щодо транспортування придбання, складські документи (інвентаризаційні описи), розрахункові документи (придбання), акти прийому-передачі.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не вказано у відповідних рішеннях.

З наявних в матеріалах справи документів та документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію спірних накладних.

Таким чином, вірними є висновки суду першої інстанції, що рішення №2143504/30669675 від 17.11.2020 року є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).

Колегія суддів також погоджується з судом першої інстанції про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 13.11.2019 року.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області- залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.05.2021 року в адміністративній справі №160/3300/21- залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 11 серпня 2022 р. і може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий - суддяС.В. Сафронова

суддяД.В. Чепурнов

суддяТ.І. Ясенова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2022
Оприлюднено24.10.2022
Номер документу106887301
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/3300/21

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 11.08.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 23.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 23.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 31.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні