печерський районний суд міста києва
Справа № 757/26853/22-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 жовтня 2022 року
слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва: ОСОБА_3,
при секретарі: ОСОБА_4,
за участю:
прокурора: ОСОБА_5,
захисника - адвоката: ОСОБА_6,
підозрюваного: ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання Прокурора третього відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_5 про продовження строку відсторонення від посади Начальника митного поста «Рені» Одеської митниці ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, у кримінальному провадженні № 62022000000000368 від 09.06.2022 року, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор третього відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_5 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням про продовження строку відсторонення від посади Начальника митного поста «Рені» Одеської митниці ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, у кримінальному провадженні № 62022000000000368 від 09.06.2022 року.
В обґрунтування клопотання прокурор зазначає, що слідчими Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62022000000000368, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 09.06.2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що згідно наказу Держмитслужби від 20.01.2022 року № 74-о ОСОБА_1 з 21.01.2022 переведено на посаду начальника митного поста «Рені» Одеської митниці.
Згідно Положення про митний пост «Рені» Одеської митниці, затвердженого наказом Одеської митниці № 273 від 15.06.2022 року (далі - Положення про митний пост), митний пост «Рені» Одеської митниці є митним органом, який входить до складу Одеської митниці як структурний підрозділ і в зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань покладених на митницю.
Таким чином, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника митного поста «Рені» Одеської митниці, тобто керівника структурного підрозділу державного органу незалежно від рівня юрисдикції такого органу, що належить до категорії «Б» посад державної служби (ст. 6 Закону України «Про державну службу»), маючи присвоєний 5 ранг державного службовця в межах категорії «Б» (ст. 39 Закону України «Про державну службу») на час вчинення кримінального правопорушення (злочину) був службовою особою, яка займає відповідальне становище.
Разом із цим, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника митного поста «Рені» Одеської митниці, здійснюючи як працівник органу, що реалізує державну митну політику правозастосовні та правоохоронні функції, будучи працівником правоохоронного органу та службовою особою, яка займає відповідальне становище, незважаючи на обов`язок неухильно дотримуватися вищезазначених норм законодавства, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, знехтував цими вимогами і умисно вчинив дії спрямовані на одержання неправомірної вигоди для себе за вчинення та невчинення в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду та в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої йому влади та службового становища.
Так, 07.06.2022 року приблизно о 13:30 год. ОСОБА_2 , будучи зареєстрованим фізичною особою-підприємцем, маючи дозвіл на здійснення митної брокерської діяльності та довіреність ТОВ «Трак форвард груп» (код ЄДРПОУ 43710732) від 01.06.2022 на право представлення інтересів даного товариства під час митного оформлення товарів на Одеській митниці, перебуваючи на одній із вулиць міста Рені Одеської області, познайомився із начальником митного поста «Рені» Одеської митниці ОСОБА_1 з метою уточнення у нього повного переліку документів та процедури здійснення митного оформлення експорту зернових культур з України в умовах введеного в Україні воєнного стану.
З метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на систематичне одержання неправомірної вигоди, ОСОБА_1 , діючи умисно, з корисливих мотивів, бажаючи отримувати на постійній основі злочинні прибутки, 07.06.2022 приблизно о 14:00 год., перебуваючи на території митного поста «Рені» Одеської митниці за адресою: Одеська область, місто Рені, вулиця Вознесенська, 146А, повідомив ОСОБА_2 про необхідність надання йому неправомірної вигоди за нестворення штучних перешкод під час митного оформлення ним експорту зернових культур з України та пришвидшення їх митного оформлення в зоні діяльності очолюваного ним митного поста в сумі 1 200 гривень за один вантажний автомобіль, з яких 1 000 гривень - це сума неправомірної вигоди за безперешкодне і швидке митне оформлення одного вантажного автомобіля із зерновими культурами, а 200 гривень - це сума неправомірної вигоди за видачу, за наявності такої необхідності, сертифікату про походження товару з України.
При цьому, ОСОБА_1 повідомив ОСОБА_2 , що надавати йому неправомірну вигоду потрібно буде з певною періодичністю, а саме один раз на початку наступного місяця за всі вантажні автомобілі із зерновими культурами, що будуть оформлені ним на експорт з України в попередньому місяці.
Враховуючи вказані обставини, ОСОБА_2 , усвідомлюючи, що у разі ненадання ОСОБА_1 неправомірної вигоди, ним та підлеглими йому працівниками будуть створюватися штучні перешкоди під час митного оформлення ним експорту зернових культур з України, надав свою згоду на систематичну передачу ОСОБА_1 неправомірної вигоди з метою запобігання шкідливим наслідкам своїм правам і законним інтересам.
Разом з тим, у зв`язку з вищевказаними подіями, 09.06.2022 року ОСОБА_2 звернувся до правоохоронних органів із відповідною заявою про вчинені щодо нього протиправні дії.
Після цього, в період з 08.07.2022 року по 01.08.2022 рік, ОСОБА_2 , який діяв на підставі довіреності ТОВ «Трак форвард груп» від 01.06.2022 року та договору доручення на надання послуг декларанта № ТФГ-08/07/1 від 08.07.2022 року, укладеного із ТОВ «Трак форвард груп», почергово було подано на митний пост «Рені» Одеської митниці для митного оформлення експорту зернових культур, експортером яких виступало ТОВ «Трак форвард груп», 151 митну декларацію (форма МД-2) з наступними номерами: №UA500390/2022/005313, №UA500390/2022/005314, №UA500390/2022/005315, №UA500390/2022/005316, №UA500390/2022/005317, №UA500390/2022/005318, №UA500390/2022/005338, №UA500390/2022/005339, №UA500390/2022/005442, №UA500390/2022/005443, №UA500390/2022/005446, №UA500390/2022/005494, №UA500390/2022/005514, №UA500390/2022/005528, №UA500390/2022/005532, №UA500390/2022/005533, №UA500390/2022/005538, №UA500390/2022/005539, №UA500390/2022/005540, №UA500390/2022/005541, №UA500390/2022/005542, №UA500390/2022/005543, №UA500390/2022/005544, №UA500390/2022/005550, №UA500390/2022/005551, №UA500390/2022/005575, №UA500390/2022/005576, №UA500390/2022/005580, №UA500390/2022/005581, №UA500390/2022/005585, №UA500390/2022/005586, №UA500390/2022/005587, №UA500390/2022/005588, №UA500390/2022/005589, №UA500390/2022/005591, №UA500390/2022/005620, №UA500390/2022/005622, №UA500390/2022/005640, №UA500390/2022/005646, №UA500390/2022/005648, №UA500390/2022/005649, №UA500390/2022/005651, №UA500390/2022/005669, №UA500390/2022/005670, №UA500390/2022/005671, №UA500390/2022/005672, №UA500390/2022/005673, №UA500390/2022/005674, №UA500390/2022/005675, №UA500390/2022/005676, №UA500390/2022/005677, №UA500390/2022/005679, №UA500390/2022/005682, №UA500390/2022/005683, №UA500390/2022/005684, №UA500390/2022/005686, №UA500390/2022/005687, №UA500390/2022/005691, №UA500390/2022/005692, №UA500390/2022/005693, №UA500390/2022/005694, №UA500390/2022/005695, №UA500390/2022/005706, №UA500390/2022/005707, №UA500390/2022/005713, №UA500390/2022/005721, №UA500390/2022/005722, №UA500390/2022/005723, №UA500390/2022/005727, №UA500390/2022/005728, №UA500390/2022/005729, №UA500390/2022/005730, №UA500390/2022/005731, №UA500390/2022/005733, №UA500390/2022/005769, №UA500390/2022/005970, №UA500390/2022/005986, №UA500390/2022/005987, №UA500390/2022/005988, №UA500390/2022/005995, №UA500390/2022/005998, №UA500390/2022/006001, №UA500390/2022/006003, №UA500390/2022/006004, №UA500390/2022/006007, №UA500390/2022/006008, №UA500390/2022/006011, №UA500390/2022/006074, №UA500390/2022/006075, №UA500390/2022/006076, №UA500390/2022/006078, №UA500390/2022/006079, №UA500390/2022/006081, №UA500390/2022/006083, №UA500390/2022/006084, №UA500390/2022/006103, №UA500390/2022/006104, №UA500390/2022/006105, №UA500390/2022/006106, №UA500390/2022/006107, №UA500390/2022/006108, №UA500390/2022/006115, №UA500390/2022/006116, №UA500390/2022/006117, №UA500390/2022/006118, №UA500390/2022/006119, №UA500390/2022/006120, №UA500390/2022/006136, №UA500390/2022/006137, №UA500390/2022/006144, №UA500390/2022/006147, №UA500390/2022/006151, №UA500390/2022/006212, №UA500390/2022/006214, №UA500390/2022/006215, №UA500390/2022/006216, №UA500390/2022/006217, №UA500390/2022/006302, №UA500390/2022/006304, №UA500390/2022/006310, №UA500390/2022/006319, №UA500390/2022/006325, №UA500390/2022/006331, №UA500390/2022/006354, №UA500390/2022/006396, №UA500390/2022/006397, №UA500390/2022/006399, №UA500390/2022/006405, №UA500390/2022/006412, №UA500390/2022/006414, №UA500390/2022/006422, №UA500390/2022/006423, №UA500390/2022/006424, №UA500390/2022/006426, №UA500390/2022/006434, №UA500390/2022/006448, №UA500390/2022/006450, №UA500390/2022/006509, №UA500390/2022/006514, №UA500390/2022/006517, №UA500390/2022/006519, №UA500390/2022/006525, №UA500390/2022/006534, №UA500390/2022/006536, №UA500390/2022/006539, №UA500390/2022/006541, №UA500390/2022/006542, №UA500390/2022/006543, №UA500390/2022/006544, №UA500390/2022/006545, №UA500390/2022/006547.
У свою чергу ОСОБА_1 , отримувавши від ОСОБА_2 дані у вигляді смс-повідомлень щодо експортера зернових культур - ТОВ «Трак форвард груп» та ідентифікаційні дані вантажних автомобілів і причепів, що здійснювали транспортування зернових культур, використовуючи надану йому владу і своє службове становище, в період з 08.07.2022 року по 01.08.2022 рік, організував та забезпечив їх безперешкодне і швидке митне оформлення на митному пості «Рені» Одеської митниці, а також швидку та безперешкодну видачу 15 сертифікатів про походження товару з України № А500.041859 від 15.07.2022 року, № А500.041860 від 15.07.2022, № А500.041861 від 15.07.2022 року, № А500.041862 від 15.07.2022, № А500.041863 від 15.07.2022 року, № А500.041865 від 15.07.2022 року, № А500.041866 від 15.07.2022 року, № А500.041799 від 15.07.2022 року, № А500.041798 від 15.07.2022 року, № А500.041800 від 15.07.2022 року, № А500.041801 від 15.07.2022 року, № А500.041794 від 14.07.2022 року, № А500.041795 від 14.07.2022 року, № А500.041796 від 14.07.2022 року, № А500.041797 від 14.07.2022 року, а саме зернових культур, що містилися у 15 вантажних автомобілях, які здійснювали перевезення вантажу згідно вищевказаних митних декларацій.
Таким чином, за період з 13:30 год. 07.06.2022 по 11:25 год. 03.08.2022, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника митного поста «Рені» Одеської митниці, будучи працівником правоохоронного органу та службовою особою, яка займає відповідальне становище, перебуваючи на території вказаного митного поста за адресою: Одеська область, місто Рені, вулиця Вознесенська, 146А, діючи умисно, керуючись корисливим мотивом та метою незаконного особистого збагачення, усвідомлюючи протиправність своїх дій та їх правові наслідки, одержав від ОСОБА_2 неправомірну вигоду в загальній сумі 154 000,00 гривень, з яких 151 000,00 гривень - за безперешкодне і швидке митне оформлення експорту 151 вантажного автомобіля із зерновими культурами (1 000 гривень за 1 вантажний автомобіль), експортером яких виступило ТОВ «Трак форвард груп», а декларантом - фізична особа-підприємець ОСОБА_2 , та 3 000,00 гривень - за видачу 15 сертифікатів про походження товару з України (200 гривень за 1 сертифікат), що містився у 15-ти із вищевказаних автомобілів.
03.08.2022 року о 11:30 год. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , затримано в порядку ст. 208 КПК України, за підозрою у вчиненні тяжкого злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
04.08.2022 року ОСОБА_1 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Відповідно до наказу Держмитслужби від 20.01.2022 року № 74-о ОСОБА_1 з 21.01.2022 року переведено на посаду начальника митного поста «Рені» Одеської митниці.
Перебування ОСОБА_1 на посаді начальника митного поста «Рені» Одеської митниці беззаперечно сприяло йому у вчиненні тяжкого корупційного корисливого кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 08.08.2022 року ОСОБА_1 відсторонено від посади начальника митного поста «Рені» Одеської митниці - до 04.10.2022 року.
Оскільки, підозрюваний в розумінні КПК є службовою особою то перебуваючи на посадах Начальника митного поста «Рені» Одеської митниці може використовуючи свій авторитет та здобутий досвід впливати на свідків у кримінальному провадженні, відтак, слідчий просить задовольнити клопотання та відсторонити ОСОБА_1 від займаної посади.
Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 03.10.2022 року постановлено судовий розгляд провадження за клопотанням Прокурора третього відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального Прокурора ОСОБА_5 про продовження строку дії обов`язків, покладених на ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 194 КК України, у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62022000000000368, проводити у режимі відеоконференції, за участю підозрюваного - ОСОБА_1 , та захисника - адвоката ОСОБА_6.
Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання здійснювалось фіксування судового процесу технічними засобами.
В судовому засіданні в режимі відео конференції прокурор підтримав клопотання з викладених у ньому підстав, просив його задовольнити.
Захисник в судовому засіданні в режимі відеоконференції проти задоволення клопотання не заперечував.
Підозрюваний в судовому засіданні в режимі відеоконференції підтримав позицію захисника.
Вислухавши думку прокурора в обґрунтування клопотання, пояснення захисників, підозрюваного, вивчивши клопотання та дослідивши долучені до нього документи, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Слідчим суддею встановлено, що слідчими Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62022000000000368, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 09.06.2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
04.08.2022 року ОСОБА_1 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Як визначено у 1 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.
У відповідності до ч. 3 ст. 18 КК України, п. 1 примітки до ст. 364
КК України, службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Згідно Положення про митний пост «Рені» Одеської митниці, затвердженого наказом Одеської митниці № 273 від 15.06.2022 (далі - Положення про митний пост), митний пост «Рені» Одеської митниці є митним органом, який входить до складу Одеської митниці як структурний підрозділ і в зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань покладених на митницю.
Так, Відповідно до наказу Держмитслужби від 20.01.2022 року № 74-о ОСОБА_1 з 21.01.2022 року переведено на посаду Начальника митного поста «Рені» Одеської митниці.
Згідно п. 1 Положення про Державну митну службу України (далі - Держмитслужба), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (далі - Положення про Держмитслужбу), Держмитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів. Держмитслужба реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.
Отже, в силу займаної посади ОСОБА_1 наділений організаційно - розпорядчими функціями, здійснює функції представника влади, тобто є службовою особою.
Згідно з приміткою до ст. 45 КК України, корупційними злочинами відповідно до цього Кодексу вважаються злочини, передбачені статтями 191, 262, 308, 312, 313, 320, 357, 410, у випадку їх вчинення шляхом зловживання службовим становищем, а також злочини, передбачені статтями 210, 354, 364, 364-1, 365-2, 368-369-2 цього Кодексу.
Як визначено у ч. 1 та ч. 2 ст. 157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Згідно ст. 12 КК України злочин, передбачений ч. 3 ст. 368 КК України є тяжкими злочином.
Обґрунтованість підозри ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень, підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами.
Вчиненню даного кримінального правопорушення сприяло перебування ОСОБА_1 на посаді Начальника митного поста «Рені» Одеської митниці.
Отже, подальше перебування ОСОБА_1 на займаній посаді може негативно впливати на хід досудового розслідування, а саме останній може знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, оскільки підозрюваний зможе мати доступ до службової документації, впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
За таких обставин, слідчий суддя вважає, що потреби досудового розслідування, виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного ОСОБА_1 як відсторонення останнього від посади, а негативні наслідки відсторонення від посади не перевищують необхідність та можливість досягнення завдань у даному кримінальному провадженні.
Аналізуючи викладене, клопотання прокурора про продовження строку відсторонення від посади Начальника митного поста «Рені» Одеської митниці ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, у кримінальному провадженні № 62022000000000368 від 09.06.2022 року є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 107, 157, 309, 392, 534, Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання Прокурора третього відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_5 про продовження строку відсторонення від посади Начальника митного поста «Рені» Одеської митниці ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, у кримінальному провадженні № 62022000000000368 від 09.06.2022 року - задовольнити.
Продовжити строк відсторонення підозрюваного ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади Начальника митного поста «Рені» Одеської митниці в межах строку досудового розслідування до 03.11.2022 року включно.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Повний текст ухвали буде оголошено о 08 год. 03 хв. 06.10.2022 року.
Слідчий суддя ОСОБА_3
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2022 |
Оприлюднено | 25.10.2022 |
Номер документу | 106906466 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку відсторонення від посади |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Григоренко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні