Рішення
від 24.10.2022 по справі 160/9066/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2022 року Справа № 160/9066/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЗлатіна Станіслава Вікторовича за участі секретаря судового засіданняДивнич Д.І. за участі: представника позивача представника відповідача Долідзе А.О. Денисова В.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "Авталекс" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до суду, у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 06.06.2022 року № 0047210901 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 100000 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним:

позивач має акцизний склад;

акцизний склад складається лише з 4-ьох резервуарів;

позивач орендує саме 4-ри резервуари за адресою: м. Марганець, вул. Київська, 30;

відповідач порушив строки винесення оскаржуваного податкового повідомлення рішення.

Ухвалою суду від 11.07.2022 року відрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому просить суд відмовити у задоволенні позову з наступних підстав. Позивач має акцизний склад. Акцизний склад складається з 5-ти резервуарів, які не обладнано витратомірами-лічильниками, що є порушенням вимог ПК України. Сам факт порушення податковим органом строків винесення податкових повідомлень рішень не є підставою для їх скасування.

Ухвалою суду від 24.10.2022 року замінено первісного відповідача на належного відповідача ГУ ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658).

Ухвалою суду від 24.10.2022 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Позивач у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги.

Відповідач у судовому засіданні заперечував проти позову.

Суд, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, заслухавши пояснення представників сторін, встановив наступне.

11.09.2020 року працівниками відповідача проведена фактична перевірка з питань дотримання позивачем вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими для виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним.

За наслідками перевірки складено Акт від 11.09.2020 року № 48791/04-36-09-03/30761903, у якому зафіксовано наступні порушення, які допущено позивачем:

на момент перевірки не надано документів, які підтверджують позитивний результат або оцінку відповідності рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників;

у період з 01.04.2020 року на акцизному складі позивача здійснювалась реалізація пального без застосування обладнання та введених належним чином в експлуатацію рівнемірів-лічильників та/або витратомірів-лічильників на 5-ти місцях відпуску пального;

у період з 01.04.2020 року по 10.09.2020 року на акцизному складі позивача здійснювалась реалізація пального та не подавались щоденні звіти про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального; загальна кількість днів, по яких не подано щоденні звіти становить 163 дні.

За результатами фактичної перевірки до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції:

-п.128-1.1 ПК України за не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиного державному реєстрі рівнемірів-лічильників та/або витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі у розмірі 20000грн. за кожен не обладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник (20000 х 5= 100000 грн.);

-п. 128-1.3 ПК України за не забезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містяться дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального розмірі 1000 грн. за кожен не поданий документ (1000 х 163 дні = 163000 грн.).

30.09.2020 року відповідач виніс податкове повідомлення рішення № 0000403203 на загальну суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 263000 грн.

Рішенням ДПС України від 18.02.2021 № 3875/6/99-00-06-03-01-06 скасовано податкове повідомлення рішення № 0000403203 від 30.09.2020 року на суму 163000 грн.

06.06.2022 року відповідач виніс нове податкове повідомлення рішення № 0047210901 на суму 100000 грн.

Предметом спору є саме правомірність податкового повідомлення-рішення від 06.06.2022 року № 0047210901 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 100000 грн.

Допущене позивачем порушення, внаслідок якого винесено оскаржуване рішення відповідача - п.128-1.1 ПК України за не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиного державному реєстрі рівнемірів-лічильників та/або витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі у розмірі 20000грн. за кожен не обладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник (20000 х 5= 100000 грн.).

Судом під час розгляду справи встановлено, що позивач має ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним термін дії з 09.08.2019 року по 09.08.2024 року.

Також позивач зареєстрував акцизний склад № 1009933 за адресою: м. Марганець, вул. Київська, 30, що підтверджується копією витягу з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, копія якого міститься у матеріалах справи.

Згідно листа ДПС України від 05.10.2022 року № 8965/5/99-00-05-02-01-05, який надано на вимогу суду, станом на 11.09.2020 року на акцизному складі за № 1009933 ПП «Авталекс», який знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, місто Марганець, вул. Київська, 30, станом на 11.09.2020 року не було зареєстровано жодного резервуару з пальним.

Згідно довідки розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, яка подана позивачем до податкового органу 22.09.2020 року, на акцизному складі № 1009933 ПП «Авталекс`ь знаходяться 4 резервуари пального.

Однак довідка про розпорядника акцизного складу, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, яка подана позивачем до ДПС України засобами електронного зв`язку від 22.09.2020 року, подана до ДПС України вже після проведення фактичної перевірки позивача.

Судом також встановлено, що позивач орендує на підставі Договору оренди від 15.11.2016 року за адресою: . Марганець, вул. Київська, 30, АЗС, до якого входить лише 4 резервуари та 4 паливо-роздавальні колонки, що підтверджується копією акту приймання передачі об`єкту оренди, копія якого міститься у матеріалах справи.

Також у матеріалах справи міститься Акт опломбування обладнання від 03.01.2017 року, яким позивач у зв`язку з невикористанням обладнання на АЗС за адресою: . Марганець, вул. Київська, 30, опломбував резервуар для зберігання пального інв. номер 5/1 (заводський номер 1793/25) та паливно-роздавальну колонку для відпуску пального «Гекон 01.1. КЄД-50-0.25-1.1-, заводський номер 101.

Факт використання лише чотирьох резервуарів для зберігання пального підтверджується також і денним Z- звітом від 01.01.2020 року та від 11.09.2020 року, які містяться у матеріалах справи.

Отже, судом встановлено, що позивач мав на акцизному складі станом на 11.09.2020 року лише 4 резервуари з пальним та 4 паливно-роздавальні колонки, які використовуються позивачем.

Згідно п. 230.1.2 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Позивач не надав доказів обладнання та/або реєстрації в Єдиного державному реєстрі рівнемірів-лічильників та/або витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатації 4 резервуарів, розташованих на акцизному складі № 1009933 за адресою: м. Марганець, вул. Київська, 30, станом на 11.09.2019 року, тобто станом на момент проведення фактичної перевірки відповідачем.

Згідно п.128-1.1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Оскільки судом під час розгляду справи встановлено факт використання позивачем саме 4 резервуарів з пальним та не обладнання саме 4 резервуарів пальним витратоміром-лічильником, то відповідач повинен був застосувати штрафні (фінансові) санкції у розмірі 20000 грн. х 4 = 80000 грн.

За вказаних обставин оскаржуване податкове повідомлення рішення від 06.06.2022 року № 0047210901 про застосування штрафних (фінансових) санкцій є частково протиправним та підлягає скасуванню у сумі 20000 грн.; в іншій частині дане рішення відповідача є правомірним.

Суд відхиляє доводи позивача про те, що порушення строків несення оскаржуваного податкового повідомлення рішення, є підставою для його скасування.

Не дотримання строків винесення податкових повідомлень рішень може свідчити лише про недотримання відповідачем процедури їх направлення (вручення), яка не змінює суті спірних рішень та не повинна сприйматись як безумовна підстава для висновку щодо протиправності спірних податкових повідомлень рішень і, як наслідок, їх скасування.

Якщо податкове повідомлення рішення податкового органу прийнято ним у межах компетенції та з його форми можна чітко встановити його зміст, зокрема, порушення законодавства, згідно з яким визначено грошове зобов`язання платника податків, суму такого зобов`язання, таке рішення є правомірним, навіть у разі, коли порушено строки його надсилання (вручення), передбачені ПК України.

Згідно правової позиції Верховного Суду, яка викладена у постанові від 13.02.2018 року у справі № 820/1975/17 та у постанові від 06.11.2018 року у справі № 808/144/18, у будь-якому випадку порушення строку направлення податкового повідомлення-рішення, само по собі не впливає на його законність.

За вказаних обставин судом відхиляється даний довод позивача.

Отже, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу згідно вимог ч.3 ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 241-246 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства «Авталекс» (53400, Дніпропетровська область, м. Марганець, вул. Київська, 55, код ЄДРПОУ 30761903) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення задовольнити частково.

Визнати частково протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 06.06.2022 року № 0047210901 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 20000 грн.

В іншій частині заявлених позовних вимог відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства «Авталекс» сплачену суму судового збору у розмірі 496,20 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 24 жовтня 2022 року.

Суддя (підпис) С.В. Златін

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду

Суддя С.В. Златін

Рішення не набрало законної сили

Суддя С.В, Златін

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2022
Оприлюднено26.10.2022
Номер документу106907783
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/9066/22

Постанова від 16.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 16.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 16.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 25.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 24.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Рішення від 24.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні