Рішення
від 24.10.2022 по справі 640/22864/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 жовтня 2022 року м. Київ № 640/22864/21

Окружний адміністративний суд м. Києва, у складі судді Вєкуа Н.Г, розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства «Альфа-Банк» до Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Акціонерне товариство «Альфа-Банк» (03150, м. Київ, вул. В. Васильківська, 100, код ЄДРПОУ: 23494714) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А), в якій просить суд:

- визнати бездіяльність Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А, Код ЄДРПОУ 44057187) протиправною по відношенню до Акціонерного товариства «Альфа-Банк» (03150, м. Київ, вул. В. Васильківська, 100, Код ЄДРПОУ: 23494714);

- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А, Код ЄДРПОУ 44057187) подати Головному управлінню Державної казначейської служби України у Чернівецькій області (далі - Казначейство) висновок про повернення Акціонерному товариству «Альфа-Банк» (03150, м. Київ, вул. В. Васильківська, 100, Код СДРПОУ: 23494714) помилково сплачених сум грошових зобов`язань з податку на землю в розмірі 263 694,23 грн. (Двісті шістдесят три тисячі шістсот дев`яносто чотири гривні 23 копійки) за такими реквізитами: Отримувач: AT «Альфа-Банк», Код ЄДРПОУ отримувача: 23494714, МФО банку: 300346, Рахунок: UA943003460000000000036220005.

В обгрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що неправомірна бездіяльність Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області проявилась у порушенні п. 43.3. ст. 43 ПК України та неподанні до Головного управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області висновку про повернення Акціонерному товариству «Альфа-Банк» помилково сплачених сум грошових зобов`язань з податку на землю в розмірі 263 694,23 грн.

Ухвалою суду від 06 вересня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач, не погоджуючись із доводами позивача, надав відзив на позовну заяву, в якому вказав, що в інтегрованій картці позивача відсутня переплата по орендній платі за землю з юридичних осіб, відтак підстав для зобов`язання надання висновку щодо їх повернення не має.

Розглянувши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Акціонерне товариство «Альфа-Банк» (код за ЄДРПОУ 23494714) є правонаступником прав та обов`язків Акціонерного товариства «Укрсоцбанк» (код за ЄДРПОУ 00039019).

28.02.2019 року між Акціонерним товариством «Укрсоцбанк» та Товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ «Драчинецьке-1» було укладено Договір купівлі- продажу нерухомого майна, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Розсохою С.С., зареєстрованого в реєстрі № 1587.

Згідно з п 1.2. Договору купівлі-продажу нерухоме майно було розміщено на земельній ділянці загальною площею 0,0828 га, кадастровий номер 7310136300:01:002:0014, адреса земельної ділянки: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Міцкевича, 2 (Два). Земельна ділянка є власністю територіальної громади в місті Чернівці та передана в оренду Продавцю за Договором оренди землі від 24 листопада 2005 року. Право оренди земельної ділянки за Продавцем зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Шевчук Н.С. , державним реєстратором реєстраційної служби Чернівецького міського управління юстиції Чернівецької області згідно з рішенням про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 18010660 від 15 грудня 2014 року, номер запису про інше речове право: 8082068.

28.02.2019 року відбувся продаж нерухомого майна.

Після продажу нерухомого майна було помилково перераховано до УДКСУ у м. Чернівцях податок за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2019 року у розмірі 263 694,23 грн. (297 655,16 грн. - 33960,93 гри.).

АТ «Альфа-Банк» направив до відповідача звернення на отримання подання (висновку) про повернення помилково сплачених сум від 22.06.2021 року та просив повернути помилково сплачений Акціонерним товариством «Укрсоцбанк» податок на землю.

14.07.2021 року позивач отримав відповідь Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області № 8501/6/24-13-04-04 від 07.07.2021 року, якою було відмовлено у поданні висновку про повернення АТ «Альфа-Банк» помилково сплачених сум грошових зобов`язань з податку на землю в розмірі 263 694,23 грн.

Вважаючи вказані дії відповідача неправомірною бездіяльністю, позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва із даним позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.

Статтею 19 Конституції України зокрема передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пп. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Підпунктом 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 ПК України визначено, що платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Стаття 43 Податкового кодексу України визначає умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені.

Пунктом 43.1 вказаної статті передбачено, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

За правилами п. 43.2. цієї ж статті Кодексу, у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Відповідно до п. 43.3 ст. 43 ПК України, обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку, на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку (п. 43.4 ст. 43 ПК України).

Згідно із п. 43.5 і п. 43.6 ст. 43 ПК України контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.

Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 №60 затверджено Порядок інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені (далі - Порядок №60).

Розділом II Порядку №60 встановлено процедуру опрацювання заяв платників та формування електронних висновків.

Пунктом 7 розд. II Порядку встановлено, що опрацювання Реєстру узгоджених повернень здійснюється шляхом формування електронних висновків про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені (далі - електронні висновки) за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку структурним підрозділом територіального органу ДФС, на який покладено функцію з формування таких електронних висновків.

Згідно із п. 8 розд. II Порядку №60 формування електронних висновків здійснюється територіальними органами ДФС щодня (крім вихідних, святкових та неробочих днів) з урахуванням календарної черговості розміщення інформації у Реєстрі узгоджених повернень.

На кожний сформований електронний висновок накладаються кваліфіковані електронні підписи керівника (заступника керівника) структурного підрозділу, що сформував висновок, керівника (заступника керівника або уповноваженої особи) територіального органу ДФС та кваліфікована електронна печатка такого органу.

Сформовані електронні висновки з накладеними кваліфікованими електронними підписами та кваліфікованими електронними печатками територіальних органів ДФС у строк не пізніше 18:00 шостого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви ДФС в автоматичному режимі надсилає до Казначейства для виконання.

Електронні висновки про повернення платежів, належних місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами (крім акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального), направляються до Казначейства для виконання за умови їх погодження з відповідними місцевими фінансовими органами.

Пунктом 5 розд. V Порядку №60 передбачено, що електронні висновки та/або електронні повідомлення, які пройшли перевірку кваліфікованих електронних підписів посадових (уповноважених) осіб, кваліфікованої електронної печатки відповідного територіального органу ДФС та повноти платіжних реквізитів, приймаються Казначейством до виконання.

Про прийняття електронного висновку та/або електронного повідомлення до виконання Казначейство інформує ДФС шляхом надсилання відповідної квитанції.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань, пені та надміру утриманої (сплаченої) суми ПДФО здійснюється територіальними органами Казначейства протягом п`яти робочих днів, наступних за днем прийняття електронного висновку та/або електронного повідомлення територіального органу ДФС.

Про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань, пені та надміру утриманої (сплаченої) суми ПДФО на підставі прийнятого до виконання електронного висновку та/або електронного повідомлення Казначейство інформує ДФС шляхом надсилання відповідної квитанції не пізніше 11:00 робочого дня, наступного за днем виконання такого висновку та/або електронного повідомлення.

Таким чином, законодавець передбачив, що повернення надміру сплачених грошових зобов`язань можливе у випадку безпосереднього звернення платника податку з відповідною заявою та за умови відсутності у нього податкового боргу. При цьому, напрямок перерахування коштів визначає платник податків самостійно.

Обов`язковою передумовою повернення платнику податків надміру/помилково сплачених коштів є одночасна наявність наступних обставин: 1) відсутність у такого платника податкового боргу; 2) подання платником податків заяви про повернення коштів протягом 1095 днів від дня виникнення переплати; 3) відповідність поданої заяви вимогам пункту 43.4 Податкового кодексу України.

За наслідками подання відповідної заяви орган ДПС у визначені законом строки повинен або підготувати висновок про повернення такої суми, або надати письмову відмову у поверненні коштів з бюджету. Повернення надміру сплаченого податку здійснюється шляхом формування підрозділом територіального органу ДФС електронного висновку, а органи Державної казначейської служби зобов`язані здійснити повернення надмірно сплачених сум грошових зобов`язань.

Аналогічні правові висновки викладені у постановах Верховного Суду від 22.02.2022 у справі 826/3519/18, від 04.03.2021 у справі 280/2059/19, від 18.06.2019 у справі №826/3490/18, від 13.06.2019 у справі №812/1017/16, від 11.06.2019 у справі №826/8802/16, від 05.03.2019 у справі 814/3233/15, від 28.02.2019 у справі №805/1218/16-а, від 05.02.2019 у справі №826/7672/17.

Судом встановлено, що Акціонерне товариство «Альфа-Банк» є правонаступником прав та обов`язків Акціонерного товариства «Укрсоцбанк» (код за ЄДРПОУ 00039019).

Реорганізація Акціонерного товариства «Укрсоцбанк» відбулась 15 жовтня 2019 року шляхом приєднання АТ «Укрсоцбанку» до банку-правонаступника - АТ «Альфа-Банк».

28.02.2019 року між Акціонерним товариством «Укрсоцбанк» та Товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ «Драчинецьке-1» було укладено Договір купівлі- продажу нерухомого майна.

Згідно з п 1.2. Договору купівлі-продажу нерухоме майно було розміщено на земельній ділянці загальною площею 0,0828 га, кадастровий номер 7310136300:01:002:0014, адреса земельної ділянки: Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Міцкевича, 2 (Два). Земельна ділянка є власністю територіальної громади в місті Чернівці та передана в оренду Продавцю за Договором оренди землі від 24 листопада 2005 року Право оренди земельної ділянки за: Продавцем зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Шевчук Н.С. , державним реєстратором реєстраційної служби Чернівецького міського управління юстиції Чернівецької області згідно з рішенням про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 18010660 від 15 грудня 2014 року, номер запису про інше речове право: 8082068.

Згідно з інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 256388478 від 13.05.2021 року право власності на комплекс адміністративно- виробничих будівель, розташованого за адресою: Чернівецька обл., м. Чернівці, вулиця Міцкевича Адама, будинок 2 зареєстровано за ТОВ «Драчинецьке-1» 28.02.2019 року.

Право постійного користування на земельну ділянку площею 0.0828 га AT «Укрсоцбанк» втратив на підставі ст. 120 Земельного кодексу України.

Відповідно до ч. 2 ст. 120 Земельного кодексу України, в редакції, що діяла на час укладання договору купівлі продажу нерухомого майна, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Починаючи з 28.02.2019 року право постійного користування земельною ділянкою площею 0.0828 га, що набув AT «Укрсоцбанк» на підставі Договору оренди землі від 24 листопада 2005, перейшло до ТОВ «Драчинецьке-1» в силу закону.

Отже, зобов`язання AT «Укрсоцбанк» (правонаступником якого є АТ «Альфа Банк») щодо сплати податку на землю по адресі: Чернівецька обл., м. Чернівці, вулиця Міцкевича Адама, будинок 2, по земельній ділянці площею 0.0828 га припинено з 28.02.2019 року, у зв`язку з укладанням Договору купівлі-продажу та переходом обов`язку щодо сплати податку на землю до ТОВ «Драчинецьке-1».

Проте, як свідчать матеріали справи за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2019 року банком сплачувався до УДКСУ у м. Чернівцях податок на землю по земельній ділянці площею 0.0828 га у щомісячному розмірі 35 218,74 грн., а за жовтень 2019 року 15 905,24 гри., згідно з такими платіжними дорученнями та меморіальними ордерами: № 0000508172 від 27.03.2019 року, № 0000509957 від 16.04.2019 року, № 0000513828 від 21.05.2019 року, № 0000515133 від 06.06.2019 року, Меморіальний ордер № ОБД0002433 від 15.07.2019 року, Меморіальний ордер № ОБД0003389 від 23.08.2019 року, Меморіальний ордер № ОБД0004198 від 13.09.2019 року, Меморіальний ордер № ОБД0004763 від 19.09.2019 року, Меморіальний ордер № ОБД0009506 від 09.10.2019 року.

28.02.2019 року відбувся продаж нерухомого майна.

За лютий 2019 року фактична сума податку становила 33960,93 грн за період з 01.02.2019 по 27.02.2019 року.

Таким чином, за лютий 2019 року було надміру переплачено податку на землю у розмірі 1257,81 грн, а всього сума переплати складає 263 694,23 грн.

Відповідно до п. 5 Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів що затверджений Наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2013 року № 787 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2013 року за № 1650/24182 (далі - «Порядок № 787») повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюдокетів, перерахування компенсації здійснюється за поданням (висновком) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Так, позивач направив до відповідача звернення на отримання подання (висновку) про повернення помилково "сплачених сум від 22.06.2021 року та просив повернути помилково сплачений Акціонерним товариством «Укрсоцбанк» податок на землю.

Абзацом 3 п. 5 Порядку № 787 встановлено, що у разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, органи Держмитслужби, та перерахування компенсації до Казначейства подається висновок відповідно до Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної, казначейської служби України, її : територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені.

14.07.2021 року позивач отримав відповідь Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області № 8501/6/24-13-04-04 від 07.07.2021 року, якою було відмовлено у поданні висновку про повернення АТ «Альфа-Банк» помилково сплачених сум грошових зобов`язань з податку на землю в розмірі 263 694,23 грн.

В обґрунтування відмови, відповідач зазначив, що в інтегрованій картці платника податків відсутня переплата по орендній платі за землю з юридичних осіб, в зв`язку із подачею уточнюючої декларації з податку на землю за листопад і грудень 2019 року.

Суд звертає увагу на правову позицію, викладену у постанові Великої Палати Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 19.03.2019 року у справі № 808/661/16, в якій зазначено, що «…Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що отримавши від Товариства разом з заявою про повернення переплати з податку на прибуток платіжні документи, які свідчили про сплату позивачем суми 1783163,38 грн відповідного податку на виконання судового рішення, і встановивши відсутність у останнього за даними інтегрованих карток надміру сплаченої суми 1783163,38 гра... відповідач, як контролюючий орган, до функцій якого за приписами статей 19-1,41 Податкового кодексу України віднесено здійснення адміністрування податків, зборів і платежів, ухилився від з`ясування обставин щодо встановлення об`єктивних причин відсутності в інтегрованих картках платника податків даних щодо надміру сплаченої суми 1783163,38 грн. чим допустив протиправну бездіяльність. Наведені обставини не змінюють фактичного статусу перерахованих позивачем грошових коштів в сумі 1783163 38 грн, як надміру сплачених коштів і не позбавляють податковий орган, на обліку в якому на даний час знаходиться позивач як платник податків, від з`ясування причин неузгодженості даних такого платника з даними інтегрованих карток, ведення яких відноситься до сфери діяльності органів ДФС».

Суд зазначає, що ведення обліку та контроль за справлянням податків, відноситься до компетенції Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області, а тому визначення розміру помилково сплачених сум є обов`язком відповідача..

Як зазначено в пп. 5 п. 11.17 розділу XI Порядку №1588, у разі реорганізації платника податків шляхом злиття, приєднання, перетворення до облікових справ правонаступників долучаються облікові справи реорганізованих платників податків. Якщо правонаступник перебуває на обліку в іншому контролюючому органі, ніж реорганізований платник податків, після завершення реорганізації та зняття його з обліку облікова справа реорганізованого платника податків передається до контролюючого органу за основним місцем обліку правонаступника.

Зважаючи, що звітна частина облікової справи платника податків формується із податкових декларацій (звітів, розрахунків) та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, які подаються платником у період його діяльності (п. 1.6. Порядку обліку платників податків і зборів), Головне управління ДПС у Чернівецькій області має можливість встановити суму надмірно сплачених AT «Укрсоцбанк» коштів з плати за землю в період з 27.03.2019 року по 09.10.2019 року, внести відповідну інформацію до інтегрованої картки АТ «Альфа-Банк», як правонаступника прав та обов`язків AT «Укрсоцбанк», та прийняти рішення щодо повернення надмірно сплачених коштів з орендної плати за землю.

Виходячи з обсягу встановлених у справі обставин, суд робить висновок, що позивачем станом на момент виникнення спірних правовідносин було підтверджено своє право на повернення надміру (помилково) сплачених грошових зобов`язань по земельному податку та дотримано передбачений Податковим кодексом України порядок і строк звернення до податкового органу із відповідною заявою.

Разом із тим, відповідачем не було вжито дій щодо підготовки та подання до органу казначейської служби висновку щодо поверненню позивачу спірних сум надміру (помилково) сплачених грошових зобов`язань у межах облікованої на момент виникнення спірних правовідносин переплати по земельному податку в сумі 263 694,23 грн.

Враховуючи вищевикладене в сукупності, доводи контролюючого органу щодо відмови у повернення позивачу надмірно сплачених грошових коштів у сумі 263 694,23 грн. є безпідставними, як такі, що суперечать положенням ст. 43 Податкового кодексу України.

Оскільки за позивачем обліковується надмірна сплата із земельного податку, наявність якої підтверджена матеріалами справи, для повернення якої позивач подав письмову заяву, а податковий орган не підготував висновок про їх повернення та не подав такий висновок для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, суд дійшов висновку про те, що у спірних правовідносинах саме податковий орган, не виконавши покладені на нього ст. 43 Податкового кодексу України, обов`язки, діяв не на підставі та не у спосіб, визначений чинним законодавством України, відповідно вчинив протиправну бездіяльність.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, перевіривши та проаналізувавши матеріали справи і надані сторонами докази за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Частинами першою, сьомою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 257 - 262 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Акціонерного товариства «Альфа-Банк» (03150, м. Київ, вул. В. Васильківська, 100, код ЄДРПОУ: 23494714) задовольнити повністю.

Визнати бездіяльність Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А, Код ЄДРПОУ 44057187) протиправною по відношенню до Акціонерного товариства «Альфа-Банк» (03150, м. Київ, вул. В. Васильківська, 100, Код ЄДРПОУ: 23494714).

Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А, Код ЄДРПОУ 44057187) подати Головному управлінню Державної казначейської служби України у Чернівецькій області (далі - Казначейство) висновок про повернення Акціонерному товариству «Альфа-Банк» (03150, м. Київ, вул. В. Васильківська, 100, Код СДРПОУ: 23494714) помилково сплачених сум грошових зобов`язань з податку на землю в розмірі 263 694,23 грн. (Двісті шістдесят три тисячі шістсот дев`яносто чотири гривні 23 копійки) за такими реквізитами: Отримувач: AT «Альфа-Банк», Код ЄДРПОУ отримувача: 23494714, МФО банку: 300346, Рахунок: UA943003460000000000036220005.

Стягнути на користь Акціонерного товариства «Альфа-Банк» (03150, м. Київ, вул. В. Васильківська, 100, код ЄДРПОУ: 23494714) суму сплаченого судового збору у розмірі 4540 (чотири тисячі п`ятсот сорок грн 00 коп) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А, код ЄДРПОУ 44057187).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.10.2022
Оприлюднено27.10.2022
Номер документу106934718
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —640/22864/21

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 10.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Рішення від 24.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні