Рішення
від 25.10.2022 по справі 640/28832/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 жовтня 2022 року м. Київ № 640/28832/21

Окружний адміністративний суд м. Києва, у складі судді Вєкуа Н.Г, розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Блоссум Посьен» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Блоссум Посьен» (місцезнаходження: 04199, м. Київ, вул. Сімї Хохлових, 8-а, офіс 510, код ЄДРПОУ 42369957) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДПС у м.Києві (адреса: 04116, м.Київ, вул. Щолуденка, буд.33/19), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного Управління ДПС у місті Києві від 28.09.2021 року № 00722510702 на суму 223 839,00 грн. (двісті двадцять три тисячі вісімсот тридцять дев`ять грн.00 коп.).

В обгрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення незаконним, оскільки при його прийнятті відповідачем були порушені норми Податкового Кодексу України. Наголошує, що всі господарські операції були оформленні належним чином, а тому підстави для застосування фінансових санкцій відсутні.

Ухвалою суду від 13 жовтня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач, не погоджуючись із доводами позивача, надав відзив на позовну заяву в якому вказав, що під час проведення перевірки відповідачем були встановлені факти порушення норм податкового законодавства в частині господарських взаємовідносин між позивачем і 10 контрагентами, зокрема з декларування від`ємного значення з податку на додану вартість. Вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено відповідачем правомірно, відтак скасуванню не підлягає.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Контролюючим органом відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст.20, п.п. 75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України, на підставі наказу Головного управління ДПС у м. Києві від 19.08.2021 № 6647-п, була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "БЛОССУМ ПОСЬЕН" (код 41369957), щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2021 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 18.07.2021 № 9197008044 від`ємного значення з податку на додану вартість , яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за квітень, серпень, жовтень, листопад 2020 року, січень, лютий, квітень, травень 2021 року.

За результатами проведеної перевірки було складено акт від 09.09.2021 року №68686/26-15-07-02-01-17/4136957 та встановлено наступні порушення: . п.44.1, 44.6 ст.44, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.3, 198.5 ст.198, п. 200.4 ст. 200, п. 201.1, 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду рядка 21 Декларації з податку на додану вартість за червень 2021 року у сумі 223 839 гривень.

Відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.09.2021 року №00722510702 про завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 223 839,00 грн.

Незгода позивача із прийнятим податковим повідомленням-рішенням зумовила його звернення до Окружного адміністративного суду м. Києва із даним позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010 (далі - ПК України). Зокрема ПК України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (абз. 1 п. 1.1 ст. 1 ПК України).

Згідно з підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Частиною 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Згідно з пп. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України контролюючі органи мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 83.1 ст. 83 Податкового Кодексу України, для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені Податковим Кодексом України; податкова інформація (п.п. 83.1.2); експертні висновки (п.п. 83.1.3); судові рішення (п.п. 83.1.4); інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені Податковим Кодексом України або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи (п.п. 83.1.6).

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового Кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до п.44.2 ст.44 Податкового Кодексу України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового Кодексу України, об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 Податкового Кодексу України розташоване на митній території України.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового Кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше.

Пунктом 188.1 ст. 188 Податкового Кодексу України встановлено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення; електричної енергії, ціна на яку склалася на ринку електричної енергії.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних від простроченої суми та інфляційні витрати, відшкодування шкоди, у тому числі відшкодування упущеної вигоди за рішеннями міжнародних комерційних та інвестиційних арбітражів або іноземних судів, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов`язань.

Згідно з п. 198.1. ст. 198 Податкового Кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Пунктом 198.2 статті 198 Податкового Кодексу України визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Пунктом 198.6 статті 198 ПК України передбачено, що не відносяться до кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням торів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових радних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 ПК України.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до п.200.1 ст.200 Податкового Кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до норм п. 201.4 ст. 201 Податкового Кодексу України платники податку у разі здійснення постачання товарів/послуг, база оподаткування яких, визначена відповідно до статей 188 і 189 цього Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг, можуть скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо по кожній операції з постачання товарів/послуг.

Проведеною перевіркою встановлено, що на формування від`ємного значення ПДВ за червень 2021 року істотний вплив мали наступні операції позивача:

В жовтні 2020 року ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" на підставі договору купівлі-продажу № ST10200020 від 06.10.2020 придбало у ТОВ "АВТОСАМІТ НА СТОЛИЧНОМУ" (код 36203667) автомобіль Toyota CAMRY.

До перевірки було надано видаткову накладну від 29.10.2020 №а000000714 на загальну суму 787 170 грн., в т.ч. ПДВ 131 195 гривень.

Придбаний необоротний актив підприємством відображено за дебетом бухгалтерського рахунку «Основні засоби» в жовтні 2020 року за первісною вартістю 655 975 гривень.

В подальшому, відповідно до договору купівлі-продажу транспортного засобу від 18.03.2021 № 8043/2021/2484963 позивач зобов`язувався передати у власність Покупця - ОСОБА_1 транспортний засіб: марка Toyota, модель CAMRY, за ціною 655 975 гривень.

ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" в Єдиному реєстрі податкових накладних було зареєстровано податкову накладну від 18.03.2021 №1 на поставку автомобіля Toyota CAMRY на загальну суму 655 975 грн, в тому числі ПДВ 109 329 гривень.

Водночас, як встановлено під час проведення перевірки, за даними оборотно-сальдової відомості рахунку 286 «Необоротні активи та групи вибуття, утримувані для продажу» за період з 01.01.2021 по 24.08.2021 відповідачем встановлено, що сума залишкової вартості автомобіля Toyota CAMRY становила 615 308,32 грн, крім того ПДВ 123 062 гривень.

Відповідно до п. 185.1 ст. 185 ПКУ об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно з п. 188.1 ст. 188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 ПКУ Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, база оподаткування яких, визначена відповідно до статей 188 і 189 цього Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг, можуть скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну, з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо по кожній операції з постачання товарів/послуг.

Позивач з цього приводу зазначає, що відповідачем були перевищені його службові обов`язки, оскільки здійснено документальну перевірку періоду, не охопленого відповідним наказом, в зв`язку із чим позивачу була нарахована сума ПДВ 13 733 грн, та не зазначено, яким чином вказане порушення вплинуло на визначення суми від`ємного значення ПДВ за червень 2021 року.

Суд, проаналізувавши наявні в матеріалах справи докази, не погоджується із такими висновками позивача з огляду на наступне.

У зв`язку з тим, що в березні 2021 року ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" було здійснено реалізацію необоротного активу (автомобіль Toyota CAMRY) за ціною, що є нижчою за базу оподаткування операцій з постачання необоротних активів на суму 68 663 грн., та не складено податкову накладну з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною на суму ПДВ 13 733 гривень, було порушено вимоги п. 185.1. ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 201.1, п. 201.4 ст. 201 ПКУ.

В свою чергу, зазначені порушення вплинули на формування суми від`ємного значення ПДВ за березень 2021 р., дані про яке відображені в рядку 16.1 Декларації за вказаний місяць. В подальшому, від`ємне значення ПДВ за березень 2021 р. включалось в податковий кредит кожного наступного звітного періоду, зокрема за квітень, травень, червень 2021 р., та відображалось в рядку 21 Декларації.

Таким чином, вищевказане порушення вплинуло на визначення суми від`ємного значення ПДВ за червень 2021 року.

Як зазначає відповідач, перевіркою достовірності і правильності визначення та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) встановлено її завищення на 223 839 грн, що призвело до завищення на цю ж суму показника рядка 19 Декларації.

Так, на вказані показники мали місце взаємовідносини позивача із ТОВ «Гіппо».

Відповідно до наданих копій первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, встановлено взаємовідносини між ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" та ТОВ "Гіппо" в період квітня 2020 року на загальну суму 56 891 грн, в т.ч. ПДВ 9 482 грн, а саме:

- договір поставки від 31.01.2020 № 310120-02/1г, згідно якого ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" - Постачальник зобов`язується передавати товар у власність ТОВ "Гіппо" - Покупця у відповідності до замовлень Покупця, а Покупець зобов`язується приймати його та проводити оплату на умовах даного договору. Обов`язок Постачальника по поставці товару Покупцю вважається своєчасно та належним чином виконаним з моменту передачі товару в повному обсязі Покупцю і надання повного та відповідного пакету документів Покупцю на товар.

- договір про надання послуг від 31.01.2020 № 310120-02/2г, згідно якого ТОВ "Гіппо" (код 32650231) - Виконавцем здійснюються на користь ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЁН" Замовника послуги, які спрямовані на збільшення обсягів закупівлі та подальшої реалізації кінцевим споживачам в Торгівельних закладах, а саме: послуги передпродажної підготовки та мерчандайзингу; послуги розміщення на додаткових місцях продажу; послуги систематичності виконання договору; послуги забезпечення асортименту; послуги інформаційного забезпечення; послуги проведення спеціальних заходів та реклами; послуги контролю якості; логістичні послуги.

- Згідно даних з Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "Гіппо" (код 32650231) виписало на користь ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" податкову накладну на загальну суму ПДВ 9 482 гривень. Суму ПДВ по отриманій податковій накладній ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" відображено у складі податкового кредиту декларацій з ПДВ на суму 9 482 грн., в тому числі за квітень 2020 року на суму 9 482 гривень.

Проте, позивачем не було підтверджене фактичне надання таких послуг.

Так, наданий до перевірки акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) не містить відомостей стосовно номенклатури товару, який потребує проведення передпродажної підготовки та стосовно якого надавались послуги мерчандайзингу, та конкретизації того, які саме заходи здійснювались.

Крім того, договором про надання послуг від 31.01.2020 № 310120-02/2г визначено, що Замовник сплачує Виконавцю за послуги винагороду в розмірі 3% від вартості відвантаженого Товару, однак в наданому до перевірки акті здачі-прийняття робіт (надання послуг) не було визначено обсяг відвантаженого товару, в а також не визначено місце надання послуг, відсутня інформація про торгівельний заклад, в якому надавались послуги передпродажної підготовки та мерчандайзингу, які спрямовані на збільшення обсягів реалізації кінцевим споживачам.

Судом встановлено, що згідно умов договору поставки від 31.01.2020 № 310120-02/1г обов`язок Постачальника по поставці товару Покупцю вважається своєчасно та належним чином виконаним з моменту передачі товару в повному обсязі Покупцю.

Тобто, поставка товару (овочів та фруктів) від позивача на користь ТОВ «Гіппо» відбувається під час його передачі Покупцю, у логістичному центрі Покупця або торгівельному складі Покупця. Водночас умовами договору про надання послуг від 31.01.2020 № 310120-0 / г передбачено надання ТОВ "Гіппо" послуг, які спрямовані на збільшення обсягів закупівлі та подальшої реалізації кінцевим споживачам в Торгівельних закладах.

Отже, зі змісту наданих позивачем документів встановлено, що фактично ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" включало до податкового кредиту суми ПДВ сплачені у зв`язку із здійсненням витрат на послуги передпродажної підготовки товару, який належав іншому суб`єкту господарювання - ТОВ «Гіппо».

Під час проведення перевірки відповідачем було встановлено взаємовідносини між позивачем і ТОВ "ЕКСПАНСІЯ" в період квітня, жовтня 2020 року на загальну суму 30 914 грн, в т.ч. ПДВ 5 152 грн, а саме:

За договір поставки від 22.02.2018 № 292, згідно якого ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" - Постачальник зобов`язується передати у власність ТОВ "ЕКСПАНСІЯ" - Покупця товар. Датою приймання партії товару та переходу права власності та ризиків вважається дата підписання видаткової накладної та товарно-транспортної накладної уповноваженим представником Покупця.

За договором про надання маркетингових послуг від 22.02.2018 № М-929, ТОВ "ЕКСПАНСІЯ" - Виконавець за завданням ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" - Замовника протягом звітного періоду (один календарний місяць) надає маркетингові послуги, а саме: послуги по передпродажній підготовці товару.

Підтвердженням належного виконання договору та відсутності претензій з боку Замовника є підписання представником Замовника Акту прийому-передачі наданих Послуг. Замовник сплачує Виконавцю за послуги винагороду в розмірі 4% від вартості відвантаженого товару.

Позивачем було надано акти прийняття робіт (надання послуг) (місто складання: м. Вишневе), згідно договору від 22.02.2018 № М-929:

Суму ПДВ по отриманим податковим накладним ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН» відображено у складі податкового кредиту декларацій з ПДВ на суму 5 152 грн, в тому числі за квітень 2020 року на суму 4 521 грн, за жовтень 2020 року на суму 631 гривень.

Однак, документального підтвердження отримання таких послуг під час перевірки не виявлено.

Так, наданий до перевірки акт прийняття робіт (надання послуг) не містить відомостей стосовно номенклатури товару, стосовно якого надавались послуги маркетингу, та конкретизації того які саме заходи здійснювались.

Договором про надання маркетингових послуг від 22.02.2018 № М-929 визначено, що Замовник сплачує Виконавцю за послуги винагороду в розмірі 4% від вартості відвантаженого товару, однак в акті здачі-прийняття робіт (надання послуг) не визначено обсяг відвантаженого товару, а також місце надання послуг.

Згідно умов договору поставки від 22.02.2018 № 292 визначено, що датою приймання партії товару та переходу права власності та ризиків вважається дата підписання видаткової накладної та товарно-транспортної накладної уповноваженим представником Покупця.

Таким чином, поставка товару від ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" на користь ТОВ «ЕКСПАНСІЯ" відбувається під час його передачі Покупцю, у місці доставки товару.

Отже, судом підтверджено, що фактично ТОВ «БЛОССУМ ПОСЬЕН" включало до податкового кредиту з ПДВ суми винагороди за маркетингові послуги, що надавались по товару, який належав іншому суб`єкту господарювання - ТОВ «ЕКСПАНСІЯ».

Крім того, в період серпня, жовтня, листопада 2020 року позивач мав взаємовідносини із ТОВ «ЛК-Транс».

Відповідно до договору поставки від 10.06.2020 № 1121, ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН"-Постачальник зобов`язується доставляти продовольчу та (або) непродовольчу продукцію (товар) ТОВ "ЛК - ТРАНС - Покупцю, на умовах та в строках, що передбачені цим Договором, а Покупець зобов`язується приймати Товар і сплачувати за нього на умовах цього Договору. Поставка товару Покупцю здійснюється окремими партіями, силами та за рахунок Постачальника на умовах DDP у відповідності до вимог Міжнародних правил, щодо тлумачення термінів «Інкотермс» (в редакції 2010 року) та на підставі прийнятих Постачальником до виконання Замовлень Покупця. Фактичні пункти поставки вказуються Покупцем у Замовленні на партію товару. Адреси пунктів поставки торгової мережі Покупця вказані у Додатку 2 до цього договору. В разі зміни у Покупця адреси пунктів поставки, Покупець зобов`язаний проінформувати Постачальника за 7(сім) календарних днів та підписати з Постачальником додаток № 2, який набирає чинність з моменту підписання.

Передача товару у власність Покупцю вважається завершеною, з моменту передачі партії товару Покупцю, що засвідчується відповідними документами (товарно-транспортною накладною, видатковою накладною або іншими первинними документами), підписаними уповноваженими представниками сторін, і необхідними товаросупровідними документами.

Відповідно до додатку № 2 до договору адрес поставки до торгової мережі Покупця: м. Київ, вул. В.Кільцева, 102-3.

Згідно додаткової угоди № 1 від 10.06.2020 - продукція поставляється по частково- товарними партіями, на умовах DDP (Інкотермс 2010) - виключно на Розподільчий Центр, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. В.Кільцева, 102-3. Всі витрати, пов`язані із транспортуванням та доставкою Продукції до складів Покупця та розвантаженням Продукції з транспортного засобу, покладаються на Постачальника.

Оскільки Покупець самостійно здійснює розвантаження Продукції, а також її доставку з Розподільчого Центру в мережу магазинів, то Постачальник здійснює компенсацію таких послуг у розмірі 3% від вартості прийнятого на РЦ по договору поставки Продукції за розрахунковий період

Згідно даних з Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "ЛК - ТРАНС" виписало на користь ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" податкові накладні на загальну суму ПДВ 6 906 гривень.

Проте, позивачем ані під час перевірки, ані при поданні позову до суду, не було доведено фактичного отримання послуг (Компенсація витрат з транспортування та доставки продукції з РЦ) від ТОВ "ЛК - ТРАНС", оскільки наданий до перевірки акт надання послуг не містить відомостей стосовно номенклатури товару, стосовно якого ТОВ "ЛК - ТРАНС" здійснювало витрати на транспортування.

Крім того, додатковою угодою № 1 від 10.06.2020 визначено, що Постачальник здійснює компенсацію послуг доставки товару у розмірі 3% від вартості прийнятого на РЦ по договору поставки Продукції за розрахунковий період, однак в наданих до перевірки актах надання послуг не визначено обсяг відвантаженого товару.

До того ж, в актах надання послуг не визначено місце навантаження та розвантаження товару, транспортування якого здійснювалось після поставки на Розподільчий Центр ТОВ "ЛК - ТРАНС";

Суд зазначає, що позивачем не було надано інших документів, що містять інформацію про зміст та обсяг витрат з транспортування та доставки Продукції, здійснених ТОВ "ЛК - ТРАНС", зокрема товарно-транспортних накладних, подорожніх листів, тощо.

Згідно умов договору поставки від 10.06.2020 № 1121 визначено, що поставка товару Покупцю здійснюється окремими партіями, силами та за рахунок Постачальника. Передача товару у власність Покупцю вважається завершеною, з моменту передачі партії товару Покупцю, що засвідчується відповідними документами.

Відповідно до додаткової угоди № 1 від 10.06.2020 продукція поставляється по-частково- товарними партіями, виключно на Розподільчий Центр.

Тобто, поставка товару (овочів та фруктів) від ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" на користь ТОВ "ЛК - ТРАНС" відбувається під час його передачі Покупцю, у розподільчому центрі Покупця.

Водночас, умовами додаткової угоди № 1 від 10.06.2020 передбачено, що ТОВ "ЛК - ТРАНС" самостійно здійснює розвантаження Продукції, а також її доставку з Розподільчого Центру в мережу магазинів.

Отже, проведеною перевіркою встановлено, що фактично ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" включало до податкового кредиту суми ПДВ сплачені у зв`язку із здійсненням витрат з транспортування та доставки до мережевих магазинів товару, який належав іншому суб`єкту господарювання - ТОВ "ЛК - ТРАНС".

Позивач в позовній заяві, зазначає, що учасник цивільних правовідносин (господарських) не несе відповідальності за свого контрагента та не має законного права надавати документи, що підтверджують господарські операції іншого суб`єкта господарювання, які знаходяться у останнього

Суд з цього приводу зауважує, що підприємницька діяльність здійснюється суб`єктом господарювання на власний ризик, а відтак у господарських правовідносинах учасники господарського обороту повинні проявляти розумну обачливість, адже наслідки вибору недобросовісного контрагента покладається на таких учасників. Належна податкова обачність, як законна передумова отримання податкової вигоди, з якої випливає, що сумлінним платникам податку необхідно подбати про підготовку доказової бази, яка б підтверджувала прояв належної обачності при виборі контрагента.

Відповідно до наданих копій первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, встановлено також взаємовідносини між ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" і ТОВ "ОМЕГА" в період квітня, серпня, жовтня, листопада 2020 року на загальну суму 107 111 грн, в т.ч. ПДВ 17 852 грн., а саме:

- договір поставки від 01.05.2018 № 20, згідно якого ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" - Постачальник зобов`язується доставити та передати у власність ТОВ "ОМЕГА" - Покупцю товар.

- договір про надання маркетингових послуг від 01.05.2018 № 20-М, згідно якого ТОВ "ОМЕГА" - Виконавець за завданням ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН"- Замовника протягом звітного періоду (один календарний місяць) надає маркетингові послуги, а саме послуги по розміщенню товару в мережі Виконавця.

Підтвердженням належного виконання договору та відсутності претензій з боку Замовника є підписання представником Замовника Акту прийому-передачі наданих Послуг. Замовник сплачує Виконавцю за послуги винагороду в розмірі 2% від вартості відвантаженого товару.

Позивачем було надано акти надання послуг (місто складання: м. Дніпро), згідно договору від 01.05.2018 № 20-М:

Згідно даних з Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "ОМЕГА" виписало на користь ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" податкові накладні на загальну суму ПДВ 17 852 гривень.

Щодо наявності документального підтвердження фактичного отримання послуг (Послуги по розміщенню товару в мережі Виконавця згідно) від ТОВ ''ОМЕГА", слід зазначити наступне:

-надані до перевірки акти надання послуг не містять відомостей стосовно номенклатури товару, стосовно якого надавались послуги по розміщенню в торгівельній мережі, та конкретизації того, які саме заходи здійснювались.

- договором про надання маркетингових послуг від 01.05.2018 № 20-М визначено, що Замовник сплачує Виконавцю за послуги винагороду в розмірі 2% від вартості відвантаженого товару, однак в наданих до перевірки та матеріалів справи актах надання послуг не визначено обсяг відвантаженого товару.

- в актах надання послуг не визначено місце надання таких послуг, відсутня інформація про торгівельний заклад, в якому надавались такі послуги.

Проведеним аналізом встановлено, що згідно умов договору поставки від 01.05.2018 № 20 визначено, що право власності та ризики на товар переходять до Покупця з моменту прийняття товару за якістю та за кількістю, що підтверджується штампом підрозділу магазину або РЦ.

Тобто, поставка товару (овочів та фруктів) від ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" на користь ТОВ "ОМЕГА" відбувається під час його передачі Покупцю, у логістичному центрі Покупця або магазині Покупця.

Таким чином, судом підтверджено, що фактично ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" включало до податкового кредиту з ПДВ суми винагороди за маркетингові послуги, що надавались по товару, який належав іншому суб`єкту господарювання - ТОВ "ОМЕГА".

В ході проведення перевірки, відповідно до наданих копій первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, відповідачем було встановлено взаємовідносини між ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" і ТОВ "ЛЕВАЙС" в період квітня, 2020 року на загальну суму 1298,18 грн., в т.ч. ПДВ 216,36 грн.

Згідно наданої до перевірки картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняним постачальниками» встановлено, що 02.04.2021 ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" перераховано на рахунок ТОВ "ЛЕВАЙС" кошти (аванс за послуги передпродажної підготовки) в сумі 1298,18 гри. в т.ч, ПДВ 216,36 гри., згідно договору № ФБ- 497 від 01.03.2018.

Проте, інформація про наявність або відсутність дебіторської або кредиторської заборгованості по взаємовідносинам із ТОВ «ЛЕВАЙС» станом на кінець перевіряємого періоду відсутня, оскільки до перевірки не було надано відомостей регістрів бухгалтерського обліку по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняним постачальниками» за червень 2021 року.

Крім того, до перевірки договір № ФБ- 497 від 01.03.2018 укладений з ТОВ "ЛЕВАЙС" не надавався.

Позивачем не було надано і акти виконаних робіт (наданих послуг) або інший первинний документ, яким підтверджується факт отримання ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" послуг передпродажної підготовки товару за квітень 2020 року від ТОВ "ЛЕВАЙС".

З урахуванням викладеного, суд зазначає, що позивачем не підтверджено належними та допустимими доказами факт отримання послуг від ТОВ «ЛЕВАЙС» за квітень 2020 року.

Відповідно до наданих копій первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, відповідачем було встановлено взаємовідносини між ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" і ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" в період квітня; серпня, жовтня; листопада 2020 року на загальну суму 206 019,5 грн., в т.ч. ПДВ 34 336,58 грн.

Згідно наданих актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), складених ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" (Виконавець) на користь ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" (Замовник) визначено: «Виконавцем були проведені такі роботи (надані послуги) за договором від 17.05.2018 №6242Р - Послуга логістики», на загальну суму 206 019,5 грн., в т.ч. ПДВ 34 336,58 грн., а саме:

- від 30.04.2020 №0020899173 на суму 178 905,17 грн., в т.ч. ПДВ 29 817,53 грн.;

- від 31.08.2020 №0020954460 на суму 4 047,15 грн., в т.ч. ПДВ 674,52 грн.;

- від 31.10.2020 №0020983419 на суму 6 784,07 грн., в т.ч. ПДВ 1 130,68 грн.;

- від 30.11.2020 №0020998035 на суму 6 059,64 грн., в т.ч. ПДВ 1 009,94 грн.;

- від 30.11.2020 №0021002833 на суму 10 223,47 грн., в т.ч. ПДВ 1 703,91 гривень.

Суми виписаних податкових накладних було включено до податкового кредиту з ПДВ за квітень 2020 року в розмірі 29 817,53 грн.; за серпень 2020 року в сумі 674 52 грн; за жовтень 2020 року в сумі 6 784,07 грн.; за листопад 2020 року в сумі 2713,85 гривень.

Проте, суд зауважує, що позивачем документально не підтверджено фактичне отримання послуг (послуга логістики) від ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" з огляду на наступне.

Надані до перевірки акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) не містять відомостей стосовно номенклатури товару, стосовно якого ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" надавало логістичні послуги.

Згідно додатку №8 від 17.05.2018 визначено, що Постачальник здійснює оплату таких послуг у розмірі 4 відсотків від вартості Товару, прийнятого на логістичний об`єкт Покупця, однак в наданих до перевірки актах здачі прийняття робіт (надання послуг) не визначено обсяг відвантаженого товару;

Крім зазначеного, в актах здачі-прийняття робіт (надання послуг) не визначено конкретний перелік логістичних послуг, їх зміст та обсяг, а також не визначено місце навантаження та розвантаження товару, транспортування якого здійснювалось після поставки на Розподільчий Центр ТОВ "СІЛЬПО-ФУД";

Інших документів, що містять інформацію про зміст та обсяг витрат з транспортування та доставки продукції, здійснених ТОВ "СІЛЬПО-ФУД", зокрема товарно-транспортних накладних, подорожніх листів, тощо позивачем суду не надано.

Згідно умов договору від 17.05.2018 № 6242Р визначено, що Постачальник зобов`язується здійснювати поставку партій товару виключно автотранспортом на умовах DDP Інкотермс 2010. Постачальник буде вважатися таким, що виконав зобов`язання з поставки Товару, якщо він поставив товар Покупцю до місця, визначеного у Замовленні. Датою приймання партії Товару та переходу права власності та ризиків вважається дата підписання видаткової накладної та товарно-транспортної накладної уповноваженим представником Покупця

Згідно додатку №8 від 17.05.2018 передбачено, що товар повинен бути доставлений до Логістичного об`єкту Покупця.

Тобто, поставка товару від ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" на користь ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" відбувається під час його передачі Покупцю, у Логістичному центрі Покупця.

Водночас, у додатку №8 від 17.05.2018 передбачено, що ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" самостійно здійснює доставку Товару зі свого Логістичного об`єкту до торговельних об`єктів які ним використовуються.

Таким чином, судом встановлено, що фактично ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" включало до податкового кредиту суми ПДВ сплачені у зв`язку із здійсненням витрат з транспортування та доставки до мережевих магазинів (послуги логістики) товару, який належав іншому суб`єкту господарювання - ТОВ "СІЛЬПО-ФУД''.

Аналогічні взаємовідносини мав позивач із ТОВ «ФУДКОМ».

Так, відповідно до наданих копій первинних документів, регістрів бухгалтерського oбліку під час перевірки було встановлено взаємовідносини між ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" та ТОВ «ФУДКОМ» в період квітня, серпня, жовтня, листопада 2020 року на загальну суму 339 740 грн.

Згідно договору поставки від 27.09.2019 №4600045863 Постачальник зобов`язується поставляти Товари по цінах і в асортименті, що вказуються в Специфікації, разом з товарно-супровідною документацією, відповідно до поданих покупцем Замовлень, а Покупець зобов`язується приймати такі товари і оплачувати.

Відповідно до актів прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг), складених ТОВ "ФУДКОМ" (Виконавець) на користь ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" (Замовник): «Виконавець виконав роботи (надав послуги) згідно договору від 27.09.2019 № 4600045863 - Послуга з обробки первинної документації; Логістичні послуги; Послуга позачергового обслуговування автотранспорту; Послуга зі зберігання тари», на загальну суму 339 740,4 грн., в т.ч. ПДВ 56 623,39 грн., а саме: від 30.04.2020 № 912930780 на суму 1 458 грн., в т.ч. ПДВ 243,0 грн.; від 30.04.2020 № 912931794 на суму 139 679,64 грн., в т.ч. ПДВ 23 279,94 грн.; від 31.08.2020 № 1000015340 на суму 13 457,95 грн., в т.ч. ПДВ 2 242,99 грн.; від 31.10.2020 № 1000039385 на суму 95 657,29 грн., в т.ч. ПДВ 15 942,88 грн.; від 30.11.2020 № 1000048883 на суму 89 377,52 грн., в т.ч. ПДВ 14 896,25 грн.; від 31.01.2021 № 1000068672 на суму 110 грн., в т.ч. ПДВ 18,33 гривень.

Згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "ФУДКОМ" зареєструвало податкові накладні на адресу ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" на загальну суму 339 740,4 грн., в т.ч. ПДВ 56 623,39 грн..

Вказані податкову накладні ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" було включено до податкового кредиту з ПДВ за квітень 2020 року в сумі 23 522,94 гри.; за серпень 2020 року в сумі 2 242,99 гри.; за жовтень 2020 року в сумі 15 942,88 гри.; за листопад 2020 року в сумі 14 896,25 грн.; за січень 2021 року в сумі 18,33 гривень.

Проте, позивачем не було доведено належними та допустимими доказами фактичне отримання послуг (Логістичні послуги, послуга позачергового обслуговування автотранспорту, послуга зі зберігання тари) від ТОВ «ФУДКОМ», оскільки надані до перевірки акти прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) не містять відомостей стосовно номенклатури товару, стосовно якого ТОВ "ФУДКОМ" надавало логістичні послуги;

Згідно Додатку від 27.09.2019 визначено, що вартість логістичних послуг складає 2 грн., в т.ч. ПДВ, за 1 кг брутто ваги ,відвантаженого на РЦ товару в місяць, однак в наданих до перевірки актах здачі-прийняття робіт (надання послуг) не визначено обсяг відвантаженого товару, не визначено конкретний перелік логістичних послуг, їх зміст та обсяг, а також місце навантаження та розвантаження товару, транспортування якого здійснювалось після поставки на Розподільчий Центр ТОВ "ФУДКОМ";

Крім того, в актах прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) не визначено відомостей стосовно кількості палето-місць, за якими надавались послуги позачергового обслуговування автотранспорту, не зазначено відомостей стосовно кількості одиниць тари, за якими надавались послуги зі зберігання тари.

Аналіз умов договору поставки від 27.09.2019 № 4600045863 свідчить про те, що Постачальник зобов`язується прийняти від Покупця Замовлення на поставку Товару, і здійснити її своїми засобами і за свій рахунок на адресу і в строк вказані в Замовленні. Право власності, ризик випадкової загибелі і випадкового пошкодження Товару переходить до Покупця у момент підписання сторонами видаткової накладної, яка засвідчує момент приймання Товарів покупцем в місці поставки

Згідно Додатку від 27.09.2019 передбачено, що Постачальник здійснює поставку товарів через РЦ покупця.

Тобто, поставка товару від позивача на користь ТОВ "ФУДКОМ" відбувається під час його передачі Покупцю, у розподільчому центрі покупця.

Таким чином, позивач включав до податкового кредиту суми ПДВ, сплачені у зв`язку із здійсненням витрат з транспортування та доставки до мережевих магазинів (послуги логістики) товару, який належав іншому суб`єкту господарювання - ТОВ "ФУДКОМ".

Під час проведення перевірки встановлено, а судом під час розгляду справи підтверджено, що позивач мав господарські взаємовідносини із ТОВ ''ЛЕГІОН 2015" в період квітня, серпня, жовтня, листопада 2020 року на загальну суму 91089,03 грн., в т.ч. ПДВ 15 181,52 грн.

Згідно договору поставки від 19.02.2020 № П-93/20, на умовах цього Договору Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупцеві продукти харчування на підставі Замовлень останнього та у відповідності до погодженої між Сторонами Специфікації, а Покупець зобов`язується прийняти поставлений Постачальником Товар та оплатити його вартість у порядку і на умовах, погоджених Сторонами у цьому Договорі.

Крім того, відповідно договору про надання маркетингових та додаткових послуг від 19.02.2020 №М-93/20, предметом якого є надання Виконавцем Замовнику за плату та за завданням Замовника маркетингових та інших додаткових послуг, перелік яких зазначено в додатку №1, протягом терміну дії цього Договору. Крім того, предметом цього Договору є надання послуг зі стимулювання збуту товарів Замовника через роздрібну мережу Виконавця в порядку та відповідно умов цього Договору.

Позивачем були надані акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) складених ТОВ «ЛЕГІОН 2015» (Виконавець) на користь ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН'' (Замовник), відповідно до яких Виконавцем були проведені такі роботи за договором від 19.02.2020 № М-93/20 - Послуги по доставці Товару від розподільчого центру (складу) до торгових точок(магазинів)», на загальну суму 91 089,03 грн., в т.ч. ПДВ 15 181,52 грн., а саме:

- від 30.04.2020 № 1000021699 на суму 59 747,8 грн., в т.ч. ПДВ 9 957,97 грн;

- від 31.08.2020 № 1000045273 на суму 3 447,15 грн., в т.ч. ПДВ 574,53 грн.;

- від 31.10.2020 № 1000057519 на суму 25 248,45 грн., в т.ч. ПДВ 4 208,08 грн.;

- від 30.11.2020 № 1000063569 на суму 2 645,63 грн., в т.ч. ПДВ 440,94 гривень.

Згідно даних ІС «Податковий блок і даних з Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ «ЛЕГІОН 2015» зареєструвало податкові накладні на адресу ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" на загальну суму 91 089,03 грн., в т.ч. ПДВ 15 181,52 грн..

Вказані податкові накладні ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" було включено до податкового кредиту з ПДВ за квітень 2020 року в сумі 9 957,97 грн.; за серпень 2020 року в сумі 574,53 за жовтень 2020 року в сумі 4 208,08 грн.; за листопад 2020 року в сумі 440,94 гривень.

Однак, документального підтвердження фактичного отримання послуг позивачем надано не було.

Надані до перевірки акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) не містять відомостей стосовно номенклатури товару, стосовно якого ТОВ «ЛЕГІОН 2015» надавало послуги доставки.

Згідно договору про надання маркетингових та додаткових послуг від 19.02.2020 №М- 93/20 визначено, що за послуги по доставці товарів Замовник сплачує Виконавцю платіж у розмірі 5% від вартості поставленого Замовником товару згідно договору поставки, однак в наданих до перевірки актах здачі-прийняття робіт (надання послуг) не визначено обсяг відвантаженого товару.

Також в актах здачі-прийняття робіт (надання послуг) не визначено місце навантаження та розвантаження товару, транспортування якого здійснювалось після поставки на Розподільчий Центр ТОВ «ЛЕГІОН 2015».

Інших документів, які б підтверджували надані послуги позивачем до суду не надано.

Згідно умов договору поставки від 19.02.2020 №П-93/20 визначено, що товар за Договором поставляється Постачальником на умовах фазису поставки DDP, за адресою, зазначеною у відповідній Заявці на поставку товару. Право власності на товар переходить від Постачальника до Покупця в момент приймання Товару Покупцем від Постачальника

Тобто, поставка товару від ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" на користь ТОВ "ЛЕГІОН 2015" відбувається під час його передачі Покупцю, у розподільчий центр покупця.

З огляду на вищевикладене, судом встановлено, що фактично ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" включало до податкового кредиту суми ПДВ, сплачені у зв`язку із здійсненням витрат з транспортування та доставки товару від розподільчого центру (складу) до торгових точок (магазинів), який належав іншому суб`єкту господарювання - ТОВ "ЛЕГІОН 2015".

Під час проведення перевірки, відповідно до наданих копій первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, відповідачем були встановлені взаємовідносини між ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" і ТОВ "ФОРА" в період квітня, серпня, жовтня, листопада 2020 року на загальну суму 146 063,31 грн, в т.ч. ПДВ 24 343,89 грн.

Згідно договору поставки від 01.04.2019 №36, Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець прийняти Товар відповідно до умов Договору та Замовлення.

До перевірки були надані акти здачі -прийняття робіт (надання послуг), складених ТОВ "ФОРА" (Виконавець) на користь ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" (Замовник), в яких зазначено, що Виконавцем були проведені такі роботи (надані такі послуги) за договором від 01.04.2019 № 36 - послуга консолідації замовлень, компенсація послуг з доставки товару», на загальну суму 146 063,31 грн., в т.ч. ПДВ 24 343,89 грн., а саме: від 30.04.2020 № 0020902667 на суму 2 000 грн., в т.ч. ПДВ 333,33 грн.; від 30.04.2020 № 0020906280 на суму 133 687,96 грн., в т.ч. ПДВ 22 281,33 грн.; від 31.10.2020 № 0020995716 на суму 1 938,4 грн., в т.ч. ПДВ 323,07 грн.; від 30.11.2020 № 0021003968 на суму 70 грн., в т.ч. ПДВ 11,67 грн.; від 30.11.2020 № 0021007570 на суму 8 366,95 грн., в т.ч. ПДВ 1 394,49 гривень.

Згідно даних ІС «Податковий блок» та даних з Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "ФОРА" зареєструвало податкові накладні на адресу ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" на загальну суму 146 063,31 грн., в т.ч. ПДВ 24 343,89 грн.

Проте, підтвердження фактичного отримання послуг (Компенсація послуг з доставки товару, послуга консолідації замовлень) від ТОВ "ФОРА" позивачем не доведено, оскільки надані до перевірки акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) не містять відомостей стосовно номенклатури товару, стосовно якого ТОВ "ФОРА" здійснювало витрати з доставки.

Згідно додатку від 01.02.2020 №14 визначено, що постачальник здійснює компенсацію таких послуг у розмірі 6 відсотків від вартості прийнятого на РЦ по договору поставки товару, однак в наданих до перевірки актах здачі-прийняття робіт (надання послуг) не визначено обсяг відвантаженого товару, не визначено місце навантаження та розвантаження товару, транспортування якого здійснювалось після поставки на Розподільчий Центр ТОВ "ФОРА";

Згідно додатку від 01.02.2020 № 14 товар повинен бути доставлений до Розподільчого Центру РЦ Фора.

Тобто, поставка товару від ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" на користь ТОВ "ФОРА" відбувається під час його передачі Покупцю, у розподільчий центр покупця.

Таким чином, встановлено, що фактично ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" включало до податкового кредиту суми ПДВ сплачені у зв`язку із здійсненням витрат з доставки товару від розподільчого центру до торгових точок, який належав іншому суб`єкту господарювання - ТОВ ''ФОРА".

Відповідно до наданих копій первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, відповідачем було встановлено взаємовідносини між ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" (код 41369957) та ТОВ "СУАЛОХІН" в період квітня, серпня, жовтня, листопада 2020 року та січня, лютого, квітня, травня, червня 2021 року на загальну суму 1 092 971 грн., в т.ч. ПДВ 182 162 грн., а саме: договір оренди від 28.02.2018 № 4, згідно якого ТОВ "СУАЛОХІН" (код 38903528, місцезнаходження: 02002, м. Київ, вул. Каховська, буд. 64) - Орендодавець зобов`язується передати в оренду, а ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" - Орендар прийняти у тимчасове платне користування, згідно умов цього договору, приміщення площею 460 кв. м, яке розташовано на 1 поверсі, літ. «З» та знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Каховська, 64. Цільове призначення приміщення: складське.

Дія Договору з 01.03.2018 до 01.02.2021.

Під час розгляду справи судом встановлено, що відповідно до акту прийому - передачі від 08.03.2018 ТОВ "СУАЛОХІН" передав ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" у тимчасове платне користування приміщення площею 460 кв. м, яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Каховська, 64.

Додатковою угодою № 2 без дати Орендодавець зобов`язується передати в оренду ТОВ «БЛОССУМ ПОСЬЕН" у тимчасове платне користування, згідно умов цього договору частину приміщення площею 460 кв. м, за адресою: м. Київ, вул. Каховська, 64. Орендар сплачує «Орендодавцю щомісячну орендну плату, яка складає 120 000,00 грн., в т.ч. ПДВ Дана додаткова угода вступає в силу з 01.11.2019 р.

- договір оренди від 01.02.2021 № 4, згідно якого ТОВ "СУАЛОХІН" (код 38903528, місцезнаходження: 02002, м. Київ, вул. Каховська, буд. 64) - Орендодавець, зобов`язується передати в оренду, а ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" - Орендар прийняти у тимчасове платне користування, згідно умов цього договору, приміщення площею 460 кв. м, яке розташовано на 1 поверсі та знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Каховська, 64. Цільове призначення приміщення: складське.

Згідно акту повернення приміщення із оренди від 30.06.2021 ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" передав, а ТОВ "СУАЛОХІН" прийняв приміщення площею 460 кв. м, яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Каховська, 64. Акт розірвання Договору оренди приміщ Згідно даних з Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "СУАЛОХІН" виписало на користь ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" податкові накладні на загальну суму ПДВ 182 162 гривень.

Суму ПДВ по отриманим податковим накладним ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" відображено у складі податкового кредиту декларацій з ПДВ: за квітень 2020 року на суму 22 357 грн., за серпень 2020 року на суму 21 651 грн., за жовтень 2020 року на суму 22 457 грн., за листопад 2020 року на суму 22 701 грн., за січень 2021 року на суму 22 191 грн., за лютий 2021 року на суму 21 843 грн., за квітень 2021 року на суму 21 903 грн., за травень 2021 року на суму 6 667 грн., за червень 2021 року на суму 5 791 гривень.

Проте, суд звертає увагу, що в актах здачі-прийняття робіт (надання послуг), виписаних ТОВ "СУАЛОХІН" в квітні, травні, червні 2021 року на адресу ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН", в реквізитах на підставі яких документів були надані послуги, зазначено договір від 28.02.2018 № 4. Проте даний договір між ТОВ "СУАЛОХІН" та ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" діяв з 01.03.2018 до 01.02.2021.

Відповідно до оборотно-сальдової відомості позивача за лютий 2021 року, сальдо на кінець періоду по рахунку 281 «Товари на складі» складає 0 грн., тобто на балансі товариства товари (продукція) на кінець періоду не обліковується.

Таким чином, враховуючи вищенаведені обставини, починаючи з березня 2021 року ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" не використовує в господарській діяльності приміщення (цільове призначення приміщення: складське) площею 460 кв. м, яке розташовано за адресою: м. Київ, вул. Каховська, 64.

Отже, матеріалами справи підтверджено, що ТОВ ''БЛОССУМ ПОСЬЕН" було сформовано податковий кредит за квітень 2021 року на суму 21 903 грн., за травень 2021 року на суму 6 667 грн., за червень 2021 року на суму 5 791 грн., за приміщення, яке не використовувало в господарській діяльності протягом цього періоду.

Крім того, проведеною перевіркою, на підставі даних податкової звітності та податкових накладних, зареєстрованих ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що протягом перевіряємого періоду ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" займалось оптовим продажем товарів (овочі та фрукти в асортименті) на адресу контрагентів-покупців, які в подальшому здійснювали продаж придбаних у ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" товарів кінцевим споживачам, зокрема через мережеві торгівельні точки.

Щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість за червень 2021 року, суд звертає увагу, що фактично ТОВ "БЛОССУМ ПОСЬЕН" не здійснювало господарської діяльності (не здійснювало реалізації товарів, виконання робіт або надання послуг, не нараховувало податкові зобов`язання з ПДВ) починаючи з квітня 2021 року, оскільки за даними бухгалтерського обліку у підприємства були відсутні залишки нереалізованого товару починаючи з 01.03.2021.

Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, суд вважає висновки акту перевірки від 09.09.2021 року та винесене на його підставі податкове повідомлення-рішення № 00722510702 від 28.09.2021 року обґрунтованими і доведеними.

Судом підтверджено, що сума від`ємного значення податку на додану вартість за червень 2021 року була сформована за періоди квітень, серпень, жовтень, листопад 2020 року, січень, лютий, квітень, травень 2021 року, за рахунок включення до податкового кредиту з ПДВ за вказані періоди, сум по операціях, які не виставлялись на адресу покупців (не включались до складу собівартості товару, або торгівельної націнки).

В зв`язку із наведеним, доводи позивача про протиправність винесеного податкового повідомлення-рішення №00722510702 суд вважає необґрунтованими, в зв`язку із чим поданий адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На думку суду, відповідачем доведено правомірність та обґрунтованість оскаржуваного рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для відмови у задоволенні позову.

В зв`язку із відмовою у задоволенні позову, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Блоссум Посьен» (місцезнаходження: 04199, м. Київ, вул. Сімї Хохлових, 8-а, офіс 510, код ЄДРПОУ 42369957) відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.10.2022
Оприлюднено27.10.2022
Номер документу106934753
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —640/28832/21

Рішення від 25.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 13.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні