ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2022 рокуЛьвівСправа № 260/2928/21 пров. № А/857/10628/22
Восьмий апеляційний адміністративний суду складі колегії суддів:
головуючого-суддіКузьмича С. М.,
суддівЗапотічного І.І., Матковської З.М.,
за участю секретаряПославського Д.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за апеляційною скаргою Державної служби геології та надр України на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 червня 2022 року (ухвалене головуючим суддею Гаврилко С.Є у м. Ужгород, повне судове рішення складено 15 червня 2022 року) у справі № 260/2928/21 за адміністративним позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідача в якому просив припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007, наданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Фірма» (код ЄДРПОУ 33874807).
В обґрунтування позовних вимог вказував на те, що відповідачеві був виданий спеціальний дозвіл на користування надрами за № 4540 від 13.12.2007, невід`ємною частиною якого була угода про умови користування надрами. На підставі затвердженого наказом № 528 від 20.11.2020 Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2021 рік, Наказом № 574 від 14.12.2020 Департаменту державного геологічного контролю було доручено провести планові перевірки надрокористувачів у січні 2021 року, зокрема відповідача на предмет дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин. За результатами планової перевірки було складено акт та оформлено Припис, за яким відповідачу надано строк для усунення порушень вимог законодавства у сфері надрокористування, однак відповідач не виконав вимоги - припису. Позивач зазначає, що на його думку відповідачем порушено законодавство в сфері надрокористування та не усунуто порушення, наявні підстави для анулювання Дозволу, згідно ст. 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, позивач просить суд припинити право користування надрами шляхом припинення спеціального дозволу на користування надрами.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 06.06.2022 відмовлено в задоволенні адміністративного позову.
Приймаючи оскаржене рішення суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем виконувались обов`язки, визначені ст. 24 Кодексу України про надра, спеціальним дозволом на користування надрами та Угодою до нього, а саме вживались заходи щодо усунення порушень визначених в приписі від 15.01.2021 за № 14-21/02, про що неодноразово повідомлено позивача, зокрема листом від 05.02.2021 № 3 та листом від 08.06.2021 № 5/21.
Вказане рішення в апеляційному порядку оскаржив позивач, у апеляційній скарзі покликається на те, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм процесуального та матеріального права з неповним з`ясуванням обставин справи та є незаконним, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позов.
Зокрема в апеляційній скарзі зазначає, що головною підставою припинення дії дозволу на спеціальне використання надр є порушення надрокористувачем умов та порядку користування надрами, невиконання обов`язків, визначених статтею 24 Кодексу України про надра, спеціальним дозволом на користування надрами та Угодою до нього.
Відзив на апеляційну скаргу поданий не був. Відповідно до ч. 4 ст. 304 КАС України, відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, а тому колегія суддів, відповідно до ч. 4ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе провести розгляд справи за відсутності сторін, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати, з наступних підстав.
З матеріалів справи слідує, що 03.12.2007 Товариству з обмеженою відповідальністю «Фірма» надано спеціальний дозвіл на користування надрами, реєстраційний № 4540 (а.с. 7). Цей спеціальний дозвіл надає відповідачу право на видобування андезиту.
23.03.2017 Міністерство охорони навколишнього природного середовища України та відповідач, уклали угоду про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин, яка є невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007, що не заперечується учасниками справи (а.с. 8-13).
Наказом Державної служби геології та надр України № 528 від 20.11.2020, затверджено Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2021 рік (а.с. 15, 16).
Наказом № 574 від 14.12.2020 Департаменту державного геологічного контролю було доручено провести планові перевірки надрокористувачів у січні 2021 року, а зокрема відповідача на предмет дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин (а.с. 17, 18).
В зв`язку з чим, відповідачу було направлено повідомлення про проведення планової перевірки від 16.12.2020 № 18671/01/07-20. Та у відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення відповідачем вказане повідомлення було отримане 22.12.2020 (а.с. 20).
22.12.2020 складено направлення № 19342/01/07-20 на проведення перевірки Державної службою геології та надр України відповідача у строк з 11 по 21 січня 2021 року (а.с 19).
За результатами перевірки було складено Акт перевірки № 02-02/08/2121-001/п-002 від 15..01.2021 (а.с. 21-36), яким зафіксовані порушення у сфері надрокористування, а саме: відсутній Техніко-робочий проект розробки Арданівського родовища андезитів, розташованого в Іршавському районі Закарпатської області, для ТзОВ «Фірма» не погоджений з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, в частині додержання вимог законодавства про надра; не виконується мета Спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007: Видобування невивітрилих андезитів в якості сировини для виробництва щебеню будівельного та каменю бутового. Арданівське родовище андезитів не розроблялося з моменту отримання спеціального дозволу (13.12.2007); не виконана Програми робіт (Додаток 2 до Угоди про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 13.12.2007 № 4540) з видобування корисних копалин андезитів Арданівського родовища. А саме: п. 3. Підготовка родовища до розробки: - проходка в`їзних, розрізних траншей та утворення площадок першочергової відробки; - буріння та облаштування свердловин; (4 кв. 2017) Арданівське родовище андезитів не розроблялося з моменту отримання спеціального дозволу (13.12.2007). Відсутні документи що посвідчують право користування (власності) земельною ділянкою для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, а саме не розроблений Проект земельного відводу по причині не отримання розпорядження КМУ про дозвіл на його розробку, п.4. Початок видобування 10-50 тис мЗ/рік (з 1 кв. 2018) Згідно форм 5- гр за 2018, 2019 та на час проведення перевірки видобуток не проводився. Не представлений на погодження в установленому порядку план розвитку гірничих робіт за 2017 рік; невиконання вимог припису від 22.10.2020 № 120-20/02, акт позапланової перевірки від 22.10.2020 № 02-01/08/2020-40/у-096; у зв`язку з допущенням надрокористувачем вищеописаних порушень, не виконується пункт 5.3 Угоди №4540 від 13.12.2007 про умови користування надрами з метою видобування андезитів Арданівського родовища щодо: - проводити та фінансувати роботи у термін та в межах, зазначених у Програмі робіт; - дотримання вимог, передбачених Дозволом та цією Угодою; - дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання роботі, пов`язаних з користуванням надрами; а також Пункт 7.1: Надрокористувач зобов`язаний щороку подавати до Держгеонадр інформацію щодо стану виконання Програми робіт за формою згідно з законодавством та надавати відповідні пояснення з питань, що входять до компетенції Держгеонадр Звіт про стан виконання Програми Робіт за 2019 рік не надсилався.
На підставі даного Акту позивачем було складено припис від 15.01.2021 за № 14-21/02, яким надано строк відповідачеві до 15.02.2021 на усунення порушень законодавства у сфері надрокористування (а.с. 37-39).
У зв`язку із невиконанням вимог вказаного припису, 25.02.2021 Західним міжрегіональним відділом ДДГК Держгеонадр направлено на адресу Держгеонадр Подання № 86-21/02 на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007 та зазначено, що відповідачем не усунуто порушень вимог законодавства у сфері надрокористування (а.с. 40-42).
Листом від 05.02.2021 № 3 Товариством з обмеженою відповідальністю «Фірма» було повідомлено позивача, що усунення вказаних порушень законодавства у сфері надрокористування знаходиться на стадії виконання по причинах, які не залежать від товариства, а саме: щодо порушення про відсутність Техніко-робочий проект розробки Арданівського родовища андезитів, розташованого в Іршавському районі Закарпатської області, для ТзОВ «Фірма» не погоджений з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, в частині додержання вимог законодавства про надра, відповідач зазначив, що Техніко-робочий проект розробки Арданівського родовища андезитів, розташованого в Іршавському районі Закарпатської області, направлено на погодження до Держгеонадр України та Управління Держпраці у Закарпатській області як регіональному представнику центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, в частині додержання вимог законодавства про надра; не виконується мета Спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007: Видобування андезитів в якості сировини для виробництва щебеню будівельного та каменю бутового. Арданівське родовище андезитів не розроблялося з моменту отримання спеціального дозволу (13.12.2007), відповідач зазначив, що з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007 видобування андезитів в якості сировини для виробництва щебеню будівельного та каменю бутового не розроблялося з причин не залежних від підприємства. Земельна ділянка на якій розташоване родовище знаходиться на землях лісового фонду, і до сьогоднішнього дня здійснюється проходження бюрократичних процедур оформлення земельної ділянки в оренду вже отримано дозвіл держлісгоспів па вилучення земельних ділянок, розроблено висновок ОВД, проходимо процедуру обговорення детального плану території та підготували весь пакет необхідних документів для подачі до КМУ; не виконана Програми робіт (Додаток 2 до Угоди про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 13.12.2007 № 4540) з видобування корисних копалин андезитів Арданівського родовища. А саме: п. 3. Підготовка родовища до розробки: - проходка в`їзних, розрізних траншей та утворення площадок першочергової відробки; - буріння та облаштування свердловин; (4 кв. 2017) Арданівське родовище андезитів не розроблялося з моменту отримання спеціального дозволу (13.12.2007). Відсутні документи що посвідчують право користування (власності) земельною ділянкою для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, а саме не розроблений Проект земельного відводу по причині не отримання розпорядження КМУ про дозвіл на його розробку, п.4. Початок видобування 10-50 тис мЗ/рік (з 1 кв. 2018) Згідно форм 5- гр за 2018, 2019 та на час проведення перевірки видобуток не проводився. Не представлений на погодження в установленому порядку план розвитку гірничих робіт за 2017 рік, відповідач зазначив, що програми робіт (Додаток 2 до Угоди про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 13.12.2007 № 4540) з видобування корисних копалин андезитів не виконувалася у зв`язку з тим, що з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007 видобування андезитів в якості сировини для виробництва щебеню будівельного та каменю бутового не розроблялося з причин не залежних від підприємства. Земельна ділянка на якій розташоване родовище знаходиться на землях лісового фонду, і до сьогоднішнього дня ми проходимо бюрократичні процедури оформлення земельної ділянки в оренду. Вже отримано дозвіл держлісгоспів на вилучення земельних ділянок, розроблено висновок ОВД, проходимо процедуру обговорення детального плану території та підготували весь пакет необхідних документів для подачі до КМУ; невиконання вимог припису від 22.10.2020 № 120-20/02, акт позапланової перевірки від 22.10.2020 № 02-01/08/2020-40/у-096, відповідач зазначив, щоним не виконано вимоги припису від 22.10.2020 № 420-20/02 у зв`язку з тим, що ним не було отримано вказаний припис та представники ТОВ «Фірма» участі в перевірці не приймали акт позапланової перевірки від 22.10.2020 № 02-01 /08/2020-40/у-096 не підписували і не були з ним жодним чином ознайомлені.
У зв`язку з допущенням надрокористувачем вищеописаних порушень, не виконується пункт 5.3 Угоди № 4540 від 13.12.2007 про умови користування надрами з метою видобування андезитів Арданівського родовища щодо: - проводити та фінансувати роботи у термін та в межах, зазначених у Програмі робіт; - дотримання вимог, передбачених Дозволом та цією Угодою; - дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання роботі, пов`язаних з користуванням надрами; а також Пункт 7.1: Надрокористувач зобов`язаний щороку подавати до Держгеонадр інформацію щодо стану виконання Програми робіт за формою згідно з законодавством та надавати відповідні пояснення з питань, що входять до компетенції Держгеонадр Звіт про стан виконання Програми Робіт за 2019 рік не надсилався відповідач зазначив, що товариством було надіслано до Державної служби геології та надр України Звіти за 2019 та 2020 роки про виконання Програми робіт, яка є додатком до угоди про умови користування надрами № 4540 від 23.03.2017 (а.с. 43-53).
Наказом Держгеонадр України від 31.03.2021 за № 236 «Про поновлення, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів» - Товариству з обмеженою відповідальністю «Фірма» - зупинено дію дозволу та надано строк у 30 днів на усунення порушень. Відповідача було повідомлено про зупинення листом від 07.04.2021 № 5346/01/07-21, який отримано 13.04.2021 (а.с. 55, 56).
У зв`язку із неусуненням порушень встановлених приписом, західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України підготовлено подання від 05.05.2021 № 248-21/02 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007 та направлено лист про надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами Державної служби геології та надр України від 24.05.2021 № 8203/01/07-21 (а.с. 57-60).
У зв`язку із викладеними вище обставинами, Державна служба геології та надр України на підставі ст. 26 Кодексу України про надра звернулася до суду з відповідними позовними вимогами.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Згідно з ч. 2 ст. 24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов`язані:
використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано;
забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр;
забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища;
приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві;
надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Статтею 60 Кодексу України про надра передбачено, що державний контроль і нагляд за веденням робіт по геологічному вивченню надр, їх використанням та охороною спрямовані на забезпечення додержання всіма державними органами, підприємствами, установами, організаціями та громадянами встановленого порядку користування надрами, виконання інших обов`язків щодо охорони надр, встановлених законодавством України.
Згідно із ч. 1 ст. 61 Кодексу України про надра державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
Відповідно до ч. 1 ст. 57 Кодексу України про надра у разі порушення вимог статті 56 та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.
Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін визначає Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі - Порядок № 615).
Відповідно до п. 10 Порядку № 615 невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.
Згідно з п. 21 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Міндовкілля, Держпраці, МОЗ, Держекоінспекції, органів місцевого самоврядування, ДПС у разі:
1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр;
2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров`ю працівників або населення;
3) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища;
4) наявності підстав, передбачених Законом України «Про санкції»;
5) невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи;
6) відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.
Пунктом 22 Порядку № 615 визначено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбачених Кодексом України про надра, Законами України «Про нафту і газ» та «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Частиною 7 ст. 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» передбачено, що дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення. Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру.
Відповідно до частин 1, 2 ст. 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі:
1) якщо відпала потреба у користуванні надрами;
2) закінчення встановленого строку користування надрами;
3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування;
4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення;
5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр;
6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами;
7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.
Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктах 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому, питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Отже, право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору позивач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу України про надра, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі відсутності згоди користувачів це право припиняється у судовому порядку.
Згідно зі ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає відповідний наказ, який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, і предмет перевірки, та на підставі якого оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, що підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові) і засвідчується печаткою. Перед початком перевірки суб`єкта господарювання посадові особи, які проводять перевірку, пред`являють керівнику суб`єкта господарювання або уповноваженій ним особі направлення та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу, і надають суб`єкту господарювання копію направлення на перевірку, а також інформують цих осіб про мету перевірки. За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Так, предметом спору у цій справі є не правомірність винесення припису, а наявність або відсутність підстав для припинення права користування надрами шляхом анулювання дії спеціального дозволу на користування надрами, наданого відповідачу.
Разом з цим, з огляду на наведені правові норми та фактичні обставини справи апелянт зазначає про наявність правових підстав для припинення права ТОВ «Фірма» на користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу № 4540 від 13.12.2007, оскільки відповідач допустив порушення вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування надрами, та за наданий Держгеонадрами строк не усунув виявлені порушення
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що у зв`язку з виявленими порушеннями 15.01.2021 складено припис № 14-21/02, яким відповідачу надано строк для усунення порушень до 15.02.2021, шляхом надання матеріалів, які підтверджують факт усунення порушень.
Колегія суддів поділяє висновок апелянта, що надрокористувач наділений не правом, а обов`язком вчасно усунути виявлені порушення. Не усунення у встановлений строк порушень є виключною виною відповідача.
Більше того, припис № 14-21/02 від 15.01.2021 відповідачем в судовому порядку не оскаржувався, та станом на день подання апеляційної скарги є чинним.
Наявними у матеріалах справи належними та допустимими доказами підтверджується факти не усунення порушень ТОВ «Фірма».
Таким чином, доводи суду першої інстанції в частині того, що товариством вжито всіх належних заходів шодо усунення порушень, зазначених в Приписі, не знаходять свого підтвердження.
Оскільки відповідачем допущено порушення умов та порядку користування надрами та невиконання обов`язків, в даному випадку припису, визначених ст. 24 Кодексу України про надра, спеціальним Дозволом на користування надрами та угодою до нього, колегія суддів дійшла висновку про необхідність припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13.12.2007, наданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Фірма».
Відтак, наявні правові підстави для задоволення позовних вимог Державної служби геології та надр України.
З огляду на викладене, судом першої інстанції допущено неправильне застосування норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, що відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для скасування рішення суду першої інстанції та прийняття постанови про задоволення позовних вимог.
Згідно з приписами статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки задоволено позов суб`єкта владних повноважень, підстав для стягнення судових витрат немає.
Щодо розподілу судових витрат, то такий у відповідності до ст.139 КАС України не здійснюється.
Керуючись статтями 139, 229, 243, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України задовольнити.
Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 червня 2022 року у справі № 260/2928/21 скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.
Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4540 від 13 грудня 2007 року, наданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Фірма» (код ЄДРПОУ 33874807).
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає. Крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя С. М. Кузьмич судді І. І. Запотічний З. М. Матковська Повне судове рішення складено 25 жовтня 2022 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2022 |
Оприлюднено | 27.10.2022 |
Номер документу | 106938627 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні