Постанова
від 28.07.2010 по справі 3-2234/10
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

У К Р А Ї Н А

СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУ Д МІСТА ЧЕРКАСИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2010 р. Соснівський ра йонний суд м. Черкаси у складі :

головуючого/судді : - Ч епурного В.П.

при секретарі : - Бонда ренко Н.М.

з уч. прокурорів: - Камя нець Т.В., Шестакова С.М. адвоката : - ОСОБА_5

розглянувши матеріали пр о притягнення до адміністрат ивної відповідальності за ад міністративне правопорушен ня (корупційне діяння) ОСОБ А_6, ІНФОРМАЦІЯ_1, уроджен ки м. Черкаси, мешканки А ДРЕСА_1, працюючої головним інспектором відділу митного оформлення № 1, Черкаської мит ниці Державної митної служби України,

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про а дміністративне правопоруше ння № 14/54 від 22 червня 2010 року ОС ОБА_6 будучи особою уповнов аженою на виконання функцій держави, займаючи посаду гол овного інспектора відділу ми тного оформлення № 1 Черкаськ ої митниці Державної митної служби України (далі - ДМСУ), ма ючи спеціальне звання - радни к митної служби 3-рангу, поруши ла спеціальні обмеження щодо державних службовців, спрям ованих на попередження коруп ції, тобто вчинила правопору шення, передбачене п. «г» ч. З с т. 5 Закону України „Про бороть бу з корупцією", а саме надала незаконні переваги юридичні й особі під час підготовки і п рийнятті рішення щодо здійсн ення митного оформлення вант ажу та випуску його у вільний обіг. Так у протоколі зазнача ється, що з наявних офіційних матеріалів 14.04.2010 року посадово ю особою ДМСУ ОСОБА_6, під ч ас здійснення своїх службови х обов'язків, було проведено м итне оформлення імпорту това ру за вантажною митною декла рацією №902000009/10/2184 за кодом Україн ського класифікатора товарі в зовнішньоекономічної діял ьності (далі - УКТЗЕД) 9025199998 - "ч астина бортового контрольно -вимірювального пристрою авт омобіля який безперервно зні має температурні показники: датчик температури - 5 шт.", який було ввезено на митну терито рію України на адресу ТОВ „Тр ак-Авторитет" (код ЄДРПОУ 32583883) в ід компанії "RICHSMART ТRАDING LІМІТЕD" .

Відповідно до ст. 412 Митного Кодексу України (далі - МКУ) та згідно посадових обов'язків , головний інспектор ВМО № 1 Черкаської митниці ДМС України зобов'язаний неухил ьно дотримуватись Конституц ії України, Митного кодексу, з аконів та інших нормативно-п равових актів, що регламенту ють його діяльність. Так у від повідність до ст. 86 МКУ, Постан ови Кабінету Міністрів від 01.0 2.2006 року № 80 «Про перелік докуме нтів, необхідних для здійсне ння митного контролю та митн ого оформлення товарів і тра нспортних засобів, що перемі щуються через митний кордон України» та наказу ДМСУ від 20. 04.2005 року № 314, яким затверджено П орядок здійснення митного ко нтролю й митного оформлення товарів із застосуванням ван тажної митної декларації, пе редбачено, що посадовою особ ою підрозділу митного оформл ення, якою є ОСОБА_6, повинн а здійснюватися перевірка на явності необхідних для митно го оформлення товаросупрові дних та інших документів, пер елік яких визначається Кабін етом Міністрів України або у повноваженим ним органом. Ми тне оформлення товарів розпо чинається після подання митн ому органу усіх необхідних д ля здійснення митного контро лю та оформлення документів (ст. 72 МКУ). Згідно Закону Україн и «Про метрологію та метроло гічну діяльність», Постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 року № 1300 «Про затвердж ення Порядку ввезення на тер иторію України засобів вимір ювальної техніки» із змінами і доповненнями, внесеними По становою Кабінету Міністрів України від 16.11.2001 року № 1501, підст авою для проведення митного оформлення засобів вимірюва льної техніки за кодом УКТЗЕ Д 9025199998 є наявність позитив ного висновку територіально го органу Держстандарту за м ісцем знаходження митниці. В казаний висновок видається з а результатами експертизи до кументів, згідно з якими підп риємства, установи, організа ції незалежно від форм власн ості та виду діяльності, що ді ють на території України, гро мадяни - суб'єкти підприємниц ької діяльності ввозять засо би вимірювальної техніки на територію України (контракт, інвойс, міжнародна товаротр анспортна накладна тощо), на п ідставі письмових звернень ц их заявників до територіальн их органів Держстандарту. По рядок проведення експертизи документів встановлюється Д ержстандартом. Оплата робіт, пов'язаних з проведенням екс пертизи та видачею висновків , здійснюється за тарифами, як і затверджуються Держстанда ртом за погодженням з Мінеко номіки та Держпідприємництв а.

Згідно офіційної відповід і Державного підприємства «Ч еркаській науково-

виробн ичий центр стандартизації, м етрології та сертифікації» в ід 04.06.2010 року №

1219/17-01-14, митне офо рмлення на території Черкась кої області засобів вимірюва льної

техніки - "частина бо ртового контрольно-вимірюва льного пристрою автомобіля я кий

безперервно знімає те мпературні показники: датчик температури" за кодом УКТЗЕД

9025199998 здійснюється виклю чно за наявності позитивного висновку ДП

"Черкасистан дартметрологія" після провед ення відповідної експертизи та здійснення

суб'єктом з овнішньоекономічної діяльн ості оплати робіт, пов'язаних з її проведенням та

видач ею висновку по існуючим тари фам. Вказаний висновок на про ведення митного

оформлен ня імпорту товару - "частина бо ртового контрольно-вимірюва льного

пристрою автомобі ля який безперервно знімає т емпературні показники: датчи к

температури" ТОВ „Трак -Авторитет" (код ЄДРПОУ 32583883) в ід компанії "RICHSMART ТRАDING LІМІТЕD" не надавався.

Поряд з тим, вказано у прот околі, що наявні матеріали св ідчать про те, що ОСОБА_6 яв ляється досвідченим фахівце м митної справи, тривалий час працює в митних органах Укра їни, здійснювала чисельні ми тні оформлення вантажів в ус іх митних режимах, має вищу ос віту та неодноразово оформл ювала різноманітні вантажі, тому не могла вчинити вищеви кладені дії з власної некомп етентності.

Внаслідок умисного невик онання ОСОБА_6, як службов ою особою, Митного кодексу Ук раїни, Постанови Кабінету Мі ністрів України від 17.08.1998 року № 1300 «Про затвердження Порядку ввезення на територію Украї ни засобів вимірювальної тех ніки» із змінами і доповненн ями, внесеними Постановою Ка бінету Міністрів України від 16.11.2001 року № 1501, Постанови Кабіне ту Міністрів від 01.02.2006 року № 80 «П ро перелік документів, необх ідних для здійснення митного контролю та митного оформле ння товарів і транспортних з асобів, що переміщуються чер ез митний кордон України», на казу ДМСУ від 20.04.2005 року № 314 «Про затвердження Порядку здійсн ення митного контролю й митн ого оформлення товарів із за стосуванням вантажної митно ї декларації» та посадової і нструкції (так як вона була оз найомлена із їх змістом та ви користовувала в роботі), у віл ьний обіг був оформлений ван таж - "частина бортового контр ольно-вимірювального пристр ою автомобіля який безперерв но знімає температурні показ ники: датчик температури" (код УКТЗЕД 9025199998), який не пройшо в державну експертизу Держст андарту. Крім того, вказаними діями ОСОБА_6 надала неза конні переваги ТОВ „Трак-Авт оритет" перед іншими суб'єкта ми зовнішньоекономічної дія льності.

Тобто, зроблено висновок, що громадянка ОСОБА_6 будучи особою уповноваженою на вик онання функцій держави, займ аючи посаду головного інспек тора відділу митного оформле ння № 1 Черкаської митниці Дер жавної митної служби України , при здійсненні митного офор млення вантажу з порушенням чинного законодавства Украї ни, усвідомлювала, що порушує спеціальні обмеження, спрям овані на попередження корупц ії, визначені ст. 5 Закону Укра їни «Про боротьбу з корупціє ю» та не додержується обов'яз ків державного службовця пер едбачених ст. 10 Закону України «Про державну службу», і бажа ла діяти в інтересах ТОВ „Тра к-Авторитет", тобто неправомі рно. Так згідно офіційної від повіді Державного підприємс тва «Черкаській науково-виро бничий центр стандартизації , метрології та сертифікації » від 04.06.2010 року, на протязі 2010 рок у різним суб'єктам ЗЕД, що здій снювали ввезення на митну те риторію України засобів вимі рювальної техніки було надан о 57 позитивних висновків щодо відповідності засобів вимір ювальної техніки вимогам Зак ону України „Про метрологію та метрологічну діяльність", передбачених Постановою Каб інету Міністрів України від 17.08.1998 року № 1300 «Про затвердження Порядку ввезення на територ ію України засобів вимірювал ьної техніки» із змінами і до повненнями, внесеними Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 16.11.2001 року № 1501, у т.ч. для то варів групи 9025 УКТЗЕД, що свідч ить про надання ТОВ „Трак-Авт оритет" незаконних переваг п еред іншими суб'єктами зовні шньоекономічної діяльності .

У протоколі також зазначен о, що головний інспектор ВМО № 1 Черкаської митниці ДМСУ гро мадянка ОСОБА_6, використо вуючи своє службове становищ е, порушила спеціальні обмеж ення щодо державних службовц ів та інших осіб, уповноважен их на виконання функцій держ ави, які передбачені п. «г» ч. З ст. 5 Закону України «Про боро тьбу з корупцією», тобто шлях ом необгрунтованого спрощен ня митного оформлення прийня в рішення (підтвердження фак ту вже прийнятого рішення є в ідтиск на ВМД та товаросупро відних документах особистої номерної печатки) щодо завер шення проведення митного офо рмлення та випуску у вільний обіг товару "частина бортово го контрольно-вимірювальног о пристрою автомобіля який б езперервно знімає температу рні показники: датчик темпер атури" (код УКТЗЕД 902519998) без відп овідного висновку Держстанд арту та проведення державної експертизи і, тим самим, надал а незаконні переваги ТОВ „Тр ак-Авторитет", а саме:

- безпідставно надала мож ливість не витрачати грошові кошти на проведення

держ авної експертизи ввезеного т овару;

- знизила загрозу ризику, щ о ввезена продукція могла не відповідати

встановлени м стандартам України та внас лідок даних обставин предста вники

товариства зобов'яз ані були вивезти її за межі ми тної території України і, тим самим,

понести додаткові фінансові витрати;

- створила умови для підви щення конкурентної спроможн ості, внаслідок

скороченн я часу перебування під митни м контролем ввезеної продукц ії та порушила

принцип рі вних можливостей учасників З ЕД.

Відповідальність за вказа не правопорушення передбаче на ч. 1 ст. 8 Закону України «Про боротьбу з корупцією».

Факт скоєння ОСОБА_6 вка заного адміністративного пр авопорушення підтверджуєть ся:

- відповіддю Черкаської м итниці від 09.06.2010 року № 08-835 щодо пр оведення

митного оформле ння ВМД № 902000009/10/2184;

- відповіддю ДП «Черкасис тандартметрологія» від 04.06.2010 р оку №1219/17-

01-14;

• - нормами Митного к одексу України;

• - положеннями Закону У країни «Про метрологію та ме трологічну діяльність»;

- Постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 рок у № 1300 «Про

затвердження По рядку ввезення на територію України засобів вимірювальн ої техніки»

із змінами і д оповненнями, внесеними Поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від

16.11.2001 року №1501;

- Постановою Кабінету Мін істрів від 01.02.2006 року № 80 «Про пер елік

документів, необхідн их для здійснення митного ко нтролю та митного оформлення

товарів і транспортних з асобів, що переміщуються чер ез митний кордон України»;

• - вимогами наказу ДМ СУ від 20.04.2005 року № 314 «Про затвер дження Порядку здійснення ми тного контролю й митного офо рмлення товарів із застосува нням вантажної митної деклар ації»;

• - листом Державної мит ної служби України № 18/18-3477-ЕП ві д 13.08.2004 року;

• - листом Державної ми тної служби України № 10/1-2121-ЕП ві д 10.09.1998 року;

• - поясненнями директо ра ТОВ „Богдан-Логістик" ОС ОБА_7 від 04.06.2010 року.

В судовому засіданні О СОБА_6 вину визнала і поясни ла, що він діяла в межах чинног о законодавства. Крім цього в казала, що ніякого рішення ми тними органами в таких випад ках не приймається, і таке роз митнення від її діяльності в цілому не залежить.

Адвокат ОСОБА_5 в судово му засіданні вказав, що ОСО БА_6 не надавала і не могла на давати ніяких переваг юридич ній особі ТОВ „Трак-Авторите т" тому що вони мали б відбутис я в умовах конкурсу чи на прил юдних торгах, коли особа, котр а його проводить, готує чи при ймає рішення на користь того претендента, який фактично н е має на це права, і при цьому т акож мають бути порушені інт ереси тих, або інших законних претендентів.

Прокурори, котрі брали учас ть у судових засіданнях, вваж али що протокол про скоєння а дміністративного правопору шення ОСОБА_6 складено вір но і просили притягти винну д о адміністративної відповід альності.

Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, суд вважає, що справа про притягнення до адміністрати вної відповідальності ОСО БА_6 належить до закриття ос кільки у відповідності до За кону України «Про боротьбу з корупцією» відповідальніст ь осіб, уповноважених на вико нання функцій держави, за пор ушення такого спеціального о бмеження, як надання незакон них переваг фізичним особам під час підготовки і прийнят тя нормативно-правових актів чи рішень, може наставати лиш е в тому випадку , коли ця особ а дійсно надавала такі перев аги, тобто в умовах проведенн я відповідної конкурсної чи тендерної процедури між декі лькома претендентами вона го тувала або приймала таке ріш ення на користь того претенд ента, який фактично не мав на ц е право, і в такий спосіб, пору шуючи законні права одного і з претендентів на користь ін шого.

Однак виходячи із протокол у № 14/54 від 22 червня 2010 року ОСОБ А_6 при здійсненні митного о формлення вантажу діяла з по рушенням Закону, тобто прове ла це оформлення без позитив ного висновку органів Держст андарту, передбаченого Поста новою Кабінету Міністрів від 17.08.1998 року № 1300 «Про затвердженн я Порядку ввезення на терито рію України засобів вимірюва льної техніки» і таким чином вчинила корупційне діяння.

На думку суду за таке поруше ння можлива відповідальніст ь ОСОБА_6, але після зібран ня відповідних документів, з дійснення певного висновку, за умови його доведення, і лиш е у дисциплінарному чи іншом у порядку передбаченому чинн им законодавством.

Крім цього, ні в матеріалах справи ні в суді не було встан овлено, як того вимагає Закон , щодо отримання матеріальни х благ, послуг, пільг або інших переваг, самої особи правопо рушника, а тому дії ОСОБА_6 не можуть визнаватися як кор упційні, оскільки в її діях ві дсутній корисливий чи інший особистий інтерес, котрим во на могла керуватися.

Із урахуванням викладеног о, керуючись ст. п. 1 ст. 247 КУпАП , суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження по справі про адміністративне правопоруш ення відносно ОСОБА_6 про притягнення її до адміністра тивної відповідальності за в чинення корупційного діяння , передбаченого п. ?г? ч. 3 ст. 5 Зак ону України ?Про боротьбу з ко рупцією ?, закрити за відсутні стю в її діях складу правопор ушення.

Копію даної постанови напр авити зацікавленим особам.

Постанова судді може бути о скаржена в апеляційному поря дку або на неї може бути внесе но протест прокурора до апел яційного суду Черкаської обл асті через суд першої інстан ції протягом 10 днів з дня вине сення постанови.

Головуючий :

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення28.07.2010
Оприлюднено12.08.2010
Номер документу10695498
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —3-2234/10

Постанова від 09.07.2010

Адмінправопорушення

Біляївський районний суд Одеської області

Бобуйок А. Д.

Постанова від 30.07.2010

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Золотарьова В. К.

Постанова від 10.06.2010

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Подалюка О. Ф.

Постанова від 25.08.2010

Адмінправопорушення

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Совгира Д. І.

Постанова від 25.08.2010

Адмінправопорушення

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Зарічна Л. А.

Постанова від 01.10.2010

Адмінправопорушення

Бершадський районний суд Вінницької області

Глушко І. В.

Постанова від 04.10.2010

Адмінправопорушення

Білозерський районний суд Херсонської області

Сокирко Л. М.

Постанова від 25.08.2015

Адмінправопорушення

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Зарічна Л. А.

Постанова від 28.07.2010

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Чепурний В. П.

Постанова від 11.03.2011

Адмінправопорушення

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Гарасимків Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні