ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" жовтня 2022 р. справа № 300/2376/22
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Григорука О.Б., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області, третя особа Державне лісопромислове підприємство "Прикарпатліс", про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання до вчинення дій та стягнення моральної шкоди в сумі 10000,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області, третя особа Державне лісопромислове підприємство "Прикарпатліс" (надалі ДЛП "Прикарпатліс"), про
визнання протиправною бездіяльності щодо відмови розгляду заяви-розрахунку ДЛП "Прикарпатліс" від 28.01.2022 на виплату допомоги по вагітності і пологам;
зобов`язання перерахувати на спеціальний рахунок ДЛП "Прикарпатліс" № НОМЕР_1 в АТ "УкрСиббанк" суми допомоги по вагітності і пологах в розмірі 26926,20 грн. для виплати позивачу допомоги по вагітності і пологах в розмірі 26926,20 грн.;
стягнення моральної шкоди в сумі 10000,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, з порушенням вимог Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" не надав відповіді на заявку ДЛП "Прикарпатліс" від 28.01.2022 про виплату позивачу державної допомоги по вагітності і пологам, при цьому страхові кошти на виплату вказаної державної допомоги не перерахував. Моральну шкоду обґрунтовано тим, що позивачці довелось народжувати виїхавши з місця реєстрації, де на той час велись активні військові дії, що потребувало додаткових фінансових витрат. Вказані обставини завдали позивачці душевних страждань та обмежили можливість матеріального забезпечення дитини.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.06.2022 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов до суду 06.07.2022. У відзиві представник Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області зазначив, що 11.10.2019 між Управлінням в Івано-Франківській області та ДЛП "Прикарпатліс" укладено договір №414 про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України. ДЛП "Прикарпатліс" три рази подавались заяви-розрахунки на фінансування матеріального забезпечення по електронному листку непрацездатності №2202606-2004245090-1 виданому ОСОБА_1 . Заяви-розрахунки опрацьовувались відповідачем відповідно до пункту 8 Порядку, затвердженому Постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №12, та у зв`язку і наявністю помилок повертались страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення. У відзиві відповідач зазначив, що заявка-розрахунок мала бути складена на суму 26904,78 грн. (6500,00:30,44=213,53 грн.; 213,53х126=26904,78 грн., де 6500 - розмір мінімальної заробітної плати з 01.12.2021року, 30,44 - середньозведена кількість днів в місяці). На підставі вищевикладеного, представник відповідача вважає позов безпідставним, необґрунтованим та просить в задоволенні вимог позивача відмовити у повному обсязі.
07.07.2022 до суду надійшло пояснення третьої особи ДЛП "Прикарпатліс".
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, встановив наступне.
ОСОБА_1 відповідно до наказу від 10.11.2020 №21-к прийнята на роботу в Державне лісопромислове підприємство "Прикарпатліс" на посаду менеджера із збуту з 11.11.2020 (а.с.8-11).
Згідно наказу ДЛП "Прикарпатліс" від 28.12.2021 №06-к позивачу надано відпустку по вагітності і пологах на 126 календарних днів з 28.12.2021 по 02.05.2022, підстава: листок непрацездатності №2202606-2004245090-1 від 28.12.2021, заяви позивача (а.с.12, 13) .
Відповідно до свідоцтва про народження серії НОМЕР_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 народила дитину (а.с.14).
ДЛП "Прикарпатліс" є страхувальником своїх працівників щодо страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання. 11.10.2019 між Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області та ДЛП "Прикарпатліс" укладено договір №414 про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України (а.с.39-41).
04.01.2022 в Єдиній інформаційно-аналітичній системі Фонду соціального страхування України зареєстровано заяву-розрахунок №000074 від страхувальника ДЛП "Прикарпатліс" на фінансування матеріального забезпечення ОСОБА_1 по електронному листку непрацездатності №2202606-2004245090-1. Згідно з Додатком 1.1 до заяви-розрахунку від 04.01.2022 №000074 зазначено: колонка 10 (Причина непрацездатності) - код "8", колонка 11-12 (Період непрацездатності) - з 28.12.2021 по 02.05.2022, колонки 13-14 (Кількість днів, що підлягають оплаті) - 126, колонки 15-16 (Сума) - 24993,36 грн. (а.с.42-43).
Заява-розрахунок від 04.01.2022 №000074 відповідачем була повернута страхувальнику зокрема у зв`язку з наявністю помилки в колонці 10 (Причина непрацездатності), оскільки згідно з Порядком видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.06.2021 №1234 код "8" - "Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу", та того, що відповідно до пункту 6 Порядку відшкодування витрат за надані соціальні послуги з лікування та/або реабілітаційної допомоги, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 13.07.2017 №39, термін перебування у санаторно-курортному закладі (термін лікування в реабілітаційному відділенні) не може перевищувати 24 дні. (а.с.44, 51).
28.01.2022 Єдиній інформаційно-аналітичній системі Фонду соціального страхування України зареєстровано заяву-розрахунок №001334 від страхувальника ДЛП "Прикарпатліс" на фінансування матеріального забезпечення ОСОБА_1 по даному електронному листку непрацездатності №2202606-2004245090-1. Згідно з Додатком 1.1 до заяви-розрахунку від 28.01.2022 №001334 зазначено: колонка 10 (Причина непрацездатності) - код "2" "Вагітність і пологи", з 28.12.2021 по 02.05.2022, колонки 13-14 (Кількість днів, що підлягають оплаті) - 126, колонки 15-16 (Сума) - 24993,36 грн. (а.с.45-46).
Заява-розрахунок від 28.01.2022 №001334 відповідачем була повернута страхувальнику, у зв`язку з заниженням розміру допомоги (розмір допомоги не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку) (а.с.47, 51).
14.02.2022 Єдиній інформаційно-аналітичній системі Фонду соціального страхування України зареєстровано заяву-розрахунок №02821 від страхувальника ДЛП "Прикарпатліс" на фінансування матеріального забезпечення ОСОБА_1 по даному електронному листку непрацездатності №2202606-2004245090-1. Згідно з Додатком 1.1 до заяви-розрахунку від 14.02.2022 №02821 зазначено: колонка 10 (Причина непрацездатності) - код "2" "Вагітність і пологи", з 28.12.2021 по 02.05.2022, колонки 13-14 (Кількість днів, що підлягають оплаті) - 126, колонки 15-16 (Сума) - 24993,36 грн. (а.с.48, 49).
Заява-розрахунок від 14.02.2022 №02821 відповідачем була повернута страхувальнику з тих самих причин, що і заява-розрахунок від 28.01.2022 №001334, - у зв`язку з заниженням розміру допомоги (розмір допомоги не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку). Зазначено, що середньоденна допомога менша за мінімальну, розрахунок з мінімальної - 6500/30,44=213,53 (а.с.50, 51).
При вирішенні даного спору суд виходить з наступного нормативно-правового регулювання спірних правовідносин.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я, визначає Закон України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-14.
Згідно частини 1 статті 9 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" основними завданнями Фонду соціального страхування України (далі - Фонд) та його робочих органів є: реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування; надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг відповідно до цього Закону; профілактика нещасних випадків; здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності; здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду; аналіз та прогнозування надходження коштів від сплати єдиного внеску.
Відповідно до частин 1, 2 статті 10 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" Фонд має право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду.
Фонд зобов`язаний: 1) забезпечувати фінансування та виплачувати матеріальне забезпечення, страхові виплати і надавати соціальні послуги, передбачені цим Законом; 2) здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів; 3) вживати заходів щодо раціонального використання коштів і забезпечення фінансової стабільності Фонду; 4) контролювати правильність витрат за соціальним страхуванням, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань соціального страхування; 5) стягувати надміру виплачені кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку; 6) вести облік і звітність щодо страхових коштів.
Відповідно до частини 1 статті 30 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах застрахованим особам (у тому числі тим, які здійснюють підприємницьку чи іншу діяльність та одночасно працюють на умовах трудового договору) надається за основним місцем роботи (діяльності) та за сумісництвом (наймом) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності (частина 1 статті 31 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування").
Частиною 3 статті 30 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб), або фізичною особою - підприємцем, особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування виконує свої функції відповідно до положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, яке затверджується правлінням Фонду.
У відповідності до пункту 3.1.1 розділу III Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №13 Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства приймає рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), вагітності та пологах, на поховання) і передає його роботодавцю для проведення виплат, здійснення розрахунків тощо. Приймає рішення про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково). Перевіряє правильність видачі та заповнення документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення.
У відповідності до частини 1 статті 25 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв`язку з вагітністю та пологами. Допомога по вагітності та пологах застрахованій особі виплачується за весь період відпустки у зв`язку з вагітністю та пологами, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнених пологів або народження двох чи більше дітей - 70) календарних днів після пологів. Жінкам, віднесеним до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомога по вагітності та пологах виплачується за 180 календарних днів зазначеної відпустки (90 - до пологів та 90 - після пологів). Розмір зазначеної допомоги обчислюється сумарно та надається застрахованій особі в повному обсязі незалежно від кількості днів відпустки, фактично використаних до пологів.
Сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду, та не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку (частина 2 статті 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування").
Статтею 8 Закону України Про державний бюджет України на 2021 рік встановлено, що мінімальна заробітна плата з 01 грудня 2021 року становить 6500 грн.
Згідно з частиною 1 статті 32 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" документи для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах розглядаються не пізніше десяти днів з дня їх надходження. Повідомлення про відмову в призначенні допомоги із зазначенням причин відмови та порядку оскарження видається або надсилається заявникові не пізніше п`яти днів після винесення відповідного рішення.
Відповідно до частини 1 статті 34 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам здійснюється робочими органами Фонду в порядку, встановленому правлінням Фонду. Підставою для фінансування страхувальників робочими органами Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.
Механізм та умови фінансування страхувальників для надання за рахунок коштів Фонду соціального страхування України матеріального забезпечення у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, передбаченого статтею 20 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування та виплат потерпілим на виробництві, передбачених абзацом четвертим частини третьої статті 42 Закону, за такими видами визначає Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений Постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №12 (надалі Порядок від 19.07.2018 №12).
Згідно пунктів 4, 5, 6 Порядку від 19.07.2018 №12 фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві здійснюється робочими органами виконавчої дирекції Фонду або їх відділеннями.
Підставою для фінансування страхувальників робочими органами виконавчої дирекції Фонду або їх відділеннями є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення та окремих виплат потерпілим на виробництві за їх видами. Форма заяви-розрахунку наведена у додатку 1 до цього Порядку.
Страхувальник подає заяву-розрахунок до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення за своїм місцезнаходженням чи місцем проживання.
Заява-розрахунок надається страхувальником в паперовому вигляді особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення, або надсилається в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.
Відповідно до пункту 8 Порядку від 19.07.2018 №12 робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснює перевірку інформації, наведеної у ній, перевіряє правильність заповнення реквізитів, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування, дані про сплату ним єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, наявність у Фонді зареєстрованого нещасного випадку або профзахворювання (у разі проведення виплат потерпілим на виробництві (членам їх сімей), правильності нарахування виплат та у разі відсутності зауважень протягом десяти робочих днів здійснює фінансування сум, зазначених у заяві-розрахунку.
Робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення у разі потреби має право здійснювати обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві-розрахунку.
У разі виявлення помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення.
Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами, фінансування заяви-розрахунку або надання обґрунтованої відмови у її прийнятті здійснюється робочими органами Фонду або їх відділеннями протягом десяти робочих днів після надходження заяви-розрахунку.
Як встановлено, 04.01.2022 в Єдиній інформаційно-аналітичній системі Фонду соціального страхування України зареєстровано заяву-розрахунок №000074 від страхувальника ДЛП "Прикарпатліс" на фінансування матеріального забезпечення ОСОБА_1 по електронному листку непрацездатності №2202606-2004245090-1. Згідно з Додатком 1.1 до заяви-розрахунку від 04.01.2022 №000074 зазначено: колонка 10 (Причина непрацездатності) - код "8", колонка 11-12 (Період непрацездатності) - з 28.12.2021 по 02.05.2022, колонки 13-14 (Кількість днів, що підлягають оплаті) - 126, колонки 15-16 (Сума) - 24993,36 грн. (а.с.42-43). Заява-розрахунок від 04.01.2022 №000074 відповідачем була повернута страхувальнику зокрема у зв`язку з наявністю помилки в колонці 10 (Причина непрацездатності), оскільки згідно з Порядком видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.06.2021 №1234 код "8" - "Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу", та того, що відповідно до пункту 6 Порядку відшкодування витрат за надані соціальні послуги з лікування та/або реабілітаційної допомоги, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 13.07.2017 №39, термін перебування у санаторно-курортному закладі (термін лікування в реабілітаційному відділенні) не може перевищувати 24 дні. (а.с.44, 51).
28.01.2022 Єдиній інформаційно-аналітичній системі Фонду соціального страхування України зареєстровано заяву-розрахунок №001334 від страхувальника ДЛП "Прикарпатліс" на фінансування матеріального забезпечення ОСОБА_1 по даному електронному листку непрацездатності №2202606-2004245090-1. Згідно з Додатком 1.1 до заяви-розрахунку від 28.01.2022 №001334 зазначено: колонка 10 (Причина непрацездатності) - код "2" "Вагітність і пологи", з 28.12.2021 по 02.05.2022, колонки 13-14 (Кількість днів, що підлягають оплаті) - 126, колонки 15-16 (Сума) - 24993,36 грн. (а.с.45-46). Заява-розрахунок від 28.01.2022 №001334 відповідачем була повернута страхувальнику, у зв`язку з заниженням розміру допомоги (розмір допомоги не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку) (а.с.47, 51).
Водночас, у відзиві відповідач зазначив, що заявка-розрахунок мала бути складена на суму 26904,78 грн. (6500,00:30,44=213,53 грн.; 213.53х126=26904,78 грн., де 6500 - розмір мінімальної заробітної плати з 01.12.2021року, 30,44 - середньозведена кількість днів в місяці).
14.02.2022 Єдиній інформаційно-аналітичній системі Фонду соціального страхування України зареєстровано заяву-розрахунок №02821 від страхувальника ДЛП "Прикарпатліс" на фінансування матеріального забезпечення ОСОБА_1 по даному електронному листку непрацездатності №2202606-2004245090-1. Згідно з Додатком 1.1 до заяви-розрахунку від 14.02.2022 №02821 зазначено: колонка 10 (Причина непрацездатності) - код "2" "Вагітність і пологи", з 28.12.2021 по 02.05.2022, колонки 13-14 (Кількість днів, що підлягають оплаті) - 126, колонки 15-16 (Сума) - 24993,36 грн. (а.с.48, 49). Заява-розрахунок від 14.02.2022 №02821 відповідачем була повернута страхувальнику з тих самих причин, що і заява-розрахунок від 28.01.2022 №001334, - у зв`язку з заниженням розміру допомоги (розмір допомоги не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку). Зазначено, що середньоденна допомога менша за мінімальну, розрахунок з мінімальної - 6500/30,44=213,53 (а.с.50, 51).
Отже, у зв`язку з виявленням помилок заяви-розрахунки від 04.01.2022 №000074, від 28.01.2022 №001334 та від 14.02.2022 №02821 були повернуті страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення.
Оскільки, у зв`язку з виявленням відповідачем помилки заява-розрахунок від 28.01.2022 №001334 була повернута страхувальнику ДЛП "Прикарпатліс" з відповідними рекомендаціями щодо її усунення, то доводи позивача про те, що відповідач не надав відповіді на заявку ДЛП "Прикарпатліс" від 28.01.2022 є безпідставними.
Крім того, позивач та третя особа не довели наявності факту усунення вказаної помилки, а відповідач підтвердив, що на день подання відзиву від страхувальника ДЛП "Прикарпатліс" заява-розрахунок на фінансування допомоги по вагітності та пологах ОСОБА_1 повторно з виправленням помилки не надходила.
Враховуючи вищезазначене, при опрацюванні заяви-розрахунку від 28.01.2022 №001334 Івано-Франківське відділення діяло в межах повноважень та відповідно до чинного законодавства, і не допустило протиправної бездіяльності щодо відмови розгляду заяви-розрахунку ДЛП "Прикарпатліс" від 28.01.2022 на виплату позивачу допомоги по вагітності і пологам.
Статтею 56 Конституції України гарантовано право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної чи моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.
Відповідно до статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України похідна позовна вимога є вимогою, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
Оскільки судом не встановлено протиправної бездіяльності щодо відмови в розгляді заяви-розрахунку ДЛП "Прикарпатліс" від 28.01.2022 на виплату позивачу допомоги по вагітності і пологам, то відсутні підстави для задоволення похідної вимоги про зобов`язання відповідача перерахувати на спеціальний рахунок ДЛП "Прикарпатліс" № НОМЕР_1 в АТ "УкрСиббанк" суми допомоги по вагітності і пологах в розмірі 26926,20 грн. для виплати позивачу допомоги по вагітності і пологах в розмірі 26926,20 грн., та відсутні підстави для стягнення з відповідача на користь позивача моральної шкоди в сумі 10000,00 грн.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, тому слід відмовити в задоволенні позову.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 (ідентифікаційний № НОМЕР_3 , АДРЕСА_1 ) до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 41315333, вул. А.Мельника, 11, м. Івано-Франківськ, 76014), третя особа Державне лісопромислове підприємство "Прикарпатліс" (код ЄДРПОУ 05424822, вул. Василіянок, 48, м. Івано-Франківськ, 76019), про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання до вчинення дій та стягнення моральної шкоди в сумі 10000,00 грн. - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2022 |
Оприлюднено | 31.10.2022 |
Номер документу | 106982221 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні