Справа № 560/8190/22
РІШЕННЯ
іменем України
27 жовтня 2022 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Гнап Д.Д. розглянув адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії.
I. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області, в якому просить:
- визнати протиправною відмову Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області у зарахуванні ОСОБА_1 спеціального (педагогічного) стажу, викладену листом від 01.06.2022 року № 4396-4210/Н-03/8-2200/22;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області зарахувати ОСОБА_1 до спеціального (педагогічного) стажу, який дає право на призначення пенсії за віком, та грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до норм статті 7-1 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" період роботи на посаді викладача по класу фортепіано з 01.08.1982 року - 25.08.1984 року в Старосинявській ДМШ Хмельницького облуправління культури, та з 26.08.1984 року в Деражнянській районній ДМШ (з 20.06.2013 року Деражнянська районна дитяча школа мистецтв, з 22.01.2021 року - Деражнянська дитяча школа мистецтв Деражнянської міської ради, ідентифікаційний код 05458117);
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області провести повторний перерахунок спеціального (педагогічного) стажу, включаючи зарахований за цим рішенням стаж, і за наявності достатнього стажу вирішити питання призначення ОСОБА_1 грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до норм статті 7-1 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
На обґрунтування позовних вимог позивачка зазначає, що з 13 березня 2022 року отримує пенсію за віком та має трудовий стаж викладача по класу фортепіано - 43 роки. Вказує, що 17 травня 2022 року звернулася до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області щодо призначення грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій відповідно до норм статті 7-1 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", однак у вказаному їй було відмовлено.
Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області подано до суду відзив, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначає, що на заяву позивачки щодо права на отримання грошової допомоги згідно з пунктом 7-1 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області прийнято рішення, яким відмовлено ОСОБА_1 у призначенні грошової допомоги у розмірі десяти місячних пенсій у зв`язку із відсутністю необхідного страхового стажу. Вказує, що до спеціального стажу роботи, що дає право на призначення грошової допомоги, не зараховано періоди з 01.08.1982 року по 25.08.1984 року та з 26.08.1984 року по 31.12.1991 року у відповідних навчальних закладах, оскільки відсутні документи, які б підтверджували, що школи були дитячими середніми музичними школами чи школами-семирічками. Крім того, зазначає, що відсутні підстави для зарахування до спеціального стажу роботи період з 01.01.1992 року на посаді викладача класу фортепіано в Деражнянській дитячій музичній школі, згодом Деражнянській дитячій школі мистецтв, оскільки в розділі "Освіта" Переліку установ, організацій і посад, робота в яких дає право на пенсію за вислугу років (додаток № 1 до наказу Міністерства соціального забезпечення Української РСР від 31.12.1959 № 135 "Про пенсії за вислугу років працівникам освіти, охорони здоров`я і сільського господарства") посада викладача в позашкільних навчальних закладах не передбачена. Звертає увагу на постанову Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 року № 963 "Про затвердження переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників", якою встановлено, що посада "викладач" належить до категорії педагогічних працівників не може братись до уваги при вирішенні спірних правовідносин, оскільки не визначає право на пенсію за вислугу років.
До суду надійшов відзив Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що ним прийнято вмотивоване рішення про відмову у призначенні одноразової грошової допомоги у розмірі 10 місячних пенсій як працівнику освіти.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10 серпня 2022 року відкрито провадження у цій справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 вересня відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2022 року залучено до участі у справі як співвідповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
ОСОБА_1 народилась ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується відомостями паспорта громадянина України, виданого Деражнянським РВ УМВС України в Хмельницькій області 15 липня 1998 року.
За змістом трудової книжки НОМЕР_1 ОСОБА_1 :
- 01.08.1982 року - прийнята на посаду викладача по класу фортепіано у Старосинявську ДМШ Хмельницького облуправління культури;
- 25.08.1984 року - звільнена у зв`язку з переводом на роботу в Деражнянську дитячу музичну школу;
- 26.08.1984 року - прийнята на посаду викладача класу фортепіано у Деражнянську дитячу музичну школу;
- 20.06.2013 року - Деражнянська районна дитяча музична школа реорганізована в Деражнянську районну дитячу школу мистецтв;
- 28.01.2021 року - назву Деражнянська районна дитяча школа мистецтв змінено на Деражнянська дитяча школа мистецтв Деражнянської міської ради.
Позивачка з 13 березня 2022 року перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Хмельницькій області та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
ОСОБА_1 відповідно до довідки № 8 від 29.04.2022 року на день досягнення пенсійного віку дійсно працює на посаді викладача класу фортепіано Деражнянської дитячої школи мистецтв з 26 серпня 1984 року (наказ про зарахування № 38 від 20 серпня 1984 року по школі) по теперішній час.
Згідно із статутом, затвердженим рішенням сесії Деражнянської міської ради від 28.01.2021 року № 18, Деражнянська дитяча школа мистецтв належить до системи позашкільної освіти (пункт 1.6).
ОСОБА_1 звернулася до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області із заявою від 16.05.2022 року щодо отримання грошової допомоги.
Листом Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 01.06.2022 року № 4396-4210/Н-03/8-2200/22 позивачку повідомлено, що у разі, якщо статутами чи іншими документами, чинними на період її роботи в Старосинявській дитячій музичній школі, в Деражнянській дитячій музичній школі, буде підтверджено, що школи були дитячими середніми музичними школами чи школами-семирічками, тоді буде розглянуто питання щодо врахування до стажу роботи, що дає право на призначення грошової допомоги, періодів роботи з 01.08.1982 року по 25.08.1984 року та з 26.08.1984 року по 31.12.1991 року. Крім того повідомлено, що відсутні підстави у зарахуванні до спеціального стажу, що дає право на пенсію за вислугу років, як працівнику освіти, періоду роботи з 01.01.1992 року на посаді викладача класу фортепіано в Деражнянській музичній школі, згодом Деражнянська дитяча школа мистецтв, оскільки в розділі "Освіта" Переліку посада викладача в позашкільних навчальних закладах не передбачена.
Позивачка звернулася до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області із заявою від 26.05.2022 року щодо виплати грошової допомоги в розмірі десяти пенсій.
Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області №220550001781 від 30.05.2022 року ОСОБА_1 щодо права на отримання грошової допомоги при призначенні пенсії за віком як працівнику освіти, передбаченої пунктом 7-1 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", у призначенні грошової допомоги у розмірі десяти пенсій відмовлено; до стажу роботи за спеціальністю не зараховано період роботи з 26.04.1984 року по 30.04.2022 року, оскільки музичні школи відносяться до позашкільних навчальних закладів і посада викладача в Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсії за вислугу років, і відповідно правом на призначення грошової допомоги викладачі музичних шкіл не користуються; рекомендовано надати статут, до якого закладу відноситься Деражнянська дитяча школа мистецтв, до загальноосвітнього чи позашкільного, та звернутися із заявою для перерахунку до відділу обслуговування громадян.
Пенсійний фонд України, розглянувши скаргу позивачки від 09.06.2022 року, листом від 07.07.2022 року № 15575-15474/Н-03/8-2800/22 повідомив, що відповідно до пункту 2 Порядку до страхового стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, зараховуються періоди роботи в закладах та установах державної та комунальної форми власності на посадах, зокрема, що передбачені Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 року № 909. Відповідно до пункту 3 примітки Переліку до вказаного вище Переліку робота за спеціальністю в закладах, установах і на посадах до 1 січня 1992 року, яка давала право на пенсію за вислугу років, відповідно до раніше діючого законодавства, зараховується до стажу для призначення пенсії за вислугу років. Враховуючи, що Переліком закладів, організацій і посад, робота в яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Ради Міністрів СРСР від 17.12.1959 року № 1397, була передбачена посада викладача в музичній школі, яка відносилася до навчальних закладів та дитячих установ, до стажу роботи, що дає право на пенсію за вислугу років, можливо зарахувати періоди роботи на посаді викладача у музичних школах по 31.12.1994 року. Викладачі, які працюють в позашкільних навчальних закладах, Переліком не передбачені. Тому періоди роботи після 01.01.1992 року на посаді викладача музичної школи не може бути зараховано до стажу роботи, яка дає право на пенсію за вислугу років.
Вважаючи протиправною відмову у виплаті грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, позивачка звернулася до суду з цим адміністративним позовом.
IV. ОЦІНКА СУДУ
Пунктом 7-1 розділу XV Прикінцеві положення Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV) встановлено, що особам, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е"-"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", і мають страховий стаж (для чоловіків - 35 років, для жінок - 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій станом на день її призначення.
Згідно з пунктом "е" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 5 листопада 1991 року № 1788-XII (далі - Закон № 1788-XII) право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров`я та соціального забезпечення після досягнення 55 років і за наявності спеціального стажу роботи за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, станом на 1 квітня 2015 - не менше 25 років та після цієї дати: з 1 квітня 2022 року по 31 березня 2023 року - не менше 29 років.
Переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 року № 909 (далі - Перелік № 909), установлено заклади і установи освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, - у позашкільних навчальних закладах: директори, їх заступники з навчально-виховної, навчальної, виховної роботи, завідуючі відділами (лабораторіями, кабінетами), художні керівники, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи.
Разом із цим, відповідно до пункту 25 частини першої статті 1 Закону України "Про освіту" від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII (далі - Закон № 2145-VIII) система освіти - сукупність складників освіти, рівнів і ступенів освіти, кваліфікацій, освітніх програм, стандартів освіти, ліцензійних умов, закладів освіти та інших суб`єктів освітньої діяльності, учасників освітнього процесу, органів управління у сфері освіти, а також нормативно-правових актів, що регулюють відносини між ними.
Положеннями частини першої статті 10 Закону № 2145-VIII встановлено, що позашкільна освіта є одним з невід`ємних складників системи освіти.
Статтею 12 Закону України "Про позашкільну освіту" від 22 червня 2000 року № 1841-III (далі - Закон № 1841-III) та пунктом 6 Переліку типів позашкільних навчальних закладів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 року № 433, передбачено, що до позашкільних навчальних закладів відносяться мистецькі школи: музична, художня, хореографічна, хорова, школа мистецтв тощо.
Відповідно до абзацу третього частини четвертої статті 21 Закону № 1841-III педагогічні працівники закладів позашкільної освіти мають право на пенсію за вислугою років за наявності педагогічного стажу роботи не менше ніж 25 років.
Суд звертає увагу, що на спірні правовідносини розповсюджується також дія Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року № 963, що відносить посаду "викладач" до педагогічних посад.
Згідно з пунктом 3 розділу VIII Прикінцеві положення Закону № 1841-III до приведення законів України, інших нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону вони застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
Відповідно до статті 22 Конституції України права і свободи людини та громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються й не можуть бути скасовані. Під час прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів не допускається звуження змісту й обсягу наявних прав і свобод.
Частиною першою статті 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом (частина третя статті 46 Конституції України).
Конституційний Суд України у пункті 3.4 рішення від 18 червня 2007 року №4-рп/2007 зазначив, що неодноразово розглядав проблему, пов`язану з реалізацією права на соціальний захист, неприпустимістю обмеження конституційного права громадян на достатній життєвий рівень, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція та закони України виокремлюють певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, яким пенсія призначається за спеціальними законами.
Разом із тим, у рішеннях Конституційного Суду України від 6 липня 1999 року № 8-рп/99, від 20 березня 2002 року № 5-рп/2002, від 17 березня 2004 року № 7-рп/2004 підкреслюється, що пільги, компенсації, гарантії є видом соціальної допомоги і необхідною складовою конституційного права на достатній життєвий рівень, тому звуження змісту та обсягу цього права шляхом прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів за статтею 22 Конституції України не допускається.
Варто зауважити, що конституційне та законодавче регулювання захисту прав і свобод людини узгоджується із міжнародно-правовими актами, а саме Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року (далі - Конвенція), яка була ратифікована Законом України від 17 липня 1997 року № 475/97-ВР, та відповідно до статті 9 Конституції України є частиною національного законодавства.
Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" від 23 лютого 2006 року № 3477-IV встановлено, що суди застосовують під час розгляду справ Конвенцію і практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Європейський суд з прав людини у пунктах 52, 56 рішення від 14 жовтня 2010 року у справі «Щокін проти України» зазначив, що тлумачення й застосування національного законодавства є прерогативою національних органів. Суд, однак, зобов`язаний переконатися в тому, що спосіб, у який тлумачиться й застосовується національне законодавство, призводить до наслідків, сумісних із принципами Конвенції з погляду тлумачення їх у світлі практики Суду. На думку Європейського суду з прав людини, відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості та точності, які передбачали можливість різного тлумачення, порушує вимогу "якості закону", передбачену Конвенцією, і не забезпечує адекватний захист від свавільного втручання публічних органів державної влади в майнові права заявника. Таким чином, у випадку існування неоднозначного або множинного тлумачення прав та обов`язків особи в національному законодавстві, органи державної влади зобо`язані застосувати підхід, який був би найбільш сприятливим для особи.
Водночас положеннями статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Зважаючи на наведені норми законодавства й ураховуючи наявність у національному законодавстві правових "прогалин" щодо захисту прав людини та основних свобод, зокрема, у сфері пенсійного забезпечення викладачів у позашкільних закладах освіти, визначених у Конвенції, а також з метою реалізації положень статті 46 Конституції України щодо недопущення обмеження конституційного права громадян на достатній життєвий рівень громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави, Велика Палата Верховного Суду у постановах від 30 січня 2019 року у справі № 876/5312/17 та від 13 лютого 2019 року у справі № 233/4308/17 дійшла висновку, що викладачі позашкільних навчальних закладів, у тому числі музичних шкіл та шкіл мистецтв, які входять до структури освіти України, мають право на отримання пенсії за вислугу років.
Враховуючи вищевказане, стаж ОСОБА_1 у період роботи на посаді викладача у Старосинявській дитячій музичній школі, Деражнянській дитячій музичній школі, Деражнянській районній дитячій школі мистецтв, Деражнянській дитячій школі мистецтв з 01.08.1982 року по 30.04.2022 року повинен зараховуватися до її пільгового стажу у розумінні пункту "е" статті 55 Закону № 1788-ХІІ навіть попри те, що зазначена посада прямо не передбачена Переліком № 909, та позивачка має право при призначенні пенсії за віком на отримання грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій станом на день призначення такої пенсії.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 7 листопада 2019 року у справі № 676/5649/17 та від 24 грудня 2019 року у справі № 462/2743/17.
Зазначене спростовує доводи відповідачів, що правом на призначення грошової допомоги викладачі музичних шкіл не користуються, і відповідно до стажу роботи відповідні періоди за спеціальністю не зараховуються, оскільки музичні школи відносяться до позашкільних навчальних закладів і посада викладача в Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсії за вислугу років, відсутня.
Відповідно до частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Суд звертає увагу, що позивачка зверталася до пенсійного органу із двома заявами про призначення грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, від 16.05.2022 року (а. с. 45) та від 26.05.2022 року (а. с. 47). При цьому позивачці було відмовлено у призначенні грошової допомоги у зв`язку із відсутністю 30 років страхового стажу, відповідно, листом Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 01.06.2022 року № 4396-4210/Н-03/8-2200/22, у якому вказано про незарахування до страхового стажу періодів з 01.08.1982 року по 25.08.1984 року, з 26.08.1984 року по 31.12.1991 року та з 01.01.1992 року, та рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області № 220550001781 від 30.05.2022 року "Про відмову у виплаті грошової допомоги в розмірі 10 пенсій", відповідно до якого до стажу роботи за спеціальністю не зараховано період з 26.04.1981 року по 30.04.2022 року.
Оскільки позивачка двічі зверталася до пенсійного органу із заявою про призначення грошової допомоги як працівнику освіти, враховуючи, що лист Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 01.06.2022 року № 4396-4210/Н-03/8-2200/22 не є нормативно-правовим актом, а носить лише інформаційний характер, належним способом захисту порушеного права у контексті обставин цієї справи буде визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області № 220550001781 від 30.05.2022 року.
Суд звертає увагу, що єдиною підставою для відмови позивачці у виплаті грошової допомоги була відсутність 30 років страхового стажу на відповідних посадах.
Водночас, відповідно до вказаного рішення позивачці до стажу роботи за спеціальністю не зараховано період роботи з 26.04.1984 року по 30.04.2022 року. Тобто період з 01.08.1982 року до 25.04.1984 року відповідач зарахував. Тому у задоволенні позовних вимог у частині зарахування до страхового стажу періоду роботи з 01.08.1982 року до 25.04.1984 року суд відмовляє.
Таким чином, суд вважає, що є всі підстави для зарахування до пільгового стажу позивачки у розумінні пункту "е" статті 55 Закону № 1788-ХІІ періоду роботи з 26.04.1984 року по 30.04.2022 року на посадах викладача музичної школи та викладача школи мистецтв.
Разом із тим, оскільки позивачка досягла пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону №1058-IV, працювала в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів "е" - "ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", має страховий стаж понад 30 років на таких посадах, а також не отримувала будь-яку пенсію, вона має право на виплату грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій.
Тому з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів позивачки слід також зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошову допомогу у розмірі десяти місячних пенсій відповідно до пункту 7-1 розділу XV Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
За нормами частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Наведене свідчить про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог.
У зв`язку із задоволенням позовних вимог, відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, сплачений позивачем судовий збір, слід стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області № 220550001781 від 30.05.2022 року "Про відмову у виплаті грошової допомоги в розмірі 10 пенсій".
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області зарахувати до стажу роботи ОСОБА_1 , що дає право на пенсію за вислугу років, передбачених пунктами "е" - "ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", період роботи з 26.04.1984 року по 30.04.2022 року.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошову допомогу у розмірі десяти місячних пенсій відповідно до пункту 7-1 розділу XV Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 992 (дев`ятсот дев`яносто дві) грн 40 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 27 жовтня 2022 року
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , паспорт - НОМЕР_2 ) Відповідачі:Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (вул. Герцена, 10, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 21318350) Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65012 , код ЄДРПОУ - 20987385)
Головуюча суддя Д.Д. Гнап
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2022 |
Оприлюднено | 31.10.2022 |
Номер документу | 106984363 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні