Рішення
від 27.10.2022 по справі 640/26675/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

27 жовтня 2022 року справа №640/26675/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомПриватного підприємства «Інженерно-будівельний центр «Споруда» (далі по тексту - позивач, ПП «ІБЦ «Споруда»)доГоловного управління Держгеокадастру у Київській області (далі по тексту - відповідач, ГУ Держгеокадастру у Київській області)про1) визнання протиправними дій відповідача, які виразилися у ненаданні через Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Ірпінської міської ради позивачу відповідно до поданої заяви від 12 липня 2021 року (вх. №6924 від 13 липня 2021 року Виконавчий комітет Ірпінської міської ради) витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 3210900000:01:174:0108, місце розташування: Київська область, місто Ірпінь, вулиця Ольги Княгині, земельна ділянка 1, категорія земель - комерційного призначення, цільове призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548, - 02.03 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, площа земельної ділянки - 3000 м2; 2) зобов`язання видати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 3210900000:01:174:0108, місце розташування: Київська область, місто Ірпінь, вулиця Ольги Княгині, земельна ділянка 1, категорія земель - комерційного призначення, цільове призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548,- 02.03 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, площа земельної ділянки - 3000 м2В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, зазначаючи про протиправність дій відповідача щодо ненадання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

На думку позивача, результатом надання адміністративної послуги з надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є видача такого витягу, а у разі невидачі такого витягу, вмотивованою відмовою у його наданні може бути лише відмова з причин відсутності технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, або якщо земельна ділянка не сформована.

Ухвалою від 27 вересня 2021 року Окружний адміністративний суд міста Києва відкрив провадження в адміністративній справі №640/26675/21 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив про незгоду з позовними вимогами, у зв`язку із тим, що земельна ділянка із кадастровим номером 321900000:001:174:0108 відсутня в Державному земельному кадастрі, тому не вбачається можливим надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку цієї земельної ділянки, про що позивачу надано відповідь на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.

У відповіді на відзив позивач указав, що заперечення відповідача проти позову є необґрунтованими, оскільки речове право на спірну земельну ділянку позивач отримав у 2008 році на підставі договору оренди, зареєстрованому у встановленому порядку; відповідач мав виконати постанову суду від 11 серпня 2017 року у справі №810/272/17 щодо надання ПП «ІБЦ «Споруда» завірених належним чином копій усіх документів, вичерпних відомостей та довідкової інформації, що перебувають у розпорядженні відповідача стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:174:0108.

На думку відповідача, відсутність відомостей про спірну земельну ділянку у Державному земельному кадастрі, зокрема з причини невиконання відповідачем рішення суду, впливає на здійснення позивачем статутної діяльності із забудови вказаної земельної ділянки згідно з її цільовим призначенням.

Дослідивши наявні у справі докази, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив такі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи.

ПП «ІБЦ «Споруда» через Управління надання адміністративних послуг та по роботі зі зверненнями громадян виконавчого комітету Ірпінської міської ради звернулося до відповідача із заявою від 12 липня 2021 року (зареєстрована Виконавчим комітетом Ірпінської міської ради відповідно до штампу вхідної кореспонденції 13 липня 2021 року), у якій просило надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 3210900000:01:174:0108.

У листі від 30 липня 2021 року №4009/214-21 ГУ Держгеокадастру у Київській області за наслідками розгляду заяви позивача повідомило, що облік зареєстрованих земельних ділянок Управління здійснює з використанням програмно-апаратного комплексу «Національна кадастрова система»; пошук інформації у вищевказаному програмно-апаратному комплексі здійснюється за такою ідентифікуючою ознакою, як кадастровий номер земельної ділянки. Відповідно до даних НКС ДЗК запитувана земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:174:0108 відсутня у Державному земельному кадастрі, що унеможливлює ідентифікацію місця розташування запитуваної земельної ділянки та підготовку з технічної документації про нормативну грошову оцінку.

Вирішуючи спір по суті позовних вимог, Окружний адміністративний суд міста Києва керується такими мотивами.

За правилами частини другої статті 20 Закону України «Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до частини третьої статті 23 Закону України «Про оцінку земель» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру.

Згідно з додатком №3 до постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2011 року № 835 «Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг» видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки належить до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі.

Водночас, згідно з частинами першою, третьою-п`ятою статті 791 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Згідно з частиною першою статті 13 Закону України «Про Державний земельний кадастр» до Державного земельного кадастру включаються відомості про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць (Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, районів, міст, селищ, сіл, районів у містах), зокрема, відомості про нормативну грошову оцінку земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; та нормативна грошова оцінка. Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Частина сьома статті 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначає, що відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.

Як встановлює частина перша статті 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр», при відкритті Поземельної книги відомості до неї вносяться на підставі документації, яка подана для державної реєстрації земельної ділянки (крім відомостей про власників та користувачів земельної ділянки).

Системний аналіз зазначених положень законодавства дає підстави вважати, що у відповідача як в органу, який здійснює ведення Державного земельного кадастру, існує обов`язок щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель за відповідною заявою на підставі даних Державного земельного кадастру щодо сформованої земельної ділянки, зареєстрованій у Державному земельному кадастрі.

Тобто, для формування витягу та його видачі, відповідач користується наявною інформацією у Державному земельному кадастрі.

Суд встановив, що підставою для відмови позивачу у видачі витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 3210900000:01:174:0108, є відсутність у Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:174:0108 за результатами пошуку з використанням програмно-апаратного комплексу «Національна кадастрова система».

Відсутність у Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:174:0108 підтверджується також наявною в матеріалах справи копією Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого ГУ Держгеокадастру у Київської області 19 березня 2018 року.

При цьому, суд звертає увагу, що у справі відсутні докази внесення до Державного земельного кадастру відомостей щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:174:0108.

Суд відхиляє доводи позивача щодо невиконання відповідачем судового рішення у справі №810/272/17 за позовом ПП «ІБЦ «Споруда» до ГУ Держгеокадастру у Київській області, Управління Держгеокадастру у місті Ірпені Київської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, яким визнано протиправними дії Управління Держгеокадастру у м. Ірпені Київської області, що полягають у неналежному розгляді заяви ПП «ІБЦ «Споруда» від 26 жовтня 2016 року стосовно отримання інформації та копій документів на земельну ділянку площею 3,0000 га, що розташована за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Княгині Ольги, 1, кадастровий номер 3210900000:01:174:0108, та щодо не внесення відомостей про вказану земельну ділянку до Державного земельного кадастру та зобов`язання Управління Держгеокадастру у м. Ірпені Київської області повторно розглянути заяву ПП «ІБЦ «Споруда» від 26 жовтня 2016 року та надати відповідь на поставлені у ній питання, оскільки дії чи бездіяльність відповідача щодо невнесення до Державного земельного кадастру відомостей щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:174:0108 не є предметом спірних правовідносин.

Згідно з визначенням пункту 1 частини першої статті 1 Закону України «Про адміністративні послуги» адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов`язків такої особи відповідно до закону.

Суб`єкти звернення мають право на безоплатне отримання інформації про адміністративні послуги та порядок їх надання, що забезпечується шляхом надання їм безоплатного доступу до Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, функціонування телефонної довідки та інформування таких суб`єктів через засоби масової інформації (частина перша статті 6 Закону України «Про адміністративні послуги»).

Відповідно до пункту 1 наказу Держземагентства України від 25 грудня 2014 року №435 «Про надання адміністративних послуг через центри надання адміністративних послуг» передбачено, що з 1 січня 2015 року виключно через Центри надання адміністративних послуг, що утворені при місцевих державних адміністрація та органах місцевого самоврядування, територіальними органами Держземагентства України надаються витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 року №489, за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи (додаток 8) як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (додаток 9).

Таким чином, для видачі витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки повинні бути наявні дані про земельну ділянку у Державному земельному кадастрі.

Однак, у справі відсутні докази внесення відомостей про земельну ділянку кадастровий номер 3210900000:01:174:0108 до Державного земельного кадастру.

Таким чином, у суду відсутні підстави вважати, що поведінка відповідача у межах цього спору носить протиправний характер, а тому відсутні правові підстави для зобов`язання ГУ Держгеокадастру у Київській області видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:174:0108.

Враховуючи викладене, позовні вимоги про визнання протиправними дій відповідача та зобов`язання вчинити дії документально та нормативно не підтверджуються.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідач довів правомірність своєї поведінки з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ПП «ІБЦ «Споруда» не підлягає задоволенню.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати зі сплати судового збору відшкодуванню позивачу не підлягають.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Приватному підприємству «Інженерно-будівельний центр «Споруда» повністю.

Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Приватне підприємство «Інженерно-будівельний центр «Споруда» (08203, Київська область, м. Ірпінь, вул. Котляревського, буд. 54; ідентифікаційний код 14288795);

Головне управління Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, буд. 3/14; ідентифікаційний код 39817550).

Суддя В.А. Кузьменко

Дата ухвалення рішення27.10.2022
Оприлюднено31.10.2022
Номер документу106986056
СудочинствоАдміністративне
Сутьнормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 3210900000:01:174:0108, місце розташування: Київська область, місто Ірпінь, вулиця Ольги Княгині, земельна ділянка 1, категорія земель - комерційного призначення, цільове призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548,- 02.03 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, площа земельної ділянки - 3000 м2

Судовий реєстр по справі —640/26675/21

Рішення від 27.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні