Ухвала
від 18.10.2022 по справі 757/28225/22-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/28225/22-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2022 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_4, при секретарі ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами які ведуть боротьбу з організованою злочинністю Офісу Генерального прокурора ОСОБА_6 про визначення порядку зберігання речових доказів, шляхом визначення порядку виконання ухвали про арешт майна, -

В С Т А Н О В И В:

До провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_4, у рамках кримінального провадження №12022000000000269, надійшло клопотання прокурора другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами які ведуть боротьбу з організованою злочинністю Офісу Генерального прокурора ОСОБА_6 про визначення порядку зберігання речових доказів, шляхом визначення порядку виконання ухвали про арешт майна.

В обґрунтування клопотання прокурор посилається на те, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України розслідується кримінальне провадження № 12022000000000269 від 29.03.2022 року за фактом вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 28 ч. 3 ст. 110, ч. 1 ст. 255, ч. 4 ст. 28, ч. 8 ст. 111-1, ч. 4 ст. 28 ч. 3 ст. 110-2, ч. 7 ст. 111-1, ч. 6 ст. 111-1, ч. 4 ст. 185, ч.4 ст. 111-1, ч. 1 ст.111-2 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на території України в тому числі і тимчасово окупованих територіях діє злочинна організація, до складу якої входять громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які за попередньою змовою групою осіб, вчиняють фінансування та інші умисні дії, з метою зміни меж території або державного кордону України, добровільно здійснюють передачу матеріальних ресурсів незаконним збройним та воєнізованим формуванням, створеним на тимчасово окупованій території, та збройним формуванням держави-агресора, займають посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, а також в незаконних судових та правоохоронних органах, створених на тимчасово окупованій території.

Зазначає, що громадяни України налагодили механізм з реалізації пального виробництва Російської Федерації на території тимчасово окупованих Запорізької та Херсонської областей за сприянням військових міністерства оборони Російської Федерації.

Наразі, в органу досудового розслідування є підстави вважати, що посадові особи групи компаній «ІНФОРМАЦІЯ_1» до якої структурно входять ПП «Юг ойл», ТОВ «Транс ойл 1», а також підконтрольні приватні підприємці організували схему транспортування, зберігання та реалізації нафтопродуктів виробництва нафтопереробних заводів російської федерації на окупованих територіях Запорізької та Херсонської областей при підтримці воєнізованих збройних формувань ВС Російської Федерації.

За наявними даними, «ІНФОРМАЦІЯ_1» експлуатує мережу АЗС (близько 10 АЗС, переважна частина яких знаходиться на тимчасово окупованій території), а також нафтобазу за адресою: Вiнницька область, с. Оратів, вул. Привокзальна 2 (експлуатантом вказаної нафтобази є ПП «Юг ойл», ліцензія № НОМЕР_1 ).

Також є всі підстави вважати, що посадовими особами групи компаній «ІНФОРМАЦІЯ_1», із залученням підконтрольних їм суб`єктів господарювання, за попередньою змовою з представниками окупаційних органів влади, та іншими особами, з метою стабілізації фінансово-господарських операцій на окупованих територіях України, збільшення товарообороту групи компаній «ІНФОРМАЦІЯ_1» з суб`єктами господарювання Російської Федерації та АР Крим, отримання надприбутків, збільшення матеріально технічної бази для ведення господарської діяльності під керівництвом представників воєнізованих формувань Російської Федерації на території тимчасово окупованих Запорізької та Херсонської областей налагоджено механізм імпорту та реалізації пального на території України з подальшим виведенням капіталу до Російської Федерації та окупованих територій.

Зазначено, що в ході досудового розслідування встановлено, що вказана протиправна діяльність здійснюється за адресою: Вiнницька область, Оратівський район, с. Оратів, вул. Привокзальна, 2 (земельна ділянка 0523183300:01:001:0031), де розташована нафтобаза, на якій здійснює свою діяльність ПП «Юг ойл», ліцензія № 990514202100064, директором якої є ОСОБА_1 .

Відповідно до довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, об`єкти нерухомості за адресою: Вiнницька область, Оратівський район, с. Оратів, вул. Привокзальна, 2 (земельна ділянка 0523183300:01:001:0031) належать на праві власності приватному підприємству «ЮГ ОЙЛ» код ЄДРПОУ: 37586166.

Кінцевим бенефіціарним власником ПП «ЮГ ОЙЛ» код ЄДРПОУ: 37586166 є ОСОБА_2 , якому 27.09.2022 року повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Так, 27.09.2022 року за адресою: Вiнницька область, Оратівський район, с. Оратів, вул. Привокзальна, 2 (земельна ділянка 0523183300:01:001:0031) на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва проведено обшук, в ході якого виявлено та вилучено автомобіль МАЗ д.н.з. НОМЕР_2 , із логотипом «ІНФОРМАЦІЯ_1», який належить ОСОБА_3 та фактично використовувався ПП «ЮГ ОЙЛ» код ЄДРПОУ: 37586166.

Вказує, що 28.09.2022 року вищевказаний автомобіль в порядку ст. 98 КПК України, визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.

05.10.2022 року на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва, справа № 757/26550/22-к, накладено арешт на автомобіль МАЗ, д.н.з. НОМЕР_2 , із забороною права користування, відчуження та розпорядження.

Прокурор зазначає, що вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямовані на захист інтересів осіб, які мають законні права на дане майно, оскільки гарантує його збереження в натурі та збереження його вартості, а також дає можливість отримати дане майно за кошти про інвестовані в нього, тим самим компенсуються усі негативні наслідки застосування арешту.

Також прокурор вказує, що незастосування заходів щодо передачі в управління Національному агентству майна та в результаті цього невжиття заходів щодо збереження та підтримання стану арештованого майна утруднить або зробить застосування негативних наслідків до осіб у разі винесення обвинувального висновку стосовно останніх, що унеможливить досягнення завдань кримінального провадження. Вищезазначене арештоване майно потребує спеціальних заходів з управління ним, спрямованих на збереження та збільшення його вартості тощо. Вирішення цих питань можливе лише з повноваженнями, наданими Національному агентству.

В судове засідання прокурор ОСОБА_6 не з`явився, подав до суду заяву про розгляд вказаного клопотання у його відсутність, клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Власник майна у судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Згідно з нормою ч. 1 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалася.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання та додані до нього документи, приходить до наступного.

Частиною 1 ст. 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

У п. 4 ч. 1 ст. 9 вказаного Закону зазначено, що на Агентство покладено функцію щодо організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.

Згідно абзацу 1 ч. 1 ст. 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Відповідно до абзацу 2 ч. 1 ст. 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.

Згідно із абз. 2 п. 4 ч. 6 ст. 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

Окрім цього, відповідно до ч. 7 ст. 100 КПК України у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Таким чином, з метою збереження вказаного рухомого майна та його економічної вартості, у сторони обвинувачення виникла необхідність у передачі його в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали справи, дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, оскільки речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.

З огляду на вищевикладене, слідчий суддя вважає, що передача Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, а саме автомобіля МАЗ д.н.з. НОМЕР_2 , який перебуває за адресою: Вінницька область, Оратівський район, с. Оратів, вул. Привокзальна, 2, на які відповідно до ухвали слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 05.10.2022 року у справі № 757/26550/22-к накладено арешт, з метою забезпечення збереження, в тому числі збереження його економічної вартості, відповідає вимогами чинного кримінального процесуального кодексу України та завданню кримінального судочинства.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 100, 131, 132, 170-173, 309 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання - задовольнити.

Визначити порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні №12022000000000269 від 29.03.2022 року шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ: 41037901), в управління з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а саме автомобіля МАЗ, д.н.з. НОМЕР_2 , який перебуває за адресою: Вінницька область, Оратівський район, с. Оратів, вул. Привокзальна, 2, на які відповідно до ухвали слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 05.10.2022 у справі № 75726550/22-к накладено арешт.

Ухвала про передачу майна оскарженню не підлягає, а заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_4

Дата ухвалення рішення18.10.2022
Оприлюднено01.11.2022
Номер документу106990794
СудочинствоКримінальне
Сутьарешт майна

Судовий реєстр по справі —757/28225/22-к

Ухвала від 18.10.2022

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Матійчук Г. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні