Ухвала
від 27.10.2022 по справі 457/873/22
ТРУСКАВЕЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 457/873/22

провадження №1-кп/457/79/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2022 року м. Трускавець

Трускавецький міський суд Львівської області

у складі: головуючого судді ОСОБА_1

секретар судового засідання ОСОБА_2

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Трускавці кримінальне провадження № 457/873/22 (провадження1-кп/457/79/22) про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015140140000080 від 20.02.2015 року, ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцем м. Трускавця, Львівської області, громадянином України, з вищою освітою, одруженим, пенсіонером, зареєстрованим та проживаючим за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимим,-

за участю: прокурора ОСОБА_4

обвинуваченого ОСОБА_3

представника потерпілого ОСОБА_5

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_3 відповідно до наказу № 109-К від 12.05.1999 призначений на посаду завідувача відділу приватизації і управління майном Трускавецької міської ради Львівської області (код ЄДРПОУ 26230588, юридична адреса: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 2) та приступив до виконання службових обов`язків.

Рішенням Трускавецької міської ради №117 від 13.01.2003 затверджено «Положення про відділ приватизації та управління майном Трускавецької міської ради» (далі - Положення).

Відповідно до пункту 1.1 розділу 1 Положення, відділ приватизації та управління майном Трускавецької міської ради утворений згідно рішення сесії Трускавецької міської ради з метою здійснення повноважень щодо управління та приватизації майна, що є в комунальній власності.

Відділ приватизації та управління майном Трускавецької міської ради у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України, розпорядженнями Кабінету Міністрів України, актам органів державної та виконавчої влади, рішеннями Трускавецької міської ради, розпорядженнями та наказами міського голови Трускавця, а також цим Положенням.

Основними завданнями відділу приватизації та управління майном Трускавецької міської ради є здійснення повноважень власника та органу управління комунальним майном міської ради, за винятком житлового фонду, забезпечення ефективності використання комунального майна, здійснення повноважень органу приватизації комунальної власності міської ради.

Відділ приватизації та управління майном Трускавецької міської ради, відповідно до покладених на нього завдань, веде облік комунального майна, контролює рух майна комунальної власності міста, веде технічний нагляд за проведенням поточних та капітальних ремонтів, реконструкцією об`єктів комунальної власності, контролює діяльність комунальних підприємств установ та організацій в частині ефективного використання ними наділеного майна, щорічно станом на 01 січня проводить збір інформації по інвентаризації майна підприємствами, установами та організаціями комунальної форми власності, контролює стан справ та готує пропозиції по організації ефективної експлуатації утримання і використання об`єктів комунальної форми власності, готує і вносить на розгляд міської ради пропозиції щодо порядку умов та доцільності відчуження комунального майна, формує проекти міської програми приватизації та переліки об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації.

Відділ приватизації та управління майном Трускавецької міської ради має право одержувати від підприємств, організацій та установ, комунальної форми власності інформаційно довідкові матеріали, що необхідні для здійснення повноважень власника та органу приватизації; одержувати від управлінь та відділів міськвиконкому необхідну інформацію про виконання завдань передбачених цим положенням; укладати в установленому порядку договори бути позивачем та відповідачем у суді та арбітражному суді з питань що належать до його компетенції; проводити інвентаризацію комунального майна що підлягає приватизації а також здійснювати перевірки збереження та ефективного його використання, залучати у встановленому законом порядку фахівців - експертів, науково - дослідні установи, тощо для розробки питань, що входять у компетенцію органу приватизації.

Згідно пункту 3.1 Положення, відділ приватизації та управління майном Трускавецької міської ради очолює завідувач, який призначається та звільняється з посади міським головою.

Тобто ОСОБА_3 , будучи завідувачем відділу приватизації і управління майном Трускавецької міської ради Львівської області та виконуючи організаційно-розпорядчі повноваження, являвся службовою особою відповідно до ст. 18 Кримінального кодексу України.

Водночас, ОСОБА_3 , займаючи посаду завідувача відділу приватизації і управління майном Трускавецької міської ради Львівської області, являючись службовою особою та маючи реальну можливість належним чином виконувати свої службові обов`язки, шляхом неналежного їх виконання через несумлінне ставлення до них, допустив незаконне відчуження та приватизацію захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття №50111, розташованої в будівлі за адресою: Львівська область, м. Трускавець, вул. Суховоля, 12, вартістю 181887,93 гривень, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, чим вчинив службову недбалість за наступних обставин.

Так, відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. З Закону України від 04.03.1992 № 2163-Х11 «Про приватизацію державного майна» законодавство України про приватизацію складається з цього Закону, інших законів України з питань приватизації. Відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.

Згідно ч. 2 ст. 5 Закону України від 04.03.1992 №2163-XIІ «Про приватизацію державного майна» приватизації не підлягають об`єкти, що мають загальнодержавне значення. Водночас, у відповідності до абзацу п`ятого пункту «в» частини другої статті 5 (в редакції Закону ТТ» 1413-ІV, 1413-15) від 03.02.2004) загальнодержавне значення мають захисні споруди цивільної оборони.

Встановлено, що з 05.02.2001 по даний час на обліку в Трускавецькій міській раді Львівської області знаходиться захисна споруда цивільної оборони - протирадіаційне укриття обліковий №50111, загальною площею 450 м2, введена в експлуатацію 1975 року, яка вбудована в будівлю цілісного майнового комплексу комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 », що розташований за адресою: Львівська область, м. Трускавець, вул. Суховоля, 12.

Поряд з цим, рішенням Трускавецької міської ради від 18.02.2004 цілісний майновий комплекс комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 » включено до переліку об`єктів, що підлягає приватизації на 2004 рік.

25.02.2004 завідувачем відділу приватизації і управління майном Трускавецької міської ради Львівської області ОСОБА_3 видано наказ №2-п «Про здійснення інвентаризації цілісного майнового комплексу комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 », яким створено комісію для інвентаризації вказаного об`єкту.

25.02.2004 завідувачем відділу приватизації і управління майном Трускавецької міської ради Львівської області ОСОБА_3 видано наказ №6-п «Про виготовлення документації та здійснення оцінки вартості цілісного майнового комплексу комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Розпорядженням міського голови м. Трускавця від 30.06.2004 №425 - р створено конкурсну комісію з продажу майнових комплексів м. Трускавця, в тому числі цілісного майнового комплексу комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 », членом якого, серед інших, визначено завідувача відділу приватизації і управління майном Трускавецької міської ради Львівської області ОСОБА_3 .

Згідно протоколу №4 конкурсної комісії з приватизації діючих цілісних майнових комплексів комунальних підприємств торгівлі м. Трускавця від 23.09.2004 переможцем конкурсу з продажу вищевказаного об`єкту став ТзОВ «ГАРАНТ - СВ» (код СДРПОУ 23893207, юридична адреса: Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Чехова, 51).

08.10.2004 між Трускавецькою міською радою (продавець) - в особі ОСОБА_3 та ТзОВ «ГАРАНТ СВ» (покупець) укладено договір купівлі-продажу діючого цілісного майнового комплексу комунального підприємства магазин «Будинок торгівлі», згідно якого ТзОВ «ГАРАНТ СВ» передається у власність діючий цілісний майновий комплекс комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 » загальною площею 2155,4 м2 за адресою: Львівська область, м. Трускавець, вул. Суховоля, 12.

Згідно пункту 8.1 даного Договору купівлі-продажу передбачено, що продавець гарантує, що об`єкт продажу не входить до переліку об`єктів, які не підлягають приватизації.

Таким чином в порушення вимог п.п. 2.1.1., 2.1.2., 2.1.3., 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3 розділу 2, п. 3.4 розділу 3 Положення про відділ приватизації та управління майном Трускавецької міської ради, затверджене рішенням Трускавецької міської ради №117 від 13.01.2003, пункту «в» частини другої статті 5 Закону України від 04.03.1992 № 2163-Х1І «Про приватизацію державного майна» ОСОБА_3 , будучи службовою особою, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, тобто діючи з кримінально-протиправною недбалістю під час проведення приватизації цілісного майнового комплексу комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 », шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, не провів належний збір інформації по інвентаризації майна, не одержав від підприємств, установ, організацій комунальної форми власності інформаційно- довідкові матеріали, що необхідні для здійснення повноважень власника та органу приватизації, не одержав від управлінь та відділів міськвиконкому необхідну інформацію по виконанню завдань, передбачених цим Положенням, не залучив у встановленому законом порядку фахівців - експертів, науково - дослідні установи, тощо для розробки питань, що входять у компетенцію органу приватизації і як наслідок не включив захисну споруду цивільної оборони - протирадіаційне укриття обліковий № 50111, загальною площею 450 м.кв., введену в експлуатацію 1975 року, яка вбудована в будівлю цілісного майнового комплексу комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та розташована за адресою: АДРЕСА_2 до переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації, та не виніс дану пропозицію на розгляд сесії Трускавецької міської ради Львівської області, що стало підставою для укладення договору купівлі- продажу діючого цілісного майнового комплексу комунального підприємства магазин « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та призвело до незаконного відчуження захисної споруди цивільної оборони - протирадіаційне укриття обліковий №50111 вартістю 181 887,93 гривень, у зв`язку з чим із власності територіальної громади міста Трускавця вказана споруда вибула, внаслідок чого державі - в особі Трускавецької міської ради спричинено матеріальні збитки на вказану суму, що спричинило тяжкі наслідки.

Таким чином, ОСОБА_3 обвинувачується у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України - службова недбалість.

В підготовчому судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_3 підтримав раніше подане ним, а саме 26.10.2022 клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності та закриття кримінального провадження.

Прокурор в підготовчому судовому засіданні не заперечив проти задоволення клопотання обвинуваченого ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності.

Представник потерпілого в підготовчому судовому засіданні не заперечила проти задоволення клопотання обвинуваченого.

Заслухавши учасників судового провадження, вивчивши матеріали кримінального провадження №12015140140000080 від 20.02.2015 року, суд приходить до наступного:

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 314 КПК України, у підготовчому судовому засіданні суд має право прийняти такі рішення, зокрема закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8 частини першої або частиною другою статті 284 цього Кодексу.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, кримінальне провадження закривається у зв`язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Відповідно до ч. 1 ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки:

1) два роки - у разі вчинення злочину невеликої тяжкості, за який передбачене покарання менш суворе, ніж обмеження волі;

2) три роки - у разі вчинення злочину невеликої тяжкості, за який передбачене покарання у виді обмеження або позбавлення волі;

3) п`ять років - у разі вчинення злочину середньої тяжкості;

4) десять років - у разі вчинення тяжкого злочину;

5) п`ятнадцять років - у разі вчинення особливо тяжкого злочину.

Відповідно до ст. 12 КК України, залежно від ступеня тяжкості злочини поділяються на злочини невеликої тяжкості, середньої тяжкості, тяжкі, та особливо тяжкі.

Як встановлено в підготовчому судовому засіданні ОСОБА_3 обвинувачується у вчиненні кримінального провапорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, вчиненому у 2004 році.

Згідно до ч.ч. 2, 3 ст.4 КК України кримінальна протиправність і караність, а також інші кримінально-правові наслідки діяння визначаються законом про кримінальну відповідальність, що діяв на час вчинення цього діяння. Часом вчинення кримінального правопорушення визнається час вчинення особою передбаченої законом про кримінальну відповідальність дії або бездіяльності.

Згідно ч.2 ст.5 КК України закон про кримінальну відповідальність, що встановлює кримінальну протиправність діяння, посилює кримінальну відповідальність або іншим чином погіршує становище особи, не має зворотної дії в часі.

З врахуванням вищенаведеного, суд керувався нормами закону про кримінальну відповідальність, а саме норми ст.ст. 12, 49, 367 КК України, що діяли на момент вчинення кримінального правопорушення, тобто в редакції закону від 09.06.2004 року

Дане кримінальне правопорушення (в редакції закону від 09.06.2004 року) за змістом ст. 12 КК України, було злочином середньої тяжкості, оскільки санкція ч. 2 ст. 367 КК України, передбачала покарання у виді позбавлення волі на строк не більше 5 років.

Кримінальне правопорушення ОСОБА_3 вчинив у 2004 році, тобто на даний час відповідно до ст. 49 КК України (в редакції закону від 09.06.2004 року) закінчились строки притягнення до кримінальної відповідальності, а саме: минуло п`ять років у разі вчиення злочину середньої тяжкості

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про можливість задоволення клопотання обвинуваченого про звільнення його від кримінальної відповідальності, оскільки з часу вчинення ним кримінального правопорушення, а саме з 08.10.2004 року минуло більше п`яти років.

Долю речових доказів необхідно вирішити відповідно до ст. 100 КПК України.

Арешт на майно накладений згідно ухвали слідчого судді Трускавецького міського суду Львівської області від 18.02.2022 року необхідно скасувати.

Керуючись ст.ст. 100, 284, 370-372 КПК України, ст.ст.12, 49, ч. 2 ст. 367 КК Украни (в редакції закону від 09.06.2004 року), суд,-

У Х В А Л И В:

Звільнити від кримінальної відповідальності обвинуваченого ОСОБА_3 у вчиненні ним кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК Украни, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності .

Закрити кримінальне провадження щодо обвинуваченого ОСОБА_3 у вчиненні ним кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК Украни, у зв`язку із звільненням його від кримінальної відповідальності.

Речові докази: оригінали документів приватизаційної справи цілісного майнового комплексу КП магазин «Будинок торгівлі» в 1 томі згідно опису, прошиті на 125 арк.; оригінал звіту про оцінку майна цілісного майнового комплексу КП магазин «Будинок торгівлі» на 135 арк., які знаходяться при матеріалах кримінального провадження повернути Управлінню комунальної власності Трускавецької міської ради.

Речові докази: вилучені у ОСОБА_3 експериментальні взірці підписів всього на 10 аркушах формату А4 для проведення почеркознавчої експертизи, які зберігаються при матеріалах кримінального провадження залишити при матеріалах кримінального провадження.

Речові докази:

-оригінал висновку за результатами роботи з визначення обставин та правомірності постановки на облік захисної споруди цивільного захисту затверджений 16.11.2018 на 1 арк з двох сторін та фотографія будівлі універмагу;

-оригінал протоколу № 7 засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій від 06.07.2016 на 1 арк з двох сторін з додатком до цього протоколу на 7 арк.;

-оригінал запиту завідувача відділу з питань діяльності правоохоронних органів, оборонної та мобілізаційної роботи за вих № 51 від 14.08.2012 на адресу директора ТзОВ «ММХ» на 1 арк.;

-оригінал запиту заступника міського голови м.Трускавця за вих № 18/29-924/5 від 02.04.2012 на адресу директора ТзОВ «ММХ» на 1 арк;

-оригінал листа т.в.о. начальника ГУ з питань НС тауСЗН від Чорнобильської катастрофи за вих № 886/20-03 від 10.08.2011 з додатками на 3 арк.;

-паспорт НОМЕР_1 на 1 арк.;

-оригінал облікової картки протирадіаційного укриття № 50111 на 1 арк.;

-оригінал технічної характеристики протирадіаційного укриття № 50111 на 1 арк.,

які зберігаються при матеріалах кримінального провадження повернути відділу з питань діяльності правоохоронних органів, оборонної та мобілізаційної роботи Трускавецької міської ради.

Речові докази:

-належним чином завірена копія запиту директора КП ЛОР «Дрогобицького МБТІ та ЕО» за вих № 227 від 01.08.2018 на 1 арк.;

-належним чином завірена копія листа в.о.міського голови м.Трускавця ОСОБА_6 за вих № 18/29-1843/3 від 20.07.2018 на 1 арк.4

-копія акту об`єктової комісії про інвентаризацію захисної споруди від 05.02.2001 на 3 арк. з двох сторін;

-копія запиту заступнику міського голови м.Трускавця за вих № 18/29-1473/5 від 01.08.2001 на адресу начальника ГУ з питань НС та у СЗН від Чорнобильської катастрофи на 1 арк.,

які зберігаються при матеріалах кримінального провадження залишити при матеріалах кримінального провадження.

Скасувати арешт накладений на нерухоме майно, а саме будівлю за адресою: АДРЕСА_2 (номер об`єкта в РПВН: 7667909), що знаходиться на земельній ділянці за кадастровим номером: 4611500000:01:003:0009, реєстраційний номер: 384559446115 площею 0,2326 га, на праві спільної часткової приватної власності належить ОСОБА_7 (1/2 частки) та ОСОБА_8 (1/2 частки), з позбавленням права на його відчуження та розпорядження, згідно ухвали слідчого судді Трускавецького міського суду Львівської області від 18.02.2022 року.

Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Суддя: ОСОБА_1

СудТрускавецький міський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.10.2022
Оприлюднено17.01.2023
Номер документу106993200
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —457/873/22

Ухвала від 27.10.2022

Кримінальне

Трускавецький міський суд Львівської області

Грицьків В. Т.

Ухвала від 20.10.2022

Кримінальне

Трускавецький міський суд Львівської області

Грицьків В. Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні