Постанова
від 27.10.2022 по справі 595/1057/22
БУЧАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 595/1057/22

Провадження № 3/595/563/2022

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.10.2022 м. Бучач

Суддя Бучацького районного суду Тернопільської області Тхорик І.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Північного офісу Держаудитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жительки АДРЕСА_1 , працюючої фахівцем з публічних закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради,

за ч.3 ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ

За даними протоколу про адміністративне правопорушення №26-44/2022 від 23 серпня 2022 року Головним державним аудитором відділу контролю у сфері закупівель Північного офісу Держаудитслужби ОСОБА_2 , при здійсненні відповідно до статті 8 ЗУ «про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ, моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі ДК 021:2015:45260000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, очікуваною вартістю 1400377,20 грн, яка проводилась Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради, висновок про результати моніторингу закупівлі від 14.07.2022 №354, виявлено, що 23 серпня 2022 року фахівцем з публічних закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради (місцезнаходження юридичної особи: вул.Галицька,25, м.Бучач, Тернопільська обл.,48400), ОСОБА_1 , в порушення вимог ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі», внесено зміни до істотних умов договору від 11.01.2021 №1 в частині продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо виконання робіт, без документально підтверджених об`єктивних обставин. Матеріальної шкоди не заподіяно, чим порушила ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: істотні умови договору не можуть змінюватись після його підписання, за що відповідальність передбачена ч.3 ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме: внесення зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом.

В судовому засіданні особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , вину у вчиненні адміністративного правопорушення за обставин, зазначених в протоколі про адміністративне правопорушення не визнала, надала письмові заперечення, де вважає, що на даний час не залишилося неврегульованих питань у зв`язку з усуненням порушень, зазначених Північним офісом Держаудитслужби та, як результат, відсутній предмет судового спору. Зазначає, що останнім проведено моніторинг процедури закупівлі робіт з поточного ремонту, очікуваною вартістю 1400377,20 грн, здійсненої КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради відповідно до договору про закупівлю послуг №1 від 11 січня 2022 року. Договір по поточному ремонту приміщень в Бучацькій центральній амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул.Галицька,47, м.Бучач Тернопільської області, укладено КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради (Замовник) та ТзОВ «Рембуддільниця» (Виконавець). Попередньо нею, ОСОБА_1 , забезпечено проведення ряду заходів, відповідно до визначених повноважень та вимог законодавства, а саме: планування закупівлі та формування річного плану закупівель; проведення попередніх ринкових консультацій; проведення переговорної процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників; об`єктивну, неупереджену організацію процедури закупівлі з оприлюдненням інформації та інші необхідні дії, передбачені ЗУ «Про публічні закупівлі». Зазначає, що обґрунтування розміру витрат, очікувана вартість, технічні та якісні характеристики предмету закупівлі КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради визначались згідно проектно-кошторисної документації в рамках дотримання умов п.3 розділу 2 та п.1 розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, а саме: експертної оцінки щодо розгляду кошторисної частини проектної документації від 25.11.2021 №20-0430/03-21, експертного звіту щодо розгляду частини проектної документації №379/12-18, експертного звіту щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва №379/12-18. На виконання вимог п.4.1 постанови КМУ від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів», на офіційному веб-сайті КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради розміщено оголошення щодо наміру укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури. Керуючись п.4 ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі», опираючись на лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 щодо підтвердження обставин з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, які є надзвичайними і невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності по договору, виконання якого стало неможливим у встановлений термін внаслідок форс-мажорних обставин та враховуючи вимоги розділу 9 (обставини непереборної сили) Договору №1 від 11 січня 2022 року визначено, що рішення про перегляд строків виконання робіт з обґрунтуванням причин оформляється додатковою угодою. Відповідно, сторони погодили умови підписання та уклали Додаткову угоду №1 від 31 березня 2022 року до договору №1 від 11 січня 2022 року про закупівлю послуг по «Поточному ремонту приміщень в Бучацькій центральній амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул.Галицька,47, м.Бучач Тернопільської області, відповідно до якої термін реалізації Договору продовжено до 31 грудня 2022 року, або до повного виконання сторонами зобов`язань за даним договором. Звертає увагу, що додаткова угода №1 від 31.03.2022 була оприлюднена згідно з вимогами законодавства та відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.03.2022 №17. Проте, беручи за основу п 1.11 розділу 11 Договору №1 від 11.01.2022, де зазначено, що договір набирає законної сили з моменту його підписання і діє до 31.03.2022 року або до повного його виконання та враховуючи зауваження, викладені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 14 липня 2022 року №354 Північним офісом Держаудитслужби, КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради з ТзОВ «Рембуддільниця» Додатковою угодою №2 від 20 жовтня 2022 року розірвали Додаткову угоду №1 до договору №1 про закупівлю послуг від 11 січня 2022 року. Відповідно, Додаткову угоду №2 оприлюднено на платформі Prozorro 21 жовтня 2022 року. Також нею, ОСОБА_1 , 04 серпня 2022 року в електронній системі закупівель опублікована Інформація про усунення порушень та надано пояснення щодо причин порушення ч.5 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» (не надано через електронну систему закупівель пояснень на запит органу державного фінансового контролю від 04.07.2022, тобто з порушенням триденного строку) та виконано вимоги Постанови про накладення адміністративного стягнення від 06.09.2022 №26-49/2022пн за ч.1 ст.164 КУпАП) шляхом сплати суми накладеного штрафу. За наведених обставин просить закрити провадження у справі.

Враховуючи пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходжу до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення з таких підстав.

Наказом північного офісу державної аудиторської служби України №172 від 29 червня 2022 року затверджено перелік процедур закупівель для здійснення моніторингу. Зокрема, Відділу контролю у сфері закупівель для здійснення моніторингу закупівель № UA-2021-12-30-002292-с, на замовлення Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради щодо проведення поточного ремонту приміщень в Бучацькій центральній амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул.Галицька,47, м.Бучач Тернопільської області очікуваною вартістю 1400377,20, на підставі п.4 ч.2 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Як вбачається з висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №354 від 14 липня 2022 року, замовником виступає Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради, код юридичної особи в ЄДРПОУ 38509208, вул.Галицька,25, м.Бучач, Тернопільська обл., 48400. Інформація про предмет закупівлі: будівельні роботи та поточний ремонт (ДК 021:2015:45000000-7 будівельні роботи та поточний ремонт), очікуваною вартістю 1400377,20 грн. Інформація про оприлюднення: UA-2021-12-30-002292-с, 30 грудня 2021 року. Підстава здійснення моніторингу: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дата початку моніторингу: 01 липня 2022 року. Дата закінчення моніторингу: 14 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесенні змін до договору. Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудит служби 04 липня 2022 року звернувся через електронну систему закупівель до замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також, щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного вебсайту на якій розміщено визначену інформацію та надати інформацію за яких документально підтверджених об`єктивних обставин продовжено строк дії договору від 11.01.2022 №1. Однак, замовник, на порушення вимог ч.5 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» не надав через електронну систему закупівель інформацію та документи на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також не надав інформацію за яких документально підтверджених об`єктивних обставин продовжено строк дії договору від 11.01.2022 №1. За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення ч.5 ст.8 та ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі», пункт 3 Розділу 2 та пункт 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, та вимог пункту 4-1 постанови КМУ від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів», що може свідчити про порушення принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого п.2 ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Згідно листа Північного офісу Держаудитслужби №262613-14/3597-2022 від 27 липня 2022 року, про надання інформації, адресованого Комунальному некомерційному підприємству «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради, Північний офіс Держаудитслужби просить терміном до 12 серпня 2022 року надати в письмовому вигляді та на електронну адресу o.v.zhytnyk@dasu.gov.ua інформацію про осіб (уповноважену особу), відповідальних за оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу та продовження строку дії договору без документально підтверджених об`єктивних обставин, що призвело до порушення.

Як вбачається з відповіді №236/01-11, наданої КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради 09 серпня 2022 року на лист Північного офісу Держаудитслужби від 27 липня 2022 року №262613-14/3597-2022, уповноваженою особою, відповідальною за оприлюднення інформації на веб-порталі КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради є ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителька АДРЕСА_1 , Місце роботи: КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради, посада: фахівець з публічних закупівель. Наказом №1-к «Про переведення», виданого КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради 04 січня 2022 року, ОСОБА_1 з посади бухгалтера переведено на 1,0 ст. на посаду фахівця з публічних закупівель. Наказом №14 «Про затвердження положення про уповноважену особу» призначено уповноважену особу з питань організації та проведення процедур закупівель спрощених в КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради фахівця з публічних закупівель ОСОБА_1 .

За даними листа Північного офісу Держаудитслужби №262613-14/4055-2022 від 15 серпня 2022 року, про запрошення для складання та підписання протоколів, адресованого Комунальному некомерційному підприємству «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради, керуючись п.8 розділу ІІ Порядку оформлення Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 01 грудня 2016 року №168, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 21 грудня 2016 року за №1674/29804, запросили осіб, відповідальних за прийняття рішень, які призвели до порушення, з`явитися о 10 год. 00 хв. 23 серпня 2022 року до Північного офісу Держаудитслужби за адресою: м.Київ, вул.. Січових Стрільців,18.

Згідно акту №10 від 23 серпня 2022 року, у визначений час та за вказаною у листі Північного офісу Держаудитслужби від 15.08.2022 №262613-14/4055-2022 адресою, уповноважені особи не з`явилися до органу державного фінансового контролю для складання та підписання протоколів про адміністративне правопорушення.

Слід зазначити, що відповідно до ч.1, 2 ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Так, підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності є вчинення нею адміністративного правопорушення.

За визначенням ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За загальними правилами дії закону про відповідальність за адміністративні правопорушення в часі, встановленими ч. 1 ст. 8 КУпАП, особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

Так, ч. 3 ст.164-14 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність за внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом, а тому, її диспозиція є бланкетною, тобто такою, що посилається на певні норми права, які безпосередньо встановлюють такі вимоги.

Диспозиція ч. 3 ст. 164-14 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації.

Об`єктом правопорушень, передбачених ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП), є суспільні відносини в сфері закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти. Такі закупівлі здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України та інших джерел фінансування, що залучаються для цього в порядку, визначеному законом. Сторонами у цих правовідносинах виступають державний замовник, що діє від імені держави, та суб`єкт господарювання виконавець державного замовлення, який може бути будь-якої форми власності. Між такими учасниками укладаються державні контракти договори, в яких визначаються економічні та правові зобов`язання сторін і регулюються їх господарські відносини. При цьому, порядок формування державного замовлення, безпосереднє здійснення закупівлі та виконання зобов`язань учасниками правовідносин має детальну нормативну регламентацію.

Об`єктивна сторона правопорушень, передбачених ст. 164-14 КУпАП полягає у порушенні законодавства про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Суб`єктивну сторону цього правопорушення становить наявність вини як у формі умислу, так і у формі необережності.

Суб`єктом правопорушення може бути лише посадова особа.

Згідно ст.252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Положеннями ст.280 КУпАП передбачено, що необхідною умовою для притягнення особи до адміністративної відповідальності є встановлення на підставі належних та допустимих доказів факту вчинення певного діяння такою особою та наявність в діянні цієї особи, що є суб`єктом правопорушення, всіх обов`язкових ознак складу певного адміністративного правопорушення.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, в тому числі, порядок оприлюднення інформації про публічні закупівлі, встановлений Законом України «Про публічні закупівлі».

Відповідно ч.1 ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів: 1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством; 2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов`язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб); 3) шляхом укладення трудової угоди (контракту) згідно із законодавством.

Згідно п. 35 ч. 1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Відповідно до ч. 1 ст. 44 Закону України «Про публічні закупівлі» в якій закріплено, що за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.

Згідно із ст.14 КУпАПв якій закріплено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.

Як вбачається із наказу №1-к «Про переведення», виданого КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради 04 січня 2022 року, ОСОБА_1 з посади бухгалтера переведено на 1,0 ст. на посаду фахівця з публічних закупівель. Наказом №14 «Про затвердження положення про уповноважену особу» призначено уповноважену особу з питань організації та проведення процедур закупівель спрощених в КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради фахівця з публічних закупівель ОСОБА_1 .

За даними експертного звіту щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва №379/12-18, наданого приватним підприємством «Тернобудтехексперт» 11 грудня 2018 року по робочому проекту: Капітальний ремонт приміщень Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької районної ради за адресою: м.Бучач, вул.Галицька,47, Тернопільської області, замовник будівництва КНП «Центр ПМСД» Бучацької районної ради, генеральний проектувальник ПП «ВолКас». Згідно додатку до експертного звіту №379/12-18, робочим проектом передбачено капітальний ремонт частини будинку під центр ПСМД без втручання в несучі конструкції будівлі, а саме: капітальний ремонт внутрішніх мереж холодного та гарячого водопостачання, заміна внутрішніх каналізаційних мереж на пластикові, реконструкція внутрішніх електромереж третього поверху будівлі; опоряджувальні роботи влаштування підлог, підвісних стель, внутрішнє опорядження, заміна дверей, світильників із збереженням всіх зовнішніх параметрів будинку. Встановлено, що вказаний робочий проект не порушує вимог щодо міцності, надійності і довговічності об`єкта.

Як вбачається з експертного звіту №379/12-18, наданого приватним підприємством «Тернобудтехексперт» 11 грудня 2018 року, щодо розгляду кошторисної частини проектної документації по робочому проекту: Капітальний ремонт приміщень КНП «Центр ПМСД» Бучацької районної ради», за адресою: м.Бучач, вул.Галицька,47 Тернопільської області, замовник будівництва: КНП «Центр ПМСД» Бучацької районної ради, генеральний проектувальник: приватне підприємство «Проектант-2», заявлена кошторисна вартість, передбачена кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 01 грудня 2018 року складала 1073,836 тис. грн.. (з ПДВ), у тому числі: будівельні роботи 820,345 тис. грн, інших витрат 253,481 тис. грн. За результатами розгляду кошторисної документації і зняття зауважень встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяг робіт, передбачені проектом, складена відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» і має такі показники: загальна кошторисна вартість у поточних цінах станом на 01 грудня 2018 року, разом з ПДВ: 1068,139 тис. грн, у тому числі: будівельних робіт (без ПДВ) - 815,173 грн; інших витрат, з ПДВ (включаючи ПДВ, нарахований на будівельні роботи; обладнання, меблі та інвентар; інші витрати) 252,966 тис. грн.

Відповідно до експертної оцінки №20-0430/03-21, наданої Філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Тернопільській області 25 листопада 2021 року, щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Поточний ремонт приміщень в Бучацькій центральній амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул.Галицька,47, м.Бучач Тернопільської області», замовник КНП «Центр ПМСД» Бучацької районної ради, генеральний проектувальник ПП «Архітектурно-проектні роботи», заявлена кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, у поточних цінах станом на 12.11.2021 складала 1477,825 тис. грн, у тому числі: будівельні роботи 1144,644 тис. грн; інші витрати 333,181 тис. грн. За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауваг встановлено, що зазначену кошторисну документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені проектом, складено відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281. Загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах станом на 12.11.2021 складає 1477,825 тис. грн, у тому числі: будівельні роботи 1144,644 тис. грн; інші витрати 333,181 тис. грн.

Згідно договору про закупівлю послуг №1 від 11 січня 2022 року, укладеного між КНП «Центр ПМСД» Бучацької міської ради (замовник), в особі директора ОСОБА_3 , що діє на підставі статуту, з однієї сторони та ТзОВ «Рембуддільниця» (виконавець) в особі директора ОСОБА_4 , що діє на підставі статуту, з другої сторони про те, що замовник зобов`язується надати послуги з поточного ремонту, передбачені цим договором, якість яких відповідає умовам, технічним вимогам та стандартам. Договірна ціна послуг з поточного ремонту, яку доручено виконувати виконавцю є твердою і складає 1400377 (один мільйон чотириста тисяч триста сімдесят сім) грн 20 коп. з ПДВ. Розділом 5 вказаного договору передбачено, що виконавець зобов`язується надати послуги з поточного ремонту до 31 березня 2022 року. Рішення про перегляд строків виконання робіт з обґрунтуванням причин оформляється додатковою угодою. Відповідно до розділу 9 договору сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за цим договором у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладення такого та виникли поза волею сторін (аварія, катастрофа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, війна тощо). Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи. При настанні форс-мажорних обставин сторони мають право інформувати одна одну в тижневий термін. Якщо ці обставини триватимуть більше ніж три місяці, то кожна сторона матиме право відмовитись від подальшого виконання зобов`язань за договором. В такому випадку жодна із сторін не матиме права на відшкодування другою стороною можливих збитків. Розділом 11 договору передбачено, що такий набирає законної сили з моменту його підписання і діє до 31 березня 2022 року або до повного виконання сторонами зобов`язань за даним договором.

Як слідує з листа торгово-промислової палати України №2024/02.0-7.1 від 28 лютого 2022 року, торгово-промислова палата України на підставі ст.ст.14,14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997с№671/97-ВР, статуту ТПП України, засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Враховуючи вищезазначене, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними та невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів, виконання відповідно до яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

В судовому засіданні встановлено, що КНП «Центр ПМСД» Бучацької міської ради, звернулося до ТзОВ «Рембуддільниця» 22 березня 2022 року шляхом надсилання повідомлення щодо виникнення форс-мажорних обставин за підписом директора С.Головецького, в якому пропонується виконавцю (ТзОВ «Рембуддільниця») розглянути можливість щодо підписання додаткової угоди, відповідно до розділу , пункту 5.2 договору, де визначено, що рішення про перегляд строків виконання робіт з обґрунтуванням причин оформляється додатковою угодою.

Так, 31 березня 2022 року між КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради, в особі директора ОСОБА_3 з однієї сторони та ТзОВ «Рембуддільниця», в особі ОСОБА_4 , з іншої сторони, уклали додаткову угоду №1 до договору №1 про закупівлю послуг від 11 січня 2022 року по «Поточному ремонту приміщень в Бучацькій центральній амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул.Галицька,47, м.Бучач Тернопільської області». Додаткову угоду укладено про наступне: пункт договору 11.1 розділу 11 «Строк дії договору» викласти в новій редакції, а саме «Договір набирає законної сили з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2022 року або до повного виконання сторонами зобов`язань за даним договором». Всі інші умови договору залишаються без змін. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою ОСОБА_1 від 31 березня 2022 року вирішено оприлюднити вищевказану додаткову угоду протягом трьох календарних днів з дня внесення змін.

12 жовтня 2022 року КНП «Центр ПМСД» Бучацької міської ради, шляхом надсилання листа № 310/1/01-12, звернулося до директора ТзОВ «Рембуддільниця» ОСОБА_4 , з метою усунення недоліків, а саме КНП «Центр ПМСД» Бучацької міської ради пропонує розглянути можливість щодо двостороннього підписання угоди на розірвання Додаткової угоди №1, як такої, що є недійсною разом з усіма її умовами та такої, що не створює для сторін зобов`язань, що в ній закріплені, не створює будь-яких правових наслідків, окрім тих, що пов`язані з її недійсністю. Своє проханні мотивує тим, що відповідно до Висновку Північного офісу Держаудитслужби №354 від 14 липня 2022 року зазначено, що дана додаткова угода №1 суперечить частині 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відтак, 20 жовтня 2022 року між КНП «Центр ПМСД» Бучацької міської ради, в особі директора ОСОБА_3 з однієї сторони та ТзОВ «Рембуддільниця», в особі ОСОБА_4 , з другої сторони, укладено додаткову угоду №2 до договору №1 про закупівлю послуг від 11 січня 2022 року по «Поточному ремонту приміщень в Бучацькій центральній амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул.Галицька,47, м.Бучач Тернопільської області, згідно якої сторони домовилися розірвати Додаткову угоду №1 до договору №1 про закупівлю послуг від 11 січня 2022 року, оскільки вона є недійсною та суперечить ч.5 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі», що підтверджено Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі від 14 липня 2022 року №354, проведеним Північним офісом Держаудитслужби. В підсумку, сторони дійшли згоди, що Додаткова угода №1, підписана сторонами, є в цілому недійсною та як така, що юридично немає місця, не створює будь-яких правових наслідків, окрім тих, що пов`язані з її недійсністю.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності до матеріалів справи долучила лист про направлення копії постанови про адміністративне правопорушення за ст.164-14 КУпАП, де зазначено, що відповідно до Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року №23 та Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 №8073-Х Північним офісом Держаудитслужби на неї, ОСОБА_1 , складено протокол від 23 серпня 2022 року №26-43/2022 за ч.1 ст.164-14 КУпАП. Крім цього, відповідно до постанови про накладення адміністративного стягнення від 06.09.2022 № 26-49/2022пн на неї накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1700 гривень. Вказаним протоколом про адміністративне правопорушення від 23 серпня 2022 року виявлено, що 23.08.2022 фахівцем з публічних закупівель КНП «Центр ПМСД» Бучацької міської ради ОСОБА_1 , на порушення вимог ч.5 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» не надано через електронну систему закупівель пояснення на запит органу державного фінансового контролю від 04 липня 2022 року, тобто з порушенням триденного строку.

Так, згідно вимог ч.5 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.

До матеріалів справи особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 долучила квитанція №0.0.2675796228.1 «ПрибанБанк» від 16.09.2022, якою підтверджується здійснення нею операції щодо переказу коштів на рахунок ГУК у Тернопільській області UA628999980313010106000019777 в сумі 1700, 00 грн., призначення платежу: ОСОБА_1 2966520661 за адміністративне правопорушення.

Окрім цього, ОСОБА_1 надала до суду копії наказу № 280/к про надання відпустки, виданого КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради 30 червня 2022 року, згідно якого ОСОБА_1 , фахівцю з публічних відносин, за її заявою, надано щорічну відпустку з 01.07.2022 по 08.07.2022, всього на 8 календарних днів; наказу № 292/к про надання відпустки, виданого КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Бучацької міської ради 06 липня 2022 року, згідно якого ОСОБА_1 , фахівцю з публічних відносин, за її заявою, надано щорічну невикористану відпустку з 19.07.2022 по 03.08.2022, всього на 16 календарних днів.

Указом Президента України № 64/2022 від 24 лютого 2022 року «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено ввести в Україні воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Так, слід зазначити, що Законом України від 24 лютого 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» відповідно до пункту 31 частини першої статті 85 Конституції України та статті 5 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Верховною Радою України затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

Указом Президента України № 133/2022 від 14 березня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Законом України від 15 березня 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» Верховною Радою України затверджено вказаний Указ Президента України № 133/2022 від 14 березня 2022 року.

Указом Президента України № 259/2022 від 18 квітня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Законом України від 21 квітня 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» Верховною Радою України затверджено вказаний Указ Президента України № 259/2022 від 18 квітня 2022 року.

Указом Президента України № 341/2022 від 17 травня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Законом України від 22 травня 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» Верховною Радою України затверджено вказаний Указ Президента України № 341/2022 від 17 травня 2022 року.

Указом Президента України №573/2022 від 12 серпня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05години 30хвилин 23серпня 2022року строкомна 90діб.

Законом України від 15 серпня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» Верховною Радою України затверджено вказаний Указ Президента України №573/2022 від 12 серпня 2022 року.

Суд, зважаючи на досліджені в судовому засіданні матеріали справи, приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, а саме внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом, оскільки укладення Додаткової угоди №1 до Договору №1 про закупівлю послуг від 11 січня 2022 року по «Поточному ремонту приміщень в Бучацькій центральній амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул. Галицька, 47 м. Бучач Тернопільської області (код ДК 021:2015 45000000-7 будівельні роботи та поточний ремонт)» від 31 березня 2022 року, було зумовлене об`єктивними обставинами, а саме, військовою агресією Російської Федерації проти України, що стало підставою для введення воєнного стану з 24 лютого 2022 року, який триває досі та відноситься до форс-мажорних обставин, які унеможливили виконання договору у встановлений термін, що відповідає вимогам п.4 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 № 23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпціях, в тому числі і закріпленій в ст.62 Конституції України презумпції невинуватості.

Статтею 62 Конституції України передбачено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Практика Європейського суду з прав людини вказує, що оцінюючи докази, суд застосовує критерії доведення «поза розумним сумнівом», яке має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій факту, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою.

Згідно зі ст.7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Аналізуючи вищенаведене, суд приходить до переконання про відсутність в діях ОСОБА_1 ознак адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, а тому провадження по справі про притягнення її до адміністративної відповідальності слід закрити в зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення згідно із п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 9, 164-14, 245, 247, 251, 252, 254, 256, 266, 268, 280 КУпАП, ст. ст. 1, 4, 11, 44 ЗУ «Про публічні закупівлі»,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.3 ст. 164-14 КУпАП закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в її діях складу даного адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути подана до Тернопільського апеляційного суду через Бучацький районний суд Тернопільської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя І. І. Тхорик

СудБучацький районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення27.10.2022
Оприлюднено31.10.2022
Номер документу107004588
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі

Судовий реєстр по справі —595/1057/22

Постанова від 27.10.2022

Адмінправопорушення

Бучацький районний суд Тернопільської області

Тхорик І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні