Чортківський районний суд Тернопільської області
копія
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2022 року Справа № 608/1759/21
Номер провадження1-кс/608/672/2022
Слідчий суддя Чортківського районного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , старшого слідчого ОСОБА_3 , розглянувши в залі судового засідання в місті Чорткові клопотання старшого слідчого СВ Чортківського РВП ГУНП в Тернопільській області капітана поліції ОСОБА_3 про арешт майна в кримінальному провадженні № 42021212060000020 від 14 липня 2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Старший слідчий СВ Чортківського РВП ГУНП в Тернопільській області капітан поліції ОСОБА_3 за погодженням із прокурором Чортківської окружної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про арешт майна в кримінальному провадженні № 42021212060000020 від 14 липня 2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
В клопотанні вказав, що слідчим відділеннямЧортківського районноговідділу поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїв Тернопільськійобластіпроводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке, внесено в Єдиний реєстр досудових розслідувань за №42021212060000020 від 14липня 2021 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що посадові особи Білобожницької сільської ради, зловживаючи своїм службовим становищем впродовж 2018-2020 років нараховували та виплачували матеріальну допомогу працівникам органу місцевого самоврядування в розмірі, що перевищує посадовий оклад, чим завдали бюджету сільської ради матеріальної шкоди.
ОСОБА_5 21.10.2022 року повідомлено про підозру у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, тобто у вчиненні злочину, передбаченому ч.2 ст.367 КК України.
Зазначає, що розпорядженням сільського голови Білобожницької сільської ради №3 від 01 лютого 2001 року ОСОБА_5 призначено на посаду головного бухгалтера Білобожницької сільської ради, на якій вона працює по даний час.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів та відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.
Посадова інструкція начальника відділу планування бухгалтерського обліку та звітності Білобожницької сільської ради ОСОБА_5 затверджена сільським головою б/н від 2016 року, з якою ОСОБА_5 ознайомлена під підпис.
Відповідно до розділу 1 (Загальні положення) посадової інструкції призначення на посаду начальника відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головного бухгалтера та звільнення з неї здійснюється наказом сільського голови з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України, начальник відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головний бухгалтер підпорядковується безпосередньо сільському голові, здійснює керівництво працівниками відділу обліку та звітності.
Відповідно до розділу 2 (Завдання та обов`язки) посадової інструкції, начальник відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головний бухгалтер:
- забезпечує ведення бухгалтерського обліку, дотримуючись єдиних методологічних засад, встановлених Забезпечує ведення бухгалтерського обліку, дотримуючись єдиних методологічних засад, встановлених Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", з урахуванням особливостей діяльності сільської ради, оброблення облікових даних.
- організує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх операцій.
- вимагає від підрозділів, служб та працівників забезпечення неухильного дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.
- вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та збереження оброблених документів, регістрів звітності протягом встановленого терміну.
- забезпечує складання на основ даних бухгалтерського обліку фінансової звітності сільської ради, підписання її та подання в установлені строки користувачам.
- здійснює заходи щодо надання повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух коштів сільської ради.
- бере участь у підготовці та поданні інших видів періодичної звітності, які передбачають підпис начальника відділу планування бухгалтерського обліку та звітності - головного бухгалтера, до органів вищого рівня у відповідності з нормативними актами, затвердженими формами та інструкціями.
- за погодженням з сільським головою забезпечує перерахування податків та зборів, передбачених законодавством, проводить розрахунки з іншими кредиторами відповідно до договірних зобов`язань.
- здійснює контроль за веденням касових операцій, раціональним та ефективним використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів.
- бере участь у проведенні інвентаризаційної роботи сільської ради, оформленні матеріалів, пов`язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів сільської ради.
- забезпечує перевірку стану бухгалтерського обліку у відділах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах.
- організує роботу з підготовки пропозицій для сільського голови щодо:
визначення облікової політики сільської ради, внесення змін до обраної облікової політики, вибору форми бухгалтерського обліку з урахуванням діяльності сільської ради і технології оброблення облікових даних;
розроблення системи і форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообігу, додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності і контролю господарських операцій;
визначення прав працівників на підписання первинних та зведених облікових документів;
вибору оптимальної структури бухгалтерської служби та чисельності її працівників, підвищення професійного рівня бухгалтерів, забезпечення їх довідковими матеріалами;
поліпшення системи інформаційного забезпечення управління та шляхів проходження обробленої інформації до виконавців;
впровадження автоматизованої системи оброблення даних бухгалтерського обліку з урахуванням особливостей діяльності сільської ради чи удосконалення діючої;
забезпечення збереження майна, раціонального та ефективного використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів, залучення кредитів та їх погашення;
виділення на окремий баланс відділів, відділень та інших відокремлених підрозділів сільської ради та включення їх показників до фінансової звітності сільської ради.
- керує працівниками відділу планування бухгалтерського обліку та звітності сільської ради та розподіл між ними посадові завдання та обов`язки.
- знайомить цих працівників із нормативно-методичними документами та інформаційними матеріалами, які стосуються їх діяльності, а також із змінами в чинному законодавстві.
Відповідно до розділу 3 (Права) посадової інструкції, начальник відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головний бухгалтер має право: діяти від імені бухгалтерії селищної ради, представляти інтереси селищної ради у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами підприємства та іншими організаціями з господарсько-фінансових та інших питань; в межах своєї компетенції підписувати та візувати документи; вимагати та отримувати від структурних підрозділів підприємства необхідну інформацію та документи, необхідні для виконання його посадових обов`язків.
Відповідно до розділу 4 та 5 посадової інструкції, начальник відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головний бухгалтер несе відповідальність за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах, визначених чинним законодавством про працю, за правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України, а також повинен знати: Закони України, Укази Президента України, постанови, розпорядження, рішення Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Державної податкової адміністрації України з питань правових засад регулювання діяльності сільської ради, положення (стандарти) бухгалтерського обліку та інші нормативно-правові акти Міністерства фінансів України щодо порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, а також методичні документи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку, порядок оформлення операцій і організацію документообігу за розділами обліку, форми і порядок розрахунків, порядок приймання, зарахування на баланс, зберігання і витрат коштів, правила проведення інвентаризацій активів та зобов`язань, економіку, організацію праці і управління, податкову справу, основи цивільного права, трудове, фінансове та господарське законодавство, правила та норми охорони праці.
За таких обставин, ОСОБА_5 , будучи начальником відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головним бухгалтером Білобожницької сільської ради, обіймаючи посаду в органах місцевого самоврядування, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою.
Згідно ч. 5 ст. 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», посадовим особам місцевого самоврядування надається щорічна відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законами України не передбачено тривалішої відпустки, з виплатою допомоги на оздоровлення у розмірі посадового окладу».
В ході досудового розслідування установлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головного бухгалтера Білобожницької сільської ради, будучи відповідно до функціональних обов`язків зобов`язана здійснювати контроль за додержанням порядку оформлення первинних та бухгалтерських документів, розрахунків, витрачанням фонду оплати праці, встановлення посадових окладів, уповноважена вести бухгалтерський облік, меморіальні ордери, в тому числі відомості нарахування зарплати, зобов`язана знати закони, постанови, укази, розпорядження, рішення, нормативно правові акти органів державної влади і місцевого самоврядування, керівні матеріали фінансових, контрольних ревізійних та податкових органів з організації бухгалтерського обліку і складання звітності, будучи службовою особою в період з 01.01.2018 по 31.12.2020, неналежно виконала свої службові обов`язки, які передбачені посадовою інструкцією Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»,через несумлінне ставлення до них, що спричинило настання тяжких наслідків державним інтересам в особі Білобожницької сільської ради.
Так, начальник відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головний бухгалтер ОСОБА_5 , неналежно виконуючи покладені на неї службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в період з 01.01.2018 по 31.12.2020 року не забезпечила виконання вимог ст. 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 №2493-ІІІ (із змінами), відповідно до якого посадовим особам органів місцевого самоврядування надається щорічна відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законами України не передбачено тривалішої відпустки, з виплатою допомоги на оздоровлення у розмірі посадового окладу, підпункту 3 пункту 2 Постанови №268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (із змінами), відповідно до якої керівники в межах затвердженого фонду оплати праці мають право надавати працівникам матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та допомогу для оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника (місячного грошового забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького складу), допустила зайве нарахування та виплату цієї надбавки працівникам Білобожницької сільської ради.
Так, в період з 01.01.2018 по 31.12.2020 роки начальником відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головним бухгалтером ОСОБА_5 безпідставно проведено нарахування та виплату матеріальної допомоги наступним працівниками Білобожницької сільської ради:
- за 2018,2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу секретарю Білобожницької сільської ради ОСОБА_6 на загальну суму 31035,85 гривень ,
- за 2018,2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу начальнику відділу планування бухгалтерського обліку та звітності головному бухгалтеру Білобожницької сільської ради ОСОБА_5 на загальну суму 25596,00 грн.
- за 2018,2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу начальнику відділу юридичної та кадрової роботи Білобожницької сільської ради ОСОБА_7 на загальну суму 14588,28 гривень.
-спеціалісту відділу економічного, земельного та коммунального розвитку Білобожницької сільської ради ОСОБА_8 на загальну суму 15571,55 гривень.
- за 2018,2019,2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу спеціалісту І категорії відділу економічного, земельного та коммунального розвитку Білобожницької сільської ради ОСОБА_9 на загальну суму 15444,05;
- за 2018, 2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу завідувачу сектору культури Білобожницької сільської ради ОСОБА_10 на загальну суму 8581,60 гривень;
- за 2018, 2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу в.о. старости села Ридодуби та села Білий Потік Білобожницької сільської ради ОСОБА_11 на загальну суму 29866,70 гривень;
- за 2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу завідувачу сектору державної реєстрації Білобожницької сільської ради ОСОБА_12 на загальну суму 25361,31 гривень;
- за 2018, 2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу начальнику відділу економічного, земельного та коммунального розвитку Білобожницької сільської ради ОСОБА_13 на загальну суму 25845,82 гривень;
- за 2018, 2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу головному спеціалісту відділу планування бухгалтерського обліку та звітності Білобоницької сільської ради ОСОБА_14 на загальну суму 10329,82 гривень;
- за 2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу старості с. Ромашівка с Білобожницької сільської ради ОСОБА_15 на загальну суму 14101,26 гривень;
- за 2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу сільському голові Білобожницької сільської ради ОСОБА_16 на загальну суму 17580,00 гривень;
- за 2018, 2019, 2020 роки нараховано та виплачено матеріальну допомогу секретарю виконкому Білобожницької сільської ради ОСОБА_17 на загальну суму 32387,16 гривень;
- за 2019, 2020 роки нараховано та виплаченоматеріальнудопомогу головному спеціалісту державного реєстратора сектору державної реєстрації Білобоницької сільської ради ОСОБА_18 на загальну суму 29393,50 гривень.
Всього за вищевказані періоди зайво нараховано та виплачено матеріальної допомоги на оздоровлення працівникам Білобожницької сільської ради на загальну суму 333625,70гривень.
Зазначає,що з01.01.2028по 31.12.2020на підставіскладених таперевірених начальникомвідділу плануваннябухгалтерського облікута звітності головним бухгалтером ОСОБА_5 відомостей нарахуваннязаробітної платибуло складеноелектронні документи відомостінарахування зарплатипрацівникам управлінняБілобожницької сільськоїради,які булипідписані шляхомнакладання електронногоцифрового підпису ОСОБА_5 ,після чого,в еквівалентісум вказаниху відомостяхбуло здійсненовиплату матеріальноїдопомоги наоздоровлення.Із загальноїсуми виплат,зайво нарахованівиплати взагальній сумі333625,70 гривень, що призвело до спричинення збитків бюджету Білобожницької сільської ради на вказану суму, що є тяжкими наслідками.
На даний час збитки завдані бюджету Білобожницької сільської ради в розмірі 333625,70 гривень, у кримінальному провадженні не відшкодовані.
Водночас досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав не нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, щодо об`єкта нерухомого майна, ОСОБА_5 належить:
-земельна ділянка, площею 0,8 га., із кадастровим номером 6125580700:03:001:0042, яка знаходиться за адресою с. Білобожниця, Чортківського району;
-частки права власності на житловий будинок, загальною площею 92,5 кв. м., в який входить літня кухня сарай «Б», гараж «В», огорожа «1», ворота «2», які розташовані за адресою АДРЕСА_1 .
Арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Відповідно до ст.170 КПК України завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Арешт майна допускається з метою забезпечення:
1) збереження речових доказів;
2) спеціальної конфіскації;
3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;
4)відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до пункту 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Враховуючи вищевикладене та те, що є підстави вважати, що ОСОБА_5 вчинила службову недбалість, внаслідок якої завдано бюджету Білобожницької сільської ради збитків на загальну суму 333625,70 гривень, в результаті чого виникла необхідність у відшкодуванні шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення.
В судовому засіданні старший слідчий СВ Чортківського РВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 клопотання підтримує, просить задоволити.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає до задоволення з наступних підстав:
Арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Відповідно до ст. 170 КПК України завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Арешт майна допускається з метою забезпечення:
1) збереження речових доказів;
2) спеціальної конфіскації;
3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;
4)відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до пункту 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Відповідно до частини 1 статті 2 Кримінального процесуального кодексу України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Враховуючи вищенаведене, з метою відшкодування шкоди,завданої внаслідоккримінального правопорушення, а також заборони на здійснення, відчуження та розпорядження даним майном, необхідно накласти арешт на вищезазначене майно.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 131-132, 170, 172, 173, 175 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задоволити.
Накласти арешт, шляхом заборони відчуження, розпорядження на майно, яке належить ОСОБА_5 , відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав не нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, щодо об`єкта нерухомого майна, а саме:
на земельну ділянку, площею 0,8 га. із кадастровим номером 6125580700:03:001:0042, яка знаходиться за адресою с. Білобожниця, Чортківського району;
на часткиправа власностіна житловийбудинок,загальною площею92,5кв.м.,в якийвходить літнякухня сарай «Б»,гараж «В»,огорожа «1»,ворота «2»,які розташованіза адресою АДРЕСА_1 з метою відшкодування шкоди,завданої внаслідоккримінального правопорушення, а також заборони на здійснення, відчуження та розпорядження даним майном.
Ухвала про арешт майна підлягає негайному виконанню.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга Тернопільському апеляційному суду через Чортківський районний суд протягом п`яти днів з дня її оголошення, або в той же строк з дня отримання її копії.
Слідчий суддя:/підпис/
Копія вірна
Оригінал ухвали знаходиться в матеріалах кримінального провадження № 42021212060000020від 14липня 2021року.
Ухвала набрала законної сили " "
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Копію ухвали видано " "
Секретар:
Суд | Чортківський районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2022 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 107004654 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Чортківський районний суд Тернопільської області
Запорожець Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні