справа № 197/1118/21
провадження № 2/197/248/22
ШИРОКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЗАОЧНЕ Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 серпня 2022 року смт Широке
Широківський районний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді: Шевченко О.В.,
за участю:
секретаря судового засідання: Гетьманенко О.І.
розглянувши у приміщенні суду цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , треті особи Карпівська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, ОСОБА_3 , про скасування державної реєстрації,
ВСТАНОВИВ:
І. Стислий виклад позицій сторін.
Позивач звернувся до суду з позовною заявою до відповідача, просить:
- скасувати державну реєстрацію у Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 1225882200:01:001:0310 та скасувати кадастровий номер 1225882200:01:001:0310,
- скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на земельну ділянку з кадастровим номером 1225882200:01:001:0310 (номер запису про право власності 46646961 від 11.02.2022), припинивши право власності ОСОБА_2 на вказану земельну ділянку.
В обґрунтуванні позову позивач зазначає, що державна реєстрація земельної ділянки площею 4,7 га, яка зараз належить відповідачеві, з кадастровим номером 1225882200:01:001:0310 у Державному земельному кадастрі була здійснена на місці розташування вже сформованої, належної позивачеві згідно з Державним актом на право приватної власності на землю серії І-ДП № 110278 ШР № 6841, виданого на підставі рішення сесії Андріївської сільської ради № 73-11/ХХІІІ від 05.04.2000 та зареєстрованого 22.02.2001 в Книзі записів державних актів, на право приватної власності на землю за ШР № 6841, на праві приватної власності земельної ділянки площею 6,8611 га, розташованої на території Карпівської (Андріївської сільської) ради Криворізького району Дніпропетровської області.
ІІ. Заяви та клопотання сторін, процесуальні дії у справі.
Ухвалою судді від 01.12.2021 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, розгляд справи постановлено проводити в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін суддею одноособово.
17.02.2022 до суду надійшло клопотання позивача про заміну первісного відповідача належним відповідачем, а також уточнена позовна заява.
Суддя 17.02.2022 постановила ухвалу про задоволення клопотання позивача від 17.02.2022.
Ухвалою суду від 23.08.2022 постановлено провести заочний розгляд справи.
Позивач, повідомлений у встановленому законом порядку про дату, час та місце судового засідання, у судове засідання не з`явився, від нього надійшла заява, у якій просить провести розгляд справи за його відсутності, заявлені вимоги підтримує у повному обсязі, не заперечує проти заочного розгляду справи.
Відповідач повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи в порядку, передбаченому ч. 7,11 ст. 128 Цивільного процесуального кодексу України (далі ЦПК Украни), у судове засідання повторно не з`явився, про причини неявки суд не повідомив (тобто не з`явився без поважних причин), відзив до суду не подав. Ніяких клопотань, заяв від цієї особи до суду не надходило.
Третя особа Карпівська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області повідомлена у встановленому законом порядку про дату, час та місце судового засідання, у судове засідання не з`явилася, надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності її представника.
Треті особи Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, ОСОБА_3 повідомлені у встановленому законом порядку про дату, час та місце судового засідання, у судове засідання не з`явилися.
За письмової згоди позивача суд вважає можливим розглянути цю справу в порядку, передбаченому ст. 280 ЦПК України за відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів і ухвалити заочне рішення.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п.35 рішення від 07.07.1989 Європейського суду з прав людини у справі «Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії» (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч.1 ст.6 даної Конвенції (§ 66 - 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Смірнова проти України»).
Враховуючи, що учасники справи, їх представники не прибули в судове засідання і заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності, а перешкод для розгляду справи судом не встановлено, то суд вважає за можливе здійснювати судовий розгляд без здійснення фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до вимог ч. 2 ст. 247 ЦПК України.
ІІІ. Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.
Згідно з Держаним актом на право приватної власності на землю серії І-ДП № 110278 ОСОБА_1 на підставі рішення сесії Андріївської сільської Ради народних депутатів № 73-11/ХХІІІ від 05.04.2000 передається у приватну власність земельна ділянка площею 6,8611 га у межах згідно з планом, земельна ділянка розташована на території Андріївської сільської ради, землю передано для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Акт зареєстрований у Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за Шр № 6841 від 22.02.2001 (арк. с. 12, 26).
Відповідно до висновку Широківського районного відділу земельних ресурсів від 16.11.2000 районний відділ земельних ресурсів погоджує передачу в приватну власність земельної частки (паю) на території колишньої КСП Андріївське Андріївської сільської ради ОСОБА_1 відповідно до сертифікату серії ДП № 367770, площа ділянки згідно з планом поділу складає 6,9 га ріллі, обмежень і сервітутів щодо її використання немає (арк. с. 41).
Згідно з актом про передачу та прийом земельної частки (паю) в натурі від 17.01.2001 ОСОБА_1 прийняв земельну частку (пай) в натурі із земель Андріївської сільської ради, а саме 6,8611 га рілля (арк. с. 53).
Згідно з планом поділу земельної ділянки на окремі частки (паї) позивач є власником земельної частки (паю), а саме ділянки № НОМЕР_1 площею 6,86 га, власником суміжної з позивачем земельної частки (паю) є ОСОБА_4 (ділянка № 2). Крім того власниками інших ділянок згідно з цим планом є ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , право приватної власності на земельні ділянки яких підтверджується Державними актами на право приватизації власності на землю (арк. с. 15, 18, 21, 23, 25, 62).
16.06.2016 позивач звернувся до ПП «Земсфера» із заявою щодо розробки технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Андріївської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області (арк. с. 65).
Земельна ділянка, що перебуває у власності позивача є на планово-картографічному матеріалі на території Андріївської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області, що підтверджується викопіюванням з цього планово-картографічного матеріалу (арк. с. 68).
Згідно з актом прийомки-передачі межових знаків на зберігання від 17.06.2016 межі земельної ділянки без кадастрового номеру, яка знаходиться на території Андріївської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області, площею 6,8611 га, наданої власнику земельною ділянки ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, не закріплювались в натурі (на місцевості) межовими знаками на бажання власника, так як межі земельної ділянки в натурі (на місцевості) збігаються з природними та штучними лінійними спорудами і рубежами (арк. с. 69).
На збірному кадастровому плані суміжних землевласників та землекористувачів на території Андріївської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області зазначена земельна ділянка площею 6,8611 га, що перебуває у власності позивача (арк. с. 70).
Згідно з рішенням № РВ-1200387162016 від 23.09.2016 про відмову у внесенні відомостей (змін) до Державного земельного кадастру державним кадастровим реєстратором розглянуто заяву позивача про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 14.09.2016 (реєстраційний номер ЗВ-1204720292016) разом з доданими до неї документами та прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру у зв`язку з перетином ділянок з ділянкою 1225882200:01:001:0310, площа співпадає на 64,4593 % (арк. с. 71).
Відповідно до Державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯА № 346416, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010503103099 від 09.12.2005, ОСОБА_3 , який проживає у с. Веселий Став, на підставі розпорядження голови Широківської районної державної адміністрації № 94-р-05 від 18.02.2005 є власником земельної ділянки площею 6,81 га, яка розташована у Широківському районі, Андріївська сільська рада, цільове призначення ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Згідно з планом меж земельної ділянки ОСОБА_3 отримав у приватну власність дві земельні ділянки: ділянка НОМЕР_1 площею 4,7 га, кадастровий номер 1225882200:01:001:0310, опис меж: А землі сільської ради, Б 151; ділянка НОМЕР_2 площею 2,110 га, кадастровий номер 1225882200:01:001:0312, опис меж: А-Б землі гр. ОСОБА_12 , Б-В землі гр. ОСОБА_13 , В-А землі сільської ради (арк. с. 72).
Згідно з даними публічної кадастрової карти сусідніми з ділянкою ОСОБА_3 за кадастровим номером 1225882200:01:001:0310, є ділянки ОСОБА_4 з кадастровим номером 1225882200:01:001:0336, ОСОБА_5 з кадастровим номером 1225882200:01:001:0339, ОСОБА_6 з кадастровим номером 1225882200:01:001:0338, ОСОБА_14 з кадастровим номером 1225882200:01:001:0335, ОСОБА_15 з кадастровим номером 1225882200:01:001:0334, ОСОБА_9 з кадастровим номером 1225882200:01:001:0337 (арк. с. 73).
Згідно з витягом з Державного земельного кадастру № НВ-9902441212021 про земельну ділянку кадастровий номер 1225882200:01:001:0310 від 12.11.2021 зазначена земельна ділянка розташовується у Дніпропетровській області, Широківський район, Андріївська сільська рада, призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, категорія землі сільськогосподарського призначення, форма власності приватна, площа 4,7 га, інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена реєстрація земельної ділянки технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, 10.09.2003, ТОВ «Земля», ОСОБА_16 , дата державної реєстрації земельної ділянки 09.12.2005 (арк. с. 74).
Відповідно до інформаційної довідки № 284356820 від 12.11.2021 земельна ділянка площею 4,7 га з кадастровим номером 1225882200:01:001:0310 має реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2118704812258, дата державної реєстрації 08.07.2020, власник ОСОБА_3 , номер запису про право власності 37237886, підставою для державної реєстрації є державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯА № 346416, виданий 09.12.2005, видавник: Широківський районний відділ земельних ресурсів Широківського району Дніпропетровської області, підстава внесення запису рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 53040057 від 09.07.2020, ОСОБА_17 , Глеюватська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області (арк. с. 77).
Згідно з інформаційною довідкою № 299990716 від 17.02.2022 об`єкт нерухомого майна номер 2118704812258 (земельна ділянка з кадастровим номером 1225882200:01:001:0310) на праві приватної власності з 11.02.2022 належить ОСОБА_2 , номер запису про прав о власності 46646961, підставою для державної реєстрації є договір купівлі-продажу земельної ділянки серія та номер 157, виданий 11.02.2022 приватним нотаріусом Криворізького районного нотаріального округу Дніпропетровської області Мазепою Н.М., підставою внесення запису є рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 63393523 від 11.02.2022, приватний нотаріус Криворізького районного нотаріального округу Дніпропетровської області Мазепа Н.М (арк. с. 108).
ІV. Мотиви з яких виходить суд та застосовані норми права, оцінка суду.
Згідно зі змістом ч. 1, 3 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.
Згідно зі ч. 1 ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутись до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Реалізуючи право на судовий захист, особа, звертаючись до суду, повинна вказати суб`єктивне бачення порушеного права чи охоронюваного інтересу та спосіб його захисту. Вирішуючи спір, суд зобов`язаний надати об`єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.
Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення. Таким чином, суд зобов`язаний з`ясувати характер спірних правовідносин (предмет і підстави позову), наявність/відсутність порушеного права чи інтересу та можливість його поновлення/захисту в обраний спосіб. Наведене узгоджується з правовими висновками, викладеними Великою Палатою Верховного Суду у постановах від 05.06.2018 у справі № 338/180/17, від 11.09.2018 у справі № 905/1926/16, від 30.01.2019 у справі № 569/17272/15-ц та від 04.06.2019 у справі № 916/3156/17.
Відповідно до ст. 391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.
Відповідно до ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.
Згідно зі змістом ч. 2 ст. 373 ЦК України право власності на землю гарантується Конституцією України. Право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Земельного кодексу України № 561-XII від 18.12.1990, у редакції, чинній на момент прийняття рішення сесії Андріївської сільської Ради народних депутатів щодо передачі позивачу у приватну власність земельної ділянки площею 6,8611 га, яка розташована на території Андріївської сільської ради, передача земельних ділянок у колективну та приватну власність провадиться Радами народних депутатів, на території яких розташовані земельні ділянки.
Згідно з ч. 1 ст. 23 Земельного Кодексу України № 561-XII у редакції, чинній на момент видачі позивачу Держаного акту на право приватної власності на землю серії І-ДП № 110278, право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.
В абзаці 18 пункту 5.5 Рішення Конституційного Суду України від 22.09.2005 року №5-рп (далі Рішення) зазначено, що відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження форм державного акта на право власності на земельну ділянку та державного акта на право постійного користування земельною ділянкою» від 02.04.2002 року № 449 раніше видані державні акти на право приватної власності на землю, державні акти на право постійного користування землею залишаються чинними і підлягають заміні в разі добровільного звернення громадян або юридичних осіб.
Згідно зі ч. 1 ст. 79 Земельного кодексу України № 2768-III від 25.10.2001 у поточній редакції земельна ділянка це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Відповідно до ч. 1, 3, 4, 7, 9, 10 ст. 79-1 Земельного кодексу України № 2768-III формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до ч. 1 ст. 193 Земельного кодексу України № 2768-III Державний земельний кадастр єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж.
Згідно зі ч. 1 ст. 202 Земельного кодексу України № 2768-III державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.
Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру визначені Законом України «Про Державний земельний кадастр» від 07 липня 2011 року № 3613-VI.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера. Кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Згідно з ч. 1, 6 ст. 16 Закону України «Про Державний земельний кадастр» земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.
Відповідно до ч. 1, 9 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
Згідно зі п. 2 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр» земельні ділянки, право власності (користування) на які виниклодо 2004року,вважаються сформованиминезалежно відприсвоєння їмкадастрового номера. У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).
Відповідно до п. а) ч. 1 ст. 17, ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України № 2768-III від 25.10.2001, у редакції, чинній на момент видачі розпорядження голови Широківської районної державної адміністрації про передачу у власність ОСОБА_3 земельної ділянки площею 6,81 га, яка розташована у Широківському районі, Андріївська сільська рада, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить: розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно зі ч. 1 ст. 118 зазначеного кодексу громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.
Відповідно до ч. 1 ст. 125, ч. 1 ст. 126 Земельного кодексу України № 2768-III від 25.10.2001, у редакції, чинній на момент видачі розпорядження голови Широківської районної державної адміністрації про передачу у власність ОСОБА_3 земельної ділянки площею 6,81 га, яка розташована у Широківському районі, Андріївська сільська рада, право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами. Форми державних актів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі ч. 13 ст. 79-1 зазначеного кодексу земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).
Відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).
Згідно з п. 10 «Порядку ведення Державного земельного кадастру», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012 (далі Порядок ведення Державного земельного кадастру), запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.
Підпунктом 3 пункту 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку. У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, Державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це за формою згідно з додатком 23 особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельних ділянок, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї суб`єктів таких прав.
Відповідно до ч. 1 ст. 153 Земельного кодексу України № 2768-III власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки є обґрунтованими.
V. Розподіл судових витрат між сторонами.
Згідно зіст.4 Закону України «Про судовий збір», ставкисудового зборувстановлюються зпозовної заявинемайнового характеру,яка подана фізичною особою, 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про державний бюджет України на 2021 рік» від 15.12.2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб (з розрахунку на одну особу) становить з 01.01.2021 року 2270 грн.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1816 грн.
Частиною 1 статті 141 ЦПК України встановлено, що судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
З відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір у розмірі 1816 грн.
Європейський суд з прав людини (далі ЄСПЛ) вказав, що пункт першийстатті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободзобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматися як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними, залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (пункт 23 рішення ЄСПЛ від 18 липня 2006 року у справі «Проніна проти України»).
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 81, 141, 247, 263, 265, 280-282, 354, 355 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити.
Скасувати державну реєстрацію у Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 1225882200:01:001:0310 та скасувати кадастровий номер 1225882200:01:001:0310.
Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на земельну ділянку з кадастровим номером 1225882200:01:001:0310 (номер запису про право власності 46646961 від 11.02.2022), припинивши право власності ОСОБА_2 на вказану земельну ділянку.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 1816 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Учасники справи (дані):
Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_3 .
Відповідач ОСОБА_2 , який проживає за адресою: АДРЕСА_2 .
Третя особа Карпівська сільська рада Криворізького району Дніпропетровської області, адреса місцезнаходження: Дніпропетровська область, Криворізький район, с. Карпівка, вул. Центральна, будинок 97-А, ідентифікаційний код: 04339712.
Третя особа Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області адреса місцезнаходження: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Філософська, буд. 39-А , ідентифікаційний код: 39835428.
Третя особа ОСОБА_3 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 .
СУДДЯ О.В.ШЕВЧЕНКО
Суд | Широківський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2022 |
Оприлюднено | 31.10.2022 |
Номер документу | 107010387 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Широківський районний суд Дніпропетровської області
Шевченко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні