ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
02.03.10 Справа №2а-562/10/10/0170
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового зас ідання - Дєрюшковій І.А.,
за участю представників ст орін:
від позивача - Дем' яно ва І.А., довіреність від 19.06.09 ро ку;
від відповідача - не з'явивс я,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Управління Пенс ійного фонду України в м. Євпа торія АР Крим
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Пансіонат «Орбіта-1»
про стягнення заборговано сті по фінансовим (штрафним) с анкціям та пені,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернулось Управлі ння Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим та прос ить стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Пансіонат «Орбіта-1» на корис ть позивача заборгованість п о штрафним санкціям та пені в сумі 3998,16 гривень.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і з підстав наведених у позов ній заяві, зазначив, що на час розгляду справи заборговані сть відповідачем не сплачена , тому наполягає на задоволен і позовних вимог.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце проведення судового з асідання був повідомлений на лежним чином рекомендованою кореспонденцією (поштове по відомлення - а.с.14), заперечення на позов до суду не надав.
Суд, враховуючі думку предс тавника позивача, приймаючи до уваги ненадання відповіда чем доказів неможливості уча сті його представника у судо вому засіданні з поважних пр ичин, відсутність у матеріал ах справи клопотання про нем ожливість розгляду справи бе з участі представника відпов ідача, з урахуванням, що в мате ріалах справи достатньо дока зів для з' ясування обставин по справі, суд вважає можливи м на підставі ст.128 КАС України розглядати справу у відсутн ості представника відповіда ча, повідомленого належним ч ином на підставі наявних у сп раві доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані документи та матері али справи, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, судом встановлене наступ не.
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадов а чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функці й на основі законодавства, в тому числі на виконання де легованих повноважень.
Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 1 21/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.
Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду Україн и у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.
Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.
Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини 3 стат ті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися д о суду з позовами про стягнен ня недоїмки.
Таким чином, Управління Пен сійного фонду України в м. Євп аторія АР Крим, реалізуючи св ої завдання та функції в прав овідносинах з фізичними та ю ридичними особами виступає я к суб' єкт владних повноваже нь, який здійснює владну комп етенцію.
Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.
З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно стягнення заборгованості з фінансових (штрафних) санкції та пені.
Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України "Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV ві д 09.07.2003 року (далі - Закон) всі від носини, які виникають між суб ' єктами системи загальнооб ов' язкового державного пен сійного страхування регулюю ться виключно зазначеним зак оном, яким також визначаютьс я порядок нарахування, обчис лення та сплати страхових вн есків, стягнення заборговано сті за цими внесками, організ ація та порядок здійснення у правління в системі загально обов' язкового державного п енсійного страхування.
Контроль за правильним нар ахуванням, своєчасним та пов ним перерахуванням та надход женням страхових внесків, ін ших платежів, здійснюється о рганами Пенсійного фонду. Ві дповідно до пункту 7 частини 1 статті 64, абзацу 8 частини 3 стат ті 106 Закону України "Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування" орган Пе нсійного фонду має право зве ртатися до суду з позовами пр о стягнення недоїмки.
Згідно з пунктом 1 частини 1 с татті 14 Закону України "Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування" стра хувальниками визнаються роб отодавці - підприємства, уста нови, організації незалежно від форм власності, виду діял ьності та господарювання, як і використовують працю фізич них осіб на умовах трудового договору або на інших умовах , передбачених законодавство м, або за договорами цивільно -правового характеру. Частин ою 1 статті 15 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування" в изначено, що платниками стра хових внесків є страхувальни ки, зазначені у статті 14 Закон у.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні уточ нив позовні вимоги з урахува нням часткової сплати відпов ідачем у добровільному поряд у заборгованості та просив с тягнути заборгованість зі сп лати страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування за пе ріод з липня 2009 року по вересен ь 2009 року у сумі 6869,35 гривен та з ф інансових санкції у сумі 1764,09 г ривень.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце проведення судового з асідання був повідомлений на лежним чином рекомендованою кореспонденцією (поштове по відомлення - а.с.21), заперечення на позов до суду не надав.
Суд, враховуючі думку предс тавника позивача, приймаючи до уваги ненадання відповіда чем доказів неможливості уча сті його представника у судо вому засіданні з поважних пр ичин, відсутність у матеріал ах справи клопотання про нем ожливість розгляду справи бе з участі представника відпов ідача, з урахуванням, що в мате ріалах справи достатньо дока зів для з' ясування обставин по справі, суд вважає можливи м на підставі ст.128 КАС України розглядати справу у відсутн ості представника відповіда ча, повідомленого належним ч ином на підставі наявних у сп раві доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані документи та матері али справи, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, судом встановлене наступ не.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні уточ нив позовні вимоги з урахува нням часткової сплати відпов ідачем у добровільному поряд у заборгованості та просив с тягнути заборгованість зі сп лати страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування за пе ріод з липня 2009 року по вересен ь 2009 року у сумі 6869,35 гривен та з ф інансових санкції у сумі 1764,09 г ривень.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце проведення судового з асідання був повідомлений на лежним чином рекомендованою кореспонденцією (поштове по відомлення - а.с.21), заперечення на позов до суду не надав.
Суд, враховуючі думку предс тавника позивача, приймаючи до уваги ненадання відповіда чем доказів неможливості уча сті його представника у судо вому засіданні з поважних пр ичин, відсутність у матеріал ах справи клопотання про нем ожливість розгляду справи бе з участі представника відпов ідача, з урахуванням, що в мате ріалах справи достатньо дока зів для з' ясування обставин по справі, суд вважає можливи м на підставі ст.128 КАС України розглядати справу у відсутн ості представника відповіда ча, повідомленого належним ч ином на підставі наявних у сп раві доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані документи та матері али справи, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, судом встановлене наступ не.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Пансіонат «О рбіта-1» (код ЄДРПОУ 30671087, юридич на адреса: 97400, АР Крим, м. Євпатор ія, вул. Революції, буд.43) зареєс тровано Управлінням економі ки Євпаторійської міської ра ди 12.01.2000 року, про що в журналі об ліку реєстраційних справ зро блено запис №24861882ю0020284 та дані вн есені до Єдиного державного реєстру підприємств і органі зацій України, що підтвердже но Свідоцтвом про державну р еєстрацію юридичної особи (а .с.8) та Довідкою Державного ко мітету статистики АР Крим № 23/ 5-76 від 17.01.2000 року (а.с.7); відомості п ро зміну юридичної адреси ві дсутні.
Судом встановлено, що ТОВ «П ансіонат «Орбіта-1» зареєстр овано як платник в Управлінн і ПФУ в м. Євпаторія АР Крим, у з в'язку з чим відповідач є стра хувальником та платником стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування.
Згідно з пунктами 4, 6 частини 2 статті 17 Закону України "Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування" стр ахувальник зобов' язаний по давати звітність територіал ьним органам Пенсійного фонд у у строки, в порядку та за фор мою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчисл ювати і сплачувати у встанов лені строки та в повному обся зі страхові внески. Частиною 6 статті 20 даного Закону встан овлено, що страхувальники зо бов' язані сплачувати страх ові внески, нараховані за від повідний базовий звітний пер іод, не пізніше ніж через 20 кал ендарних днів з дня закінчен ня цього періоду. Базовий пер іод для виду страхувальника, до якого відноситься відпов ідач, встановлений зазначено ю нормою закону - один календа рний місяць.
Відповідно до частини 10 ста тті 20 Закону України "Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування" якщо ст рахувальники несвоєчасно а бо не в повному обсязі сплачу ють страхові внески, до них за стосовуються фінансові санк ції, передбачені Законом. Пра во застосування фінансових с анкцій згідно пункту 6 частин и 1 статті 64 даного Закону нада но територіальним органам Пе нсійного фонду. Частиною 17 ста тті 106 встановлено, що від імен і виконавчих органів Пенсійн ого фонду накладати фінансов і санкції мають право началь ники управлінь Пенсійного фо нду в районах.
Відповідно до частини 13 ста тті 106 Закону України "Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування" про нар ахування пені та накладення штрафів, посадові особи вико навчих органів Пенсійного фо нду виносять рішення.
Рішенням №1086 від 25 серпня 2009 ро ку "Про застосування фінансо вих санкцій та нарахування п ені за несвоєчасну сплату (не своєчасне перерахування) стр ахувальниками страхових вне сків" до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Пансіо нат «Орбіта-1» застосовано ст ягнення штрафу у розмірі 1083,13 г ривень за затримку сплати ст рахових внесків та нарахован а пеня у розмірі 2915,03 гривень (а.с .5).
Зазначене рішення було вру чено відповідачу 05.09.2009 року, що підтверджується поштовим по відомленням (а.с.6).
Відповідно до пункту 2 части ни 9 статті 106 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування" з а несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несв оєчасне перерахування) страх увальниками страхових внеск ів, у тому числі донараховани х страхувальниками або терит оріальними органами Пенсійн ого фонду, накладається штра ф залежно від строку затримк и платежу в розмірі:
- 10 відсотків своєчасно не сп лачених сум - у разі затримк и їх сплати у строк до 30 календ арних днів включно;
- 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів в ключно;
- 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати п онад 90 календарних днів.
Розрахунок фінансових сан кцій у разі несвоєчасної спл ати страхових внесків здійсн юється на підставі даних кар тки особового рахунку платни ка, як встановлено абзацом 3 пі дпункту 9.3.2. пункту 9.3. Інструкці ї про порядок обчислення і сп лати страхувальниками та зас трахованими особами внесків на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, за твердженою Постановою правл іння Пенсійного фонду Україн и від 19 грудня 2003 року №21-1, яка зар еєстрована в Міністерстві юс тиції України 16 січня 2004 року з а №64/8663.
Судом встановлено, що розра хунок штрафних санкцій позив ачем здійснений відповідно д о діючого законодавства, що п ідтверджується розрахункам и фінансових санкцій та пені по особовому рахунку відпов ідача (а.с.5 зворотна сторінка) .
Таким чином, загальний розм ір штрафних санкцій, який під лягає сплаті відповідачем за несвоєчасне перерахування с трахових внесків за період з 21.07.2008 року по 24.04.2009 року складає 1083, 13 гривень.
Відповідно до частини 1 стат ті 106 Закону України "Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування" у разі ви явлення своєчасно не сплачен их сум страхових внесків стр ахувальники зобов' язані са мостійно сплатити їх з нарах уванням пені в розмірах, визн ачених законом. Згідно з част иною 8 статті 106 даного Закону о дночасно на суми своєчасно н е сплачених (не перераховани х) страхових внесків і фінанс ових санкцій нараховується п еня в розмірі 0,1 відсотка зазн ачених сум коштів, розрахова на за кожний день прострочен ня платежу.
Судом встановлено, що розра хунок пені позивачем здійсне ний на підставі чинних норма тивно-правових актів, що підт верджується розрахунком фін ансових санкцій та пені по ос обовому рахунку відповідача (а.с.5 зворотна сторінка).
Таким чином, розмір пені, як а підлягає сплаті відповідач ем за несвоєчасне перерахува ння страхових внесків за пер іод з 21.07.2008 року по 24.04.2009 року склад ає 2915,03 гривень.
Цей факт також підтверджує ться карткою особового рахун ку ТОВ «Пансіонат «Орбіта-1», д овідки УПФУ м. Євпаторія № 16-с в ід 01.03.2010 рокута розрахунком сум и позову, відповідно до яких Т ОВ «Пансіонт «Орбіта-1» має за боргованість за рішенням № 1086 від 25.08.2009 року на суму 3998,16 гривен ь, розрахунком фінансових са нкцій та пені по особовому ра хунку (а.с.5 зворотна сторінка) , розрахунком заборгованості по пені та фінансовим санкці ям (а.с.4).
Приймаючи до уваги, що у мат еріалах справи відсутні відо мості про погашення відповід ачем заборгованість зі сплат и фінансових санкцій та пені по страховим внескам, та про о скарження рішення позивача, позовні вимоги підлягають за доволенню у повному обсязі в сумі 3998,16 гривень.
Відповідно до абзацу 6 части ни 6 статті 20 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування", п .5.1.6. Інструкції про порядок обч ислення і сплати страхувальн иками та застрахованими особ ами внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України, затвердженою Поста новою правління Пенсійного ф онду України від 19 грудня 2003 ро ку №21-1, яка зареєстрована в Мін істерстві юстиції України 16 с ічня 2004 р. за №64/8663, перерахування страхових внесків здійснюєт ься страхувальником одночас но з одержанням (перерахуван ням) коштів на оплату праці, у тому числі в безготівковій а бо натуральній формі або з ви ручки від реалізації товарів (послуг). При цьому відповідно до частини 15 статті 106 Закону У країни "Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування" строк давності щодо с тягнення недоїмки, пені та шт рафів не застосовується.
Крім того, згідно із частино ю 12 статті 20 Закону України "Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування" ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника та мають прі оритет перед всіма іншими зо бов' язаннями, у тому числі і з сплати податків та інших об ов' язкових платежів.
Таким чином, позовні вимоги Управління ПФУ в м. Євпаторія АР Крим є обґрунтованими та п ідлягають задоволенню у повн ому обсязі.
Оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справа х, у яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, і відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові ви трати по справі не підлягают ь стягненню з відповідача.
Судом 02.03.2010 року оголошена вс тупна та резолютивна частини постанови, у повному обсязі п останову складено 04.03.2010 року.
Керуючись ст.ст.160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повні стю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «П ансіонат «Орбіта-1» (код ЄДРПО У 30671087, юридична адреса: 97400, АР Кри м, м. Євпаторія, вул. Революції , буд.43) на користь Управління П енсійного фонду в м. Євпаторі я АР Крим погоджену заборгов аність з фінансових санкцій та пені в сумі 3998 (три тисячі де в' ятсот дев' яносто вісім) гривень 16 копійок.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги). Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то п останова набирає законної си ли через 10 днів з дня отриманн я особою копії постанови, у ра зі неподання нею заяви про ап еляційне оскарження.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го адміністративного апеляц ійного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2010 |
Оприлюднено | 16.08.2010 |
Номер документу | 10701600 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні