Постанова
від 04.08.2010 по справі 2а-2046/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 серпня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-2046/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Слоб одянюк Н.І.,

за участю секретаря - Дри жирук М.І.,

представника позивача - Н овікова Т.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Кр еменчуцької об'єднаної держа вної податкової інспекції у Полтавській області до прив атного підприємства "Дарбі", т ретя особа: Виконавчий коміт ет Кременчуцької міської рад и про припинення юридичної о соби, -

В С Т А Н О В И В:

12 травня 2010 року Кремен чуцька об'єднана державна по даткова інспекція у Полтавсь кій області звернулася до По лтавського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом до приватног о підприємства "Дарбі", третя о соба: Виконавчий комітет Кре менчуцької міської ради про припинення юридичної особи, посилаючись на те, що внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням та неподання відпові дачем податкової звітності п ротягом року /не звітується з листопада 2008 року/ є підставам и для ухвалення судового ріш ення про припинення юридично ї особи відповідно до частин и 2 статті 38 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців”.

В судовому процесі предста вник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовол ьнити, посилаючись на обстав ини, викладені в позовній зая ві.

Відповідач в судове засіда ння свого уповноваженого пре дставника не направив, хоча п ро розгляд справи повідомляв ся за адресою, внесеною до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців як місце його реє страції.

Згідно з частиною 8 статті 35 К одексу адміністративного су дочинства України вважаєтьс я, що повістку вручено юридич ній особі, якщо вона доставле на за адресою, внесеною до від повідного державного реєстр у, або за адресою, яка зазначен а її представником, і це підтв ерджується підписом відпов ідної службової особи.

Узгоджується таке і з полож енням статті 18 Закону України “Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців”, відповідно д о якого якщо відомості, які пі длягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були вне сені до нього, то такі відомос ті вважаються достовірними і можуть бути використані в сп орі з третьою особою, доки до н их не внесено відповідних зм ін.

Таким чином, є підстави вваж ати, що відповідач повідомле ний про дату, час та місце судо вого розгляду справи належни м чином.

Третя особа надала суду кло потання про розгляд справи з а відсутності її представник а.

Відтак, суд доходить виснов ку, що спір підлягає вирішенн ю на підставі зібраних судом та долучених до матеріалів с прави доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюю ть обставини спірних правові дносин, а недобросовісна пра вова поведінка відповідача в цьому випадку не може бути ви знана перешкодою для відправ лення правосуддя.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, засто сувавши до спірних правовідн осин відповідні норми матері ального та процесуального пр ава, суд доходить висновку пр о наявність законних підстав для задоволення позову, вихо дячи з наступного.

Судом встановлено, що прива тне підприємство "Дарбі" (іден тифікаційний код 31388803) 12.02.2001 зареє строване Виконавчим комітет ом Кременчуцької міської рад и Полтавської області як юри дична особа за № 1 585 120 0000 001700.

Кременчуцькою об'єднаною д ержавною податковою інспекц ією відповідач взятий на обл ік як платник податків і збор ів (обов' язкових платежів).

Відповідач і на цей час має правовий статус юридичної ос оби.

Відповідно до частини 1 стат ті 59 Господарського кодексу У країни від 16.01.2003 № 436-ІV припиненн я діяльності суб'єкта господ арювання здійснюється шляхо м його реорганізації (злиття , приєднання, поділу, перетвор ення) або ліквідації за рішен ням власника (власників) чи уп овноважених ним органів, за р ішенням інших осіб - засновни ків суб'єкта господарювання, чи їх правонаступників, а у ви падках, передбачених цим Код ексом - за рішенням суду, а від повідно до частини 6 цієї стат ті суб'єкт господарювання лі квідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених зако ном.

Статтею 247 зазначеного Коде ксу встановлено, що у разі зді йснення суб'єктом господарюв ання діяльності, що суперечи ть закону чи установчим доку ментам, до нього може бути зас тосовано адміністративно-го сподарську санкцію у вигляді скасування державної реєстр ації цього суб'єкта та його лі квідації. Скасування державн ої реєстрації суб'єкта госпо дарювання провадиться за ріш енням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта г осподарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 № 509-ХІІ зі змінами та до повненнями органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою /позовною з аявою/ про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.

З набранням чинності з 01.07.200 4 Законом України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців” положення пункту 17 статт і 11 Закону України “Про держав ну податкову службу в Україн і” та статей 59, 247 Господарськог о кодексу України повинно за стосовуватися з врахуванням норм цього Закону. Так, згідно Прикінцевих положень розділ у VІІ Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців” закони, нормативно-пр авові акти, прийняті до набра ння чинності цим Законом, тоб то до 1 липня 2004 року, діють у час тині, що не суперечить цьому З акону. А відтак, заявлена пози вачем вимога про припинення приватного підприємства "Дар бі" відповідає повноваженням органу державної податкової служби, а відповідно і компет енції адміністративного суд у, та підстави для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи, що н е пов'язано з банкрутством юр идичної особи, встановлені ч астиною 2 статті 38 Закону Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”. Такими під ставами, зокрема є: неподання протягом року органам держа вної податкової служби подат кових декларацій, документів фінансової звітності відпов ідно до закону та наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юриди чної особи за вказаним її міс цезнаходженням.

Порядок внесення до Єдиног о державного реєстру запису про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням встановлений частинами 7, 8 ст атті 19 Закону “Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців” в редакції Закону, діючій до 1 6.12.2009.

Так, не пізніше тринадцяти м ісяців з дня подачі (надіслан ня рекомендованим листом) ос танньої реєстраційної картк и, що містить відомості про юр идичну особу, юридична особа зобов'язана подати (надіслат и рекомендованим листом) дер жавному реєстратору реєстра ційну картку встановленого з разка про підтвердження відо мостей про юридичну особу.

Якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстрацій ної картки про підтвердження відомостей про юридичну осо бу в установлений частиною с ьомою цієї статті строк, а так ож у разі одержання державни м реєстратором від органу де ржавної податкової служби по відомлення встановленого зр азка про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням державний реєстратор зо бов' язаний у строк, що не пер евищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для под ання реєстраційної картки пр о підтвердження відомостей п ро юридичну особу, або з дати о держання повідомлення від ор гану державної податкової сл ужби, направити рекомендован им листом юридичній особі по відомлення про необхідність подання державному реєстрат ору реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу.

У разі повернення до держав ного реєстратора рекомендов аного листа з відміткою відд ілення зв' язку про відсутні сть юридичної особи за вказа ною адресою або неподання юр идичною особою протягом міся ця з дати направлення їй відп овідного повідомлення реєст раційної карти про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу.

З огляду на викладене, факт відсутності підприємства за місцезнаходженням, за яким в ідбулася його державна реєст рація, в силу зазначених прав ових норм може слугувати під ставою для припинення юридич ної особи через факт внесенн я державним реєстратором до Єдиного державного реєстру з апису про таку відсутність в порядку, встановленому част иною 8 статті 19 вказаного Зако ну.

Як вбачається з наявної в ма теріалах справи довідки, до Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців 30.06.2009 внесено зап ис про відсутність юридичної особи - приватного підприємс тва "Дарбі" за адресою, вказано ю як місцезнаходження юридич ної особи.

Враховуючи те, що відсутніс ть відповідача за своїм місц езнаходженням перешкоджає о ргану державної податкової с лужби у здійсненні контролю за додержанням податкового з аконодавства, правильністю о бчислення, повнотою та своєч асністю сплати податків і зб орів та унеможливлює своєчас не виявлення та відвернення правопорушень та злочинів у сфері оподаткування, що є заг розою економічним інтересам держави, суд визнає обґрунто ваним звернення ОДПС до суду за такою підставою.

Згідно з частиною 8 статті 19 Господарського кодексу Укр аїни усі суб'єкти господарюв ання, відокремлені підрозділ и юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов'язані в ести первинний (оперативний) облік результатів своєї роб оти, складати та подавати від повідно до вимог закону стат истичну інформацію та інші д ані, визначені законом, а тако ж вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітн ість згідно із законодавство м.

Пунктом 2 частини 1 статті 9 За кону України "Про систему опо даткування" передбачено, що п латники податків і зборів (об ов'язкових платежів) зобов'яз ані подавати до органів держ авної податкової служби та і нших контролюючих органів по даткові декларації та розрах унки у строки встановлені за конодавством, на підставі як их здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору ( обов'язкового платежу).

Відповідно до Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами", а саме пі дпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 - по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період,

що дорівнює: а) календарном у місяцю (у тому числі при спла ті місячних авансових внескі в), - протягом 20 календарних дні в, наступних за останнім кале ндарним днем звітного (подат кового) місяця; б) календарном у кварталу або календарному півріччю (у тому числі при спл аті квартальних або піврічни х авансових внесків), - протяго м 40 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) ква рталу (півріччя); в) календарно му року, крім випадків, передб ачених підпунктом "г" підпунк ту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (п одаткового) року; г) календарн ому року для платників подат ку на доходи фізичних осіб (пр ибуткового податку з громадя н), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Судовим розглядом з' ясо вано та з матеріалів справи, з окрема з довідки Кременчуцьк ої ОДПІ від 03.08.2010 № 29684/10/15, вбачаєть ся, що відповідач не подавав п одаткову звітність з листопа да 2008 року. Тобто строк, упродов ж якого відповідач не подає з вітність, перевищує один рік , що також є законодавчо встан овленою підставою для постан овлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Заборгованість по платежа х перед бюджетом згідно з дан ими довідки Кременчуцької ОД ПІ від 03.08.2010 № 29681/10/15 у відповідача відсутня. А відтак судом не ви явлено фактів того, що позива ч недобросовісно користуєть ся своїм повноваженням на зв ернення до суду з позовом про припинення суб'єкта господа рювання.

За таких обставин заявлена податковим органом вимога п ро постановлення судового рі шення про припинення юридичн ої особи відповідача визнаєт ься судом законною та обґрун тованою, у зв' язку з чим підл ягає задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспек ції у Полтавській області до приватного підприємства "Да рбі", третя особа: Виконавчий к омітет Кременчуцької місько ї ради про припинення юридич ної особи задовольнити.

Припинити юридичну особу, п риватне підприємство "Дарбі" , зареєстровану Виконавчим к омітетом Кременчуцької місь кої ради Полтавської області 12.02.2001, про що зроблено запис за № 1 585 120 0000 001700 (ідентифікаційний код юридичної особи 31388803).

В день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору Кременчуцької міської ради Полтавської області для внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про судове ріш ення щодо припинення приватн ого підприємства "Дарбі".

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Харківського апеляц ійного адміністративного су ду через Полтавський окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10 - денний строк з дня її проголошення, а у разі скла дання постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України чи прийняття пост анови у письмовому проваджен ні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови а пеляційної скарги з подачею її копії до апеляційної інст анції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення вста новленого строку на апеляцій не оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове р ішення, якщо його не скасован о, набирає законної сили післ я повернення апеляційної ска рги, відмови у відкритті апел яційного провадження або наб рання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст поста нови виготовлено 09 серпня 2010 ро ку.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10702301
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2046/10/1670

Постанова від 04.08.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні