Ухвала
від 26.10.2022 по справі 521/14575/22
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 521/14575/22

Номер провадження:1-кс/521/3502/22

УХВАЛА

Іменем України

26 жовтня 2022 року м.Одеса

Слідчий суддя Малиновського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора Малиновської окружної прокуратури міста Одеси ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню за №42022163020000069 від 24.06.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання, та наданих до клопотання матеріалів, СВ ВП №1 Одеського районного управління поліції №1 ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022163020000069 від 24.06.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.

Процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженню здійснюється Малиновською окружною прокуратурою міста Одеси.

Так, в ході досудового розслідування встановлено, що на підставі договору оренди землі від 07.12.2017 ІНФОРМАЦІЯ_1 передала ОСОБА_4 в оренду земельну ділянку кадастровим номером 5110137300:63:002:0025 категорією - землі житлової та громадської забудови, площею 0,12 га, цільовим призначенням: для будівництва і обслуговування інших будівель громадської забудови, строком на 15 років.

10.07.2020 ІНФОРМАЦІЯ_2 замовнику ОСОБА_4 видано дозвіл на виконання будівельних робіт № ОД 012200709814 на об`єкт «Будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 ».

Об`єкт класифіковано за класом наслідків (відповідальності) як СС2 (середні наслідки).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проєктної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проєктна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Порядок розроблення проєктної документації на будівництво об`єктів затверджений наказом ІНФОРМАЦІЯ_3 № 45 від 16.05.2011.

Пунктом 9 Порядку розроблення проєктної документації на будівництво об`єктів визначено, що проєктна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проєктування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.

02.10.2018 ОСОБА_4 отримано Містобудівні умови та обмеження на об`єкт будівництва: «Будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 » № 201, затверджені наказом ІНФОРМАЦІЯ_4 № 01-07/318 від 02.10.2018.

Відповідно до експертного звіту щодо розгляду проєктної документації по проєкту: «Будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 », складеного філією ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » 27.12.2018 за № 16-2799/1-18, який подавався замовником для отримання дозволу, поверховість запроектованого об`єкта складає 5 поверхів, площа забудови території 474,6 кв.м, площа благоустрою 1216,3 кв.м, а площа земельної ділянки, на якій він має розміщуватись 1266 кв.м.

Таким чином, проєктною документацією передбачено будівництво об`єкта, площа забудови та благоустрою якого, є більшою ніж площа земельної ділянки, яка є в користуванні ОСОБА_4 , що може свідчити про те, що при зверненні до ІНФОРМАЦІЯ_2 за отриманням дозвільної документації на будівництво об`єкт «Будівництво багатоквартирного житлового будинку: АДРЕСА_1 » були подані офіційні документи до яких внесені завідомо неправдиві відомості про вихідні дані для проектування та технічні параметри об`єкта будівництва та, що дало змогу основні погодити вказану будівельну документацію та розпочати незаконне будівництво.

Крім того, при проєктуванні не враховані вимоги п. 6.1.26 вказаного ДБН, відповідно до якого, мінімальну розрахункову площу ділянки для окремо розташованого житлового будинку, включаючи площу під забудовою (без урахування розміщення на ділянці закладів дошкільної освіти та загальної середньої освіти, підприємств обслуговування населення, гаражів та автостоянок, фізкультурних і спортивних споруд) слід приймати відповідно до кількості його мешканців, але не менше ніж у таблиці 6.3.

Відповідно зазначеної таблиці, при розміщенні на земельній ділянці 5 поверхового житлового будинку питомі розміри земельної ділянки складають 20,2-17,0 кв.м на одну особу.

Відповідно до загальної пояснювальної записки, яка була подана замовником будівництва у складі проєктної документації, загальна кількість квартир об`єкта будівництва становить 38, що передбачає постійне перебування на об`єкті 80 людей (мешканців), а відтак мінімальна розрахункова площа земельної ділянки на якій запроєктовано будівництво має складати 1360 кв.м, тоді як площа земельної ділянки, яка перебуває в оренді ОСОБА_4 , складає лише 1266 кв.м.

Пунктом 6.1.28 вказаного ДБН визначені розрахункові показники граничних розмірів майданчиків, що мають бути розташовані на прибудинкових територіях, наведені у таблиці 6.4.

Так, в порушення державних будівельних норм та вихідних даних для проектування визначено площу майданчика для занять фізкультурою у розмірі 113,4 кв.м, замість 190 кв.м нормативних.

Аналогічно, з порушенням державних будівельних норм та вихідних даних для проектування, визначено площу майданчика тимчасової стоянки велосипедів у розмірі 4,6 кв.м, замість 9,5 кв.м нормативних.

Одночасно, в порушення вказаних вимог державних будівельних норм взагалі не запроєктовані майданчики для вигулу домашніх тварин.

Відповідно до п. 3 містобудівних умов та обмежень максимально допустима щільність населення в межах житлової забудови розраховується відповідно до вимог п. 6.1.16, п. 6.1.17 вищевказаного ДБН.

Відповідно до п. 6.1.16 ДБН граничні показники щільності населення мікрорайону слід приймати 150 - 450 осіб/га. Показники щільності населення мікрорайону в крупних та найкрупніших містах допускається підвищувати, але не більше ніж на 20 % за умови: розміщення на території мікрорайону підземних та/або багатоповерхових гаражів з автостоянками та велосипедними стоянками; вбудовано-прибудованих до житлових будинків закладів дошкільної освіти, створенні озеленених відкритих терас у житлових та громадських будинках.

Величина збільшення показника визначається містобудівним розрахунком потреб у площі території мікрорайону.

У разі розміщення нових житлових будинків на земельних ділянках в межах існуючих мікрорайонів при проведенні розрахунків граничної щільності населення слід враховувати: населення, що мешкає в існуючих житлових будинках та новобудовах; рівень їх забезпечення об`єктами благоустрою відповідно до таблиці 6.4 цих норм; наявність об`єктів повсякденного обслуговування в межах відповідного мікрорайону; розмір земельних ділянок, визначених під нове будівництво. При цьому слід забезпечувати дотримання містобудівних, санітарних норм та протипожежних вимог.

Проте замовником будівництва такий розрахунок не проводився взагалі.

Згідно із експертним звітом, складеним за результатами розгляду проєкту, передбачено будівництво 34 однокімнатних та 4 двокімнатних квартир.

З огляду на кількість квартир, відповідно до нормативів таблиці 10.5 ДБН, необхідно було запроєктувати машино місця для постійного зберігання автомобілів виходячи із коефіцієнта 0,5 для однокімнатних, 0,8 для двох кімнатних квартир та машино - місця для тимчасового зберігання автомобілів з використанням коефіцієнта 0,15 виходячи із загальної кількості запроєктованих квартир.

Таким чином, відповідно до вищевказаних вимог має бути запроєктовано 20 машино-місць для постійного та 6 місць для тимчасового зберігання автомобілів.

Натомість, замовником передбачено лише автопарковку на 6 машино-місць для тимчасового зберігання автомобілів. Місця для постійного зберігання автомобілів на території об`єкта не передбачені.

Крім того, при не дотримані вимоги п. 6.1.24 ДБН, яким визначено, що відстань між фасадами з вікнами багатосекційних житлових будинків заввишки в 4 поверхи слід приймати відстань не менше 20 м.

Так, відповідно до спутнікових знімків території за адресою: АДРЕСА_1 , які містяться в програмі в програмі «Google Earth Pro» версії 7.3.4.8248 (64-bit), відстань між об`єктом будівництва «Будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 » та суміжним багатоквартирним 5-ти поверховим житловим будинком за адресою: АДРЕСА_2 становить близько 10 метрів, а між 5-ти поверховим житловим будинком за адресою: АДРЕСА_2 близько 15 метрів.

Прокурор в судове засідання по розгляду вказаного клопотання не з`явився, проте надав заяву, в якій зазначено, що він клопотання підтримує та просить провести розгляд за його відсутності.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачений цим Кодексом, в зв`язку з чим суд вважає за можливе розглянути клопотання за відсутності слідчого.

На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, слідчим суддею визнано можливим розглянути клопотання без виклику представника особи, у володінні якої знаходяться речі та документи.

У відповідності до ч.4 ст. 107 КПК України, розгляд клопотання проведено за відсутності учасників судового провадження та без фіксації за допомогою технічних засобів, оскільки всі особи, які беруть участь у судовому провадженні до суду не з`явилися.

Розглянувши клопотання, вивчивши надані до клопотання матеріали, вважаю необхідним клопотання задовольнити, з наступних підстав.

Відповідно до ст.160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини , які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

В ході досудового розслідування виникла необхідність в тимчасовому доступі до речей та документів, які перебувають у володінні ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_3 ,із можливістювилучення належнимчином завіренихїх копій,у томучислі наелектронних носіях,а саме проектної документації на об`єкт будівництва «Будівництво багатоквартирного житлового будинку: АДРЕСА_1 ».

Відповідно до п.13.4 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого Наказом ІНФОРМАЦІЯ_3 від 16.05.2011 № 45 матеріали стадій ТЕО (ТЕР), ЕП, П, РП та Р генпроектувальник (проектувальник) передає замовнику на паперових носіях у чотирьох примірниках, субпроектувальник - генпроектувальнику в п`ятьох примірниках та на електронних носіях або у вигляді електронних документів.

Таким чином, наразі наявні підстави вважати, що вищезазначені документи знаходяться у замовника ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_3 .

Вказані вище документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами, кримінального провадження у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та необхідні для встановлення істини по даному кримінальному провадженню, для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного кримінального провадження.

Вилучення копій зазначених документів обґрунтовується необхідністю дослідження цих документів в ході досудового розслідування, використанням їх в ході проведення слідчих дій, з метою досягнення дієвості кримінального провадження, а також для перевірки усіх версій події та встановлення осіб, в діях яких можливі ознаки вчинення кримінального правопорушення.

Крім того, зазначені документи містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту і обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, тобто мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженню та являються джерелом доказів.

За таких обставин, є підстави, передбачені ст.159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу та вилучення копій зазначених в клопотанні документів.

Керуючись ст.ст.159,160, 162,163,164 КПК України,-

УХВАЛИВ :

Клопотання прокурора Малиновської окружної прокуратури міста Одеси ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів по кримінальному провадженню за №42022163020000069 від 24.06.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України, задовольнити.

Надати прокурору Малиновської окружної прокуратури міста Одеси ОСОБА_3 та прокурорам, які входять до групи прокурорів, що здійснюють процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42022163020000069 від 24.06.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, а також слідчому слідчого відділу відділу поліції №1 Одеського районного управління поліції №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 та слідчим, які входять до групи слідчих по вказаному кримінальному провадженню, тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_3 , із можливістю вилучення належним чином завірених їх копій, у тому числі на електронних носіях, а саме:

- проектної документації на об`єкт будівництва «Будівництво багатоквартирного житлового будинку: АДРЕСА_1 ».

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення26.10.2022
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу107041957
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —521/14575/22

Ухвала від 26.10.2022

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Непорада О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні