Ухвала
від 18.10.2022 по справі 925/859/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

18 жовтня 2022 року м. Черкаси справа № 925/859/16

Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Боровика С.С., з помічником (за дорученням судді) Пастуховою О.С., за участю:

ліквідатор банкрута: не з`явився,

кредитори: не з`явились,

інші учасники справи: не з`явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ГУ ДПС у Черкаській області про визнання недійсними результатів аукціону

у справі за заявою голови ліквідаційної комісії дочірнього підприємства Черкаситорф державного підприємства Київторф

про визнання банкрутом,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду Черкаської області від 26.09.2016 порушено провадження у справі про банкрутство, визнано дочірнє підприємство «Черкаситорф» державного підприємства «Київторф» банкрутом за особливостями ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Назаренка С.А., відмовлено арбітражним керуючим Фесенко Є.М. (голова ліквідаційної комісії), Голінному А.М., Постоленко В.О., Юдицькому О.В. у призначенні ліквідатором у даній справі.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 29.11.2016 постанову Господарського суду Черкаської області від 26.09.2016 р. скасовано в частині призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Назаренка С.А., ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії арбітражного керуючого Фесенко Є.М.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 30.01.2017 відмовлено арбітражному керуючому Назаренку С. А. в прийнятті касаційної скарги на постанову Київського апеляційного господарського суду від 29.11.2016.

Ухвалою суду від 27.09.2017 затверджено уточнений реєстр вимог кредиторів, згідно якого визнано вимоги:

- Черкаської ОДПІ ГУ ДФС у Черкаській області на суму 910 314,38 грн. (друга черга), 1 800 574,30 грн. (третя черга), 1 644 619,89 грн. (шоста черга), 2 756 грн. (перша черга);

- ТОВ «ЛАНИ ЧЕРКАЩИНИ» на суму 90 932,45 грн. (четверта черга), 2 756 грн. (перша черга);

- ПАТ «Черкасиобленерго» на суму 15 622 002,36 грн. (четверта черга), 2 756 грн. (перша черга);

- Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Черкаській області на суму 451 904,70 грн. (друга черга), 2 756 грн. (перша черга).

Ухвалою від 12.10.2017 замінено Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України на його правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській області.

Крім того, ухвалою суду від 13.11.2017 визнано Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській області кредитором дочірнього підприємства «Черкаситорф» державного підприємства «Київторф» на суму 19 045,60 грн. (шоста черга).

Ухвалою суду від 27.12.2018 визнано ГУ ДФС у Черкаській області кредитором дочірнього підприємства «Черкаситорф» державного підприємства «Київторф» на суму 3524 грн. (перша черга), 2711689,31 грн. (шоста черга).

Ухвалою суду від 09.07.2019 замінено первісного кредитора, Черкаську ОДПІ ГУ ДФС у Черкаській області, на його правонаступника - Головне управління ДФС у Черкаській області.

Ухвалою суду від 06.11.2019 замінено первісного кредитора, Головне управління ДФС у Черкаській області, на його правонаступника - Головне управління ДПС у Черкаській області.

Справа перебуває у процедурі ліквідації банкрута.

07.02.2019 ТОВ «ТЕХНОРІШЕННЯ» звернулося до суду з позовною заявою про скасування результатів аукціону з продажу майна дочірнього підприємства «Черкаситорф» Державного підприємства «Київторф», який проведений Товарною біржею «ПОДІЛЬСЬКА» 18 січня 2019 року (№ публікації 56388 від 22.01.2019) в межах справи про банкрутство.

Ухвалою суду від 11.02.2019 прийнято заяву ТОВ «ТЕХНОРІШЕННЯ» до розгляду, залучено ТОВ «НАДРА ТОРФ» учасником судового процесу у справі про банкрутство ДП «Черкаситорф» ДП «Київторф» та накладено арешт на майно, що перебуває у Дочірнього підприємства «Черкаситорф» Державного підприємства «Київторф».

11.03.2019 від ГУ ДФС у Черкаській області надійшла заява про визнання недійсними результатів аукціону від 18.01.2019.

Заяву умотивовано тим, що ліквідатор реалізував майно банкрута, що є державним підприємством, без погодження ліквідаційної маси та без проведення незалежної оцінки майна в порядку, встановленому Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»; склад майна, що підлягає продажу частинами, не погоджено з комітетом кредиторів; ліквідатором здійснювалася реалізація торфу поза межами аукціону.

Ухвалою суду від 02.04.2019 вказану заяву призначено до розгляду.

18.04.2019 від ГУ ДПС в Черкаській області надійшли додаткові пояснення до заяви про визнання недійсним аукціону.

Ухвалою суду від 20.07.2020 позов ТОВ «ТЕХНОРІШЕННЯ» до ДП «Черкаситорф» ДП «Київторф» та товарної біржі «Подільська» про скасування результатів аукціону з продажу майна залишено без розгляду у зв`язку з неподанням без поважних причин витребуваних судом доказів, необхідних для вирішення спору, а також неявкою представника ТОВ «ТЕХНОРІШЕННЯ» у судові засідання та неповідомлення суду про причини неявки.

Розгляд заяви ГУ ДПС у Черкаській області про визнання недійсними результатів аукціону від 18.01.2019 неодноразово відкладався.

Ухвалою суду від 09.09.2021 відсторонено арбітражного керуючого Фесенка Є.М. від виконання обов`язків ліквідатора ДП «Черкаситорф» ДП «Київторф» та призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Пилипенко Т.В.

Ухвалами суду від 05.10.2021 залучено товариство з обмеженою відповідальністю «Надра торф» як учасника у справі про банкрутство дочірнього підприємства «Черкаситорф» ДП «Київторф» та замінено учасника у справі про банкрутство Міністерство енергетики України на Фонд державного майна України.

05.10.2021 від ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Пилипенко Т.В., надійшли пояснення на заяву ГУ ДПС у Черкаській області про визнання недійсними результатів аукціону, в яких ліквідатор наголошував на відсутності погодження комітетом кредиторів складу майна, що підлягало продажу, та відсутності в оголошенні документів, необхідних для визначення змісту права.

14.11.2021 від ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Пилипенко Т.В., надійшли додаткові пояснення на заяву ГУ ДПС у Черкаській області про визнання недійсними результатів аукціону.

28.12.2021 від товариства з обмеженою відповідальністю «Надра торф» надійшли письмові пояснення на заяву ГУ ДПС у Черкаській області про визнання недійсними результатів аукціону.

В письмових поясненнях та в судовому засіданні, що відбулось 06.09.2022, представник ТОВ «Надра торф» проти задоволення заяви заперечив.

Основні тези заперечень ТОВ «Надра торф» наступні: згідно зі ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справі про банкрутство здійснюється за спеціальною процедурою, що не передбачає створення комітету кредиторів; ліквідатор наділений достатнім обсягом повноважень для оголошення конкурсу з залучення торгуючої організації та визначення переможця такого конкурсу; Фесенко Є.М. здійснював всі можливі дії задля реалізації єдиного майнового комплексу банкрута за найвищою ціною; згідно ч. 2 ст.37 Закону суд може прийняти рішення про перехід від ліквідаційної процедури до процедури санації лише до початку продажу майна банкрута, а заява про введення процедури санації надійшла до ліквідатора банкрута тоді, коли аукціон уже був призначений та тривав, заява про санацію не містила ані плану санації, ані підтвердження наявності коштів у заявника, а Законом не передбачено зупинення торгів з реалізації майна у зв`язку із надходженням заяви про санацію; твердження ГУ ДПС про відсутність погодження ліквідаційної маси із органом, уповноваженим управляти державним майном та оцінки майна не відповідають дійсності; строк проведення аукціону встановлений договором та додатковою угодою, укладеними між Замовником та Організатором аукціону, даний строк Організатором аукціону дотримано; продаж майна цілісним майновим комплексом за сукупністю визнаних вимог кредиторів є обов`язковою умовою продажу майна боржника, але законодавцем не визначено в обов`язковому порядку проведення трьох аукціонів з продажу майна цілісним майновим комплексом, отже на розсуд ліквідатора відноситься обрання подальших способів продажу майна; оскільки реалізація майна відбувалася цілісним майновим комплексом, а не окремими лотами, згода комітету кредиторів не вимагалася; наявність спору про майно не вплинула на результати аукціону, оскільки, в подальшому заяву про витребування майна із ліквідаційної маси залишено судом без розгляду; наявність досудового розслідування кримінального правопорушення не є тотожним вироку, зазначене ГУ ДПС кримінальне провадження закрито, а акт позапланової перевірки Держекоінспекції не мають преюдиційної сили.

Ухвалою суду від 10.12.2021 залучено до участі у справі Товарну біржу «Подільська» (вул. Героїв Майдану, 10, м. Хмельницький, 29000, код ЄДРПОУ 32452151).

08.09.2022 від ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Пилипенко Т.В. надійшов поточний звіт ліквідатора станом на 08.09.2022.

Від ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Пилипенко Т.В., надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи копії звіту про незалежну оцінку майна банкрута станом на 22.11.2018.

Від ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Пилипенко Т.В., надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи додатків до звіту ліквідатора від 08.09.2022, в тому числі копії протоколу №1 від 18.01.2019 проведення аукціону, складеного товарною біржею «Подільська» на 5 арк., протоколу тлумачення вартості продажу майна відповідно до Протоколу №1 проведення аукціону ТБ «Подільська» від 18.01.2019 на1 арк.; договору купівлі-продажу майна підприємства-банкрута на аукціоні від 06.02.2019, посвідченого Сосновою Іриною Володимирівною, приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу на 3 арк., акту про передання права власності на куплене нерухоме майно від 06.02.2019 на 1 арк.

Ухвалою суду від 04.10.2022 відкладено розгляд заяви ГУ ДПС у Черкаській області про визнання недійсними результатів аукціону на 18 жовтня 2022 та витребувано у ТОВ «БІРЖА ПОДІЛЬСЬКА»:

- належним чином засвідчену копію заяви про реєстрацію учасником аукціону ПП «Ліга Сервіс» з додатками (в тому числі з доказом сплати гарантійного внеску);

- належним чином засвідчену копію заяви про реєстрацію учасником аукціону ТОВ «Надра Торф» з додатками (в тому числі з доказом сплати гарантійного внеску);

- копію запису аукціону в поширених форматах медіафайлів.

Станом на дату проведення судового засідання ТОВ «БІРЖА ПОДІЛЬСЬКА» вимоги ухвали від 04.10.2022 не виконано, витребувані документи не надано, про причини невиконання ухвали суду не повідомлено.

У судове засіданні учасники провадження у справі про банкрутство не з`явились, причин неявки не повідомили.

Враховуючи неявку учасників провадження у справі про банкрутство боржника, суд розглядає заяву ГУ ДПС у Черкаській області про визнання недійсними результатів аукціону за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Заявлено вимогу про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна банкрута, оформлених протоколом №1 від 18.01.2019.

Станом на дату проведення спірного аукціону провадження у даній справі про банкрутство регулювалося нормами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі Закон), в редакції Закону України №4212-VІ від 22.12.2011 із особливостями, встановленими ст. 95 та 96 Закону.

Банкрут є державним підприємством і станом на дату проведення спірного аукціону належав до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.

Підставами для визнання результатів аукціону недійсними є недодержання ліквідатором або організатором аукціону вимог цього Закону щодо його проведення, зокрема, погодження ліквідаційної маси, порядку визначення початкової вартості майна, яке підлягає реалізації в ліквідаційній процедурі, проведення конкурсу та визначення організатора аукціону, погодження з комітетом кредиторів складу майна, що підлягає продажу у разі продажу майна банкрута частинами, порядку допуску до участі в аукціоні, дотримання строків та часу проведення аукціону, оприлюднення оголошення про проведення аукціону та вимог до його змісту, порядку проведення аукціону (повторного, другого повторного аукціонів).

Отже, до предмету доказування недійсності результатів аукціону входять встановлення обставин недотримання ліквідатором та організатором аукціону вимог, які ставляться Законом про банкрутство до його проведення, зокрема, щодо визначення початкової вартості майна, визначення складу майна, що підлягає продажу у разі здійснення продажу майна частинами (ч. 5ст. 44, абз. 8 ч.8 ст. 26); щодо особливостей укладення договору на аукціоні (стаття 50); щодо порядку оприлюднення оголошення про проведення аукціону певного змісту, письмового повідомлення про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником (статті 58, 59); щодо допуску до участі в аукціоні (стаття 61); щодо допуску до місця проведення аукціону (стаття 63); щодо порядку проведення аукціону (статті 64-68).

Порушення порядку організації будь-якого із названих етапів, а саме: правил, які визначають процедуру підготовки та проведення аукціону; правил, які регулюють сам порядок проведення аукціону; правил, які стосуються оформлення кінцевих результатів аукціону, є підставою для визнання результатів аукціону недійсними в цілому. Отже, вирішуючи спір щодо визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна банкрута, суд має встановити факт дотримання порядку його проведення на кожному з таких етапів.

Згідно ч.1 ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом.

Згідно ч. 6 ст. 26 Закону на час дії процедур банкрутства збори кредиторів обирають комітет кредиторів у складі не більше ніж сім осіб.

Згідно ч. 3. ст. 26 Закону збори кредиторів у провадженні у справі про банкрутство скликаються арбітражним керуючим за його ініціативою, за ініціативою комітету кредиторів чи інших кредиторів, сума вимог яких становить не менше ніж третину всіх вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, або за ініціативою однієї третини кількості голосів кредиторів.

Відповідно до приписів ч. 8 ст.26 Закону до компетенції комітету кредиторів, зокрема, належить прийняття рішення про визначення складу майна в разі продажу частини майна у процедурі санації боржника або ліквідації банкрута.

Згідно ч.ч. 12, 13 ст. 96 Закону плани санації, мирові угоди та переліки ліквідаційних мас та зміни і доповнення до них у справах про банкрутство державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, підлягають погодженню з органом, уповноваженим управляти державним майном. У разі відсутності такого погодження план санації та мирова угода затвердженню господарським судом не підлягають, а включене до переліку ліквідаційної маси майно банкрута не може бути реалізованим.

Початкова вартість майна, майнових прав державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, визначається відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

Згідно ч. 2 ст. 74 Господарського кодексу України (далі - ГК України) майно державного комерційного підприємства закріплюється за ним на праві господарського відання.

Згідно ст. 136 ГК України право господарського відання є речовим правом суб`єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами. Власник майна, закріпленого на праві господарського відання за суб`єктом підприємництва, здійснює контроль за використанням та збереженням належного йому майна безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність підприємства.

Згідно ч. 1 ст. 42 Закону усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Згідно ст. 43 Закону, майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором. Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів. Під час продажу майна банкрута на аукціоні вартість майна, що визначається ліквідатором, є початковою вартістю. Оцінка майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, здійснюється обов`язково із залученням суб`єктів оціночної діяльності у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні.

Згідно ч.1ст. 44 Закону після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі. Вибір способів продажу активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною.

Згідно ч. 5 ст. 44 Закону ліквідатор здійснює продаж майна боржника у вигляді цілісного майнового комплексу. У разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, ліквідатор здійснює продаж майна боржника частинами.

Згідно ч. 8 ст. 44 Закону спори, які виникають при проведенні та виконанні результатів аукціонів, у тому числі про визнання недійсними договорів купівлі-продажу майна, розглядаються в межах провадження у справі про банкрутство.

Згідно вимог ст. 49 Закону продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів. Продажу підлягають всі види майна боржника, призначеного для здійснення господарської діяльності, за винятком прав і обов`язків, які не можуть бути передані іншим особам.

Порядок організації проведення аукціонів у проваджені у справах про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, установлюються органом, уповноваженим управляти державним майном.(ч.3 ст. 49).

Згідно пунктів 15-16 Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств, які належать до сфери управління Міненерговугілля, та господарських товариств, державна частка в статутних капіталах яких перевищує 50 відсотків і щодо яких Міненерговугілля здійснює повноваження з управління державними корпоративними правами, затвердженого наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 02.09.2013 р. № 626, замовник укладає договір про проведення аукціону з погодженою Міненерговугілля України кандидатурою організатора аукціону з дотриманням вимог, встановлених Законом. Організатор аукціону проводить аукціон в порядку, визначеному чинним законодавством України з питань банкрутства.

Згідно ст. 50 Закону продаж майна на аукціоні оформлюється договором купівлі-продажу, який укладається власником майна чи замовником аукціону з переможцем торгів. Обов`язковими умовами договору купівлі-продажу майна є: відомості про майно, його склад, характеристика;ціна продажу майна; порядок і строк передачі майна покупцю; відомості про наявність або про відсутність обтяжень стосовно майна; інші умови, передбачені законодавством України.

Укладений на аукціоні договір купівлі-продажу нерухомого майна підлягає обов`язковому нотаріальному посвідченню.

Згідно ч.3 ст. 55 Закону результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.

Згідно ст. 57 Закону початкова вартість майна підлягає зазначенню у договорі на проведення аукціону. У разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо визначеної арбітражним керуючим початкової вартості майна комітет кредиторів або окремий кредитор чи власник майна боржника можуть звернутися до господарського суду з клопотанням про проведення незалежної оцінки. Господарський суд своєю ухвалою може призначити незалежну оцінку майна боржника за рахунок зацікавлених кредиторів (кредитора), що здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

Згідно ст. 58 Закону організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України (при проведенні електронних торгів - також на своєму веб-сайті) оголошення про проведення аукціону, а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником. Під час продажу на аукціоні права вимоги про проведення аукціону також повідомляється боржник.

Відповідно до ст. 61 Закону рішення організатора аукціону про допуск заявників до участі в торгах приймається за наслідками розгляду представлених заяв на участь в аукціоні і оформляється протоколом про визначення учасників аукціонів. До участі в торгах допускаються заявники, що подали заяви на участь в аукціоні і документи, що додавалися до них, які відповідають вимогам, встановленим цим Законом і вказаним у повідомленні про проведення торгів. Розмір гарантійних внесків становить десять відсотків початкової вартості.

Згідно ст. 62 Закону організатор аукціону зобов`язаний забезпечити його фіксацію технічними засобами. Організатор аукціону зобов`язаний забезпечити ведення його відеозапису, крім проведення електронних торгів. Організатор аукціону зобов`язаний зберігати носії із записом аукціону протягом не менш як семи років з дня його проведення та негайно надавати копії записів аукціону в поширених форматах медіафайлів усім бажаючим безоплатно на наданий носій або на власний носій за умови оплати його вартості.

Згідно ст. 65 Закону, якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна - двох місяців) організатор аукціону зобов`язаний провести повторний аукціон, а у разі закінчення повторного аукціону без визначення переможця протягом місяця організатор аукціону зобов`язаний провести другий повторний аукціон. Якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.

Згідно ч.2 ст.66 Закону повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50 відсотків початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону.

Статтею 69 Закону встановлено вимоги до протоколу проведення аукціону, а саме:

Протокол складається організатором аукціону негайно після оголошення переможця або закінчення аукціону без виявлення переможця. У протоколі зазначаються:майно, що запропоноване для продажу;кількість учасників аукціону; початкова вартість; ціна, запропонована переможцем аукціону, або відомості про те, що аукціон закінчився без визначення переможця; ціна або частина ціни, сплачена переможцем; найменування і місцезнаходження (для юридичної особи), прізвище, ім`я, по батькові і місце проживання (для фізичної особи) переможця торгів; адреса сторінки веб-сайту, на якій розміщено відомості про проведення аукціону; номер банківського рахунку, на який мають бути перераховані кошти за придбане майно.

Згідно ч. 7 ст. 69 Закону організатор аукціону зобов`язаний повідомити про запропоновану переможцем ціну або про закінчення аукціону без визначення переможця для розміщення цих відомостей на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України, на яких було розміщене оголошення про проведення аукціону, не пізніше, ніж через три дні після закінчення аукціону.

Згідно ч. 2 ст.70 Закону гарантійний внесок, сплачений переможцем аукціону, зараховується до ціни, що підлягає сплаті.

Згідно ч.ч.3-4 ст.71 Закону протягом п`яти днів з дати підписання протоколу замовник аукціону надсилає переможцеві торгів пропозицію щодо укладення договору купівлі-продажу майна разом з проектом цього договору відповідно до поданої переможцем торгів пропозиції щодо встановлення ціни цього майна. У разі придбання переможцем кількох лотів договір укладається окремо на кожний лот. Переможець торгів повинен протягом п`яти днів з дня одержання проекту договору підписати його та перерахувати кошти за придбане майно на зазначений у протоколі номер банківського рахунка.

Судом встановлено наступні факти та обставини.

Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 29.12.2017 № 788 «Про погодження переліку майна, що віднесено до ліквідаційної маси дочірнього підприємства «Черкаситорф» ДП «Київторф» погоджено перелік майна, що віднесено до ліквідаційної маси банкрута, загальною залишковою вартістю 1 631 296,18 (Один мільйон шістсот тридцять одна тисяча двісті дев`яносто шість гривень 18 коп.), що надано листом №01-29/921 від 06.10.2017.

Вказаний перелік в справі відсутній.

Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 05.07.2018 №361 «Про погодження кандидатури організатора аукціону» погоджено Товарну біржу «Подільська»(код ЄДРПОУ 32452151) організатором аукціону з продажу майна дочірнього підприємства «Черкаситорф» ДП «Київторф».

Отже, твердження заявника про продаж ліквідатором банкрута майна без дотримання вимог щодо погодження ліквідаційної маси та організатора торгів із органом, уповноваженим управляти державним майном не знайшли свого підтвердження та спростовуються матеріалами справи.

В матеріалах справи відсутні оголошення про продаж майна банкрута, а на офіційних сайтах Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України повні тексти вказаних оголошень не збереглися.

З огляду на вказані обставини, суд позбавлений можливості оцінити дотримання організатором аукціону вимог Закону до інформації, що міститься в оголошенні (ст. 59 Закону). З тих же підстав недоведеними є твердження ГУ ДПС в Черкаській області та ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Пилипенко Т.В., про відсутність в оголошенні всіх документів, необхідних для визначення змісту права при продажу права вимоги.

Водночас, як вбачається з інформації, оприлюдненої на офіційному сайті Вищого господарського суду України, 26.07.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», було оприлюднено оголошення про проведення 27.08.2018 аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута з початковою вартістю 20 531 372, 08 грн. (номер публікації 53075), тобто за сумою вимог кредиторів, згідно уточненого реєстру вимог, затвердженого ухвалою суду від 27.09.2017 та без урахування вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській області, визнаних ухвалою суду від 13.11.2017. Кінцева дата та час представлення заяв на участь в аукціоні 22.08.2018 о 17:00 год.

Докази письмового повідомлення організатором аукціону власника майна банкрута в особі органу, уповноваженого управляти державним майном (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) про проведення аукціону в справі відсутні.

23.08.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено повідомлення про визнання аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута таким, що не відбувся з підстав, передбачених другим абзацом частини першої статті 55 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (відсутність учасників), (номер публікації 53695).

В той же день, а саме 23.08.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено оголошення про проведення 08.10.2018 аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута з початковою вартістю 20 531 372, 08 грн.(номер публікації 53701). Тобто, організатором аукціону повторно оприлюднено оголошення про проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута за початковою вартістю, що складає суму вимог кредиторів, згідно уточненого реєстру вимог, затвердженого ухвалою суду від 27.09.2017 та без урахування вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській області, визнаних ухвалою суду від 13.11.2017. Кінцева дата та час представлення заяв на участь в аукціоні - 07.09.2018 о 17:00 год.

Докази письмового повідомлення організатором аукціону власника майна банкрута в особі органу, уповноваженого управляти державним майном (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) про проведення аукціону в справі відсутні.

10.09.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено повідомлення про визнання аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута таким, що не відбувся (номер публікації 54023).

12.09.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено оголошення про проведення 12.10.2018 аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута з початковою вартістю 20 531 372, 08 грн.(номер публікації 54086). Кінцева дата та час представлення заяв на участь в аукціоні 28.09.2018 о 17:00 год.

Докази письмового повідомлення організатором аукціону власника майна банкрута в особі органу, уповноваженого управляти державним майном (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) про проведення аукціону в справі відсутні.

27.09.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено повідомлення про скасування аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута призначеного на 12.10.2018 за заявою ліквідатора (номер публікації 54472).

05.10.2018 на офіційному сайті Вищого господарського суду та 04.10.2018 на сайті Міністерства юстиції України організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», було оприлюднено оголошення про проведення 15.11.2018 аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута з початковою вартістю 20 531 372, 08 грн. (номер публікації 54607). Тобто, організатором аукціону втретє оприлюднено оголошення про проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута за початковою вартістю, що складає суму вимог кредиторів, згідно уточненого реєстру вимог, затвердженого ухвалою суду від 27.09.2017 та без урахування вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській області, визнаних ухвалою суду від 13.11.2017. Кінцева дата та час представлення заяв на участь в аукціоні 09.11.2018 о 17:00 год.

Докази письмового повідомлення організатором аукціону власника майна банкрута в особі органу, уповноваженого управляти державним майном (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) про проведення аукціону в справі відсутні.

13.11.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено повідомлення про визнання аукціону з продажу цілісного майнового комплексу банкрута таким, що не відбувся. (номер публікації 55485).

22.11.2018 суб`єктом оціночної діяльності - ТОВ «РМ Консалтінг», проведено оцінку майна банкрута.

Рецензування звіту про оцінку не проводилося. Доказів повідомлення ліквідатором кредиторів про визначену вартість майна банкрута матеріали справи не містять, факт неповідомлення учасниками справи не заперечується.

05.12.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено оголошення про проведення 11.01.2019 аукціону з продажу майна банкрута частинами, а саме: основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо)(номер публікації 56123) за початковою вартістю 6 977 945, 88 грн. Кінцева дата та час представлення заяв на участь в аукціоні 03.01.2019 о 17:00 год.

Докази письмового повідомлення організатором аукціону власника майна банкрута в особі органу, уповноваженого управляти державним майном (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) про проведення аукціону в справі відсутні.

06.12.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено повідомлення про скасування вищезазначеного аукціону у зв`язку з помилкою в оголошенні (номер публікації 56163).

07.12.2018 організатором аукціону - товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено оголошення про проведення 14.01.2019 аукціону з продажу майна банкрута частинами, а саме: основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо)(номер публікації 56173) за початковою вартістю 6 977 945, 88 грн. Кінцева дата та час представлення заяв на участь в аукціоні 15.12.2018 о 17:00 год. Тобто, при повторному оприлюдненні оголошення про проведення аукціону з продажу майна банкрута частинами, строк, протягом якого потенційні учасники аукціону мали подати заяви на участь, скорочено з 19 до 5 робочих днів (останньою датою прийому заяв на участь встановлено неробочий день - субота).

Докази письмового повідомлення організатором аукціону власника майна банкрута в особі органу, уповноваженого управляти державним майном (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) про проведення аукціону в справі відсутні.

17.12.2018 організатором аукціону - Товарною біржою «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено повідомлення про визнання аукціону з продажу майна банкрута призначеного на 14.01.2019 таким, що не відбувся, у зв`язку з відсутністю учасників (номер публікації 56384).

В той же день, а саме 17.12.2018 організатором аукціону - Товарною біржею «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено оголошення про проведення 18.01.2019 повторного аукціону з продажу майна банкрута частинами, а саме: основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо)(номер публікації 56388) за початковою вартістю 5 582 356, 70 грн. Кінцева дата та час представлення заяв на участь в аукціоні 27.12.2018 р. 17:00 год. Тобто, оприлюднюючи оголошення про проведення аукціону за місяць до дати його проведення, організатор обмежив строк на подання потенційними учасниками заяв на участь у ньому 7 (сімома) робочими днями, з огляду на те, що 24 та 25 грудня 2018 року були святковими днями, а субота 22 грудня робочим днем.

Докази письмового повідомлення організатором аукціону власника майна банкрута в особі органу, уповноваженого управляти державним майном (Міністерство енергетики та вугільної промисловості України) про проведення аукціону в справі відсутні.

18.01.2019 організатором аукціону - Товарною біржою «Подільська», на офіційному сайті Вищого господарського суду та Міністерства юстиції України було оприлюднено повідомлення про визнання аукціону з продажу майна банкрута призначеного на 18.01.2019 таким, що відбувся (номер публікації 56820). Згідно вказаного повідомлення, активи майнового комплексу Дочірнього підприємства «Черкаситорф» ДП «Київторф» були реалізовані за ціною 2 832 356,7 грн.

Переможцем аукціону визначено ТОВ «Надра торф».

Результати вказаного аукціону оформлені Протоколом №1 проведення аукціону Товарною біржею «Подільська» від 18.01.2019. Місце складання протоколу м. Хмельницький.

В той же день, а саме 18.01.2019 ліквідатором банкрута, арбітражним керуючим Фесенко Є.М., та ТОВ «Надра торф», в особі директора Гуменюка П.В., в м. Києві складено протокол тлумачення вартості майна відповідно до Протоколу №1 проведення аукціону товарною біржею «Подільська» від 18 січня 2019 року, яким фактично змінено склад майна, що підлягає продажу.

06.02.2019 між дочірнім підприємством «Черкаситорф» державного підприємства «Київторф», в особі ліквідатора Фесенка Є.М., та Товариством з обмеженою відповідальністю «Надра торф», в особі директора Гуменюка П.В., укладено договір купівлі-продажу майна підприємства банкрута на аукціоні, посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Сосновою Іриною Володимирівною.

Згідно п. 1.2.1-1.2.7 розділу 1 вказаного договору предметом купівлі-продажу є нерухоме майно, а саме:

нежитлова будівля: (адміністративна будівля, 2А, пд), що знаходиться в смт. Ірдинь по вул. Соборній (колишня Леніна), 2б Черкаського району Черкаської області;

комплекс (механічна майстерня з прибудовами, 1А, а, а; пункт ТО тракторів, 1Б; гараж 1В; склад кисневих балонів 1Г; насосна Д; прохідна Е), що знаходиться в смт. Ірдинь по вул. Героїв Холодного Яру (колишня Лазо), 8, Черкаського району Черкаської області;

нежитлова будівля: (склад 1 А), ), що знаходиться в смт. Ірдинь по вул. Героїв Холодного Яру (колишня Лазо), 10, Черкаського району Черкаської області;

нежитлові будівлі: (адмінбудівля 1 А;склад 1 Б, склад 1 В), що знаходиться в смт. Ірдинь по вул. Героїв Холодного Яру (колишня Лазо), 2а, Черкаського району Черкаської області;

нежитлові будівлі: (ремонтно-будівельний цех 1 А; пилорама 1 Г,г, сарай Д), що знаходиться в смт. Ірдинь по вул. Шевченка, 27, Черкаського району Черкаської області;

нежитлова будівля: (локомотивне депо з авто гаражем, 1 А, що знаходиться в смт. Ірдинь по вул. Героїв Холодного Яру (колишня Лазо), 4, Черкаського району Черкаської області;

комплекс (головний комплекс торфобрикетного заводу4А, підготовче відділення заводу Б, навіс вагової В, вагова Д, галерея транспортерів Ж, загрузочне відділення И, трансформаторна К, відкритий склад готової продукції Л, насосна М, насосна Н, склад готової продукції О, загрузочний бункер П, огорожа 1-3, свердловина 4, бункери 5-6, транспортери 7-8, галереї транспортів 9-10, галереї готової продукції 11-13, галереї складу готової продукції 14-15, 17, площадки галереї готової продукції 16, 18; з/д колії 19-20), що знаходиться в смт. Ірдинь по вул. Шевченка, 218, Черкаського району Черкаської області;

Згідно п 2.1 вказаного договору вартість майна, яке є предметом даного договору, визначена шляхом аукціону та згідно з протоколом проведення аукціону №1 від 18 січня 2019 року та протоколу тлумачення вартості продажу між Сторонами від 18 січня 2019 року ціна становить 698 587 гривень 66 копійок.

В той же день, а саме 06.02.2019 в м. Києві між дочірнім підприємством «Черкаситорф» державного підприємства «Київторф», в особі ліквідатора Фесенка Є.М., та Товариством з обмеженою відповідальністю «Надра торф», в особі директора Гуменюка П.В., складено акт про передання права власності на куплене нерухоме майно. Вказаний акт містить невірні реквізити продавця, а саме: продавцем зазначено ТОВ «Автоінтернешнл Метрополіс» (код ЄДРПОУ 34702380).

Інші договори купівлі-продажу майна банкрута на аукціоні (щодо інших 198 позицій майна банкрута, зазначених вПротоколі№1 проведення аукціону Товарною біржею «Подільська» від 18.01.2019) в матеріалах справи відсутні. Разом з тим, в матеріалах справи наявний акт приймання передачі документів ДП «Черкаситорф» ДП «Київторф» від 05.10.2021, згідно якого арбітражний керуючий Фесенко Є.М. передав, а ліквідатор банкрута, арбітражний керуючий Пилипенко Т.В., прийняв, зокрема: оригінал договору купівлі-продажу майна №1 від 31.01.2019 з додатком та оригінал акту приймання передачі до нього з додатком (п.116-119 акту), оригінал Договору про відступлення права вимоги № 1 від 31.01.2019 та оригінал Договору про відступлення права вимоги №2 від 31.01.2019 (п. 120-121).

Таким чином, судом встановлено, що за наслідками проведення спірного аукціону від 18.01.2019 ліквідатором з переможцем аукціону складено 4 (чотири) договори купівлі-продажу, а саме:

договір купівлі-продажу майна №1 від 31.01.2019;

договір відступлення права вимоги №1 від 31.01.2019;

договір відступлення права вимоги №2 від 31.01.2019;

договір купівлі-продажу майна підприємства банкрута на аукціоні, посвідчений 06.02.2019 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Сосновою Іриною Володимирівною (щодо нерухомого майна).

Доказ сплати за придбане майно (платіжне доручення, виписка) в матеріалах справи відсутній. Водночас, учасниками справи не повідомлялося про відсутність розрахунку за придбане майно.

Враховуючи вищевикладене, суд позбавлений можливості оцінити строки та порядок сплати ціни переможцем аукціону на предмет відповідності законодавству про банкрутство.

02.04.2019 ліквідатором проведено перші загальні збори кредиторів, на якому утворено комітет кредиторів.

Тобто, комітет кредиторів у справі утворено через три місяці після реалізації майна банкрута та через 2,5 роки після порушення провадження у справі та визнання боржника банкрутом, що, з огляду на незворотність спливу часу, який завжди рухається від минулого до майбутнього, виключає погодження складу майна, що підлягає продажу з комітетом кредиторів.

Таким чином, суд приходить до висновку, що продаж майна банкрута здійснено частинами, при чому склад майна, що підлягає продажу, встановлювався не комітетом кредиторів, а ліквідатором.

Суд відхиляє твердження представника ТОВ «Надра торф», що згідно зі ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справі про банкрутство здійснюється за спеціальною процедурою, що не передбачає створення комітету кредиторів, оскільки, згідно ч. 1 ст. 95 Закону, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. Таким чином, при здійсненні провадження у справі про банкрутство підприємства - боржника, що ліквідується власником, суд застосовує загальні норми Закону з урахуванням вимог ст.95(щодо визнання боржника банкрутом та введення ліквідаційної процедури без застосування інших процедур), а отже, комітет кредиторів має бути створеним, а визначення складу майна, що підлягає продажу, у разі продажу майна частинами є виключною компетенцією комітету кредиторів.

Суд погоджується із твердженням представника ТОВ «Надра торф», що продаж майна цілісним майновим комплексом за сукупністю визнаних вимог кредиторів є обов`язковою умовою продажу майна боржника, але законодавцем не визначено в обов`язковому порядку проведення трьох аукціонів з продажу майна цілісним майновим комплексом, отже на розсуд ліквідатора відноситься обрання подальших способів продажу майна, водночас, згідно ч. 3 ст. 98 Закону, під час реалізації своїх прав та обов`язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов`язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов`язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство, а вибір способів продажу активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною (ч.1 ст.44 Закону).

В даній справі організатором аукціону за дорученням ліквідатора аукціони з продажу майна банкрута у вигляді цілісного майнового комплексу проводилися тричі, при чому всі три аукціони було проведено без пониження вартості і жодного разу із дотриманням вимог ч.1 ст. 43 Закону щодо визначення початкової ціни цілісного майнового комплексу.

Отже, ліквідатором та організатором аукціону не дотримано вимоги Закону про продаж майна цілісним майновим комплексом за сукупністю визнаних вимог кредиторів.

Згідно ч. 5 ст. 44 Закону ліквідатор здійснює продаж майна боржника у вигляді цілісного майнового комплексу. У разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, ліквідатор здійснює продаж майна боржника частинами.

Тобто, законодавцем передбачено два етапи продажу майна банкрута (продаж майна у вигляді цілісного майнового комплексу та продаж майна частинами) і, відповідно, для кожного із них окремий порядок визначення початкової вартості, а саме: початкова ціна цілісного майнового комплексу є сукупністю визнаних вимог кредиторів, початкова ж ціна при продажу майна частинами визначається ліквідатором, а для державних підприємств та підприємств з часткою державної власності понад 50 відсотків суб`єктом оціночної діяльності.

У даній справі, оскільки продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, після проведення незалежної оцінки, організатором аукціону за дорученням ліквідатора розпочато продаж майна частинами.

Про продаж майна частинами також свідчить факт оформлення результатів спірного аукціону чотирма договорами купівлі-продажу. Тому твердження представника ТОВ «Надра торф», що ліквідатором банкрута здійснювалася реалізація майна банкрута у вигляді цілісного майнового комплексу, а тому склад такого майна не підлягав погодженню комітетом кредиторів, - судом відхиляється.

Судом встановлено, що питання про визначення складу майна, що підлягає продажу, на засідання комітету кредиторів не виносилося, звітування перед кредиторами ліквідатором не здійснювалося, звіт суб`єкта оціночної діяльності за результатами проведення незалежної оцінки вартості активів банкрута на адресу кредиторів не надсилався.

Разом з тим, наявний в матеріалах справи висновок про вартість майна від 22.11.2018, складений ТОВ «РМ Консалтінг», в розділі «Товари на складі» містить наступні позиції: «Шпала для вузької колії А1 230х140х1500», вартість 1822,43 грн., «Торф фрезерний», вартість 282 775,39 грн. При цьому, суб`єктом оціночної діяльності не зазначено одиниці виміру та кількість вказаних товарів; в розділі «Дебіторська заборгованість» зазначено: «Державне підприємство «Київторф», ринкова вартість 103 865 грн., «ОЛІМП-СТРОЙТОВ»,ринкова вартість 14251,60 грн. При цьому, суб`єктом оціночної діяльності не зазначено суми дебіторської заборгованості вказаних контрагентів.

Вказане суд оцінює як порушення суб`єктом оціночної діяльності вимог, встановлених п.60 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1440 від 10.09.2003 (щодо зазначення у висновку назви об`єкту оцінки та його короткої характеристики).

При цьому, відповідні активи в протоколі №1 проведення аукціону від 18.01.2019 мають і одиниці виміру, і кількість, а саме: «Шпала для вузької колії А1 230х140х1500» 15 шт., рік виготовлення 2015; «Торф фрезерний» 2322,7 т., рік виготовлення 2016; дебіторська заборгованість: «Державне підприємство «Київторф» в сумі 207370 грн., рік виникнення 2016;«ОЛІМП-СТРОЙ ТОВ» в сумі 95010,68 грн., рік виникнення 2016.

Неповідомлення кредиторів про вартість, визначену з метою продажу майна частинами, є порушенням права кредиторів на прийняття рішення про проведення незалежної оцінки такого майна за їх рахунок (ч. 3 ст.57 Закону).

Крім того, матеріали справи не містять доказів повідомлення організатором аукціону власника майна боржника (уповноваженого органу управління) про проведення жодного з перелічених аукціонів, що свідчить про порушення організатором аукціону вимог ч. 1 ст.58 Закону.

Судом також встановлено, що між датами оголошення про проведення аукціону, повторного аукціону та датами початку проведення вказаних аукціонів є 15 робочих днів. Проте, між датою оголошення про проведення аукціону, повторного аукціону і останніми датами подання заявок на участь у торгах 5 та 7 робочих днів. Тобто, згідно оприлюдненому оголошенню особи, які бажають прийняти участь у торгах, повинні були подати заявку протягом 5 днів з часу оприлюднення оголошення про проведення першого аукціону та 7 днів з часу оприлюднення оголошення про проведення повторного аукціону відповідно. Таким чином, суд приходить до висновку, що організатор аукціону оприлюднював оголошення за 15 робочих днів до дня початку аукціону, але значно обмежив в часі прийняття заяв на участь в аукціоні. Відтак, своїми діями організатор електронних торгів унеможливив участь у торгах якнайбільшої кількості покупців, що дозволило б підняти продажну ціну майна, яке продано по ціні, що значно менша за початкову,чим порушені конкурентні засади проведення торгів та права кредиторів на погашення їх вимог, що є самостійною підставою для визнання спірного аукціону недійсним.

Суд відхиляє посилання заявника на ухвали слідчих суддів, постановлені під час досудового розслідування в кримінальному провадженні №12018251010002860, оскільки згідно ч. 6 ст.75 ГПК звільняються від доказування лише обставини, встановлені вироком суду в кримінальному провадженні або у постанові суду, якою особу притягнуто до адміністративної відповідальності у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили., а такий вирок чи постанова в справі відсутні.

21 жовтня 2019 року введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства, відповідно до ч. 4 Прикінцевих та перехідних положень якого установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство,крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Зі змісту ч.2 ст.7 Кодексу України з процедур банкрутства вбачається, що господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, в межах цієї справи вирішує всі майнові спори, стороною в яких є боржник; спори з позовними вимогами до боржника та щодо його майна; спори про визнання недійсними результатів аукціону; спори про визнання недійсними будь-яких правочинів, укладених боржником; спори про повернення (витребування) майна боржника або відшкодування його вартості відповідно; спори про стягнення заробітної плати; спори про поновлення на роботі посадових та службових осіб боржника; спори щодо інших вимог до боржника. Господарський суд розглядає спори, стороною яких є боржник, за правилами, визначеними Господарським процесуальним кодексом України. За результатами розгляду спору суд ухвалює рішення.

Керуючись Кодексом України з процедур банкрутства, статтею 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Заяву Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання недійсними результатів аукціону задовольнити.

2.Визнати недійсними результати аукціону з продажу майна Дочірнього підприємства «Черкаситорф» державного підприємства «Київторф», проведеного Товарною біржею «Подільська» та оформлені протоколом №1 від 18.01.2019.

3.Визнати недійсними, укладені з переможцем торгів - ТОВ «Надра торф», договори купівлі-продажу, а саме: договір купівлі-продажу майна №1 від 31.01.2019, договір відступлення права вимоги №1 від 31.01.2019, договір відступлення права вимоги №2 від 31.01.2019, договір купівлі-продажу майна підприємства банкрута на аукціоні, посвідчений 06.02.2019 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Сосновою Іриною Володимирівною.

Повний текст ухвали складено 01.11.2022.

Ухвала суду набрала законної сили, однак може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду.

Суддя С.С. Боровик

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення18.10.2022
Оприлюднено03.11.2022
Номер документу107049404
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/859/16

Судовий наказ від 10.12.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Рішення від 19.11.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Ухвала від 30.08.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Ухвала від 01.04.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Ухвала від 01.04.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Судовий наказ від 14.11.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

Судовий наказ від 14.11.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Боровик С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні