печерський районний суд міста києва
Справа № 757/10890/19-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2019 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , адвоката ОСОБА_4 , розглянувши в судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні №12016140060002887 прокурора Івано-Франківської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на майно, -
ВСТАНОВИВ:
До провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурор групи прокурорів у кримінальному провадженні № 12016140060002887 прокурор Івано-Франківської місцевої прокуратури юриста 1 класу ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 12016140060002887 від 12.08.2016 про арешт майна (транспортного засобу), забороною проведення реєстраційних дій щодо реєстрації, перереєстрації в сервісних центрах МВС України транспортного засобу марки МАN, шасі № (VIN код) НОМЕР_1 , WMAT 485066M278589, державний номерний знак НОМЕР_2 , який належить на праві власності ОСОБА_5 , що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 та надати дозвіл на розшук, затримання та поміщення на спеціальний майданчик для зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів транспортного засобу марки МАN, шасі № (VIN код) НОМЕР_1 , WMAT НОМЕР_3 , державний номерний знак НОМЕР_2 , який належить на праві власності ОСОБА_5 , що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 .
Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав, посилаючись на викладені в ньому доводи.
Адвокат проти задоволення клопотання заперечував, посилаючись на безпідставність та необґрунтованість клопотання.
Вивчивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовується, заслухавши пояснення учасників процесу, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Генеральною прокуратурою України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12016140060002887 від 12.08.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 190, ст. 290, ч. 4 ст. 358, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366, ч. 3 ст. 368 КК України, за фактом зловживання службовим становищем службовими особами Волинської митниці ДФС та інших регіональних митниць спільно з службовими особами ПП «Пост Груп» та іншими, які упродовж 2016-2017 років реалізовували злочинну схему позамитного ввезення вантажних автомобілів та іншої техніки, чим завдали збитки Державному бюджету України на суму понад 25 млн. гривень.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що суб`єкти зовнішньоекономічної діяльності ПП «Пост Груп», а також інші cуб`єкти господарювання здійснюють незаконне переміщення вантажних транспортних засобів на територію України та подальшу здійснюють їх реєстрацію (легалізацію) на території України без сплати всіх законодавством України зборів та обов`язкових платежів.
Так, вантажний транспортний засіб переміщується на мигну територію України в режимі «транзит», «тимчасового ввезення» або поза митним контролем. При цьому, при пропуску таких транспортних засобів через кордон України при здійсненні митних формальностей зацікавлена посадова особа митниці завідомо вносить недостовірні відомості щодо серійних та реєстраційних номерів з метою неможливості у подальшому ідентифікації транспортного засобу (умисно міняють місцями символи або ж цифри номерів шасі).
В подальшому на митну територію України в режимі «імпорт» ввозяться кузови або рами авто з нанесеними «кустарним» способом серійними номерами, які відповідають справжнім серійним номерам кузовів або рам транспортних засобів, які в справному технічному стані ввезені в режимі «транзит», «тимчасового ввезення» або ж поза митним контролем.
Після завершення митного оформлення кузовів або рам шасі видаються підроблені довідки про їх переобладнання. Далі на підставі митних декларацій на кузови або рами (оформлених у митному відношенні) та підроблених довідок про переобладнання такі транспортні засоби реєструються в сервісних центрах при МВС України.
За результатами проведеної аналітично-пошукової роботи Департаментом протидії митним правопорушенням ДФС України виявлено високий ризик недостовірного декларування товару «рами до вантажних автомобілів», що надходять на адресу ПП «Пост Груп» (код ЄДРПУО 37278233).
Зокрема, Львівською митницею ДФС 25.04.2017 оформлено попередню митну декларацію №UA209190/2017/104514 на 15 рам вантажних автомобілів , що слідували на адресу підприємства ПП «Пост Груп».
Пошуком інформації про вказані 15 рам вантажівок в мережі Інтернет виявлено завершені аукціони на 3 вантажні транспортні засоби, серійні номери яких ідентичні заявленим у попередній митній декларації від 25.04.2017 №UA209190/2017/104514. В усіх трьох випадках транспортні засоби виставлено на продаж в зібраному та робочому стані, в двох випадках аукціони датуються кінцем березня 2017 року.
Зазначений вантаж ввезено на митну територію України транспортним засобом реєстраційний номер НОМЕР_4 26.04.2017 о 03 год. 10 хв. Митне забезпечення при пропуску було відсутнє.
Товари подано до митного оформлення 28.04.2017 за додатковою митною декларацією №UA209190/2017/104749( тобто через дві доби).
Митним оглядом встановлено, що в транспортному засобі з реєстраційним номером НОМЕР_4 знаходилося 8 рам бувших у використанні у зібраному стані і 7 рам у розібраному стані (порізані по одній деталі у вигляді профілів).
На кожній рамі були наявні свіжовибиті кустарним способом серійні номери, які видно неозброєним оком по лущенню фарби виробника, задирках металу нерівностях, різному розміру і нахилу літер та цифр. Також виявлено рами, на яких окрім свіжовибитих серійних номерів одночасно були й справжні серійні номери заводу виробника.
Відповідно до даних «Журналу пункту пропуску» АСМО «Інспектор» вага вантажівки з державним номером RZ0281M згідно техпаспорту становить 7 820 кг, вага причепу з державним номером RZ4294P - 7285 кг, тобто сумарна вага транспортного засобу становить 15 105 кг. Згідно з даними поля «Загальна вага», що відповідає інформації з «вагової», сумарна вага транспортного засобу та товарів, що ним переміщувалися, становить 15 200 кг, що приблизно відповідає вазі вантажівки та причепу без товарів. При цьому, загальна вага брутто 15 рам, що переміщувалися вказаним транспортним засобом становить 7 875 кг.
Наведений факт дає підстави вважати, що транспортний засіб з державним номером НОМЕР_4 в`їхав на митну територію порожнім, а подані до митного оформлення рами вантажних транспортних засобів були завантажені на митній території України.
Окрім зазначеного, вищевказаний транспортний засіб для ПП «Пост Груп» (код ЄДРПУО 37278233) через пункт пропуску «Краківець-Корчово» Львівської митниці ДФС ввезло на митну територію України за митною декларацією №UA209190/2017/102305, 8 рам до вантажних автомобілів.
При цьому, відповідно до ПІК «Журналу пункту пропуску» АСМО «Інспектор» протягом лютого-травня 2017 року через пункт пропуску «Краківець-Корчово» Львівської митниці ДФС на митну територію України в`їхали транспортні засоби іноземної реєстрації та під керуванням іноземних громадян із ідентичними або майже ідентичними номерами шасі (VIN кодами) вищезазначених рам до вантажних автомобілів, ввезених на митну територію України ПП «Пост Груп» (код ЄДРПУО 37278233).
Відповідно до даних відомчої підсистеми «Аркан» (Держприкордонслужба), на територію країни на територію України в`їхали транспортні засоби іноземної реєстрації та під керуванням іноземних громадян із ідентичними або майже ідентичними номерами шасі (VIN кодами) вищезазначених рам до вантажних автомобілів, ввезених на митну територію України ПП «Пост Груп» (код ЄДРПУО 37278233).
Зазначені факти свідчать про те, що посадовими особами Львівської митниці ДФС під час пропуску зібраних вантажних автомобілів для ПП «Пост Груп» (код ЄДРПУО 37278233), що переміщуються на митну територію України своїм ходом, до АСМО «Інспектор» могли свідомо вноситись недостовірні відомості щодо їх номерів шасі (VIN кодів).
Зокрема досудовим розслідуванням встановлено, що у сервісному Центрі МВС України за №2642 здійснено перереєстрацію транспортного засобу MAN, шасі № (VIN код) НОМЕР_1 , WMAT 485066M278589, державний номерний знак НОМЕР_2 у зв`язку із встановленням додаткового устаткування на автомобіль.
На даний час місцезнаходження решти транспортних засобів іноземної реєстрації, які в`їхали на територію країни України під керуванням іноземних громадян та мали із ідентичні або майже ідентичні номери шасі (VIN коди) вищезазначених рам до вантажних автомобілів, ввезених на митну територію України ПП «Пост Груп» (код ЄДРПУО 37278233), не встановлено.
Зазначене свідчить, що номери шасі (VIN коди) рам до вантажних автомобілів, ввезених на митну територію України ПП «Пост Груп» (код ЄДРПУО 37278233), які ймовірно нанесені не за технологією заводу-виробника (кустарним способом) та із знищенням номеру шасі (VIN коду) нанесеного заводом-виробником, можуть бути використані для реєстрації на території України транспортних засобів іноземної реєстрації, які в`їхали на територію країни України під керуванням іноземних громадян, без митного оформлення та без сплати встановлених законодавством України обов`язкових митних платежів.
З огляду на викладене, внаслідок можливої протиправної діяльності службових осіб Волинської митниці ДФС та інших регіональних митниць спільно з службовими особами ПП «Пост Груп» та іншими по ввезенню на митну територію України вищезазначених транспортних засобів та подальше їх використання з порушенням митних правил, інтересам держави може бути завдано тяжких наслідків, а саме недоотримано Державним бюджетом України обов`язкових митних платежів.
Зважаючи на вищевикладене, транспортний засоб: марки шасі № (VIN код) НОМЕР_1 , WMAT 485066M278589, державний номерний знак НОМЕР_2 ; є предметом кримінального правопорушення, одержаний внаслідок його вчинення, є речовим доказом у кримінальному провадженні, а тому з метою призначення судових експертиз для визначення розміру заподіяних кримінальним правопорушенням матеріальних збитків, відшкодування завданої кримінальним правопорушенням шкоди та недопущення подальшої їх реалізації, підлягає арешту.
Згідно наявної інформації, у органу досудового розслідування, транспортний засіб марки MAN, шасі з № (VIN код) НОМЕР_1 , WMAT НОМЕР_3 , державний номерний знак НОМЕР_2 зареєстрований за ОСОБА_5 .
Прокурор у клопотанні вказує, що беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що транспортний засіб марки MAN шасі № (VIN код) НОМЕР_1 , НОМЕР_5 , державний номерний знак НОМЕР_2 ; набутий злочинним шляхом внаслідок вчинення кримінального правопорушення, є предметом вчиненого злочину та має доказове значення для кримінального провадження та в подальшому для розгляду питання щодо визначення розміру заподіяних кримінальним правопорушенням матеріальних збитків і прийняття законного рішення щодо вказаного транспортного засобу, та конфіскації в дохід держави.
Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: забезпечення речових доказів.
Згідно ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 КПК України); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 КПК України); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Так, слідчим суддею встановлено, що 10.08.2018 постановою заступника начальника третього відділу з розслідування кримінальних проваджень управління з розслідування особливо важливих справ ГСУ Генеральної прокуратури України ОСОБА_6 транспортний засіб марки MAN, шасі № (VIN код) НОМЕР_1 , WMAT НОМЕР_3 , державний номерний знак НОМЕР_2 , який належить на праві власності ОСОБА_5 визнано речовими доказами.
Прокурором доведено, що вказане майно могло бути набуто кримінально протиправним шляхом та отримано внаслідок вчинення кримінального правопорушення, тобто відповідає критеріям визначеним ст. 98 КПК України, та у випадку не накладення арешту на вказане майно, це може призвести до подальшого відчуження або до інших наслідків, які можуть перешкоджати досудовому розслідуванню.
За викладених обставин, враховуючи правове обґрунтування клопотання, яке відповідає положенням ст. ст. 170-173 КПК України, приходжу до переконання, що клопотання слідчого про накладення арешту на майно підлягає задоволенню з метою збереження речових доказів, задля забезпечення дієвості та об`єктивності розслідування у вказаному кримінальному провадженні, оскільки незастосування арешту може призвести до відчуження майна.
Приходячи до такого висновку, слідчий суддя враховує й те, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого методу державного регулювання як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
Таким чином, клопотання підлягає задоволенню.
Разом з тим, слідчий суддя вважає вимоги клопотання в частині надання дозволу на розшук, затримання та поміщення на спеціальний майданчик для зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів транспортного засобу марки МАN, шасі № (VIN код) НОМЕР_1 , WMAT 485066M278589, державний номерний знак НОМЕР_2 , який належить на праві власності ОСОБА_5 , що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , передчасною, а тому в задоволенні клопотання в цій частині слід відмовити.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 107, 131, 132, 170173, 309 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні №12016140060002887 прокурора Івано-Франківської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на майно про накладення арешту на майно задовольнити частково.
Накласти арешт на майно із забороною користування, розпорядження та відчуження майна (транспортного засобу), забороною проведення реєстраційних дій щодо реєстрації, перереєстрації в сервісних центрах МВС України транспортного засобу марки МАN, шасі № (VIN код) НОМЕР_1 , WMAT 485066M278589, державний номерний знак НОМЕР_2 , який належить на праві власності ОСОБА_5 , що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 .
Задоволенні інших вимог - відмовити.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання подається слідчому судді.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Апеляційного суду м. Києва протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 107053246 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Новак Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні