Постанова
від 01.11.2022 по справі 560/5907/22
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/5907/22

Головуючий у 1-й інстанції: Драновський Я.В.

Суддя-доповідач: Курко О. П.

01 листопада 2022 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Курка О. П.

суддів: Шидловського В.Б. Боровицького О. А.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 08 липня 2022 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Агроновація" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

в травні 2022 року Приватне підприємство "Агроновація" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 08 липня 2022 року позов задоволено, а саме:

- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області форми "ПС" №1824/0901 від 22.04.2022;

- стягнуто на користь приватного підприємства "Агроновація" 15 000 грн 00 коп. судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору. Відповідач вважає, що підприємство було зобов`язане зареєструвати у системі електронного адміністрування реалізації пального акцизний склад при отриманні протягом календарного року пального в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів. При цьому, реєстрація платником акцизного податку не звільняє позивача від обов`язку зареєструвати акцизний склад у системі електронного адміністрування реалізації пального.

Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, у відповідності до вимог п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що Приватне підприємство "Агроновація" з 2012 року перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Хмельницькій області, основний вид економічної діяльності: 01.061 Допоміжна діяльність у рослинництві.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області видано приватному підприємству "Агроновація" ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №22180414202001089 від 12.11.2021.

На підставі наказу Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 12.01.2022 №52-П «Про проведення фактичної перевірки", направлень на перевірку від 12.01.2022 №85-87, посадовими особами відповідача було проведено фактичну перевірку приватного підприємства "Агроновація" з питань здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.

За результатами перевірки складено акт № 1148/04-36-09-01/42586807 від 21.01.2022, від підпису акта фактичної перевірки позивач відмовився, про що складено акт від 21.02.2022.

Актом встановлено порушення позивачем вимог п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України, а саме: відсутність з вини платника податку реєстрації акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу.

В описовій частині акту зазначено, що станом на 05.11.2021 об`єм отриманого позивачем пального склав 1 017 017,22 літрів (напрямок використання "0"), а протягом січня - грудня 2021 року об`єм пального, отриманий підприємством (за напрямком використання "0") становить 1 344 704 літри, що перевищує 1000 м. куб. за календарний рік.

Відповідно до пункту "б" абз.2 п.п.14.1.6, п.п.14.1.224 п. 14.1. ст. 14 та пункту "б" абз. 6 п.п. 230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України, приватне підприємство "Агроновація" будучи суб`єктом господарювання - платником акцизного податку, як користувач території за адресою: Хмельницький район, с. Богданівці, вул. Першотравнева, 1/4, де здійснюється діяльність з розливу, навантаження - розвантаження, зберігання пального, отримавши протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів, зобов`язаний зареєструвати акцизний склад за адресою: Хмельницький район, с. Богданівці, вул. Першотравнева, 1/4 у СЕАРПСЕ.

На підставі висновків акту перевірки Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області прийнято податкове повідомлення-рішення №1824/0901 від 22.04.2022 про застосування до позивача штрафної (фінансової) санкції в розмірі 1 000 000,00 грн.

Вважаючи оскаржуване рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що ТОВ "Агрофірма "ім.Довженка" помилково зареєстровані акцизні накладні з кодом напряму використання "0" - оподатковується на загальних підставах на пальне об`ємом 99 162,27 літрів. А тому, суд першої інстанції дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області форми "ПС" №1824/0901 від 22.04.2022 є протиправним та його слід скасувати.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України акцизний склад - це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів; приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Згідно з пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України розпорядником акцизного складу є, зокрема, суб`єкт господарювання платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження - розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Водночас, пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що не є акцизним складом, зокрема: приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Згідно із витягом з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового ПП «Агроновація» є платником акцизного податку.

За договором оренди №01-ХАК від 01.07.2021 між ТОВ Хмельницький «АВТОЦЕНТРКАМАЗ» та ПП «Агроновація», позивач користується територією та об`єктами за адресою: Хмельницький район, с. Богданівні, вул. Першотравнева, 1/4.

Згідно з формою 20 ОПП від 12.11.2021 та від 16.11.2021 «Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» за адресою Хмельницький район, с. Богданівні, вул. Першотравнева, 1/4 зареєстровано ємності: 1-РВПС об`ємом 8 метрів кубічних, автозаправний блок-пункт мобільний SD561026956 об`ємом 9 метрів кубічних, паливо цистерна ЗИЛ 431410, напівпричіп-цистерна MAGYAR SR35ESR, ВХ 8055XО, 1999 р.в., напівпричіп-цистерна MAGYAR SR35ESRA, НОМЕР_1 , 1999 р.в.

12.11.2021 за адресою Хмельницький район, с. Богданівні, вул. Першотравнева 1А зареєстровано ліцензію ПП «Агроновація» на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №22180414202001089 терміном дії з 26.08.2020 до 26.08.2025.

Таким чином, ПП «Агроновація» будучи суб`єктом господарювання - платником акцизного податку, як користувач території за адресою: Хмельницький район, с. Богданівні, вул. Першотравнева 1/4, де здійснюється діяльність з розливу, навантаження - розвантаження, зберігання пального, зобов`язане було зареєструвати акцизний склад за адресою: Хмельницький район, с. Богданівні, вул. Першотравнева 1/4 у СЕАРПСЕ, за умови отримання протягом календарного року пального в обсягах, що перевищує 1000 кубічних метрів.

Отже, при визначенні приміщення та/або території акцизним складом, необхідно враховувати серед критеріїв, зокрема, і обсяги отриманого протягом календарного року пального.

Як видно з наявної в матеріалах справи копії акту перевірки, контролюючим органом було встановлено порушення вимог п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України, а саме: відсутність з вини платника податку реєстрації акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу.

В описовій частині акту зазначено, що станом на 05.11.2021 об`єм отриманого позивачем пального склав 1 017 017,22 літрів (напрямок використання "0"), а протягом січня - грудня 2021 року об`єм пального, отриманий підприємством (за напрямком використання "0") становить 1 344 704 літри, що перевищує 1000 м. куб. за календарний рік.

На виконання пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Відповідно до п. 72.1 ст. 72 ПК України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла: від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація: про фінансово - господарські операції платників податків; що міститься у звітних документах (крім персоніфікованої статистичної інформації), які подаються платником податків органам виконавчої влади та/або органам місцевого самоврядування.

Відповідно п.231.5 ст.231 ПК при реалізації пального або спирту етилового особа, яка реалізує пальне або спирт етиловий, зобов`язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального або спирту етилового.

Таким чином, акцизні накладні є документами, які обов`язково складаються при кожній операції з реалізації пального та реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та відомості, зазначені в яких можуть використовуватися податковими органами при здійсненні заходів податкового контролю.

Колегія суддів вважає, що судом першої інстанції безпідставно не взято до уваги наданий відповідачем перелік акцизних накладних з ЄРАН, зареєстровані контрагентами позивача за 2021 рік. Суд вважає, що цей доказ доводить, що протягом січня-грудня 2021 року об`єм пального, отриманий підприємством (за напрямком використання "0") становить 1 344 704 літри.

Якщо припустити, що ТОВ "Агрофірма "ім.Довженка" помилково зареєстровані акцизні накладні з кодом напряму використання "0 - оподатковується на загальних підставах" на пальне об`ємом 99 162,27 літрів, то судом першої інстанції не співставлено, що різниця між 1 344 704 л. та 99 162,27 л. становить 1 245 541,73 л., що все одно перевищує 1000м3 пального, отриманого протягом календарного року.

Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що у Приватного підприємства "Агроновація" був обов`язок зареєструвати територію за адресою Хмельницький район, с.Богданівці, вул.Першотравнева 1/4 у якості акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу.

Окрім того, доводи суду першої інстанції про неперевищення обсягу отриманого протягом календарного року пального об`єму 1000 м3 ґрунтується на доказах, які не є достатніми, а саме: на акцизних накладних зареєстрованих з 01.01.2021 по 05.11.2021, які не включають період саме календарного року.

Суд першої інстанції не дав належної оцінки вказаним обставинам та прийшов до помилкового висновку про наявність підстав для задоволення позову.

У силу п.2 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно зі ст.317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:

1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;

4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на викладені обставини справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції ухвалено рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи і є підставою для скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області задовольнити повністю.

Рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 08 липня 2022 року скасувати.

Прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову Приватного підприємства "Агроновація".

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Курко О. П. Судді Шидловський В.Б. Боровицький О. А.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2022
Оприлюднено03.11.2022
Номер документу107063366
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/5907/22

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 06.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 14.09.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 29.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 29.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 29.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 18.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 08.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні