ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" листопада 2022 р. справа № 300/3202/22
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Таун Лідер про стягнення податкового боргу в сумі 47419,44 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (далі позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Таун Лідер (далі відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 47419,44 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг в сумі 47419,44 грн., який складається з: 23677,00 грн. самостійно задекларованих відповідачем грошових зобов`язань з податку на додану вартість за травень-серпень 2017 року; 23742,35 грн. штрафних (фінансових) санкції (штрафу) з податку на додану вартість; 0,09 грн. пені, що обліковується в ІКП платника, за платежем: податок на додану вартість.
Ухвалою від 11.08.2022 Івано-Франківський окружний адміністративний суд відкрив провадження в справі та постановив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Ухвалу про відкриття провадження від 11.08.2022 направлено за адресою місця реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю Таун Лідер: вулиця Січових Стрільців, 23, місто Івано-Франківськ, 76018, та отримана відповідачем 13.10.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відзиву на позов від відповідача у встановлений процесуальним законом 15-денний строк з дня отримання ухвали суду (тобто до 28.10.2022) не надходило.
Згідно з частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.
Встановлені судом обставини справи:
20.06.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю Таун Лідер подало до ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2017 року, в якій самостійно визначило грошові зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 9338,00 грн. (а.с. 17).
18.07.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю Таун Лідер подало до ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2017 року, в якій самостійно визначило грошові зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 9525,00 грн. (а.с. 16).
21.08.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю Таун Лідер подало до ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2017 року, в якій самостійно визначило грошові зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 9260,00 грн. (а.с. 17).
20.09.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю Таун Лідер подало до ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2017 року, в якій самостійно визначило грошові зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 34,00 грн. (а.с. 16).
Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області на підставі акта перевірки № 3801/09-19-55-01/39925909 від 05.03.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н № 0017515501 від 19.03.2018, яким відповідачу визначено грошове зобов`язання в сумі 23489,35 грн. з штрафних (фінансових) санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних (а.с. 8-12).
Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою відповідача: вулиця Січових Стрільців, 23, місто Івано-Франківськ, 76018.
Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області на підставі акта перевірки № 5562/09-19-55-01/39925909 від 12.04.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0023265501 від 12.04.2018, яким відповідачу визначено грошове зобов`язання в сумі 59,00 грн. з штрафних (фінансових) санкцій за порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на додану вартість (а.с. 18-19).
Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області на підставі акта перевірки № 5562/09-19-55-01/39925909 від 12.04.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0023275501 від 12.04.2018, яким відповідачу визначено грошове зобов`язання в сумі 194,00 грн. з штрафних (фінансових) санкцій за порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на додану вартість (а.с. 20).
Вищевказані податкові повідомлення-рішення від 12.04.2018 направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою відповідача: вулиця Січових Стрільців, 23, місто Івано-Франківськ, 76018 (а.с. 21).
03.07.2017 Головне управління ДФС в Івано-Франківській області виставило відповідачу податкову вимогу форми Ю № 41243-17 про сплату податкового боргу в розмірі 5128,00 грн., яку направлено на актуальну на той час податкову адресу відповідача: вулиця Новокостянтинівська, 2, офіс 504, місто Київ, Оболонський район, 04080. Однак поштове відправлення повернулось на адресу позивача з відміткою установи поштового зв`язку: за адресат відсутній за вказаною адресою (а.с. 22).
Згідно довідки Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 30.06.2022 загальна сума заборгованості відповідача становить 47419,44 грн. (а.с. 6).
Вирішуючи даний спір суд виходив з таких мотивів та норм права. Висновки суду:
Згідно з частиною першою статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (підпункт 54.3.5. пункту 54.3. статті 54 Податкового кодексу України).
Пунктом 14.1.39 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов`язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
В пункті 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України зазначено, що податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Щодо податкового боргу, який виник з самостійно задекларованих грошових зобов`язань відповідача з податку на додану вартість, то суд вказує таке:
Приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
В спірному випадку Товариство з обмеженою відповідальністю Таун Лідер не здійснило сплату у встановлений податковим законом строк узгоджених ним самостійно грошових зобов`язань з податку на додану вартість згідно поданих податкових декларацій: за травень-серпень 2017, всього на загальну суму 23677,00 грн.
Що податкового боргу, який виник з нарахованих контролюючим органом грошових зобов`язань з податку на додану вартість, то суд вказує таке:
Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.
За визначенням підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Пунктами 42.1, 42.2 статті 42 Податкового кодексу України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.
Так, Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області на підставі акта перевірки № 3801/09-19-55-01/39925909 від 05.03.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н № 0017515501 від 19.03.2018, яким відповідачу визначено грошове зобов`язання в сумі 23489,35 грн. з штрафних (фінансових) санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних (а.с. 8-12).
Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області на підставі акта перевірки № 5562/09-19-55-01/39925909 від 12.04.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0023265501 від 12.04.2018, яким відповідачу визначено грошове зобов`язання в сумі 59,00 грн. з штрафних (фінансових) санкцій за порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на додану вартість (а.с. 18-19).
Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області на підставі акта перевірки № 5562/09-19-55-01/39925909 від 12.04.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0023275501 від 12.04.2018, яким відповідачу визначено грошове зобов`язання в сумі 194,00 грн. з штрафних (фінансових) санкцій за порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на додану вартість (а.с. 20).
Суд звертає увагу на те, що податкові повідомлення-рішення, на підстав яких виник податковий борг, направлено відповідачу на його податкову адресу, однак поштові відправлення повернулися на адресу позивача з відміткою установи поштового зв`язку: за закінченням терміну зберігання. Вказані податкові повідомлення-рішення відповідач не оскаржив. Доказів протилежного суду не подано. Отже, суми грошових зобов`язань - 23742,35 грн за платежем: податок на додану вартість, що складається з штрафних (фінансових) санкції (штрафу), визначені цими податковими повідомленнями-рішеннями, є узгодженими. Суду не подано доказів сплати вказаних сум у визначений податковим законом строк.
Окрім цього, згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Так, відповідачу 29.09.2017 нараховано пеню з податку на додану вартість в сумі 0,09 грн.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначену для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
03.07.2017 Головне управління ДФС в Івано-Франківській області виставило відповідачу податкову вимогу форми Ю № 41243-17 про сплату податкового боргу в розмірі 5128,00 грн., яку направлено на актуальну на той час податкову адресу відповідача: вулиця Новокостянтинівська, 2, офіс 504, місто Київ, Оболонський район, 04080. Однак поштове відправлення повернулось на адресу позивача з відміткою установи поштового зв`язку: за адресат відсутній за вказаною адресою (а.с. 22).
З дня виставлення вказаної податкової вимоги податковий борг відповідача жодного разу не переривався, що підтверджується витягом з облікової картки платника податку (податок на додану вартість). Отже, податкова вимога форми Ю № 41243-17 від 03.07.2017 є невідкликаною.
Позивачем дотримано строк для стягнення коштів з відповідача, передбачений пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Заборгованість відповідача в розмірі 47419,44 грн. підтверджується довідкою про суми податкового боргу платника податків станом на 30.06.2022 та витягом з бази даних контролюючого органу (а.с. 6-7).
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.4 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Враховуючи те, що відповідачем не сплачено самостійно податковий борг в розмірі 47419,44 грн., то суд вважає підставним звернення контролюючого органу до суду із позовом про його стягнення у спосіб, визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 Податкового кодексу України.
Таким чином, адміністративний позов Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Таун Лідер про стягнення податкового боргу в сумі 47419,44 грн. є обґрунтованим, а тому його належить задовольнити.
Щодо судових витрат у справі:
Суд, з огляду на частину другу статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов висновку покласти на позивача судові витрати по сплаті судового збору за подання цього позову до суду.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Таун Лідер (ідентифікаційний код - 39925909, вулиця Січових Стрільців, 23, місто Івано-Франківськ, 76018) відкритих у банківських установах, які його обслуговують, та за рахунок належної йому готівки, в дохід Державного бюджету України, податковий борг в розмірі 47419 (сорок сім тисяч чотириста дев`ятнадцять) гривень 44 копійки.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код ВП 43968084, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018.
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю Таун Лідер, ідентифікаційний код - 39925909, вулиця Січових Стрільців, 23, місто Івано-Франківськ, 76018.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2022 |
Оприлюднено | 04.11.2022 |
Номер документу | 107079419 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні