Рішення
від 02.11.2022 по справі 560/8833/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8833/22

РІШЕННЯ

іменем України

02 листопада 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергомонтаж" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

ТОВ "Укренергомонтаж" звернулося до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:

1. Визнати протиправними та скасувати:

- рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.06.2022, №693880З/35642925 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 03.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.06.2022 №6938800/35642923 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 08.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.06.2022 №6938802/35642925 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 10.02.2022, в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.06.2022 №6938801/35642925 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 15.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.06.2022 №6938886/35642925 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 17.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.07.2022 №7038203/35642925 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 29.03.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- рішення Комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.07.2022 №7038200/35642925 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 14.06.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати її Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ' "Укренергомонтаж" №3 від 03.02.2022 на загальну суму 4000000,00 грн., №4 від 08.02.2022 на загальну суму 4000000,00 грн., №5 від 10.02.2022 р. на загальну суму 4000000,00 грн., №6 від 15.02.2022 на загальну суму 4200000,00 грн., №7 від 17.02.2022 на загальну суму 4200000,00 грн., №5 від 29.03.2022 на загальну суму 3000000,00 грн., №3 від 14.06.2022, на загальну суму 2000000,00 грн. днем їх подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН податкові накладні №3 від 03.02.2022, №4 від 08.02.2022, №5 від 10.02.2022, №6 від 15.02.2022, №7 від 17.02.2022, №5 від 29.03.2022, №3 від 14.06.2022 на покупця ТОВ "Радехівський цукор". За результатами обробки податкових накладних, їх реєстрацію зупинено та запропоновано подати докази, які підтверджують здійснення господарської операції. На вимогу контролюючого органу товариство направило до Головного управління ДПС у Хмельницькій області повідомлення із копіями документів, які підтверджують реальність господарської операції, проте рішеннями від 20.06.2022, №6938803/35642925, №6938800/35642923, №6938802/35642925, №6938801/35642925, №6938886/35642925, від 12.07.2022 №7038203/35642925, №7038200/35642925 відмовлено в реєстрації вказаних податкових накладних. На думку позивача, спірні рішення прийняті з порушенням норм законодавства. Зазначає, що платник податків надав усі належні документи, проте, їх контролюючий орган не взяв до уваги, натомість фіскальний орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної, вказав на неподання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Вказане є порушенням Порядку №520. На думку позивача, спірні рішення прийняті з порушенням норм законодавства, а тому підлягають скасуванню.

До суду надійшов відзив, в якому відповідачі просять відмовити в задоволенні позову. Зазначають, що пунктом 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165), не встановлено обов`язок фіскального органу зазначати в квитанції конкретний перелік документів, а лише пропозицію щодо надання документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Натомість обов`язком платника податку є надання повного пакету первинних документів, вичерпний перелік яких встановлений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520). Зазначають, що при винесенні спірних рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20.06.2022, №6938803/35642925, №6938800/35642923, №6938802/35642925, №6938801/35642925, №6938886/35642925, від 12.07.2022 №7038203/35642925, №7038200/35642925 Головне управління ДПС у Хмельницькій області надало оцінку документам, які надано позивачем на підтвердження правомірності складання податкових накладних №3 від 03.02.2022, №4 від 08.02.2022, №5 від 10.02.2022, №6 від 15.02.2022, №7 від 17.02.2022, №5 від 29.03.2022, №3 від 14.06.2022 за наслідками господарської операції між ТОВ "Укренергомонтаж" та його контрагентом, де мало місце факт недотримання позивачем вимог пункту 187.1 статті 187, пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України, а саме ненадання ТОВ "Укренергомонтаж" документів, які підтверджують правомірність виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг при складенні позивачем податкових накладних.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 26.08.2022 суд відкрив провадження в цій справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою від 05.09.2022 суд у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Хмельницькій області про розгляд справи за правилами загального провадження відмовив.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ "Укренеогомонтаж" зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ - 35642925.

Одним із видів діяльності ТОВ "Укренеогомонтаж" є будівництво житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20.), товариство зареєстровано платником податку на додану вартість.

Позивач здійснює господарську діяльність також на підставі ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 01.03.2017, №9-Л щодо господарської діяльності з будівництва об`єктів IV і V категорій складності (за переліком видив робіт

згідно з додатком) та на підставі Дозволу №302.16.68 Управління Держпраці у Хмельницькій області від 27.10.2016.

Суд встановив, що між ТОВ "Укренергомонтаж" (Підрядник) та ТОВ "Рахівський цукор" (Замовник) укладений Договір про виконання підрядних робіт від 23.12.2021 №42ПР/21.

Відповідно до пункту 1.2 Договору підрядними роботами за даним Договором с роботи, погоджені Сторонами у Специфікаціях (надалі - Специфікація), які з моменту підписання їх Сторонами є невід`ємними частинами даного Договору. Специфікація та вказані в ній роботи можуть деталізуватися додатками (Проектною документацією, Локальним кошторисом, Графіком виконання робіт, Технічним завданням та ін.), які з моменту підписання їх Сторонами є невід`ємними частинами даного Договору.

У відповідності до пункту 2.2. Договору виконання Робіт здійснюється за ціною та вартістю, яка визначена та погоджена сторонами у Специфікації та/або Кошторисі до даного Договору, і включає всі податки, збори, обов`язкові платежі та інші витрати Підрядника пов`язані з виконанням Робіт.

Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплення печатками сторін. (пункт 11.1 Договору).

На виконання Договору щодо придбання матеріалів та обладнання згідно Специфікації матеріалів та обладнання, що постачає Підрядник від 23.12.2021 Позивач придбав матеріли та обладнання згідно видаткової накладної №5021031 від 20.01.2022 на суму 222770,96 грн., видаткової накладної № РН-210102 від 21.01.2022 на суму 384480,00 грн., видаткової накладної №РН-210101 від 21.01.2022 на суму 267120,00 грн., видаткової накладної №94438780 від 21.01.2022 на суму 584184,40 грн., видаткової накладної №94440117 від 25.01.2022 на суму 238661.28 грн., видаткової накладної №41 від 04.02.2022 на суму 34180,01 грн. видаткової накладної №РН 040205 від 04.02.2022 на суму 66172,80 грн., видаткової накладної №589 від 16.02.2022 на суму 3781,08 грн., видаткової накладної №РН-2102-14 від 21.02.2022, на суму 257340,20 грн., видаткової накладної №746 від 28.02.2022 на суму 11997,00 грн., видаткової накладної №16138 від 24.03.2022 на суму 1736334,11 грн., видаткової накладної №42 від 18.03.2022 на суму 108360,00 грн. ТТН №263 від 18.03.2022, Акту №ОУ-0000076 здачі-прийняття робіт (падання послуг) від 31.03.2022 на суму 184800,00 грн., видаткової накладної №94518233 від 18.03.2022 на суму 9896,66 грн., видаткової накладної №94517138 від 18.03.2022 на суму 110936,02 грн., Акту прийомки виконаних робіт (послуг) від 18.03.2022 на суму 4000,00 грн., ТТН №22034267 від 18.03.2022, ТТН №22057691 від 18.03.2022, видаткової накладної №5085342 від 17.03.2022 на суму 45546,05 грн., ТТН №АВ05170322-0027 від 17.03.2022, видаткової накладної №5142295 від 03.06.2022, на суму 40750,40 грн., видаткової накладної №94583082 від 14.06.2022, на суму 121283,59 грн., видаткової накладної №147 від 10.06.2022, на суму 575304,00 грн., видаткової накладної №245 від 20.06.2022 на суму 570851,06 грн., видаткової накладної №246 від 20.06.2022 на суму 284881,34 грн., видаткової накладної №252 від 27.06.2022 на суму 302692,15 грн., видаткової накладної №25 від 16.06.2022, на суму 726858,30 грн., акту №1 здачі-приймання виконаних робіт від 28.06.2022 по договору №25/01/22 від 25.01.2022 на суму 300 000,00 грн., видаткової накладної №2 від 27.06.2022, на суму 220020,00 грн., ТТН №22182043 від 14.06.2022, ТТН №1006/22 від 10.06.2022, видаткової накладної №728 від 21.06.2022 на суму 156449,98 грн., видаткової накладної №723 від 21.06.2022, на суму 59572,94 грн., видаткової накладної №51721,13 грн. від 30.06.2022 на суму 49277,80 грн., ТТН №АВ053000622-0273 від 30.06.2022, Акт №ПН-007690448 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.06.2022 на суму 1580,01 грн., Акту №ОУ-0000136 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 10.06.2022 на суму 160000,00 грн., ТТН №23/06-1 від 23.06.2022, видаткової накладної №49 від 16.06.2022, на суму 1730028,00 грн., Акту №ОУ-3694 в здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 15.06.22, на суму 32000.00

грн., ТТН №Р49 від 15.06.2022, Акту надання послуг №38 від 16.06.2022 на суму 25301,41 грн., Акту здачі-приймання робіт (надання послуг) №2678 від 24.06.2022 на суму 30000,00 грн., ТТН №23/06-1 від 23.06.2022.

На виконання свого обов`язку щодо виконання робіт ТОВ "Укренергомонтаж" відряджав своїх найманих працівників до місця виконання підрядних робіт, а саме с. Павлів, пр-т Юності,39, Червоноградський район. Львівська область, згідно наказів про відрядження №12 від 01.02.2022, №15 від 07.02.2022, №22 від 07.03.2022, №24 від 10.03.2022, №24/1 від 14.03.2022, №45 від 01.06.2022.

ТОВ "Укренергомонтаж" мав господарські операції із субпірядними організаціями та постачальниками обладнання, матеріалів згідно: Договору підряду №22/02/22 від 22.02.2022 із ТОВ "Інженерно-будівельна компанія Архітектор" на суму 4233930,07 грн.; Договору №38/01-22 про надання в оренду баштового крапу від 05.01.2022 із ПП "Форштаг" на суму 456000,00 грн., (Акт № ОУ-0000061 здачі-прийняття робіт (падання послуг) від 31.03.2022 на суму 190000,00 грн.. Акт № ОУ-0000061 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 23.02.2022 на суму 66350,00 грн.; договору купівлі-продажу №12/08/21-П від 12.08.2021 із ТОВ "Київський вентиляційний завод"; договору поставки №1501/7 від 14.02.2022 та ТОВ "Схід Гіпромаш".

На виконання пункту 3.9 Договору Сторони підписали Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №4 від 17.03.2022 на суму 17032080,00 грн., Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №5 від 17.05.2022 на суму 18698520,00 грн. Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №6 від 23.06.2022 на суму 162911888,00 грн.

На виконання Договору №42 ПР/21 про виконання підрядних робіт від 23.12.2021, Графіку фінансування від 23.12.2021, Рахунку на оплату №40 від 28.12.2021. Замовником були проавансовані чергові оплати за Договором.

ТОВ "Укренергомонтаж" складено податкову накладну №1 від 04.01.2022 на суму з ПДВ 3000000,00 грн., №3 від 11.01.2022 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №4 від 13.01.2022 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №7 від 20.01.2022 на суму з ПДВ 240000,00 грн., №1 від 01.02.2022 на суму з ПДВ 3000000,00 грн., №6 від 15.02.2022 на суму з ПДВ 4200000,00 грн., №8 від 22.02.2022 на суму з ПДВ 1500000,00 грн., №1 від 15.03.2022 на суму з ПДВ 500010,00 грн., №2 від 18.03.2022 на суму з ПДВ 3000000,00 грн., №3 від 22.03.2022 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №4 від 24.03.2022 на суму з ПДВ 2000000,00 грн., №1 від 01.04.2022 на суму з ПДВ 3000000,00 грн., №2 від 06.04.2022 на суму з ПДВ 3000000,00 грн., №3 від 11.04.2022 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №4 від 12.04.2022 на суму з ПДВ 2000000,00 грн., №2 від 03.05.2022 на суму з ПДВ 2000000,00 грн., №3 від 05.05.2022 р. на суму з ПДВ 3000000,00 грн.. № 4 від 10.05.2022 р. на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №5 від 12.05.2022 на суму ПДВ 1000000,00 грн., №6 від 17.05.2022 на суму з ПДВ 1120000,00 грн., №7 від 19.05.2022 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №8 від 25.05.2022 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №9 від 30.05.2022 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №10 від 31.05.2022 на суму з ПДВ 760000,00 грн., №1 від 06.06.2022 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №2 від 10.06.2022 на суму з ПДВ 5000 000,00 грн., №4 від 16.06.2022 на суму з ПДВ 2000000,00 грн., №5 від 21.06.2022 на суму з ПДВ 3000000,00 грн.

Згідно з квитанціями №9079935046 від 15.06.2022, №9079905329 від 15.06.2022, №9079884714 від 15.06.2022, №9079929189 від 15.09.2022, №9079930842 від 15.06.2022, №9106183588 від 01.07.2022, №9101956793 від 29.06.2022 зупинено реєстрацію податкових накладних №3 від 03.02.2022, №4 від 08.02.2022, №5 від 10.02.2022, №6 від 15.02.2022, №7 від 17.02.2022, №5 від 29.03.2022, №3 від 14.06.2022 відповідно. Зазначено, що "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Товариство направило до Головного управління ДПС у Хмельницькій області повідомлення із копіями документів щодо ПН №3 від 03.02.2022, ПН №4 від 08.02.2022, ПН №5 від 10.02.2022, ПН №6 від 15.02.2022, ПН №7 від 17.02.2022, реєстрацію яких зупинено та копії документів, а саме:

- Договір про виконання підрядних робіт №42ПР/21 від 23.12.2021 ТОВ "Укренергомонтаж" ( Підрядник) ТОВ "Радехівський цукор" (Замовник) , предмет договору - підрядні роботи.

- Пояснення.

- Рахунок на оплату постачальник ТОВ "Укренергомонтаж".

- Акт №1 здачі-приймання виконаних робіт по Договору (№25/01/22 від 25.01.2022 від 28.06.022 підрядник ТОВ "Укренергомонтаж" субпідрядник ТОВ "САУТКОМ" щодо виконання проектних робіт на суму 300000,00 грн.

- Акт звірки червень 2022.

- Графік виконання робіт додаток №2 до специфікації.

- Графік фінансування додаток № 3 до специфікації.

- Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.

- Дозвіл №302.16.68 Управління Держпраці у Хмельницькій області - монтаж, ремонт устаткування підвищеної небезпеки.

- Звіт із праці за 1 квартал 2022 №1-ПВ.

- Картка рахунку 6811 за червень 2022 ТОВ "Укренергомонтаж" по контрагенту ТОВ "Укренергомонтаж" по контрагенту "Радехівський цукор".

- Комерційний кошторис на монтажні роботи.

- Ліцензія Державної Архітектурно-будівельної Інспекції України від 01.03.2017 №9-Л ТОВ "Укренергомонтаж".

- ВН №2 від 27.06.2022 постачальник TOB НВМ "Теплоенергосервіс" номенклатура-гин труби, труба.

- ВН №5142295 від 03.06.2022 постачальник TOB AB "Метал Груп" номенклатура-труба.

- ВН №147 від 10.06.2022 постачальник Бердичівський машинобудівний завод "Прогрес" номенклатура-модельна оснастка.

- ВН №94583082 від 14.06.2022 постачальник ТОВ "МЕТІНВЕСТ-СМЦ" номенклатура-швелер.

- ВН №245 від 20.06.2022 постачальник ТОВ "ПРОНГРУП" номенклатура-шина та інш., № 246 від 20.06.2022 номенклатура центральний процесор, №252 від 27.06.2022 номенклатура-центральний модуль.

- ВН №25 від 16.06.2022 ТОВ "САУТКОМ" номенклатура-перетворювач тиску та інш.

- ВН №723 від 21.06.2022 ТОВ Дистрибуційна компанія ФАЗА" номенклатура-вмикач та інш, № 728 від 21.02.2022 номенклатура - верхня і нижня рами та інш.

- Оборотно-сальдова відомім по рах 3721 за червень 2022.

- Специфікація № 1 від 23.12.2021 до договору.

- ТТН автомобільний перевізник ФОП ОСОБА_1

- Акт № ОУ-0000076 від 31.03.2022 ПП "ФОРШТАГ" - оренда баштового крану.

- Акт звірки за березень 2022.

- Акт здачі-приймання (надання послуг) №4 від 17.03.2022 Виконавець - ТОВ "Укренергомонтаж".

- ВН №42 від 18.03.2022 постачальник Бердичівський машинобудівний завод "Прогрес" номенклатура-чавунне литво.

- ВН № 16138 від 24.03.2022 постачальник ТОВ "ЛЕП" номенклатура-кабель.

- Оборотно-сальдова відомім по рах. 3721 за березень 2022.

- Картка рахунку 6811 за березень 2022 ТОВ "Укренергомонтаж" по контрагенту - ТОВ "Радехівський цукор".

- ТТН №263 від 18.03.2022 вантажовідправник ВМЗ "Прогрес".

- Виписка банку за 14.06.2022 сума 2000000,00 грн., за 29.03.2022 сума 3000000,00 грн., платник ТОВ "Радехівський цукор".

За результатом розгляду пояснень та поданих позивачем документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації були прийняті рішення від 20.06.2022, №6938803/35642925 про відмову у реєстрації ПН №3 від 03.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938800/35642923 про відмову у реєстрації ПН №4 від 08.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938802/35642925 про відмову у реєстрації ПН №5 від 10.02.2022, в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938801/35642925 про відмову у реєстрації ПН №6 від 15.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938886/35642925 про відмову у реєстрації ПН №7 від 17.02.2022 в ЄРПН; в яких відповідно до форми рішення зазначено, що платником податку не надано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Оскаржувані рішення прийняті контролюючим органом у зв`язку із тим, що платником податку не надано копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

За результатом розгляду пояснень та поданих позивачем документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову. в такій реєстрації були прийняті рішення від 12.07.2022 №7038203/35642925 про відмову у реєстрації ПН №5 від 29.03.2022 в ЄРПН; від 12.07.2022 №7038200/35642925 про відмову у реєстрації ПН №3 від 14.06.2022 в ЄРПН, в яких відповідно до форми рішення зазначено, що платником податку не надано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Також зазначено додаткову інформацію "платником надано не повний пакет документів, а саме: не надано первинні документи та інформація щодо кількості та номенклатури матеріалів для проведення робіт з технічного переоснащення котла БКЗ-75 №3 з переведенням на альтернативні енергоносії.

Позивач оскаржив прийняті рішення в адміністративному порядку, за результатом розгляду скарг Рішеннями від 06.07.2022 №17142/35642925/2, №17143/35642925/2, від 07.07.2022 №17756/35642925/2, №17757/35642925/2, №17755/35642925/2, від 29.07.2022 №27501/35642925/2, №27440/35642925/2 скарги залишені без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Позивач, вважаючи рішення про відмову у реєстрації податкових накладних протиправними, звернувся з цим позовом до суду.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкових накладних №3 від 03.02.2022, №4 від 08.02.2022, №5 від 10.02.2022, №6 від 15.02.2022, №7 від 17.02.2022, №5 від 29.03.2022, №3 від 14.06.2022 зупинена у зв`язку із їх відповідністю п.8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Додаток 1 до Порядку №1165 містить перелік Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, віднесення до пункту 8 Критеріїв здійснюється у разі наявної у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: - у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, або - з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

Отже, виходячи з аналізу зазначених норм права при здійсненні опрацювання податкових накладних, направлених для реєстрації в ЄРПН, податковий орган проводить моніторинг відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку або здійсненої господарської операції.

При цьому, форма рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачає зазначення контролюючим органом конкретної податкової інформації, яка стала підставою для прийняття вказаного рішення на підставі пункту 8 Критеріїв.

Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Відповідно до квитанцій про зупинення реєстрації в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відтак, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.

Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Суд також вказує, що зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, не дало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів, а тому враховуючи норми статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України позивач скористався наданим йому правом довести належними і допустимими доказам заявлені ним позовні вимоги у суді.

Вказана правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 25.06.2019 по справі №1940/1950/18.

Отже, відповідачем - Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Проте, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та ТОВ "Радехівський цукор", та на те, що такі документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №3 від 03.02.2022, №4 від 08.02.2022, №5 від 10.02.2022, №6 від 15.02.2022, №7 від 17.02.2022, №5 від 29.03.2022, №3 від 14.06.2022, були достатніми та були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, комісія обмежилась лише формальними підставами для відмови у реєстрації податкових накладних.

Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.06.2022 №6938803/35642925 про відмову у реєстрації ПН №3 від 03.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938800/35642923 про відмову у реєстрації ПН №4 від 08.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938802/35642925 про відмову у реєстрації ПН №5 від 10.02.2022, в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938801/35642925 про відмову у реєстрації ПН №6 від 15.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938886/35642925 про відмову у реєстрації ПН №7 від 17.02.2022 в ЄРПН; від 12.07.2022 №7038203/35642925 про відмову у реєстрації ПН №5 від 29.03.2022 в ЄРПН; від 12.07.2022 №7038200/35642925 про відмову у реєстрації ПН № 3 від 14.06.2022 в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 03.02.2022, №4 від 08.02.2022, №5 від 10.02.2022, №6 від 15.02.2022, №7 від 17.02.2022, №5 від 29.03.2022, №3 від 14.06.2022, суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №3 від 03.02.2022, №4 від 08.02.2022, №5 від 10.02.2022, №6 від 15.02.2022, №7 від 17.02.2022, №5 від 29.03.2022, №3 від 14.06.2022, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Разом з тим, суд встановив, що в адміністративному позові, позивач просить стягнути з відповідача витрати на правову допомогу в розмірі 18000,00 грн.

Суд зазначає, що згідно з частиною 7 статті 139 КАС України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.

Оглядом матеріалів справи суд встановив відсутність будь-яких доказів на підтвердження розміру витрат на правову допомогу.

Отже, для вирішення питання про стягнення з відповідача судових витрат на професійну правничу допомогу позивач не скористався своїм правом, визначеним частиною 7 статті 139 КАС України, не подав відповідну заяву про надання доказів розміру судових витрат на професійну правничу допомогу протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду.

Враховуючи встановлене, суд вважає, що у задоволенні клопотання про стягнення з відповідача витрат на правову допомогу в розмірі 18000,00 грн. необхідно відмовити.

Разом з тим, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 19848,00 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергомонтаж" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.06.2022 №6938803/35642925 про відмову у реєстрації ПН №3 від 03.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938800/35642923 про відмову у реєстрації ПН №4 від 08.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938802/35642925 про відмову у реєстрації ПН №5 від 10.02.2022, в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938801/35642925 про відмову у реєстрації ПН №6 від 15.02.2022 в ЄРПН; від 20.06.2022 №6938886/35642925 про відмову у реєстрації ПН №7 від 17.02.2022 в ЄРПН; від 12.07.2022 №7038203/35642925 про відмову у реєстрації ПН №5 від 29.03.2022 в ЄРПН; від 12.07.2022 №7038200/35642925 про відмову у реєстрації ПН № 3 від 14.06.2022 в ЄРПН.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергомонтаж" (ЄДРПОУ 35642925) №3 від 03.02.2022, №4 від 08.02.2022, №5 від 10.02.2022, №6 від 15.02.2022, №7 від 17.02.2022, №5 від 29.03.2022, №3 від 14.06.2022 днем їх подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укренергомонтаж" судові витрати (судовий збір) в розмірі 19848 (дев`ятнадцять тисяч вісімсот сорок вісім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 02 листопада 2022 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Укренергомонтаж" (вул. Набережна, 1, кв. 147, м.Нетішин, Хмельницька область, 30100 , код ЄДРПОУ - 35642925) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м.Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя В.В. Матущак

Дата ухвалення рішення02.11.2022
Оприлюднено04.11.2022
Номер документу107081621
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —560/8833/22

Ухвала від 09.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 02.01.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 02.01.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Рішення від 02.11.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 25.08.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні