Справа № 201/8154/22
Провадження № 3/201/3531/2022
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2022 року суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Шелестов К.О., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з ГУ ДПС у Дніпропетровській області, стосовно ОСОБА_1 , працюючої керівником ТОВ «НІКЕЛЬХРОМ УКРАЇНА», ЄДРПОУ 42523333, притягнутої за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Посадовою особою ГУ ДПС у Дніпропетровській області, стосовно ОСОБА_1 , складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.
Так, ОСОБА_1 , будучи керівником ТОВ «НІКЕЛЬХРОМ УКРАЇНА», ЄДРПОУ 42523333, розташованого за адресою: м. Дніпро, провулок Добровольців, буд. 15, вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, а саме: не подала платіжні доручення до установ банків на перерахування належного до сплати податку на додану вартість, задекларованого в податковій декларації з податку на додану вартість/уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітній (податковий) період 2022 року, що підтверджено інформаційним листом № 8190/04-36-04-07/42523333 від 16 серпня 2022 року, чим порушила вимоги ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.
ОСОБА_1 до суду не з`явилася, будучи належно повідомленою про дату та час розгляду справи про адміністративне правопорушення.
Однак до суду надійшла заява адвоката Платонової Є.О. про розгляд справи без особи, що притягується до адміністративної відповідальності, а також заперечення, відповідно до яких адвокат пояснила, що вважає протокол, який складений податковою інспекцією за ч. 1 ст.163-2 КУпАП, не обґрунтованим, оскільки в протоколі вказана незрозуміла дата та місце вчинення адміністративного правопорушення.
До того ж, у зв`язку із воєнним станом, введеним на всій території України, а також через постійні бойові дії та ракетні обстріли, окупацію значної території України - ТОВ «НІКЕЛЬХРОМ УКРАЇНА» зазнало за цей тяжкий період значних втрат від поставки товарів без оплати на підприємства, в тому числі і державного сектору економіки, які не тільки не сплачують боргові зобов`язання, але й знаходяться на даний час на окупованих територіях і навряд чи взагалі в подальшому розрахуються за поставлені товари. Тому саме зазнані великі збитки, недостатність фінансування, наявність кредитних зобов`язань перед банківськими установами - послугували причинами простроченню сплати належних обов`язкових платежів у відповідності до податкового законодавства України у встановлені строки.
Крім того, при отримані повідомлення від податкового органу №41894/6/04-36-04-07-18 від 16.08.2022 року - в електронному кабінеті платника податків була надана відповідь контролюючому органу про причини несвоєчасної сплати податків, а також повідомлення, що на момент отримання засобами поштового зв`язку листа всі податки ТОВ «НІКЕЛЬХРОМ УКРАЇНА» сплачені.
Тож, всі належні податкові зобов`язання були сплачені підприємством та податкові борги відсутні за складеним протоколом, що підтверджується наданими скрін-шотами з електронного кабінету платника податків ТОВ «НІКЕЛЬХРОМ УКРАЇНА», у зв`язку з чим, просила закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення, стосовно ОСОБА_1 , на підставі приписів ст. 247 КУпАП.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, стосовно ОСОБА_1 , якій інкримінується вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, вважаю, що провадження по даній справі підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях останньої, з наступних підстав.
Положеннями ст. 280 КУпАП передбачено, що необхідною умовою для притягнення особи до адміністративної відповідальності є встановлення на підставі належних та допустимих доказів факту вчинення певного діяння такою особою та наявність в діянні цієї особи, що є суб`єктом правопорушення, всіх обов`язкових ознак складу певного адміністративного правопорушення.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, за обставин відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Вимогами ч. 1 ст. 256 КУпАП передбачено, що у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» внаслідок військової агресії російської федерації проти України на території України введено воєнний стан із 05:30 ранку 24.02.2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 14.03.2022 року № 133/2022строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 18.04.2022 року №259/2022строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 18.05.2022 року №341/2022 строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України від 12.08.2022 року №573/2022 строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23.08.2022 року строком на 90 діб.
Пунктом 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Положеннями вказаної норми закріплено наступне: «Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року».
Вказаною нормою для платників податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, встановлюється обов`язок подання податкової звітності до 20 липня 2022 року, а також обов`язок сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Відповідно до вимог ПК України платники податків подають податкові декларації з податку на прибуток за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Приписами п. 57.1 ст. 57 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.
Абзацом 1 підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України встановлено наступне: «69.1. У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.»
З огляду на положення абзацу 1 підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, на час складання протоколів про адміністративні правопорушення для ТОВ «НІКЕЛЬХРОМ УКРАЇНА» не настав строк виконання зобов`язань щодо подання звітності та сплати податків, оскільки такі обов`язки повинні бути виконані ним протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
В силу вимог ч. 2ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Як зазначив Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в ухвалі від 28.04.2021 року по справі № 160/3364/19, у судові практиці застосовується загальний принцип in dubio pro tributario (пріоритет з найбільш сприятливим для особи тлумаченням норми права): у разі якщо норма закону або іншого нормативного акта, виданого на основі закону, або якщо норми різних законів або нормативних актів дозволяють неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов`язків особи у її взаємовідносинах з державою (в особі відповідних суб`єктів владних повноважень), тлумачення такого закону здійснюється на користь особи (суб`єкта приватного права).
Посадовою особою податкового органу дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.
Диспозицією ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, передбачена адміністративна відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).
Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній послідовності з законом.
Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган(посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами тощо.
Відповідно до висновків, які викладені у Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Кобець проти України" від 14.02.2008 року та у Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Бочаров проти України" (остаточне рішення від 17.06.2011 року) про те, що суд при оцінці доказів повинен керуватися критерієм доведення "поза розумним сумнівом"; таке доведення може випливати зі співіснування достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою висновків або подібних неспростовних презумпції щодо фактів.
З огляду на викладене, враховуючи, що відповідно до положень ч. 3 ст. 62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь, приходжу до переконання, що провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 підлягає закриттю на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-4 КУпАП.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 247 п. 1, 283, 284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення, стосовно ОСОБА_1 , за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП - закрити, за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Постанову може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.
Постанова набрала чинності:
Суддя К.О. Шелестов
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2022 |
Оприлюднено | 04.11.2022 |
Номер документу | 107083375 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) |
Адмінправопорушення
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Шелестов К. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні