Справа № 201/8012/22
Провадження № 1-кс/201/3015/2022
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2022 року Жовтневий районний суд
м. Дніпропетровська
у складі: головуючого судді ОСОБА_1 ,
з секретарем ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання старшого слідчого 2 відділення слідчого відділу 3 управління (з дислокацією у м. Сєвєродонецьк Луганської області) ГУ СБ України в Донецькій та Луганській областях старший лейтенант юстиції ОСОБА_3 про арешт майна за матеріалами досудового розслідування №22022130000000610 від 19.10.2022, за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні злочинів, передбачених ч.5 ст.111-1 ч. 2 ст. 110 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до суду з клопотанням про арешт майна.
В обґрунтування заявленого клопотання слідчий посилався на те, що 24 лютого 2022 року російською федерацію здійснено повномасштабне військове вторгнення на територію України, у зв`язку із чим розпочато ведення агресивної війни проти України та відкрите захоплення її території.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 15.03.2022 № 2119-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 18 квітня 2022 року №259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 21.04.2022 № 2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 22.05.2022 № 2263-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 15.08.2022 № 2500-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
У результаті вищезазначених подій, значна частина території Луганської області, починаючи з 24.02.2022 по теперішній час опинилась під контролем регулярних з`єднань і підрозділів збройних сил та інших військових формувань російської федерації, підпорядкованих і скеровуваних ними російських радників та інструкторів, окупаційних адміністрацій російської федерації на території Луганської області.
Одночасно, з метою зміни меж території та державного кордону України в порушення порядку, встановленого Конституцією України, на тимчасово окупованій частині Луганської області, з числа представників незаконного збройного формування, так званого «ЛНР» створено органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, які узурпували виконання владних функцій, та, згідно з Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» № 2268-VIII від 18.01.2018, є органами окупаційної адміністрації російської федерації.
Як наслідок, агресія збройних сил російської федерації та інших військових формувань, що діють на їх боці, призвела до тимчасової окупації більшої частини території Луганської області.
З метою надання вигляду законності власним діям, представники окупаційної адміністрації РФ, яка діє на тимчасово окупованій території Луганської області, прийнято рішення про проведення т.зв. «референдуму» серед місцевого населення з приводу приєднання тимчасово окупованої території до складу країни агресора рф та реалізовано вказаний злочинний план за наступних обставин.
Головою так званої «общественной палаты ЛНР» з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, 19.09.2022 направлено звернення до так званого «голови ЛНР» ОСОБА_5 з ініціативою проведення на тимчасово окупованій території Луганської області так званого «референдуму» з питання приєднання до Російської Федерації на правах адміністративно-територіальної одиниці РФ (далі за текстом «референдум»).
На підставі вказаного звернення, 20.09.2022 так званою «народною радою ЛНР» прийнято так званий «Закон «О референдуме Луганской Народной Республики по вопросу о вхождении в составе Российской Федерации на правах субъекта РФ», який підписаний т. зв. «головою ЛНР» ОСОБА_5 .
Відповідно до вищевказаного документу «ЦИК ЛНР»:
1) затверджує порядок підготовки та проведення референдуму;
2) організує підготовку та проведення голосування на референдумі, здійснює контроль за забезпеченням реалізації прав учасників референдуму;
3) забезпечує відкритість та гласність при підготовці та проведенні референдуму, у тому числі створює умови для здійснення спостереження за підготовкою та проведенням Референдуму, встановленням підсумків голосування на референдумі та визначенням результатів Референдуму;
4) встановлює порядок та строки утворення ділянок референдуму, у тому числі за межами території Донецької Народної Республіки (за наявності відповідних можливостей для організації голосування за межами зазначеної території), утворює дільниці для голосування на Референдумі;
5) визначає порядок та строки формування та діяльності територіальних та дільничних комісій, кількість їх членів;
6) забезпечує інформування учасників референдуму про підготовку та проведення референдуму, у тому числі забезпечує доведення до учасників референдуму інформації про дільниці референдуму, місця перебування дільничних комісій, приміщень для голосування;
7) встановлює порядок складання списків учасників референдуму, внесення до них змін та уточнень;
8) затверджує форму та текст, кількість бюлетенів для голосування на референдумі, а також способи їх захисту;
9) встановлює порядок виготовлення та доставки бюлетенів для голосування на Референдумі, контролю їх виготовлення та доставки, передачі до нижчестоящих комісій;
10) встановлює порядок фінансового забезпечення підготовки та проведення референдуму;
11) встановлює розмір та порядок виплати додаткової оплати праці (винагороди) особам, які заміщають державні посади у Центральній виборчій комісії Донецької Народної Республіки, членам територіальних та дільничних комісій референдуму, державним цивільним службовцям, а також працівникам Центральної виборчої комісії Донецької Народної Республіки за роботу з підготовки та проведення референдуму;
12) затверджує форми документів, пов`язаних із підготовкою та проведенням Референдуму, зразки печаток нижчих комісій;
13) визначає результати референдуму;
14) приймає інструкції та інші нормативно правові акти з питань, пов`язаних з організацією та проведенням референдуму;
15) реалізує інші повноваження, пов`язані з підготовкою та проведенням референдуму.
У зв`язку із веденням агресивної війни з боку російської федерації проти України, приблизно 07.03.2022 захоплено та окуповано с. Стельмахівку Сватівського району Луганської області.
Так, у вересні 2022 року більш точну дату встановити не виявилось за можливе, ОСОБА_4 , усвідомлюючи вищенаведені обставини, діючи умисно, протиправно, переслідуючи мету змінити межі території та державного кордону України в порушення порядку, встановленого Конституцією України, за попередньою змовою групою осіб, погодилась взяти участь в організації та проведенні незаконного референдуму з питання «Про підтримку акту про державну самостійність Луганської народної республіки» на тимчасово окупованій території, а саме у с. Стельмахівка Сватівського району Луганської області.
З метою реалізації свого злочинного умислу, ОСОБА_4 , отримала від особи, стосовно якої здійснюється досудове розслідування в іншому кримінальному провадженні, бюлетені для голосування в яких було запитання російською мовою: «Вы за вхождение Луганской Народной Республики в состав Российской Федерации?» та списки осіб з числа мешканців с. Стельмахівка, які повинні були прийняти участь у голосуванні з вказаного питання.
В подальшому, ОСОБА_4 разом з особою, стосовно якої здійснюється досудове розслідування в іншому кримінальному провадженні, прийняла участь в проведенні т.зв. «референдум» шляхом організації проведення голосування поза межами виборчої діяльності за місцем проживання мешканців с. Стельмахівка Сватівського району Луганської області.
До кола обов`язків ОСОБА_4 входило прибуття до місця проживання виборця, перевірка анкетних даних осіб, заповнення списків осіб, які прийняли участь у голосуванні або відмовились від участі, видача бюлетенів, отримання бюлетенів з результатом голосування та поміщення його до відповідної скриньки.
Впродовж 25 вересня 2022 року, ОСОБА_4 , з метою реалізації покладених на неї обов`язків, прийняла активну участь у проведенні незаконного референдуму з питання «Про підтримку акту про державну самостійність Луганської народної республіки» шляхом поіменного голосування поза межами виборчої діяльності за місцем проживання мешканців с. Стельмахівка Сватівського району Луганської області. Після закінчення відповідного голосування, ОСОБА_4 передала скриньку з бюлетенями особі, стосовно якої здійснюється досудове розслідування в іншому кримінальному провадженні.
Крім того, за вищевказаних обставин на тимчасово окупованій території Луганської області представники окупаційної адміністрації РФ з метою реалізації злочинного плану щодо зміни меж території України та державного кордону України прийняли рішення про організацію та проведення так званого «референдуму» за наступних обставин.
Головою так званої «общественной палаты ЛНР» (стосовно якого досудове розслідування здійснюється у межах іншого кримінального провадження) з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, 19.09.2022 направлено звернення до так званого «голови ЛНР» ОСОБА_5 (стосовно якого досудове розслідування здійснюється у межах іншого кримінального провадження) з ініціативою проведення на тимчасово окупованій території Луганської області так званого «референдуму» з питання приєднання до Російської Федерації на правах адміністративно-територіальної одиниці РФ (далі за текстом «референдум»).
На підставі вказаного звернення, 20.09.2022 у м. Луганську (більш точний час та місце органом досудового розслідування не встановлені) головою «Народного Совета ЛНР» ОСОБА_6 (стосовно якого досудове розслідування триває в рамках іншого кримінального провадження) скликано та проведено позачергове засідання т.зв. «Народного Совета ЛНР», під час якого винесено на розгляд та прийнято так званий «Закон «О референдуме Луганской Народной Республики по вопросу о вхождении в состав Российской Федерации на правах субъекта РФ» і постанову про призначення такого «референдуму», а ОСОБА_5 , як «голова ЛНР», підписав даний «закон», чим ввів його у дію.
У зв`язку із веденням агресивної війни з боку російської федерації проти України, приблизно 07.03.2022 захоплено та окуповано с. Стельмахівку Сватівського району Луганської області.
Так, у вересні 2022 року більш точну дату встановити не виявилось за можливе, ОСОБА_4 , усвідомлюючи вищенаведені обставини, діючи умисно, протиправно, переслідуючи мету участі в організації та проведенні референдуму на тимчасово окупованій території Луганської області, погодилась взяти участь в організації та проведенні незаконного референдуму на тимчасово окупованій території, а саме у с. Стельмахівка Сватівського району Луганської області.
З метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на організацію та проведення референдуму на тимчасово окупованій території Луганської області, ОСОБА_4 , отримала від особи, стосовно якої здійснюється досудове розслідування в іншому кримінальному провадженні, бюлетені для голосування в яких було запитання російською мовою: «Вы за вхождение Луганской Народной Республики в состав Российской Федерации?» та списки осіб з числа мешканців с. Стельмахівка, які повинні були прийняти участь у голосуванні з вказаного питання.
В подальшому, ОСОБА_4 разом з особою, стосовно якої здійснюється досудове розслідування в іншому кримінальному провадженні, прийняла участь в проведенні т.зв. «референдум» шляхом організації проведення голосування поза межами виборчої діяльності за місцем проживання мешканців с. Стельмахівка Сватівського району Луганської області.
До кола обов`язків ОСОБА_4 входило прибуття до місця проживання виборця, перевірка анкетних даних осіб, заповнення списків осіб, які прийняли участь у голосуванні або відмовились від участі, видача бюлетенів, отримання бюлетенів з результатом голосування та поміщення його до відповідної скриньки.
Впродовж 25 вересня 2022 року, ОСОБА_4 , з метою реалізації покладених на неї обов`язків, прийняла активну участь у проведенні незаконного референдуму з питання «Про підтримку акту про державну самостійність Луганської народної республіки» шляхом поіменного голосування поза межами виборчої діяльності за місцем проживання мешканців с. Стельмахівка Сватівського району Луганської області. Після закінчення відповідного голосування, ОСОБА_4 передала скриньку з бюлетенями особі, стосовно якої здійснюється досудове розслідування в іншому кримінальному провадженні.
15жовтня 2022 року громадянці України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженці с. Стельмахівка Сватівського району Луганської області, зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючій за адресою: АДРЕСА_2 , РНОКПП, НОМЕР_1 , повідомлено про підозру у вчиненні злочинів передбачених ч. 5 ст. 111-1 та ч. 2 ст. 110 КПК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована земельна ділянка, кадастровий номер 4424087800:02:003:0005, площею 6.0142 га, розташована за адресою: АДРЕСА_3 .
Згідно ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Абзацом другим ч. 1 зазначеної статті вказано, що завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, знищення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.
Відповідно до п. п. 1, 2, 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою збереження речових доказів, спеціальної конфіскації та конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.
Частиною 4 статті 170 КПК України встановлено, що арешт накладається на майно підозрюваного за наявності підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбачених КК України.
Згідно ч. 5 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених КК України, може призначити покарання у вигляді конфіскації майна.
Частина 10 статті 170 КПК України, встановлює, що арешт може бути накладений на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Крім того, згідно ч. 11 ст. 170 КПК України заборона на використання майна, а також заборона розпоряджатися таким майном можуть бути застосовані лише у випадках, коли їх незастосування може призвести до зникнення, втрати, знищення, перетворення, пересування, відчуження майна.
З урахуванням вищевикладеного, та враховуючи те, що санкціями ч. 5 ст. 111-1 ч. 2 ст. 110 КК України, за якими підозрюється ОСОБА_4 , окрім іншого передбачено покарання у вигляді конфіскації майна, є всі підстави для арешту майна з метою можливої наступної конфіскації майна у кримінальному провадженні.
Слідчий надав суду заяву з проханням розглядати клопотання без його участі та задовольнити.
Слідчий суддя, дослідивши клопотання та матеріали, додані до нього приходить до наступного.
Згідно до ч. 1 ст. 170 КПК України - Арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину або для забезпечення цивільного позову. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Відповідно до ч. 11 ст. 170 КПК України Заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у випадках, якщо існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до зникнення, втрати, знищення, перетворення, пересування, відчуження майна.
Приписами ч. 5 ст. 173 встановлено, у разі задоволення клопотання слідчий суддя, суд постановляє ухвалу, в якій зазначає: 1) перелік майна, на яке накладено арешт; 2) підстави застосування арешту майна; 3) перелік тимчасово вилученого майна, яке підлягає поверненню особі, у разі прийняття такого рішення; 4) заборону, обмеження розпоряджатися або користуватися майном у разі їх передбачення та вказівку на таке майно; 5) порядок виконання ухвали із зазначенням способу інформування заінтересованих осіб.
На підставі викладеного, а також з врахуванням матеріалів клопотання та наданих доказів, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання та можливість задоволення клопотання, оскільки дані, викладені у матеріалах кримінального провадження дають підстави для висновку про те, що з метою не допущення переховування, забезпечення схоронності спірного майна, чи уникнення пошкодження предмету злочинного посягання, а також для забезпечення схоронності майна як речового доказу в рамках зазначених матеріалів досудового розслідування, накладення арешту в даному кримінальному провадженні є необхідним, оскільки метою накладення арешту є забезпечення його збереження на час досудового слідства та судового провадження у даному кримінальному провадженні та проведення судових експертиз.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 110, 168-169, 170-173 КПК України,
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт у кримінальному провадженні №22022130000000610 від 19.10.2022 на нерухоме майно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 а саме: земельну ділянку, кадастровий номер 4424087800:02:003:0005, площею 6.0142 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_3 .
Заборонити розпоряджатися, користуватися та відчужувати вказане нерухоме майно на час досудового розслідування та судового розгляду у даному кримінальному провадженні.
Строк оскарження ухвали протягом п`яти днів з моменту її проголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2022 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 107112797 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Федоріщев С. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні