Рішення
від 03.11.2022 по справі 240/42719/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2022 року м. Житомир справа № 240/42719/21

категорія 111020300

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ГурінаД.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Житомирській області до Комунального підприємства "Лугинська центральна районна аптека №27" про стягнення заборгованості з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Житомирській області із позовом до Комунального підприємства "Лугинська центральна районна аптека №27", в якому просить стягнути з Комунального підприємства "Лугинська центральна районна аптека №27" (далі - КП "Лугинська центральна районна аптека №27") податкову заборгованість в сумі 24189,02 грн з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що КП "Лугинська центральна районна аптека №27" є платником податків та за ним рахується податковий борг за платежем земельний податок з юридичних осіб в сумі 24189,02 грн. Просить стягнути з КП "Лугинська центральна районна аптека №27" 24189,02 грн податкової заборгованості з рахунків у банках, що обслуговують платника податків.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 28.12.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи, а також встановлено відповідачу строк для надіслання відзиву на адміністративний позов.

Відповідачу надіслана ухвала про відкриття провадження за адресою, зазначеною у позовній заяві. Вказана ухвала суду була отримана відповідачем 14.04.2022 про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача в поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.40).

Враховуючи наведене, відповідач вважається таким, що повідомлений про розгляд справи належним чином.

Відповідач вимоги ухвали суду від 28.12.2021 у частині надіслання відзиву на адміністративний позов не виконав.

Частиною 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Відповідно до положень частини 5 статті 262, частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України).

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (ст.54.1 Податкового кодексу України), не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Судом встановлено, що КП "Лугинська центральна районна аптека №27" подано податкову декларацію з плати за землю №428 від 20.02.2018 (а.с.10-11), в якій самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 12306,60 грн (залишок заборгованості 5127,75 грн (за 5 міс.) та не сплачено в строки, визначені Податковим кодексом України, тому дане зобов`язання має статус податкового боргу.

Відповідачем подано податкову декларацію з плати за землю №15650068 від 18.02.2019 (а.с.12-13), в якій ним самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 18459,60 грн (за 12 міс.) та яке не сплачено в строки, визначені Податковим кодексом України, тому дане зобов`язання має статус податкового боргу.

Відповідно до пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Так, згідно висновків актів перевірки:

- №7030/06-3052-12-31 від 06.11.2018 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 40,00 грн - штрафної санкції (податкове повідомлення-рішення №0087215212 від 06.11.2018 а.с.14);

- №6327/06-30-52-12-31 від 04.10.2018 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 80,00 грн - штрафної санкції (податкове повідомлення-рішення №007б025212 від 04.10.2018 а.с.16);

- №421/06-30-52-12-31 від 29.01.2019 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 40,80 грн - штрафної санкції (податкове повідомлення-рішення №0005685212 від 29.01.2019 а.с.18);

- №1348/06-30-52-12-31 від 27.03.2019 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 36,32 грн - штрафної санкції (податкове повідомлення-рішення №0018405212 від 27.03.2019 а.с.20);

- №299/06-30-52-12-31 від 25.06.2019 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 27,26 грн - штрафної санкції (податкове повідомлення-рішення №0041555212 від 25.06.2019 а.с.22);

- №1080/06-30-52-12-31 від 13.08.2019 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 20,00 грн штрафної санкції (податкового повідомлення-рішення №0053335212 від 14.08.2019 а.с.24);

- №60/06-30-52-04-21 від 23.09.2019 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 4,00 грн - штрафної санкції (податкове повідомлення-рішення №0061775212 від 24.09.2019 а.с.26);

- №821/06-30-52-04-21 від 14.11.2019 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 0,80 грн - штрафної санкції (податкове повідомлення-рішення №0077565212 від 14.11.2019 а.с.28);

- №60/06-30-52-04-21 від 10.01.2020 встановлено порушення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" строку сплати суми грошового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб та нараховано 0,16 грн - штрафної санкції (податкове повідомлення-рішення №0001065204 від 10.01.2020 а.с.30).

Вищевказані податкові повідомлення-рішення КП "Лугинська центральна районна аптека №27" не оскаржувались в судовому порядку, тому податковий борг (грошове зобов`язання) відповідача в сумі 249,34 грн вважається узгодженим.

На підставі чого, за КП "Лугинська центральна районна аптека №27" рахується заборгованість за платежем земельний податок з юридичних осіб на загальну суму 24189,02 грн, з яких: 23587,35 грн - основний платіж, 294,34 грн - штрафні санкції та 352,33 грн - пеня.

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Головним управлінням ДПС у Житомирській області, відповідно до положень статті 59 Податкового кодексу України на адресу КП "Лугинська центральна районна аптека №27" надсилалася податкова вимога форми «Ю» від 07.10.2020 №932-06 на суму 40408,56 грн (а.с.32).

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

За КП "Лугинська центральна районна аптека №27" рахується податковий борг на загальну суму 24189,02 грн за платежем земельний податок з юридичних осіб.

Позивачем на підтвердження суми заборгованості відповідача додано до позовної заяви зведений розрахунок сум податкового боргу (а.с.9) згідно з яким заборгованість відповідача складає 24189,02 грн.

На підставі наведеного, а також враховуючи те, що на час розгляду справи заборгованість не сплачена, суд задовольняє адміністративний позов.

Враховуючи вимоги частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та відсутність судових витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати по сплаті судового збору, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління ДПС у Житомирській області (вул.Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 44096781) до Комунального підприємства "Лугинська центральна районна аптека №27" (вул.Базарна, 14/18, смт.Лугини, Житомирської області, 11303, код ЄДРПОУ 01977116) про стягнення заборгованості з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Стягнути з Комунального підприємства "Лугинська центральна районна аптека №27" податкову заборгованість з рахунків у банку, що обслуговують такого платника податків в сумі в сумі 24189,02 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право подати до Сьомого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу на рішення суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Д.М. Гурін

Дата ухвалення рішення03.11.2022
Оприлюднено07.11.2022
Номер документу107119509
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —240/42719/21

Рішення від 03.11.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні