Постанова
від 19.10.2022 по справі 380/14969/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2022 рокуЛьвівСправа № 380/14969/21 пров. № А/857/13422/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ільчишин Н.В.,

суддів Гудима Л.Я., Гуляка В.В.,

за участі секретаря судового засідання Петрунів В.І.,

розглянувши у судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області та Товариство з обмеженою відповідальністю «Золочівагроспецмонтаж» на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 27 липня 2022 року (головуючого судді Гулика А.Г., ухвалене у відкритому судовому засіданні о 16 год. 53 хв. в м. Львів повний текст рішення складено 05.08.2022) у справі №380/14969/21 за позовом ОСОБА_1 до Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Золочівагроспецмонтаж» про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд до Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Золочівагроспецмонтаж» в якому просить визнати протиправними дії та бездіяльність відповідача щодо не розгляду по суті та не прийняття рішення за заявою позивача від 29 березня 2021 року про затвердження проекта землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1946 га по передачі в довгострокову оренду терміном на 10 років для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування будівлі нафтоскладу) по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4621810100:06:035:0079, зобов`язати відповідача на черговій сесії розглянути по суті заяву позивача про затвердження проекта землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1946 га по передачі в довгострокову оренду терміном на 10 років для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування будівлі нафтоскладу) по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4621810100:06:035:0079 із прийняттям відповідного рішення, визнати протиправним та скасувати рішення VII сесії VIII скликання Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області №343 від 15 квітня 2021 року «Про затвердження детального плану території».

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 27 липня 2022 року задоволено позов повністю.

Не погоджуючись із вказаним рішенням Золочівська міська рада Золочівського району Львівської області подала апеляційну скаргу, яку обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову. Вказує, що до них звернулося ТзОВ «Золочівагроспецмонтаж» із заявою про коригування детального плану території по вул. Закарпатська, 3 в м. Золочів, у зв`язку з переходом права власності на частину будівель товариства. За результатами розгляду вказаної заяви відповідач 16.11.2017 прийнято рішення №1034 про коригування вказаного детального плану. Також зазначає, що належним чином виконав свій обов`язок щодо проведення громадських слухань вказаного питання, які відбулися 05.10.2018, а вже після завершення громадських слухань, а саме 11.10.2018 позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив при коригуванні детального плану території врахувати його пропозиції, проте, самі пропозиції у вказаному зверненні сформульовані не були. Вважає, що правомірно та з дотриманням відповідної процедури прийняв рішення №343 від 15 квітня 2021 року «Про затвердження детального плану території», а висновки суду першої інстанції є помилковими.

Також апеляційну скаргу подано Товариством з обмеженою відповідальністю «Золочівагроспецмонтаж», в якій просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову, оскільки судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач заперечує проти їхнього задоволення посилаючись на безпідставність викладених у них доводах і просить оскаржуване рішення суду залишити без змін, вважаючи його законним та обґрунтованим.

17.10.2022 ОСОБА_1 подав до апеляційного додаткові пояснення.

Згідно із частиною 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

В судовому засіданні апеляційного розгляду справи представник третьої особи Гриценко С.І. апеляційну скаргу підтримав з підстав зазначених у скарзі, просив рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити.

Позивач ОСОБА_1 та його представник Жогальська І.Ф. проти апеляційних скарг заперечили, просили скарги залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подані скарги підлягають задоволенню з наступних мотивів.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що позивач ОСОБА_1 є власником будівлі нафтоскладу площею 58,9 кв.м. по АДРЕСА_1 , що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 23.06.2016 року №55786547.

Золочівською міською радою Львівської області прийнято рішення від 25.06.2014 №1386 про виготовлення детального плану території для обслуговування виробничих будівель і споруд та адмінбудинку із житловими квартирами по АДРЕСА_1 (далі - Детальний план). Вказаний Детальний план затверджений рішенням відповідача від 27.01.2015 року. Згідно з Детальним планом земельна ділянка площею 0,79 га. поділена на 5 частин з різною площею та різним функціональним призначенням.

Рішенням Золочівської міської ради Львівської області №265 від 23.06.2016 ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в довгострокову оренду строком на 10 років площею 0,1946 га. (ділянка № НОМЕР_1 згідно з затвердженим Детальним планом) по АДРЕСА_1 та на виконання вказаного рішення позивач розробив проект землеустрою земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер 4621810100:06:035:0079.

04.10.2017 до Золочівської міської ради Львівської області надійшло звернення щодо коригування Детального плану, у зв`язку з переходом права власності на частину будівель при виході учасників зі складу ТзОВ «Золочівагроспецмонтаж».

16.11.2017 Золочівська міська рада Львівської області прийняла рішення №1034 про коригування Детального плану території.

Громадські слухання щодо коригування Детального плану території відбулися 05.10.2018 та згідно з протоколом вказаних громадських слухань позивач у таких участі не брав, що ним і не заперечується.

ОСОБА_1 11.10.2018 звернувся до Золочівської міської ради Львівської області із заявою, в якій просив не затверджувати проект коригованого Детального плану території без врахування його пропозицій та інтересів, оскільки він вже виготовив проект землеустрою.

На засіданні постійної депутатської комісії із земельних питань, містобудування, архітектури та охорони історичного середовища 13.12.2018 позивачу та керівнику ТзОВ «Агроспецмонтаж» рекомендовано узгодити межі земельних ділянок відповідно до коригованого Детального плану.

Впродовж 2018 - 2021 років позивач неодноразово звертався до відповідача з інформаційними запитами щодо коригування Детального плану та затвердження проекту землеустрою щодо відведення йому земельної ділянки. У вказаних запитах, зокрема, від 18.02.2021 позивач просив під час коригування Детального плану, що розробляється, не порушувати цілісності відведеної йому земельної ділянки, оскільки проект землеустрою вже виготовлений.

У відповіді від 18.03.2021 №854 відповідач визнає наявність спору між суміжними землекористувачами щодо конфігурації земельних ділянок. Відкоригований Детальний план може бути затверджений лише після врегулювання вказаного спору.

29.03.2021 позивач звернувся до Золочівської міської ради Львівської області із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо виділення земельної ділянки площею 0,1946 га. (кадастровий номер 4621810100:06:035:0079).

14.04.2021 позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій повторно зазначив, що не дає згоди на зміну конфігурації запроектованої для нього земельної ділянки, оскільки щодо такої вже розроблений проект землеустрою, а також їй присвоєно кадастровий номер.

Листами від 21.04.2021 №1278 та від 17.05.2021 №1564 Золочівська міська рада Львівської області повідомила позивача про те, що його звернення буде розглянуто на засіданні постійної комісії з земельних питань, екології, містобудування, архітектури та охорони історичного середовища міста. Про результати роботи комісії його буде повідомлено додаткового.

Рішенням VII сесії VIII скликання Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області №343 від 15 квітня 2021 року «Про затвердження детального плану території» затверджено коригувальний детальний план території для обслуговування виробничих будівель і споруд та адмінбудинку із житловими квартирами по АДРЕСА_1 .

Про ухвалення вказаного рішення відповідач повідомив позивача листом від 13.05.2021 року №1528.

25.05.2021 позивач повторно звернувся до відповідача із заявою, в якій просив надати інформацію щодо результатів розгляду його заяви.

Листом від 15.06.2021 №1948 відповідач повторно повідомив позивача про те, що його звернення буде розглянуто на засіданні постійної комісії з земельних питань, екології, містобудування, архітектури та охорони історичного середовища міста. Додатково повідомив, що таке питання вже розглядалося 2018 році. Тоді ж позивачу було запропоновано узгодити межі земельних ділянок відповідно до коригувального плану.

Як видно зі змісту рішення VII сесії VIII скликання Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області №343 від 15 квітня 2021 року «Про затвердження детального плану території» під час коригування Детального плану території змінилася площа та конфігурація земельної ділянки, яка запроектована для передачі позивачу в довгострокову оренду.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, яким здійснено коригування Детального плану території, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

Задовольняючи частково адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржене рішення Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області №343 від 15.04.2021 безпосередньо порушує права та інтереси позивача, проте прийняте без урахування пропозицій останнього та з порушенням процедури, визначеної Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», нормами Порядку №555 та Порядку №290.

Такі висновки суду першої інстанції не відповідають фактичним обставинам справи, виходячи з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, усі рішення та дії суб`єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.

Стаття 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР) встановлює, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до статті 25 Закону № 280/97-ВР встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Як вбачається із пунктів 34, 42 частини 1 статті 26 Закону № 280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.

Відповідно до статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Згідно статті 1 Закону України «Про основи містобудування» від 16.11.1992 №2780-XII (далі Закон №2780-XII) містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Як вбачається із статті 7 Закону №2780-XII державне регулювання у сфері містобудування здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою та Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами в порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до статті 12 Закону №2780-XII до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій. До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території; визначення територій для містобудівних потреб; внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.

Згідно з положеннями пункту 3 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17.02.2011 (далі Закон № 3038-VI) детальний план території - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Частиною 1 статті 19 Закону № 3038-VI передбачено, що детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Згідно із частин 4, 6 статті 19 Закону № 3038-VI детальний план території визначає: 1) принципи планувально-просторової організації забудови; 2) червоні лінії та лінії регулювання забудови; 3) у межах визначеного комплексним планом, генеральним планом населеного пункту функціонального призначення режим та параметри забудови території, розподіл територій згідно з будівельними нормами; 4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; 5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; 6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; 7) черговість та обсяги інженерної підготовки території; 8) систему інженерних мереж; 9) порядок організації транспортного і пішохідного руху; 10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; 11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються Кабінетом Міністрів України.

Колегія суддів зазначає, що питання затвердження містобудівної документації, в тому числі детальних планів території на місцевому рівні, відноситься до компетенції міської ради. Золочівська міська рада Львівської області на пленарних засіданнях сесії ради вправі розглядати та приймати рішення з питань затвердження детального плану території, внесення змін до нього, а її рішення в цій сфері, за відсутності доказів порушення вимог чинного законодавства України, слід вважати правомірними.

Крім того, суд апеляційної інстанції наголошує, що зі змісту наведених вище нормативно-правових актів випливає, що містобудівна документація є спеціальним видом документації з текстовими і графічними матеріалами, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій, і вона розробляється в установленому порядку.

Порядок розроблення містобудівної документації, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року № 290 (далі - Порядок № 290 в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), який визначає механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях.

Відповідно до пункту 4.1 Порядку № 290 рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Згідно з пунктом 4.3. Порядку № 290 замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Відповідно до пункту 4.8 Порядку № 290 детальний план території як окрема містобудівна документація розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту, а якщо територія розташована за межами населеного пункту, відповідно до схеми планування території району (в разі відсутності адміністративного району - відповідно до схеми планування території Автономної Республіки Крим, області).

Пунктом 5.1 Порядку № 290 передбачено, що рішення щодо внесення змін у містобудівну документацію приймається на підставі: результатів моніторингу її реалізації, який проводиться відповідно до Порядку проведення містобудівного моніторингу, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 N 170, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.11.2005 за N 1268/20006; виникнення умов для зміни масштабів та характеру розвитку населеного пункту; змін у видах функціонального використання окремих територій; необхідності вирішення екологічних та інженерних питань; виникнення потреби у розміщенні об`єктів державного, регіонального значення, а також таких, що забезпечують громадські інтереси; необхідності реалізації інвестиційних програм і проектів.

Внесення змін до містобудівної документації чи окремих її розділів здійснюється шляхом розроблення проекту змін до такої містобудівної документації, який після затвердження стає її невід`ємною частиною (пункт 5.3 Порядку № 290).

Суд першої інстанції виходив з того, що рішення Золочівської міської ради Львівської області «Про коригування детального плану території» від 16.11.2017 №1034 прийняте за результатами розгляду заяви ТзОВ «Золочівагроспецмонтаж» про виготовлення детального плану території від 04.07.2017. Вказана заява мотивована переходом права власності на частину будівель по вул.Закарпатська,3 у м.Золочеві.

При цьому, ні заява ТзОВ «Золочівагроспецмонтаж» від 04.07.2017, ні прийняте за результатами її розгляду рішення Золочівської міської ради Львівської області «Про коригування детального плану території» від 16.11.2017 №1034 не містять вказівки на підставу для внесення змін до такої містобудівної документації, а нормами пункту 5.1 Порядку № 290 не передбачена така підстава для внесення змін до містобудівної документації як перехід права власності на частину будівель.

У відповідності до вимог статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

З матеріалів справи слідує, що позивач звернувся до суду із позовними вимогами щодо визнання протиправним та скасування рішення VII сесії VIII скликання Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області №343 від 15 квітня 2021 року «Про затвердження детального плану території»; визнання протиправними дії та бездіяльність відповідача щодо не розгляду по суті та не прийняття рішення; зобов`язати відповідача на черговій сесії розглянути по суті заяву позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1946 га. по передачі в довгострокову оренду терміном на 10 років для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд переробної, машинобудівної та іншої промисловості

Рішення Золочівської міської ради Львівської області «Про коригування детального плану території» від 16.11.2017 №1034 не є предметом розгляду даного спору, відтак надавати оцінку правомірності його прийняття у спірних правовідносинах виходить за межі позовних вимог та предмета доказування, відповідно вказане вище рішення є чинним та ніким не скасоване.

Відтак вирішуючи питання про відсутність у відповідача правових підстав для розгляду питання про внесення змін до Детального плану території, суд першої інстанції вийшов за межі позовних вимог та предмета доказування у спірних правовідносинах.

Крім цього, статтею 21 Закону № 3038-VI (в редакції, на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення); узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування.

Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.

Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань.

Також постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №555 затверджено Порядок проведення громадських слухань (далі Порядок №555 в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який визначає механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій.

Відповідно до Порядку №555 Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити: інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення; інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації; інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Осіб, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, призначає орган місцевого самоврядування. Зазначені особи є відповідальними за автентичність проектів містобудівної документації.

Підставою для подання пропозицій до проектів містобудівної документації відповідному органу місцевого самоврядування є повідомлення про початок процедури їх розгляду.

Як слідує з матеріалів справи, громадські слухання щодо внесення змін до Детального плану проводились 05.10.2018.

Оголошення про їх проведення опубліковане у газеті «Наша українська правда» від 20.09.2018 №38 (250).

Вказане оголошення містить інформацію про назву містобудівної документації, її замовника, виконавця, підставу внесення змін, місце ознайомлення з проектом, відповідальну особу та дату проведення слухань.

В оголошенні зазначено про можливість подання пропозицій (зауважень) до проекту.

Також вказане оголошення містить інформацію про те, що громадські слухання будуть проводитись 05.10.2018.

Натомість, колегія суддів вважає помилковим висновок суду попередньої інстанції про те, що пропозиції громадськості подаються у строк, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки редакція статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» на момент проведення громадських слухань такої вимоги не передбачала.

Матеріалами справи підтверджено, що позивач не брав участі у громадських слуханнях 05.10.2018 та не подав своїх пропозицій до коригованого Детального плану для розгляду на вказаних слуханнях.

Однак, 11.10.2018 позивач звернувся до Золочівської міської ради Львівської області із заявою, в якій просив не затверджувати проект коригованого Детального плану території без врахування його пропозицій та інтересів, оскільки він вже виготовив проект землеустрою.

Також, позивач неодноразово звертався до Золочівської міської ради Львівської області із заявами про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1946 га. для передачі в довгострокову оренду терміном на 10 років для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування будівлі нафтоскладу).

Повідомляв про наявність у нього розробленого проекту землеустрою відповідно до рішення Золочівської міської ради Львівської області від 25.06.2014 №1386 та просив не змінювати площі та конфігурації вказаної земельної ділянки.

При цьому, як слідує з частини 6 статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань.

Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.

При цьому, заява щодо незатвердження проекту коригованого Детального плану території без врахування пропозицій позивача не містить жодних обґрунтованих пропозицій, окрім заперечень щодо затвердження детального плану.

Крім цього, надання дозволу на розроблення проекту землеустрою не гарантує особі набуття права власності на земельну ділянку, а сам по собі дозвіл на розроблення проекту землеустрою не є документом, на підставі якого виникає право власності або користування земельною ділянкою.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, в адміністративному процесі, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень тягар доказування правомірності своїх рішень, дій чи бездіяльності покладається на відповідача - суб`єкта владних повноважень, який повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, що можуть бути використані як докази у справі.

Під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, надав до суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, довів правомірність свого рішення.

Аналізуючи вищенаведені норми чинного законодавства та обставини справи, колегія суддів дійшла висновку про те, що рішення Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області №343 від 15.04.2021 прийняте у відповідності до норм чинного законодавства України чинного на час виникнення спірних правовідносин, зокрема Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку №555 та Порядку №290, а підстави для його скасування відсутні, натомість наведені позивачем у своєму адміністративному позові обставини про його правомірність не знайшли свого підтвердження матеріалами справи, через що позовні вимоги є безпідставними та такими, що задоволенню не підлягають, доводи апеляційних скарг є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, через що рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нового про відмову в задоволенні позову, з вищевикладених мотивів, апеляційні скарги підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно з пунктами 3 та 4 частини 1 статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області та Товариство з обмеженою відповідальністю «Золочівагроспецмонтаж» задовольнити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 27 липня 2022 року у справі №380/14969/21 скасувати та ухвалити нове, яким в задоволенні позову ОСОБА_1 до Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Золочівагроспецмонтаж» про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н.В. Ільчишин

Судді Л.Я. Гудим

В.В. Гуляк

Повний текст постанови складено 03.11.2022 у зв`язку з перебуванням судді Гуляка В.В. у період з 28.10.2022 по 02.11.2022 у відпустці.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2022
Оприлюднено07.11.2022
Номер документу107122839
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —380/14969/21

Постанова від 26.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 19.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 26.07.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні