Справа № 521/11507/22
Номер провадження 3/521/8022/22
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2022 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду м. Одеси Черевко С.П., з секретарем Табарчук Н.С., за участю представника Одеської митниці Держмитслужби Євдокимова Д.А., розглянувши протокол про адміністративне правопорушення № 0765/50000/22 від 13.05.2022 року, який надійшов з Одеської митниці Держмитслужби у відношенні:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Вільшани, Дергачівського району, Харківської області, громадянина України, працюючого керівником ТОВ «Флекс консалтинг», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , (ІНН НОМЕР_1 ), за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченогоч. 1 ст. 483 МК України,-
ВСТАНОВИВ:
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 03.03.2021 між ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ" (61103,Україна, м Харків. вул. Дерев`янка, буд. 7а, ЄДРПОУ 41642839) в особі гр. ОСОБА_1 та компанією RED SAILS SP.Z.O. O. (71-441 SZCZECIN, ZACHODNIOPOMORSKIE UL. CYFROWA, 6, POLAND), в особі гр. ОСОБА_2 було укладено контракт №АЛ-030321UA щодо постачання товарів згідно інвойсів.
Протягом 2021-2022 років до Одеської митниці декларантом ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ ОСОБА_1 , подані та зареєстровані митні декларації форми «ІМ 40 ДЕ за №№ UA500150/2021/203968 від 21.09.2021; UA 500150/2021/206593 від 11.11.2021; UA500490/2021/207629 від 01.12.2021; UA500490/2021/207405 від 26.11.2021; UA500150/2021/205769 від 22.10.2021; UA500150/2021/205711 від 21.10.2021; UA500150/2021/206079 від 30.10.2021; UA500150/2021/207411 від 29.11.2021; UA500150/2021/207410 від 29.11.2021; UA500490/2022/001051 від 31.01.2022; UA500150/2021/206486 від 10.11.2021; UA500150/2021/202842 від 28.08.2021; UA500490/2021/208159 від 14.12.2021; UA500150/2021/205371 від 15.10.2021; UA500150/2021/207147 від 23.11.2021; UA500150/2021/205714 від 21.10.2021; UA500150/2021/205885 від 25.10.2021; UA500150/2021/203378 від 10.09.2021; UA500150/2021/206061 від 29.10.2021; UA500150/2021/205214 від 12.10.2021; UA500150/2021/207654 від 04.12.2021; UA500150/2021/206364 від 06.11.2021, на загальну суму у 759 968,17 доларів США (20 426 398.78 грн за курсом НБУ на день подачи МД) та були оформлені в Одеської митниці у митному в режимі імпорт та після митного оформлення за вказаними МД «ІМ40ДЕ» випущені у вільний обіг.
Разом з митними деклараціями ОСОБА_1 , як підстави для переміщення товару, митному органу були надані передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: контракт від 03.03.2021 №FК-03032UА та інвойси компанії RED SAILS SP.Z.O.O. (Польська республіка) №№7687UА від 21.07.2021, 75601UА від 25.09.2021, 4798UА1 від 01.12.2021, 926421UА1 від 26.11.2021, 37723UА від 13.09.2021, 13059UА від 02.09.2021, 53365UА від 19.08.2021, 57602UА від 03.10.2021, 48507UА від 11.10.2021, 49978UА1 від 27.10.2021, 73798UА від 17.09.2021, 97518UА від 13.07.2021, 08801UА від 06.12.2021, 93232UА від 02.09.2021, 84445UА від 22.01.2021, 28498 UА від 31.08.2021, 60610UА від 03.09.2021, 43009UА від21.07.2021, 27680UА від 10.09.2021, 77380UА від 31.08.2021, 45681UА1 від 30.10.2021, 53468UА від 03.09.2021 відповідно.
Відповідно до інформації, зазначеної у митних деклараціях та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем товару є компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» (Польська республіка), а покупцем та одержувачем є ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ" (61103,У країна, м.Харків, вул. Дерев`янка, буд. 7а, ЄДРПОУ 41642839).
Статтею 320 МК України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками. Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому МК України.
Пунктом 8 частини 1 статті 336 МК України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.
Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначений товар через Департамент міжнародної взаємодії було направлено запит від 12.10.2021 №26/26-04/11/155 до митних органів Польської Республіки.
23.02.2022 до Одеської митниці листом Департаменту міжнародної взаємодії від 23.02.2022 №26/26-04/7.10/628 надійшла відповідь Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 №0201-IGM.541.1354.2022.2RML із наданням інформації, що компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» незареєстрована в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності.
Таким чином встановлено, що митному органу під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів народного споживання вагою-нетто 247164,4 кг загальною
вагою-брутто 274798,46кг, за МД №№ UA500150/2021/203968 від 21.09.2021; UA 500150/2021/206593 від 11.11.2021; UA500490/2021/207629 від 01.12.2021; UA500490/2021/207405 від 26.11.2021; UA500150/2021/205769 від 22.10.2021; UA500150/2021/205711 від 21.10.2021; UA500150/2021/206079 від 30.10.2021; UA500150/2021/207411 від 29.11.2021; UA500150/2021/207410 від 29.11.2021; UA500490/2022/001051 від 31.01.2022; UA500150/2021/206486 від 10.11.2021; UA500150/2021/202842 від 28.08.2021; UA500490/2021/208159 від 14.12.2021; UA500150/2021/205371 від 15.10.2021; UA500150/2021/207147 від 23.11.2021; UA500150/2021/205714 від 21.10.2021; UA500150/2021/205885 від 25.10.2021; UA500150/2021/203378 від 10.09.2021; UA500150/2021/206061 від 29.10.2021; UA500150/2021/205214 від 12.10.2021; UA500150/2021/207654 від 04.12.2021; UA500150/2021/206364 від 06.11.2021, було надано зовнішньоекономічний контракт від 03.03.2021 №FК-03032UА та інвойси (№№7687UА від 21.07.2021, 75601UА від 25.09.2021, 4798UА1 від 01.12.2021, 926421UА1 від 26.11.2021, 37723UА від 13.09.2021, 13059UА від 02.09.2021, 53365UА від 19.08.2021, 57602UА від 03.10.2021, 48507UА від 11.10.2021, 49978UА1 від 27.10.2021, 73798UА від 17.09.2021, 97518UА від 13.07.2021, 08801UА від 06.12.2021, 93232UА від 02.09.2021, 84445UА від 22.01.2021, 28498 UА від 31.08.2021, 60610UА від 03.09.2021, 43009UА від21.07.2021, 27680UА від 10.09.2021, 77380UА від 31.08.2021, 45681UА1 від 30.10.2021, 53468UА від 03.09.2021), які містять неправдиві дані стосовно продавця товарів.
Покупцем та одержувачем вказаного товару є ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ" ЄДРПОУ 41642839) в особі директора гр. України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства.
Таким чином, директором ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ" (61103,Україна, м.Харків, вул. Дерев`янка, буд. 7а, ЄДРПОУ 41642839) гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 759 968,17 доларів США (20 426 398.78 грн за курсом НБУ на день подачі МД) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, підроблених, чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі вищевказаних обставин, посадовою особою митниці було складено протокол, за ознаками порушенняч. 1 ст. 483МК України.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймав, про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений у встановленому законом порядку, суд вважає його таким, що своєчасно сповіщений про дату, час та місце судового засідання, а тому наявні усі підстави для розгляду справи без її участі, відповідно до ч. 4 ст. 526 МК України.
При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини викладену в п. 41 рішення у справі «Пономарьов проти України» від 03 квітня 2008 року, яка полягає в тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення відповідно до санкції статті.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку представника митниці, суд вважає, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, підроблених, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Судом встановлено, що 03.03.2021 між ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ" (61103,Україна, м Харків. вул. Дерев`янка, буд. 7а, ЄДРПОУ 41642839) в особі гр. ОСОБА_1 та компанією RED SAILS SP.Z.O. O. (71-441 SZCZECIN, ZACHODNIOPOMORSKIE UL. CYFROWA, 6, POLAND), в особі гр. ОСОБА_2 було укладено контракт №АЛ-030321UA щодо постачання товарів згідно інвойсів.
Протягом 2021-2022 років до Одеської митниці декларантом ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ ОСОБА_1 , подані та зареєстровані митні декларації форми «ІМ 40 ДЕ за №№ UA500150/2021/203968 від 21.09.2021; UA 500150/2021/206593 від 11.11.2021; UA500490/2021/207629 від 01.12.2021; UA500490/2021/207405 від 26.11.2021; UA500150/2021/205769 від 22.10.2021; UA500150/2021/205711 від 21.10.2021; UA500150/2021/206079 від 30.10.2021; UA500150/2021/207411 від 29.11.2021; UA500150/2021/207410 від 29.11.2021; UA500490/2022/001051 від 31.01.2022; UA500150/2021/206486 від 10.11.2021; UA500150/2021/202842 від 28.08.2021; UA500490/2021/208159 від 14.12.2021; UA500150/2021/205371 від 15.10.2021; UA500150/2021/207147 від 23.11.2021; UA500150/2021/205714 від 21.10.2021; UA500150/2021/205885 від 25.10.2021; UA500150/2021/203378 від 10.09.2021; UA500150/2021/206061 від 29.10.2021; UA500150/2021/205214 від 12.10.2021; UA500150/2021/207654 від 04.12.2021; UA500150/2021/206364 від 06.11.2021, на загальну суму у 759 968,17 доларів США (20 426 398.78 грн за курсом НБУ на день подачи МД) та були оформлені в Одеської митниці у митному в режимі імпорт та після митного оформлення за вказаними МД «ІМ40ДЕ» випущені у вільний обіг.
Разом з митними деклараціями ОСОБА_1 , як підстави для переміщення товару, митному органу були надані передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: контракт від 03.03.2021 №FК-03032UА та інвойси компанії RED SAILS SP.Z.O.O. (Польська республіка) №№7687UА від 21.07.2021, 75601UА від 25.09.2021, 4798UА1 від 01.12.2021, 926421UА1 від 26.11.2021, 37723UА від 13.09.2021, 13059UА від 02.09.2021, 53365UА від 19.08.2021, 57602UА від 03.10.2021, 48507UА від 11.10.2021, 49978UА1 від 27.10.2021, 73798UА від 17.09.2021, 97518UА від 13.07.2021, 08801UА від 06.12.2021, 93232UА від 02.09.2021, 84445UА від 22.01.2021, 28498 UА від 31.08.2021, 60610UА від 03.09.2021, 43009UА від 21.07.2021, 27680UА від 10.09.2021, 77380UА від 31.08.2021, 45681UА1 від 30.10.2021, 53468UА від 03.09.2021 відповідно.
Відповідно до інформації, зазначеної у митних деклараціях та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем товару є компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» (Польська республіка), а покупцем та одержувачем є ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ" (61103,У країна, м.Харків, вул. Дерев`янка, буд. 7а, ЄДРПОУ 41642839).
Статтею 320 МК України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками. Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому МК України.
Пунктом 8 частини 1 статті 336 МК України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.
Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначений товар через Департамент міжнародної взаємодії було направлено запит від 12.10.2021 №26/26-04/11/155 до митних органів Польської Республіки.
23.02.2022 до Одеської митниці листом Департаменту міжнародної взаємодії від 23.02.2022 №26/26-04/7.10/628 надійшла відповідь Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 №0201-IGM.541.1354.2022.2RML із наданням інформації, що компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» незареєстрована в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності.
Таким чином встановлено, що митному органу під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів народного споживання вагою-нетто 247164,4 кг загальною
вагою-брутто 274798,46кг, за МД №№ UA500150/2021/203968 від 21.09.2021; UA 500150/2021/206593 від 11.11.2021; UA500490/2021/207629 від 01.12.2021; UA500490/2021/207405 від 26.11.2021; UA500150/2021/205769 від 22.10.2021; UA500150/2021/205711 від 21.10.2021; UA500150/2021/206079 від 30.10.2021; UA500150/2021/207411 від 29.11.2021; UA500150/2021/207410 від 29.11.2021; UA500490/2022/001051 від 31.01.2022; UA500150/2021/206486 від 10.11.2021; UA500150/2021/202842 від 28.08.2021; UA500490/2021/208159 від 14.12.2021; UA500150/2021/205371 від 15.10.2021; UA500150/2021/207147 від 23.11.2021; UA500150/2021/205714 від 21.10.2021; UA500150/2021/205885 від 25.10.2021; UA500150/2021/203378 від 10.09.2021; UA500150/2021/206061 від 29.10.2021; UA500150/2021/205214 від 12.10.2021; UA500150/2021/207654 від 04.12.2021; UA500150/2021/206364 від 06.11.2021, було надано зовнішньоекономічний контракт від 03.03.2021 №FК-03032UА та інвойси (№№7687UА від 21.07.2021, 75601UА від 25.09.2021, 4798UА1 від 01.12.2021, 926421UА1 від 26.11.2021, 37723UА від 13.09.2021, 13059UА від 02.09.2021, 53365UА від 19.08.2021, 57602UА від 03.10.2021, 48507UА від 11.10.2021, 49978UА1 від 27.10.2021, 73798UА від 17.09.2021, 97518UА від 13.07.2021, 08801UА від 06.12.2021, 93232UА від 02.09.2021, 84445UА від 22.01.2021, 28498 UА від 31.08.2021, 60610UА від 03.09.2021, 43009UА від21.07.2021, 27680UА від 10.09.2021, 77380UА від 31.08.2021, 45681UА1 від 30.10.2021, 53468UА від 03.09.2021), які містять неправдиві дані стосовно продавця товарів.
Згідно зп.5Постанови ПленумуВерховного судуУкраїни «Просудову практикуу справахпро контрабандута порушеннямитних правил»від 03.06.2005№8(зізмінами): переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України. У т.ч. шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані».
Відповідно до ч. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 № 8 підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо держати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це. зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання органу доходів і зборів, як підстав для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії продавця товарів.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України передбачено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Покупцем та одержувачем вказаного товару є ТОВ "ФЛЕКС КОНСАЛТИНГ" ЄДРПОУ 41642839) в особі директора гр. України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства.
Таким чином, матеріалами справи доведено та судом встановлено, що особою, яка притягується до відповідальності, вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України документів, які містили неправдиві данні щодо одержувача товару.
Обставини правопорушення й вина правопорушника також підтверджуються зібраними в порядкуст. 495 МК Українидоказами, а саме: протоколом про порушення митних правил №0765/50000/22 від 13.05.2022 року; доповідною запискою ОСОБА_3 від 13.05.2022 року; контрактом від 03.03.2021 року; листом Департаменту міжнародної взаємодії від 23.02.2022 року; документами митного оформлення.
Під час судового розгляду справи обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність не встановлено.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, тому як іншого стягнення ця стаття не передбачає.
Відповідно до ч. 2 ст. 511 МК України у якості безпосередніх предметів правопорушення товари не вилучались у зв`язку з їх випущення у вільний обіг до виявлення та складання протоколу про порушення митних правил.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Вимогами п. 5 ч. 2ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст.ст. 458, 459, 461, 483, 487 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 253, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме: 20 426 398.78 грн, з конфіскацією цих товарів.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь держави судовий збір у розмірі 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 копійок.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Суддя: Черевко С.П.
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2022 |
Оприлюднено | 09.11.2022 |
Номер документу | 107159030 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Черевко С. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні