Рішення
від 08.11.2022 по справі 560/9259/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9259/22

РІШЕННЯ

іменем України

08 листопада 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Фелонюк Д.Л. розглянув адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1" про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу та накладення арешту.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Головне управління ДПС у Хмельницькій області звернулося в суд з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1", в якому просить стягнути кошти у рахунок погашення податкового боргу в розмірі 39020,00 грн з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, що належить товариству з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1"; накласти арешт на кошти та інші цінності товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1", що знаходяться в банку, в межах суми податкового боргу в розмірі 39020,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем рахується податковий борг в розмірі39020,00 грн по податку на додану вартість та по платежу адміністративні штрафи та інші.

Відповідачу було виставлено податкову вимогу форми "Ю" №0048082-1302-2225 від 30.11.2021. Проте, вжиті заходи не призвели до добровільного погашення відповідачем заборгованості.

Відповідач не скористався своїм правом, встановленимстаттею 162 Кодексу адміністративного судочинства України, щодо подання відзиву на адміністративний позов.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 08.09.2022 відкрито провадження в цій справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвала суду від 08.09.2022 надіслана на адресу відповідача та отримана 11.09.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу.

Також, з метою повідомлення відповідача про розгляд цієї справи, Хмельницький окружний адміністративний суд 09.09.2022 розмістив повідомлення для товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1" про розгляд справи №560/9259/22 на офіційному веб-сайті судової влади України за посиланням https://adm.km.court.gov.ua/sud2270/gromadyanam/1/1318151/ та офіційному веб-сайті Хмельницького окружного адміністративного суду за посиланням https://kmoas.gov.ua/povidomlennya-dlya-tovaristva-z-obmezhenoyu-vidpovidal-nistyu-gaz-layn-1-pro-rozglyad-spravi.

Оскільки, відповідач правом на подання відзиву не скористався, відповідно до вимог частини 6статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе вирішити справу за наявними у ній матеріалами.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

За товариством з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1" рахується податковий борг в розмірі 39020,00 грн по:

- платежу адміністративні штрафи та інші (надходження коштів, контроль за справлянням яких закріплено за ГУ ДФС-рай) на суму - 38000,00 грн, що підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями форми "ПС" від 21.08.2020 №0004213201 (надіслане відповідачу та повернуте на адресу позивача з відміткою відділення поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання"), №0004203201 (надіслане відповідачу та повернуте на адресу позивача з відміткою відділення поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання");

- по податку на додану вартість на суму - 1020,00 грн, щопідтверджується податковим повідомленням-рішенням форми "ПС" № 0138001810 від 08.12.2021 (надіслане та отримане відповідачем 09.12.2021).

Наявний податковий борг також підтверджується розрахунком суми позовних вимог, податковою вимогою форми "Ю" від 30.11.2021 № 0048082-1302-2225.

Оскільки податковий борг відповідачем добровільно не сплачено, позивач звернувся до суду з позовом.

IV. ОЦІНКА СУДУ

Статтею 67 Конституції Українина платників податків покладено обов`язок сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс Українирегулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт1.1статті1 Податкового кодексу України).

В силу положень пункту15.1статті15 Податкового кодексу Україниплатниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з підпунктом16.1.4пункту16.1статті16 Податкового кодексу Україниплатник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту14.1.175. пункту14.1статті14 Податкового кодексу Україниподатковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту54.3статті54цьогоКодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (пункт57.3статті57 Податкового кодексу України).

У визначені ПК України строки відповідач не сплатив узгоджену суму грошового зобов`язання.

Згідно з пунктом59.1. статті59 Податкового кодексу Україниу разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вимог пункту59.1статті59 Податкового кодексу Українипозивач надіслав товариству з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1", податкову вимогу форми "Ю" №0048082-1302-2225 від 30.11.2021, яка отримана відповідачем 02.12.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату грошового переказу.

Відповідно до пункту42.2статті42 Податкового кодексу Українидокументи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Приписами пункту59.5статті59 Податкового кодексу Українивстановлено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Суд враховує, що рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 19.05.2021 у справі №560/5779/20, яке набрало законної сили, у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 21.08.2020 №0004213201 відмовлено; рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 19.03.2021 у справі №560/7785/20, яке набрало законної сили, у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1" відмовлено (про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 21.08.2020 №0004203201 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 20000,00 грн).

Доказів оскарження відповідачем податкового повідомлення-рішення форми "ПС" № 0138001810 від 08.12.2021, податкової вимоги форми "Ю" від 30.11.2021 № 0048082-1302-2225, а також доказів сплати ним податкового боргу суду не надано. Не здобуто таких доказів і судом.

Відповідно до підпункту 19-1.1.22, підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1 статті 19 ПК України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Згідно з пунктом 87.2. статті 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з пунктами 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Положеннями пункту 95.4 статті 95 ПК України визначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Отже, оскільки відповідач у встановлений законом строк не сплатив суму узгодженого податкового зобов`язання, позов є обґрунтованим та його необхідно задовольнити.

Вирішуючи позовні вимоги про накладення арешту на кошти та інші цінності товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1", що знаходяться в банку, в межах суми податкового боргу в розмірі 39020,00 грн, суд враховує наступне.

Згідно з підпунктом 94.6.2. пункту 94.6. статті 94 ПК України, арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.

Відповідно до підпункту 20.1.33. пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Наведена законодавча норма встановлює як право контролюючого органу на звернення до суду з вимогою про накладення арешту на кошти платника податків, так і підстави для реалізації цього повноваження. Такими підставами є: 1) відсутність майна, за рахунок якого може бути погашений податковий борг; 2) недостатність такого майна для погашення суми податкового боргу через те, що балансова вартість цього майна менша за відповідну суму податкового боргу; 3) майно не може бути джерелом погашення податкового боргу у відповідній сумі.

Отже, обов`язковою умовою для накладення арешту є відсутність відповідного майна, яка має бути встановлена саме на момент, коли у податкового органу виникає право на стягнення податкового боргу, в іншому разі, вимога про застосування арешту коштів є передчасною, оскільки не виключається, що на момент пред`явлення відповідної вимоги майно, за рахунок якого можна погасити податковий борг, буде наявним. Таким чином, податковий орган мав право доводити факт відсутності майна у відповідача саме станом на вказаний час, що відповідає висновку, викладеному у постанові Верховного Суду від 24 січня 2019 року по справі №826/10396/16.

Позивач вказує, що згідно інформаційної довідки №308143368 від 25.08.2022 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, щодо майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" відомості відсутні; згідно довідки Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області від 16.08.2022 №8/1/1865згідно уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи в Хмельницькій області за товариством з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" тракторів та сільськогосподарської техніки не зареєстровано; згідно повідомлення регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Хмельницькій області від 18.08.2022 №31/22-1853 фактів реєстрації транспортних засобів за Товариством з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" не виявлено.

При цьому, суд звертає увагу, що зазначена інформаційна довідка №308143368 від 25.08.2022, довідка Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області від 16.08.2022 №8/1/1865, довідка регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Хмельницькій області від 18.08.2022 №31/22-1853 подані позивачем як докази відсутності відповідного майна товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1" (код ЄДРПОУ - 41257118) стосуються товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн" (код ЄДРПОУ - 40411371.

Отже, контролюючий орган не надав та не довів належними та допустимими доказами відсутності у відповідача майна, яке може бути джерелом погашення податкового боргу.

При цьому, суд зазначає, що за умови відсутності майна, за рахунок якого можливо погашення податкового боргу, податковий орган має право звертатися до суду з позовом про накладення арешту на кошти платника податків, що встановлено підпунктом 20.1.33. пункту 20.1. статті 20 ПК України, проте, реалізація цього права можлива лише за умови наявності підстав, встановлених пунктом 94.2. статті 94 ПК України.

Оскільки в обґрунтування позовних вимог про накладення арешту на кошти та інші цінності товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1", що знаходяться в банку позивач не посилається на жодну з підстав, визначених пунктом 94.2. статті 94 ПК України, суд вважає, що вказані вимоги є безпідставними та необґрунтованими.

Аналогічні висновки викладені в постановах Верховного Суду від 25 червня 2019 року по справі №826/6657/18, від 28 серпня 2019 року по справі №825/2146/18, від 01 жовтня 2019 року по справі №825/2243/18.

Отже, в задоволенні позовних вимог в частині накладення арешту на кошти відповідача слід відмовити.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З врахуванням викладеного, а також відсутністю витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов Головного управління ДПС у Хмельницькій області задовольнити частково.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1" кошти у рахунок погашення податкового боргу у розмірі 39020 (тридцять дев`ять тисяч двадцять) грн 00 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що йому належить.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1" (вул. Пілотська, 14, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 41257118)

Головуючий суддя Д.Л. Фелонюк

Дата ухвалення рішення08.11.2022
Оприлюднено10.11.2022
Номер документу107190530
СудочинствоАдміністративне
Сутьнакладення арешту на кошти та інші цінності товариства з обмеженою відповідальністю "Газ-Лайн 1", що знаходяться в банку позивач не посилається на жодну з підстав, визначених пунктом 94.2. статті 94 ПК України, суд вважає, що вказані вимоги є безпідставними та необґрунтованими. Аналогічні висновки викладені в постановах Верховного Суду від 25 червня 2019 року по справі №826/6657/18, від 28 серпня 2019 року по справі №825/2146/18, від 01 жовтня 2019 року по справі №825/2243/18. Отже, в задоволенні позовних вимог в частині накладення арешту на кошти відповідача слід відмовити. Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. З врахуванням викладеного, а також відсутністю витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати з відповідача не стягуються. Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —560/9259/22

Ухвала від 05.01.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 15.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 08.11.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні