Постанова
від 08.11.2022 по справі 710/1501/22
ШПОЛЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 710/1501/22 Провадження № 3/710/1233/22

ПОСТАНОВА

08.11.2022 м. Шпола

Суддя Шполянського районного суду Черкаської області Сивокінь С.С., розглянувши матеріали, за ч. 1 ст.163-1 КУпАП, які надійшли від Державної податкової служби України Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, відносно директора СТОВ «ЛНЗ АГРО» ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , інші відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, за ч. 1 ст.163-1 КУпАП, суду не відомі,

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 20.10.2022 року №230/34-00-04-01-01, складеного посадовою особою ОСОБА_2 , головним державним ревізор інспектором відділу податкового адміністрування підприємств вирощування та торгівлі сільськогосподарською продукцією Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, за результатами камеральної перевірки СТОВ «ЛНЗ АГРО» (код ЄДРПОУ 30705524) щодо питань несвоєчасного подання податкових декларацій з податку на додану вартість за звітні періоди червень, липень 2022 року. Посадовою особою ОСОБА_1 20.07.2022 року за адресою: АДРЕСА_1 , порушено терміни подання податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2022 року. 22 серпня 2022 року порушено подання податкових декларацій з податку на додану вартість за липень 2022 року, чим порушено п.п. 69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.10 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями.

Дії посадової особи, директора СТОВ «ЛНЗ АГРО» ОСОБА_1 , кваліфіковані, як вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП.

Відповідно до ст.245КУпАП завданням провадження у справі про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин справи, вирішення її у точній відповідності із законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно з ч.2 ст. 254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Згідно із ст. 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Відповідно до п.6 розділу ІІ Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 №566, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.07.2016 за № 1046/29176. У Протоколі під час його складання обов`язково зазначається стаття КУпАП, згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність. При викладенні обставин правопорушення у Протоколі вказуються місце та час його вчинення, суть правопорушення, які саме протиправні дії чи бездіяльність вчинила особа, стосовно якої складається Протокол, та які положення законодавства порушено. Якщо є свідки правопорушення та потерпілі, до Протоколу вносяться їх прізвища, імена та по батькові, а також місце проживання.

Згідно зп.12,13Інструкції згаданоївище,у разінеможливості складанняПротоколу замісцем вчиненняадміністративного правопорушенняПротокол складаєтьсяв органідоходів ізборів.Особа,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,запрошується дооргану доходіві зборівдля складаннята підписанняПротоколу.У запрошеннізазначаються дата,час тамісце складанняПротоколу.Запрошення вважаєтьсяналежним чиномврученим,якщо вононадіслано заадресою (місцезнаходженням,податковою адресою)особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,рекомендованим листомз повідомленнямпро врученняабо врученоособисто такійособі. У разі неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у визначений у запрошенні час складається акт довільної форми, який засвідчує факт такої неявки. Акт підписується не менш як трьома посадовими особами контролюючого органу та реєструється у журналі реєстрації актів, що засвідчують факт неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (додаток 2).

Приписами ст.278КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення повинен вирішити, у тому числі й питання про те, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення .

У відповідності до ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до положень п.3 ч.1ст.129Конституції України основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а тому покладення на суд обов`язків ініціювати збір доказів щодо доказу вини правопорушника суперечить принципам об`єктивності та неупередженості суду при розгляді справи.

Відповідно до ст.251КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Одним із доказів відповідно до ст.256КУпАП є протокол про адміністративне правопорушення, який має містити всі перелічені в даній статті відомості, які необхідні для вирішення справи, а без їх наведення, він належної сили не має.

Протокол про адміністративне правопорушення №230/34-00-04-01-01 від 20.10.2022 року не відповідає вимогам, визначеним в ст. 256 КУпАП, а саме: протокол не підписаний особою, яка притягується до адміністративної відповідальності, дані про відмову від підпису відсутні, так само, відсутнє пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, відсутня відмітка в протоколі, про роз`яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, її прав і обов`язків, передбачених статтею 268 КУпАП, відсутній підпис особи про вручення їй примірнику протоколу.

Крім того, в матеріалах справи наявний акт про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності від 24.05.2021, з якого вбачається, що перевірка проводилась без відома керівника та головного бухгалтера СТОВ « ЛНЗ - АГРО», акт не підписаний ні головним бухгалтером, ні керівником, а також не ознайомлені зазначені посадові особи з можливістю надати зауваження та оскаржити результати перевірки. Відомостей про надсилання вказаного акту матеріали справи не містять.

Протокол про адміністративне правопорушення від 20.10.2022 був складений за відсутності директора СТОВ «ЛНЗ АГРО», з протоколом особа не ознайомлена.

Матеріали справи не містять інформації про надсилання чи вручення протоколу про адміністративне правопорушення особі, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Тим самим, ОСОБА_1 був позбавлений права бути обізнаним про притягнення до адміністративної відповідальності, також йому не роз`яснені права, серед яких і надавати пояснення або наводити доводи щодо спростування обставин, викладених у протоколі.

Особу, відносно якої складений протокол про адміністративне правопорушення викликали для складання та підписання протоколу листом від 17.10.2022 року № 1846/6/34-00-04-01-01. Зокрема в акті неявки ідеться саме про цей лист, яким було інформовано ОСОБА_1 про необхідність прибуття до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП. В той же час доказів належного направлення цього листа надано не було. В матеріалах справи знаходяться копії фіскальних чеків АТ «Укрпошти» від 11.10.2012 року, номер відправлення 6501500595737, відповідно до якого на адресу ТОВ «ЛНЗ - АГРО» направлявся рекомендований лист. Який саме лист направлявся, встановити не можливо, оскільки опису вкладення надано не було. Крім того, цей лист направлявся до 17.10.2022 року, тобто до дати створення та підписання листа 1846/6/34-00-04-01-01, яким запрошувався ОСОБА_1 для складання протоколу про адміністративне правопорушення та його підписання. Інший фіскальний чек від 11.10.2022 року, номер відправлення 6501500595729, підтверджує факт відправлення рекомендованого листа отримувачу ОСОБА_3 , на адресу 41854 Миколаївка. Наявність копії цього фіскального чеку в матеріалах справи необґрунтовано.

Відповідно до п. 24 Постанови Пленуму Верховного СудуУкраїни №14від 23.12.2005року (зі змінами та доповненнями) визнано правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені без додержання вимог КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення.

Відповідно до статей 245, 280КУпАП завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.

За наведених обставин, матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності посадової особи, директора СТОВ «ЛНЗ АГРО», за ч. 1 ст.163-1КУпАП підлягають поверненню до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на доопрацювання, (належного оформлення) в ході якого необхідно усунути зазначені вище недоліки у відповідності до вимог чинного законодавства.

Керуючись ст. 129 Конституції України, ст.ст. 245, 251, 256, 278, 280 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали справи, відносно посадової особи, директора СТОВ «ЛНЗ АГРО» за ч. 1 ст.163-1КУпАП підлягають поверненню до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, для належного оформлення та усунення виявлених недоліків.

Постанова оскарженню не підлягає.

СуддяС.С. Сивокінь

СудШполянський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення08.11.2022
Оприлюднено10.11.2022
Номер документу107191803
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —710/1501/22

Постанова від 08.11.2022

Адмінправопорушення

Шполянський районний суд Черкаської області

Сивокінь С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні