ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 листопада 2022 року Справа № 160/13031/22
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лозицької І.О.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпрооілгруп» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпрооілгруп» з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, в якому з урахуванням уточнень, просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021р. № 0126070709, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 66000,00 грн.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021р. № 0126060709, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 250000,00 грн.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021р. № 0126050709, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 499,97 грн.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що на підставі акту перевірки Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняті податкові повідомлення-рішення № 0126070709 від 28.08.2021 року, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 66000,00 грн., № 01206060709 від 28.08.2021 року, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 250000,00 грн. та № 0126050709 від 28.08.2021 року, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 499,97 грн.
Позивач вважає, що податкові повідомлення-рішення є протиправними, оскільки їх було прийнято на підставі акту перевірки від 30.07.2021 року №2613/04/36/07/09/РРО/4/40145, що складено за результатами проведення перевірки ТОВ «Дніпрооілгруп», яку на думку позивача, було проведено з порушенням законодавства.
Позивач зазначає, що в акті фактичної перевірки зазначено про те, що на акцизному складі №1016434 відсутні зареєстровані в Єдиному реєстрі витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнемірів-лічильників на введених в експлуатацію резервуарах, розташованих на акцизному складі та витратомірів-лічильників на місці відпуску пального з акцизного складу, а саме: рівнеміри-лічильники у кількості 1 шт. та витратоміри-лічильники у кількості 1 шт.
Однак, починаючи з 15.06.2021 року акцизний склад №1016434 було анульовано, умовою анулювання акцизного складну є нульові показники рівня палива, тобто його відсутність на акцизному складі.
Отже, починаючи з дати анулювання акцизного складу №1016434, позивач не мав технічної можливості подавати довідки про зведення за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпустку) та залишків пального на акцизному складі.
Щодо здійснення реалізації палива за відсутності РРО, ліцензії, не ведення в порядку, встановленому законодавством, обліку товарних записів на складах, позивач зазначає, що листом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області «Про анулювання ліцензії» №45658/6/04-36-09-01-22 від 02.07.2021 року було надано розпорядження від 30.06.2021 року №178-о, яким анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі паливом згідно з додатком (за заявою позивача).
Згідно додатку до розпорядження від 30.06.2021 року №178-о було анульовано ліцензію на роздрібну торгівлю пальним №4290314202100009 від 02.03.2021 року та ліцензію на роздрібну торгівлю пальним №0490312402100174 від 10.06.2021 року.
Крім того, починаючи з 15.06.2021 року було анульовано акцизний склад №1016434, паливо було відсутнє, а тому реалізація палива не могла здійснюватися через анулювання акцизного складку та відсутність палива.
В наслідок цього, господарська діяльність позивачем не здійснювалась за адресою розташування анульованого акцизного складу №1016434.
Тому, на думку позивача твердження відповідача, наведені в акті фактичної перевірки щодо порушення позивачем п. 1, 2 та 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», ведення діяльності без відповідної ліцензії не відповідають фактичним обставинам справи, не підтвердженні належними та допустимими доказами.
Щодо порушення п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України, позивач зазначає наступне.
Внаслідок анулювання акцизного складу №1016434, анулювання ліцензій та проведення будівельних робіт на території АЗС, господарська діяльність позивачем не здійснювалась, відповідно, будь-яких документів та посадових осіб позивача не перебувало за адресою: АДРЕСА_1 .
Про факт проведення фактичної перевірки позивач дізнався лише після отримання акту перевірки засобами поштового зв`язку за адресою місцезнаходження офісу позивача.
У зв`язку з чим, у позивача не було можливості надати документи до перевірки.
Щодо неоформленого працівника позивач пояснює, що ТОВ «Дніпрооілгруп» не є власником АЗС, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .
Так, з метою здійснення господарської діяльності у сфері роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Дніпрооілгруп» уклало договір №28/10 здачі в операційну оренду АЗС від 01.04.2021 року, згідно з яким громадянин ОСОБА_1 (орендодавець) передав, ТОВ «Дніпрооілгруп» (орендар), прийняло в операційну оренду АЗС, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Однак, у зв`язку із проведенням ОСОБА_1 (орендодавцем) ремонтних робіт на АЗС та з метою заощадження коштів позивача, орендодавець та орендар дійшли згоди та уклали 15.06.2021 року додаткову угоду до договору №28/10 здачі в операційну оренду АЗС від 01.04.2021 року, якою тимчасово зупинено виконання сторонами своїх договірних зобов`язань.
В той же час між сторонами на момент укладання додаткової угоди досягнуто згоди про продовження виконання зобов`язань сторонами після завершення ремонтних робіт орендодавцем.
Тобто, як пояснює позивач, на момент проведення контролюючим органом фактичної перевірки ТОВ «Дніпрооілгруп» жодного відношення до АЗС розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , не мало, господарську діяльність з роздрібної торгівлі пальним за вказаною адресою не проводило. Щодо згадуваного в акті фактичної перевірки громадянина ОСОБА_2 та на якій підставі він проводив розрахункові операції, позивачу не відомо.
Ухвалою суду від 30.08.2022 року, відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, а також встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позов та докази на його обґрунтування.
Заперечуючи проти позову, відповідачем надано до суду письмовий відзив на позовну заяву, яку долучено до матеріалів справи.
В обґрунтування своєї позиції відповідач зазначає, що працівниками Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, на підставі наказу на проведення фактичної перевірки від 19.07.2021 року №3281-п та направлень на проведення перевірки від 19.07.2021 року №3682, №3683, проведено фактичну перевірку господарської операції (АЗС), розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , в якій здійснює господарську діяльність ТОВ «Дніпрооілгруп».
Проведена фактична перевірка ТОВ «Дніпрооілгруп» щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення відносин з працівниками (найманими особами) відповідно до ст. 19-1, ст. 20, п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, та підставі п.п. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України.
Відповідач зазначає, що перевіркою було встановлено проведення розрахункових операцій без застосування РРО, та без видачі (роздрукування) відповідного розрахункового документу на суму 199,94 грн.
Також, перевіркою встановлено відсутність за період з 08.04.2021 року реєстрації в Єдиному реєстрі рівномірів-лічильників на 1 резервуарі та витратомірів-лічильників на 1 місці відпуску пального з резервуарів на акцизному складі №1016434 за адресою: АДРЕСА_1 .
Крім того, перевіркою встановлено неподання або несвоєчасне подання довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів та залишків пального на акцизному складі.
За результатами проведення фактичної перевірки, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області складено акт від 30.07.2021 року №2683/04/36/07/09/РРО/41410545 та з посиланням на норми чинного законодавства, прийняті податкові повідомлення-рішення від 28.08.2021 року №0126070709, №0126060709, №01250709 про застосування фінансових санкцій розмірах 66000,00 грн, 250000,00 грн, 499,97 грн., відповідно.
Відповідач зазначає, що фактичну перевірку ТОВ «Дніпрооілгруп» проведень з дотриманням норм законодавствам.
Так, на думку відповідача, податкові повідомлення-рішення №01270709, №01260709, та №01250709 від 28.08.2021 року є законними та обґрунтованими, складеними на підставі та у відповідності до норм чинного законодавства, а тому, відсутні підстави для визнання їх протиправними та скасування.
У зв`язку з цим, відповідач просить у задоволені адміністративного позову відмовити повністю.
Заперечуючи проти відзиву на позову заяву, позивачем надано до суду письмову відповідь на відзив на позовну заяву, яку долучено до матеріалів справи.
Позивач у відповіді на відзив, посилаючись на протиправність податкових повідомлень-рішень, просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи й вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.
Судом встановлено, що відповідно до наказу №3282-п від 19.07.2021 року та направлень на перевірку №3682, №3683 від 19.07.2021 року, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було проведено фактичну перевірку ТОВ «Дніпрооілгруп» (код ЄДРПОУ 41410845) за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, с. Веселе, вулиця Погранотряда 95, будинок 16, з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів.
За результатами проведеної перевірки, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було складено акт фактичної перевірки №2683/04/36/07/09/РРО/41410845 від 30.07.2021 року.
Під час проведення фактичної перевірки ТОВ «Дніпрооілгруп» на АЗС за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, с. Веселе, вулиця Погранотряда 95, будинок 16, встановлені наступні порушення:
- п. 1,2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 року №265895-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненням), а саме: проведення розрахункових операцій без роздрукування на видачи відповідного розрахункового документу на суму 199,94 грн.;
- п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 року №265895-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненням), п. 10.2.10, п. 10.4.2 Інструкції «Про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів на підприємствах і організацій України» від 20.05.2008 року №281/578/171/578/155 (із змінами та доповненнями), а саме: не ведення в порядку, встановленому законодавством, обліку товарних записів на складах та/або за місцем їх реалізації;
- ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (із змінами та доповненнями), а саме: роздрібна торгівля без наявності відповідної ліцензії;
- пп. 230.1.2, 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755/-VI (із змінами та доповненнями), а саме: відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівномірів-лічильників на введених в експлуатацію резервуарах, розташованих на акцизному складі, та витратомірів-лічильників на місці відпуску пального з акцизного складу, а саме: відсутність за періоди з 08.04.2021 року реєстрації в Єдиному державному реєстрі рівномірів-лічильників на 1 резервуарах та витратомірів-лічильників на 1 місцях відпуску пального з резервуарів на акцизному складі №1016434 за адресою: Синельниківський район, с. Веселе, вул. Погранотрада 95, буд. 16; неподання або несвоєчасне подання довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів та залишків пального на акцизному складі, 22 звіти подано з порушенням термінів.
Судом встановлено, що на підставі акту перевірки №2683/04/36/07/09/РРО/41410845 від 30.07.2021 року відповідачем було сформовано податкові повідомлення-рішення, зокрема: №0126070709 від 28.08.2021 року, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 66000,00 грн.; № 0126060709 від 28.08.2021 року, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 250000,00 грн. та № 0126050709 від 28.08.2021 року, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 499,97 грн.
Позивач, не погодившись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями звернувся зі скаргою до Державної податкової служби України.
Однак, рішенням Державної податкової служби України від 14.07.2022 року №7201/6/99-00-06-03-02-06 ДПС України скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 28.08.2021 року №0126070709 в частині застосування штрафних санкцій у сумі 4000,00 грн, в іншій частині зазначеного податкового повідомлення-рішення та податкових повідомлень-рішень №0126060709 та №0126050709 залишено без змін, а скаргу ТОВ «Дніпрооілгруп» - частково задоволено.
Позивач, не погодившись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями та рішенням Державної податкової служби України звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 1.1. статті 1 Податкового кодексу України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до підпункту 21.1.1 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов`язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
За приписами п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом (п. 61.2 ст. 61 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно з п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Види перевірок, які контролюючі органи мають право проводити, визначені ст. 75 ПК України, пунктом 75.1 якої визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п. 80.1 ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Згідно з п. п. 80.2.2, 80.2.5 п. 80.2 фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Підставою проведення фактичної перевірки, визначеної підпунктом 80.2.5. пункту 80.2. статті 80 ПК України, є отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства, тобто інформації про конкретний факт недотримання платником податків вимог законодавства щодо виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, цільового використання спирту, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Підставою для проведення фактичної перевірки, визначеної підпунктом 80.2.2. пункту 80.2. статті 80 ПК України, отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів.
Згідно п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Відповідно до п. п. 1.6.3.4 п. п. 1.6.3 п. 1.6 розділу 1 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДПС України від 04.09.2020 року № 470 (в редакції наказу ДПС України від 30.09.2021 року № 729), у разі якщо платник податків (його відокремлені підрозділи) здійснює свою діяльність не за основним місцем обліку платника податків, територіальний орган ДПС. який проводив фактичну перевірку, у день реєстрації акта (довідки) в цьому органі направляє засобами електронного зв`язку його скановану копію та копію інших матеріалів перевірки до територіального органу ДПС за основним місцем обліку платника податків, та не пізніше наступного робочого дня з дня реєстрації акта (довідки) направляє акт (довідку) і відповідні матеріали в паперовому вигляді.
Згідно п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та додаткових документів і пояснень, зокрема документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, поданих у порядку, встановленому цією статтею, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку та строки, визначені пунктом 86.7 цієї статті.
Судом встановлено, що акт перевірки №1267/04/36/07/10/РРО/41410845 від 16.04.2021 року, позивачем отримано 10.08.2021 року.
Оскаржувані податкові повідомлення-рішення були прийняті ГУ ДПС у Дніпропетровській області 28.08.2021 року, тобто протягом строку, встановленого п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України.
Стосовно позовної вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0126070709 від 28.08.2021 року на суму штрафних (фінансових) санкцій 66000,00 грн., суд зазначає наступне.
Так, під час перевірки встановлено відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівномірів-лічильників на введених в експлуатацію резервуарах, розташованих на акцизному складі, та витратомірів-лічильників на місті відпуску пального з акцизного складу, а саме: рівномірів-лічильників у кількості 1 шт. та витратомірів-лічильників у кількості 1 шт. на акцизному складі №1016434; неподання довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягу за залишків пального на акцизному складі у кількості 22 шт., а саме звіт за 05.06.2021 року, 08.04.2021 року 11.04.2021 року, 14.06.2021 року 30.06.2021 року включно.
У зв`язку з цим, допущено порушення п.п. 230.1.2, п. п. 230.1.3, п. 230.1, ст. 230 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 230.1.3 ст. 230 Податкового кодексу України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій, згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.
Розпорядники акцизних складів, на акцизних складах яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно формувати дані лише про добовий фактичний обсяг реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.
Розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов`язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С.
Для цілей статей 230-233 цього Кодексу скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном), інші гази, бутан, ізобутан за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 обліковуються за умовним кодом 2711 у літрах, приведених до температури 15°С.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця.
На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:
обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;
добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;
добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Фактичні показники витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15° С, крім показників паливороздавальних колонок та/або оливороздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників.
Під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника визначення даних про обсяги залишків пального та обсяги обігу пального здійснюється у мірах повної місткості, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства, та/або за допомогою рулетки та метроштока або переносного (портативного) рівнеміра-аналізатора, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства. Застосування такого способу вимірювання може здійснюватися не більше 20 календарних днів поспіль (для акцизних складів, які є місцями роздрібної торгівлі пальним, на які отримано ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, - не більше 15 календарних днів поспіль) та не більше чотирьох разів протягом календарного року.
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника - заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).
В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.
Відповідно до п. 128-1.3 ст. 128-1 Податкового кодексу України, незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.
Процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр), а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 року № 891.
Згідно з п. п. 5, 6 п. 2 Порядку № 891 реєстр - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про розпорядників акцизних складів, наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах резервуари, витратоміри та рівнеміри, їх серійні (ідентифікаційні) номери, а також дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про фактичний обсяг обігу пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів;
6) електронні засоби зв`язку - кінцеве телекомунікаційне обладнання, за допомогою якого можливо передавати на відстань певну інформацію у вигляді електричних сигналів, що посилаються через проводи, кабель, оптоволоконними лініями або взагалі без напрямних ліній.
Відповідно до п. 3 Порядку № 891 адміністратором та держателем Реєстру є контролюючий орган, який забезпечує: створення програмного продукту, що забезпечує функціонування Реєстру, приймання від розпорядників акцизних складів електронних документів для наповнення Реєстру, обробку електронних документів для наповнення Реєстру та перенесення з них даних до Реєстру, збереження даних, що містяться в Реєстрі; захист інформації, що міститься в Реєстрі, в установленому законодавством порядку.
Пунктом 4 порядку № 891 передбачено, що програмним продуктом, який забезпечує функціонування Реєстру, є набір комп`ютерних програм і пов`язаних з ними даних, що дають змогу, а саме:
- створити та вести Реєстр;
- формувати розпорядниками акцизних складів електронні документи для наповнення Реєстру, передавати їх до Реєстру телекомунікаційною мережею загального користування із застосуванням засобів криптографічного захисту інформації, що мають документ про відповідність або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;
- вести в Реєстрі за кожним розпорядником акцизного складу облік обсягу обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів, де повинні бути встановлені (розташовані) витратоміри та рівнеміри;
- вести в Реєстрі уніфіковану нумерацію всіх резервуарів у розрізі акцизних складів, на яких вони розташовані;
- переглядати внесену до Реєстру за кожним розпорядником акцизного складу інформацію про всі наявні у нього акцизні склади, розташовані на них резервуари, витратоміри і рівнеміри та облікові дані щодо обсягу обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у розрізі акцизних складів.
Відповідно до п. п. 5 п. 5 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема, зведені за добу підсумкові облікові дані щодо:
обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією - для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту;
добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, - для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне).
Згідно з п. 6 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює).
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
Підпунктом 2 пунктом 7 Порядку № 891 передбачено інформація, зазначена в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, вноситься до електронних документів для наповнення Реєстру:
автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів та рівнемірів починаючи з граничних строків, зазначених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів рівнемірами та витратомірами;
відповідальною особою розпорядника акцизного складу - під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра або витратоміра, а також у період з 1 червня 2019 р. до граничних строків, передбачених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів витратомірами та рівнемірами.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідно до довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, на акцизному складі №1016434 починаючи з 08.04.2021 року використовувались витратомір «Астра-2-07» серійний номер 160720 та рівнемір «DELPHI», вказана довідка була прийнята контролюючим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 08.04.2021 року.
Тобто, твердження відповідача про відсутність рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників на акцизному складі позивача не підтверджуються матеріалами справи.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивачем було подано до контролюючого органу довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягу обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального №1016434 за 05.06.2021 року, яку подано вчасно - 06.06.2021 року, про що свідчить квитанція №2 від 06.06.2021 року.
Щодо неподання до контролюючого органу довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягу обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального №1016434 з 14.06.2021 року по 30.06.2021 року (включно), суд зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем до контролюючого органу було надано заяву про анулювання акцизного складу №1016434, що в свою чергу підтверджується квитанцією №2 від 15.06.2021 року, відповідно до якої за результатами розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпрооілгруп» зміни у відомостях про акцизні склади були успішно зареєстровані.
У зв`язку з цим, довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягу обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального №1016434 від 14.06.2021 року, відповідно до квитанції №2 від 15.06.2021 року контролюючим органом не прийнята на підставі порушення вимог п. 5 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та сприту етилового, затвердженого Постаново Кабінету міністрів України від 24.04.2019 року № 408, а саме: платник акцизного податку розпорядник акцизних складів зобов`язаний зареєструвати усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Згідно з даних Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового у особи платника податку не зареєстрований акцизний склад із зазначеним уніфікованим номером 1016434».
Так, відповідно до пунктів 11 та 12 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 року № 408, для реєстрації нових акцизних складів, внесення змін у дані про акцизні склади, анулювання реєстрації акцизних складів, усунення розбіжностей або помилок у записах реєстру платників щодо акцизних складів платник акцизного податку подає заяву про внесення відповідних змін. Заява надсилається контролюючому органу та приймається у порядку, встановленому для реєстрації. Анулювання реєстрації акцизного складу здійснюється в разі виведення акцизного складу з експлуатації та подання заяви з відміткою про анулювання реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. У разі подання зазначеної заяви платником акцизного податку надсилається повідомлення про закриття та припинення експлуатації такого об`єкта оподаткування відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 ПК України.
Тобто, аналізуючи вищевикладені обставини та докази які містяться в матеріалах справи, суд приходить до висновку, що у зв`язку з анулюванням акцизного складу №1016434 у позивача не було можливості реалізувати обов`язок, передбачений підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України з 14.06.2021 року по 30.06.2021 року.
Перевіркою також було встановлено неподання довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягу обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального, а саме з 08.04.2021 року по 11.04.2021 року.
Суд зазначає, що позивачем не надано жодних доказів, які б підтверджували своєчасне подання довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі за 08.04.2021 року по 11.06.2021 року.
Судом також встановлено, що рішенням Державної податкової служби України від 14.07.2022 року №7201/6/99-00-06-03-02-06 ДПС України скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 28.08.2021 року №0126070709 в частині застосування штрафних санкцій у сумі 4 000,00 грн, в іншій частині зазначеного податкового повідомлення-рішення та податкових повідомленнях-рішеннях №0126060709 та №0126050709 залишено без змін, а скаргу ТОВ «Дніпрооілгруп» - частково задоволено.
Оскільки податкове повідомлення-рішення №0126070709 від 28.08.2022 року в частині 4000,00 грн. скасоване в порядку адміністративного оскарження, то суд не вбачає підстав для скасування податкового повідомлення-рішення в даній частині.
А отже, з урахуванням наведеного, суд дійшов до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021р. №0126070709 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 62 000,00 грн., є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 28.08.2021 року №0126050709 на суму штрафних (фінансових) санкцій 499,97 грн., суд враховує наступне.
З матеріалів справи вбачається, що фактичною перевіркою було встановлено порушення п. 1,2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995р. №265895-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненням), а саме: проведення розрахункових операцій без роздрукування на видачи відповідного розрахункового документу на суму 199,94 грн.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06.07.1995р. №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон №265/95-ВР).
Згідно з пунктами 1, 2 статті 3 Закону №265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Положеннями пункту 1 статті 17 Закону №265/95-ВР визначено, що у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання, до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше; 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.
Однак, з матеріалів справи вбачається, що між ОСОБА_1 (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дніпрооілгруп» (орендар) було укладено договір здачі в оренду АЗС №28/10 від 01.04.2021 року, відповідно до п. 1.1 якого орендодавець передає, а орендар приймає в операційну оренду АЗС, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , склад і вартість якого визначено згідно з актом приймання-передачі обладнання АЗС в операційну оренду, що є невід`ємною частиною договору.
Відповідно до пункту 2.1 Договору №28/10 від 01.04.2021 року вступ орендаря у користування обладнанням АЗС настає одночасно з підписанням сторонами договору та акту приймання передачі.
Також, судом встановлено, що між сторонами договору №28/10 від 01.04.2021 року підписано додаткову угоду від 15.06.2021 року, відповідно до пункту 1 якої визначено, що у зв`язку з проведенням орендодавцем будівельних робіт на території АЗС, які виключають можливість її експлуатації. Орендодавець та орендар дійшли згоди, що з моменту укладання додаткової угоди тимчасово зупиняються виконання сторонами своїх зобов`язань визначених договором №28/10 здачі в операційну оренду АЗС від 01.04.2021 року до закінчення будівельних робіт.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 15.06.2021 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Дніпрооілгруп» було подано до податкового органу заяву про анулювання реєстрації акцизного кладу №1016434, що в свою чергу підтверджується квитанцією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Кам`янського ДПІ (м. Кам`янське) №2 від 15.06.2021 року.
Також, з матеріалів справи вбачається, що відповідно до розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 30.06.2021 року №178-0 було анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Дніпрооілгруп» за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Веселе, вул. Погранотряда 95, буд 16 АЗС.
Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку, що на день проведення фактичної перевірки 20.07.2021 року, позивач не здійснював господарську діяльність на АЗС за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Веселе, вул. Погранотряда 95, буд. 16, оскільки, відповідно до додаткової угоди від 15.06.2021р. до договору здачі в операційну оренду АЗС №28/10 від 01.04.2021 року дію договору здачі в операційну оренду АЗС №28/10 від 01.04.2021 року було призупинено, крім того, на день проведення фактичної перевірки акцизний склад позивача №1016434 було анульовано та відповідно до розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 30.06.2021 року №178-о було анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
Суд також зазначає, що відповідачем не надано до суду жодного допустимого та належного доказу, що саме позивачем порушено норми пунктів 1, 2 статті 3 Закону №265/95-ВР.
Отже, з урахуванням наведеного, суд дійшов до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021р. №0126050709 на суму штрафних (фінансових) санкцій 499,97 грн., є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 28.08.2021 року №012606709 на суму штрафних (фінансових) санкцій 250 000,00 грн., суд враховує наступне.
Під час фактичної перевірки відповідачем встановлено порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями), а саме: роздрібна торгівля без наявності відповідної ліцензії.
Згідно з абзацом 3 частини 4 статті 11 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон №481/95-ВР) алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до частини 1 статті 15 Закону №481/95-ВР оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Відповідно до статті 15 Закону №481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин), тютюновими виробами або пальним може здійснюватись суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним видається за заявою суб`єкта господарювання, а видача або рішення про відмову у її видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії. Орган виконавчої влади, уповноважений видавати ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, визначено у постанові Кабінету Міністрів України від 19.06.2019р. №545 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним і внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою внесені зміни до пункту 6 переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015р. №609 (територіальні органи ДФС уповноважені на видачу ліцензій на роздрібну торгівлю пальним)
Відповідно до ст. 17 Закону №481 за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом - сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
До суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії 250000 гривень.
Однак, слід зазначити, що відповідачем не надано до суду жодного належного та допустимого доказу, що саме Товариством з обмеженою відповідальністю «Дніпрооілгруп» будо здійснено реалізацію пального без ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, суд вважає податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021 року №012606709 на суму штрафних (фінансових) санкцій 250 000,00 грн. необґрунтованим та протиправним.
Як вже було встановлено судом, що відповідно до додаткової угоди від 15.06.2021р. до договору здачі в операційну оренду АЗС №28/10 від 01.04.2021 року дію договору здачі в операційну оренду АЗС №28/10 від 01.04.2021 року було призупинено. Крім того, на день проведення фактичної перевірки акцизний склад позивача №1016434 було анульовано та відповідно до розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 30.06.2021 року №178-о було анульовано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
Отже, беручи до уваги викладене виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідачами не надано суду докази, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не доведено правомірності податкових повідомлень-рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають часточковому задоволенню.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З приводу розподілу судових витрат суд зазначає, що відповідно до ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому, суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Таким чином, враховуючи часткове задоволення позовних вимог, стягненню з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області підлягає сума 4627,50 грн., сплата яких підтверджується платіжним дорученням № 1193 від 03.08.2021 року, яке міститься в матеріалах справи.
Керуючись ст. ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпрооілгруп» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021р. №0126070709, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 66000,00 грн., в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 62 000,00 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021р. №0126060709, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 250000,00 грн.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.08.2021р. №0126050709, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 499,97 грн.
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпрооілгруп» (код ЄДРПОУ 41410545, адреса: 51917, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, пр. Аношкіна, 18/141) з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань (код. ЄДРПОУ 44118658, адреса: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а) судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 4627,50 грн. (чотири тисячі шістсот двадцять сім гривень 50 копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 09.11.2022 року.
Суддя І.О. Лозицька
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2022 |
Оприлюднено | 11.11.2022 |
Номер документу | 107200376 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні