ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
03 листопада 2022 року м. Київ № 640/22674/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглядаючи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БУД-ТРАНС ПЛЮС"
(01013, м. Київ, вул. Будіндустрії, 7)
до Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19)
про скасування рішення, зобо`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "БУД-ТРАНС ПЛЮС" з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.10.2019р. № 1308791/40949252;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від01.02.2019р., подану Товариством з обмеженою відповідальністю «БУД-ТРАНС ПЛЮС», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання - 27.02.2019р.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.11.2019 відкрито провадження у справі.
Згідно розпорядження Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.10.2020 № 450 адміністративну справу передано на повторний автоматизований розподіл справ між суддями та відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу справ між суддями від 02.10.2020 справу № 640/22674/19 передано на розгляд судді Федорчуку А.Б.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.10.2020 адміністративну справу прийнято до провадження суддею Федорчуком А.Б.
У ході розгляду даної справи судом встановлено, що склад учасників справи не відповідає заявленим позивачем позовним вимогам з огляду на наступне.
Так, законодавство визначає суб`єктний склад осіб, які є учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. Так, головні управління ДПС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДПС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Державна податкова служба України в частині зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДПС про відмову у реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 20.2 статті 20 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
У відповідності до пункту 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі по тексту - Порядок №117) комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Пунктом 23 Порядку №117 передбачено, що комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з п.1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Відповідно до пп.9 п.4 Положення №227, ДПС відповідно до покладених на неї завдань забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, інших реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС, а також реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Таким чином, Єдиний реєстр податкових накладних формується та ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, тобто саме Державною податковою службою України.
Відтак, суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині зобов`язання зареєструвати податкову накладну №3 від01.02.2019р., подану Товариством з обмеженою відповідальністю «БУД-ТРАНС ПЛЮС», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання - 27.02.2019р. заявлена позивачем не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом.
Частиною третьою статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку про необхідність залучення до участі у справі в якості співвідповідача Державної податкової служби України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 48, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
У Х В А Л И В:
1. Залучити Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) до участі у справі у якості співвідповідача.
3. Повідомити Державну податкову службу України про залучення його до участі у справі у якості співвідповідача.
4. Зобов`язати позивача не пізніше двох днів з дня вручення копії даної ухвали направити на адресу Державної податкової служби України копію адміністративного позову з додатками, а докази такого направлення надати суду.
5. Встановити Державній податковій службі України п`ятнадцятиденний строк з дня одержання копії даної ухвали для подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва відзиву на позовну заяву, відповідних доказів, на які він посилається при його обґрунтуванні проти наведених позивачем обставин та правових підстав позову, оформленого відповідно до положень частин 2-4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, та доказів надіслання (надання) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
6. Запропонувати позивачу у п`ятиденний строк з дня отримання відзиву співвідповідача на позовну заяву подати до Окружного адміністративного суду міста Києва відповідь на відзив та докази надіслання (надання) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
7. Копію ухвали надіслати учасникам.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2022 |
Оприлюднено | 10.11.2022 |
Номер документу | 107203975 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні