Постанова
від 08.11.2022 по справі 521/11831/22
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/11831/22

Номер провадження 3/521/8140/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2022 року м. Одеса

Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Кузьменко Н.Л.,

з секретарем Чебановою С.В.,

за участю:

представників митниці Анточ Н.О.,

захисника адвоката Малімонова М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Одеси матеріали справи про порушення митних правил, що надійшли з Одеської митниці відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , працюючого на посаді керівника ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ознаками порушення митних правил, передбаченихч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

З протоколу про порушення митних правил та доданих до нього матеріалів вбачається, що в рамках зовнішньоекономічного контракту від 16.02.2020 №2002, укладеного між компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» (Польща) та ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613), згідно митних декларацій в режимі «імпорт» на митну територію України ввезено наступні партії товарів:

1) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ від 22.04.2020 року за №UA500070/2020/214240 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 18.03.2020 року за № RE-8109 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN LOVEHOME FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері BSIU9408109 на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 10786 кг., нетто 9993 кг., вартістю 1084088,69 грн., (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойсу від 18.03.2020 року за № RE-8109 становить 40030,6 доларів США).

2) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ від 07.11.2020 року за №UA500500/2020/514141 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 30.09.2020 року за № RE-5752 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN DAZHONG FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері MRKU5075752 на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 10080 кг., нетто 9271 кг., вартістю 1057180,01 грн., (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойсу від 30.09.2020 року за № RE-5752 становить 37271,5 доларів США).

3) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ від 14.10.2020 року за №UA500500/2020/510172 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 31.08.2020 року за № RE-4091 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN DAZHONG FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері TCKU7704091на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 8840 кг., нетто 8211 кг., вартістю 861623,54 грн., (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойс від 31.08.2020 року за № RE-4091 становить 37271,5 доларів США).

4) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ від 13.11.2020 року за №UA500500/2020/515223 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 30.09.2020 року за № RE-1934 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN LOVEHOME FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері PONU7441934 на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 9232 кг., нетто 8568 кг., вартістю 971266,67 грн., (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойс від 30.09.2020 року за № RE-1934 становить 34446,6 доларів США).

5) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ від 01.10.2020 року за №UA500500/2020/508237 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 20.08.2020 року за № RE-6194 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN LOVEHOME FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері MRKU4146194 на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 5463 кг., нетто 5195 кг., вартістю 590585,34 грн., (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойс від 20.08.2020 року за № RE-6194 становить 20861,0 доларів США).

6) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ 28.08.2020 року за №UA500500/2020/503761 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 18.07.2020 року за № RE-3147 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN LOVEHOME FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері MSKU9553147 на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 11151 кг., нетто 10236 кг., вартістю 1105804,58 грн., (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойс від 18.07.2020 року за № RE-3147 становить 40267,45 доларів США).

7) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ 31.07.2020 року за №UA500070/2020/228659 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 29.07.2020 року за № RE-6709/1 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN LOVEHOME FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері MSKU9946709 на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 10840 кг., нетто 9986 кг., вартістю 1111722,62 грн., (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойс від 29.07.2020 року за № RE-6709/1 становить 40147,00 доларів США).

8) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ 05.01.2021 року за №UA500500/2021/193 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 15.11.2020 року за № RE-2540 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN LOVEHOME FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері MRKU2252540 на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 12270 кг., нетто 11190 кг., вартістю 1275571,03 грн. (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойс від 15.11.2020 року за № RE-2540 становить 44865,50 доларів США).

9) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення митної декларації типу ІМ40ДЕ 15.12.2020 року за №UA500500/2020/520860 та документів (контракт від 16.02.2020 року за №2002, інвойс від 29.10.2020 року за № RE-4942 та інші) від компанії-відправника «YUHUAN LOVEHOME FURNITURE CO., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA Одеса» на митну територію України у контейнері TRHU4044942 на миту територію України ввезено товари «меблі дерев`яні для спальні у розібраному стані» вагою-брутто 6340 кг., нетто 5928 кг., вартістю 664272,09 грн., (вартість товарів згідно виданого компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» інвойс від 15.11.2020 року за № RE-2540 становить 23838,00 доларів США).

За всіма випадками митного оформлення одержувачем та покупцем товарів є ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (вул. Люстдорфська дорога, буд. 92/94, м. Одеса, 65088, код ЄДРПОУ 37089613), продавцем є компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» (71-441 SZCZECIN, ZACHODNIOPOMORSKIE UL. CYFROWA, 6, POLAND). Вищевказані товари було оформлено в зоні діяльності Одеської митниці у митному відношенні в режимі «імпорт» та після митного оформлення випущено у вільний обіг.

Так, з метою перевірки законності поставки товарів та наданих до митного контролю та оформлення документів Державною митною службою України направлено запит від 12.10.2021 року за №26/26-04/11/155 до митних органів Республіки Польща.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 23.02.2022 року за №26/26-04/7.10/628 до Одеської митниці спрямовано відповідь Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 року за №0201-IGM.541.1354.2022.2.RLM.

В ході опрацювання інформації, яка містилась у вищевказаному листі митних органів Республіки Польща, митницею встановлено, що компанія «RED SAILS SP. Z O.O.» є незареєстрованою в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності.

Таким чином, переміщення товарів загальною вартістю 8 722 114, 57 грн.. через митний кордон України за митними деклараціями від 07.11.2020 року за №UA500500/2020/514141, від 14.10.2020 року за №UA500500/2020/510172, від 13.11.2020 року за №UA500500/2020/515223, від 01.10.2020 року за №UA500500/2020/508237, від 28.08.2020 року за №UA500500/2020/503761, від 31.07.2020 року за №UA500070/2020/228659, від 22.04.2020 року за №UA500070/2020/214240, від 05.01.2021 року за №UA500500/2021/193, від 15.12.2020 року за №UA500500/2020/520860 на адресу ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613) здійснено шляхом надання до митниці, як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві дані стосовно продавця товарів.

Покупцем та одержувачем вказаних товарів є ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613) в особі гр. України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п. 43 ст. 4 Митного кодексу України є посадовою особою цього підприємства.

Відповідно до ст. 459 Митного кодексу України при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.

Таким чином, на думку митного органу, директором ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613) в особі гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів загальною вартістю 8 722 114, 57 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо продавця товарів, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

За даним фактом, у відношенні гр. ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил №0717/50000/22 від 28.04.2022 року за ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник митниці у судовому засіданні протокол підтримала та вважала, що вина доведена повністю матеріалами справи. Просила притягнути ОСОБА_1 до відповідальності, передбаченої санкцією ч. 1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні ОСОБА_1 участі не приймав, проте його захисник адвокат Малімонов М.І. в судовому засіданні в повному обсязі підтримав свої письмові заперечення за протоколом у відношенні ОСОБА_1 та зазначив, що матеріали справи не містять достовірних та достатніх відомостей про вчинення його підзахисним адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а відтак просить закрити провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Вислухавши представника митниці та захисника, дослідивши матеріали справи та письмові заперечення захисника, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до вимог ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого прийняти мотивоване законне рішення.

Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням. Провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у статті 508 МК України, розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв`язку з оскарженням.

Судом встановлено, що складаючи протокол про порушення митних правил у відношенні керівника ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613) ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України, митний орган вважав, що керівник підприємства як підставу для переміщення товарів надав митному органу документи (без зазначення які саме документи), що містять неправдиві відомості щодо продавця цих товарів.

Підставою для наведеного висновку митний орган вказав інформацію, яка містилася у відповіді Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 року на запит Державної митної служби України від 12.10.2021 року про те, що компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» є незареєстрованою в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності.

Таким чином, митним органом ставиться у провину ОСОБА_1 (як керівнику ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР») вчинення порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо продавця товарів.

Відповідно до роз`яснень Пленуму Верховного Суду України у постанові «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правих» від 03.06.2005 року №8 в редакції постанови від 30.05.2008 року судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності (пункт 6 постанови).

Відповідно до статті 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

За змістом положень ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Частиною 1 статті 483 МК України встановлено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є активна поведінка (вчинок) особи, а саме: переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України із приховуванням від митного контролю за допомогою спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або зокрема, шляхом подання до митного органу України як підстави для переміщення товарів підроблених документів, які містять неправдиві дані, в тому числі щодо їх відправника та/або одержувача.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення, характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України шляхом їх приховування від митного контролю.

Аналізуючи викладене, суд приходить до висновок про те, що власник товару підлягає адміністративній відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Під час розгляду справи про адміністративне правопорушення судом встановлено, що в рамках зовнішньоекономічного контракту від 16.02.2020 року за №2002, укладеного між компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» (Польща) та ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613), в режимі «імпорт» на митну територію України ввезено партії товарів загальною вартістю 8 722 114, 57 грн., через митний кордон України за митними деклараціями від 07.11.2020 року за №UA500500/2020/514141, від 14.10.2020 року за №UA500500/2020/510172, від 13.11.2020 року за №UA500500/2020/515223, від 01.10.2020 року за №UA500500/2020/508237, від 28.08.2020 року за №UA500500/2020/503761, від 31.07.2020 року за №UA500070/2020/228659, від 22.04.2020 року за №UA500070/2020/214240, від 05.01.2021 року за №UA500500/2021/193, від 15.12.2020 року за №UA500500/2020/520860.

За всіма випадками митного оформлення одержувачем та покупцем товарів виступає ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613), а продавцем-компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» (71-441 SZCZECIN, ZACHODNIOPOMORSKIE, ul. CYFROWA, 6, Poland, EU).

При цьому, Одеською митницею при перевірці документів, поданих для митного оформлення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «ТРАСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613), не було виявлено порушень митних правил, митні платежі були сплачені в повному обсязі, після чого відбувся випуск товарів у вільний обіг, що свідчить про правильність заявлених даних, адже інших доказів зворотного митницею не надано.

Проте, після митного оформлення з метою перевірки законності поставки товарів та наданих до митного контролю та оформлення документів Державною митною службою України було направлено запит від 12.10.2021 року за №26/26-04/11/155 до митних органів Республіки Польща.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 23.02.2022 року за №26/26-04/7.10/628 до Одеської митниці спрямовано відповідь Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 року за №0201-IGM.541.1354.2022.2.RLM.

Інформацію, що зазначена у відповіді уповноважених органів Республіки Польщі, а саме те, що компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» є незареєстрованою в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності, митний орган вважає доказом надання ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613) до митниці при декларуванні товарів неправдивих відомостей щодо продавця товарів, а звідси й доказом переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю.

При цьому яким чином наведена обставина вплинула на переміщення товарів через митний кордон України, у який спосіб та з якими наслідками відбулося приховування товару від митного контролю у протоколі про порушення митних правил не зазначено і в процесі судового розгляду справи, митний орган також не вказав.

Не підтвердженою належними та допустимими доказами наведену митним органом є обставина щодо реєстрації компанії «RED SAILS SP. Z. O. O.» як учасника зовнішньоекономічної діяльності, оскільки зазначена інформація надана Палатою фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща 26.01.2022 року на запит Державної митної служби України від 12.10.2021 року без вказівки на актуальність цієї інформації станом на час укладення юридичними особами контракту, яке відбулося 16.02.2020 року (дата укладення контракту).

Натомість факт державної реєстрації компанії «RED SAILS SP. Z. O. O.» як юридичної особи в Республіці Польща підтверджено наданими стороною захисту документами, а саме: витягом з Державного судового реєстру (додаток до письмових заперечень захисника).

При цьому учасниками судового провадження клопотань про виключення цих документів із числа доказів, не заявлялось.

Відомостей, про визнання зовнішньоекономічного контракту від 16.02.2020 року за №2002, укладеного між компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» (Польща) та ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613) недійсним, представником митниці не надавалось.

Таким чином, суд вважає, що дії ОСОБА_1 , як керівника ТОВ «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613), пов`язані з замовленням товару, укладання контракту на поставку товарів, були вчинені в рамках діючого законодавства, у зв`язку з чим контракт від 16.02.2020 року за №2002 на момент здійснення митного оформлення товарів був дійсним, правомочним та таким, що підлягав виконанню.

Відповідно до принципу «поза розумним сумнівом», зміст якого сформульований у рішеннях Європейського суду з прав людини, доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.

Європейський суд уже визнавав кримінально-правовий характер норм українського законодавства, якими передбачена відповідальність за адміністративні правопорушення, зокрема і за порушення митних правил (див. рішення по справах «Надточій проти України» та «Гурепка проти України»).

Виходячи з положень ст. 8, ст. 62 Конституції України дотримання принципу верховенства права є однією з підвалин демократичного суспільства. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

Таким чином, враховуючи, що лист-відповідь митних органів Республіки Польща про незареєстрованість компанії «RED SAILS SP.Z.O.O.» в Республіці Польща як учасника зовнішньоекономічної діяльності є єдиним доказом, на який посилається митний орган як на доказ вини особи в частині надання ОСОБА_1 до митниці як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві дані стосовно продавця товарів, суд приходить до висновку, що матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії керівника «ТРАНСАЛЬФАТУР» (код ЄДРПОУ 37089613) були спрямовані на приховування від митного контролю шляхом подання митниці як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 Митного Кодексу України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до Митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Статтею 247 КУпАП встановлені обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення.

Таким чином, суд, враховуючи вищенаведені норми, зокрема, європейського права, вважає, що митницею не надано належних та достатніх доказів на підтвердження вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, а висновки митного органу не підтверджуються достовірними даними, тому це є підставою для закриття провадження по справі, через відсутність складу адміністративного правопорушення, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП за недоведеністю вини ОСОБА_1 .

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, ст.ст. 268, 460, 472, 527, 528, 529 МК України, п. 1 ст. 247, ст.ст. 283, 284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності за протоколом про порушення митних правил №0717/50000/22 від 28.04.2022 року відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченогоч. 1 ст. 483 МК України.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Н.Л. Кузьменко

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення08.11.2022
Оприлюднено14.11.2022
Номер документу107236302
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —521/11831/22

Постанова від 25.01.2023

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Бездрабко В. О.

Постанова від 08.11.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Кузьменко Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні