Рішення
від 09.11.2022 по справі 400/3926/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 листопада 2022 р. № 400/3926/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Величка А.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до відповідача:Доманівської селищної ради Миколаївської області, вул. Центральна, 48, смт. Доманівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 56401, про:визнання протиправним та скасування рішення від 24.06.2022 р. та зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (надалі - позивач) до Доманівської селищної ради Миколаївської області (надалі - відповідач) про:

- визнання протиправним та скасування рішення Доманівської селищної ради Миколаївської області «Про відмову у затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок» від 24 червня 2022 року, яким відмовлено ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 6,8 га, кадастровий номер 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років в оренду для сінокосіння та випасання худоби із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області;

- зобов`язання Доманівської селищної ради Миколаївської області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 6,8 га, кадастровий номер 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років в оренду для сінокосіння та випасання худоби із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням відповідача від 25.06.2021 року №29 ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років. За замовленням позивача TOB "Земельний кадастровий центр" виготовлено відповідний проект. 12.07.2021 року позивач звернувся до відповідача із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років. На засіданні постійної комісії селищної ради 06.08.2021 року розглянуто питання про затвердження проекту землеустрою позивача та рекомендовано сесії не затверджувати проект. 06.08.2021року на сесії Доманівської селищної ради розглянуто заяву позивача. За результатами голосування 5 депутатів проголосувати "за", 5 - "проти", 6 - "утримались". Рішення не прийняте. Листом від 16.08.2021 року відділ економіки, розвитку сільських територій та земельних відносин Доманівської селищної ради повідомив позивача про те, що його заяву розглянуто на сесії ради, але проект рішення не підтримано депутатським корпусом. Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 17 січня 2022 року визнано протиправною бездіяльність Доманівської селищної ради щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 від 12.07.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території ДоманІвської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років та зобов`язано повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 12.07.2021 року. Рішенням Доманівської селищної ради від 24 червня 2022 року позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років на підставі п. 27 Розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України під час дії воєнного стану (та змін до нього). Вказав, що підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації, що у свою чергу і стало підставою для звернення позивача до суду з відповідним позовом.

Ухвалою від 24.08.2022 року Миколаївський окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі № 400/3926/22 та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ст. 262 КАС України.

Ухвалою від 24.08.2022 року встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідно до довідки про доставку електронного листа копію ухвали про відкриття провадження у справі від 24.08.2022 року було надіслано Доманівській селищній раді Миколаївської області в її електронний кабінет та доставлено 25.08.2022 року.

До канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від відповідача надійшли пояснення у справі, в яких він просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Заперечуючи проти позову, відповідач послався на те, що земельна ділянка, за кадастровим номером 4822784900:07:000:0190, площею 6.8000 га, відповідно до рішення 10 сесії Доманівської селищної ради від 06 серпня 2021 року №68 «Про внесення змін до рішення від 25 червня 2021 року №29 «Про надання дозволу на розробку Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для сінокосіння та випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надана у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Вознесенського району Миколаївської області», надана в оренду гр. ОСОБА_2 терміном на 10 років, за цільовим призначенням - для сінокосіння і випасання худоби. Згідно інформації із Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, 08.09.2021 року державним реєстратором Прибузької сільської ради було проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки за кадастровим номером 4822784900:07:000:0190, площа 6,8 га. Тому, селищна рада не могла задовольнити заяву ОСОБА_1 про надання йому вищевказаної земельної ділянки в оренду.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Рішенням Доманівської селищної ради від 25.06.2021 року № 29 ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років.

За замовленням позивача ТОВ "Земельний кадастровий центр" виготовлено відповідний проект.

12.07.2021 року позивач звернувся до відповідача із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років.

06.08.2021 року на сесії Доманівської селищної ради розглянуто заяву позивача. За результатами голосування 5 депутатів проголосувати "за", 5 "проти", 6 "утримались". Рішення не прийняте.

Листом від 16.08.2021 року Відділ економіки, розвитку сільських територій та земельних відносин Доманівської селищної ради повідомив позивача про те, що його заяву розглянуто на сесії ради, але проект рішення не підтримано депутатським корпусом.

Рішення сесії Доманівської селищної ради за результатами розгляду заяви позивача не прийнято.

Не погоджуючись з такою бездіяльністю Доманівської селищної ради щодо неприйняття рішення за заявою позивача про затвердження проекту землеустрою, позивач звернувся до суду із позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 17.01.2022 року у справі №400/8154/21 позов ОСОБА_1 задоволено частково, визнано протиправною бездіяльність Доманівської селищної ради щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 від 12.07.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років та зобов`язано Доманівську селищну раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 12.07.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років, та прийняти рішення сесії ради про затвердження проекту землеустрою або відмову в його затвердженні з наведенням підстав такої відмови. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

На виконання рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 17.01.2022 року у справі №400/8154/21, Доманівська селищна рада повторно розглянула заяву ОСОБА_1 від 12.07.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років, та 24.06.2022 року прийняла рішення №10, яким позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності (не надані у власність або користування) в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років з посиланням на п. 27 Розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України під час дії воєнного стану (та змін до нього).

Не погоджуючись з рішенням Доманівської селищної ради про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, позивач звернувся до суду із цим позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами, врегульовані Конституцією України, Земельним кодексом України (надалі - ЗК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Так, статтею 13 Конституції України визначено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону.

Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Статтею 41 Конституції України передбачено, що право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Відповідно до ст. 40 ЗК України громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом.

Статтею 116 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Приписами частин 8 та 9 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Питання дотримання вимог законів та прийнятих відповідно до них підзаконних актів під час складання проекту землеустрою перевіряється тим державним органом, який погоджує його або проводить експертизу.

Це передбачено сукупністю приписів частин 1 та 6 статті 186-1 Земельного Кодексу України.

Цими нормами права встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

При цьому з вищенаведених норм Земельного кодексу України вбачається, що єдиною підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.

Аналізуючи норми права, суд робить висновок, що орган, який передає земельні ділянки у власність/користування, може відмовити у затвердженні проекту землеустрою лише у випадку відсутності погодження або не проведення обов`язкової державної експертизи, якщо земля перебуває у його віданні, або відсутності дозволу на виготовлення проекту землеустрою.

Суд зауважує, що експертиза проведена та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на те, що підставою для відмови позивачу у затвердженні проекту землеустрою стало те, що земельна ділянка за кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 надана в оренду іншому громадянину, оскільки, в оскаржуваному рішенні відповідачем як підставу для відмови визначено саме п. 27 Розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України під час дії воєнного стану (та змін до нього).

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/202, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 ''Про продовження строку дії воєнного стану в Україні'', затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України від 12 серпня 2022 року №573/2022 ''Про продовження строку дії воєнного стану в Україні'', затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Так, Законом України від 24.03.2022 року № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022 року, внесені зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Земельного кодексу України.

Вказаним Законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей, як безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Таким чином, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу у приватну власність земель державної та комунальної власності, на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, а також на розроблення відповідної документації.

Разом з тим, п. 2 Закону України від 24.03.2022 року № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" передбачено, що передача в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на строк до одного року земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності (крім тих, що перебувають у постійному користуванні осіб, які не належать до державних, комунальних підприємств, установ, організацій), а також земельних ділянок, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, нерозподілених та невитребуваних земельних ділянок і земельних часток (паїв) здійснюється на таких умовах:

а) розмір орендної плати не може перевищувати 8 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що визначається від середньої нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області;

б) орендар земельної ділянки не має права на: компенсацію власних витрат на поліпшення земельної ділянки; поновлення договору оренди землі, укладення договору оренди землі на новий строк з використанням переважного права орендаря; передачу земельної ділянки в суборенду; встановлення земельного сервітуту; зміну угідь земельної ділянки; будівництво на земельній ділянці об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд); закладення на земельній ділянці багаторічних насаджень; переважне право на купівлю орендованої земельної ділянки у разі її продажу; відчуження, передачу в заставу (іпотеку) права користування земельною ділянкою; поділ земельної ділянки, об`єднання її з іншою земельною ділянкою; використання для власних потреб наявних на земельній ділянці загальнопоширених корисних копалин, торфу, лісу, водних об`єктів, а також інших корисних властивостей землі; зміну цільового призначення земельної ділянки;

в) договір оренди земельної ділянки укладається лише в електронній формі, та засвідчується кваліфікованими електронними підписами орендаря і орендодавця;

г) передача в оренду земельної ділянки здійснюється без проведення земельних торгів;

ґ) формування земельної ділянки з метою передачі її в оренду здійснюється без внесення відомостей про таку земельну ділянку до Державного земельного кадастру (державної реєстрації) та присвоєння їй кадастрового номера, на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, яка розробляється за рішенням органу, уповноваженого передавати земельну ділянку в оренду, та затверджується таким органом. Така технічна документація включає лише: пояснювальну записку; матеріали топографо-геодезичних вишукувань; відомості про обчислення площі земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки; перелік обмежень у використанні земельної ділянки; відомості про встановлені межові знаки. Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель, яка розробляється відповідно до цього підпункту, не може передбачати поділ, об`єднання земельних ділянок. Відповідність технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, складеної в електронній формі, положенням нормативно-технічних документів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується кваліфікованим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, з використанням кваліфікованої електронної позначки часу, а складеної у паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою. Тимчасове зберігання технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, складеної у паперовій та електронній формах, разом із рішенням про її затвердження у період воєнного стану забезпечує орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, який її затвердив, з наступною передачею до Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель. Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель, складена в електронній формі, протягом п`яти днів після її затвердження направляється органом, який її затвердив, електронною поштою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (або до визначеного ним територіального органу, державного підприємства, що належить до сфери його управління). Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель, розроблена відповідно до підпункту 2 цього пункту, є додатком до договору оренди землі. Земельна ділянка, формування якої здійснювалося з метою передачі в оренду відповідно до підпункту 2 цього пункту, вважається сформованою з моменту укладення договору її оренди і припиняє бути об`єктом цивільних прав з моменту припинення договору її оренди, для укладення якого така земельна ділянка була сформована. У рішенні про передачу в оренду земельної ділянки, сформованої відповідно до підпункту 2 цього пункту, та договорі її оренди не зазначаються відомості про кадастровий номер земельної ділянки;

д) вимоги цього Кодексу та Закону України "Про оренду землі" щодо мінімального строку договору оренди землі не застосовуються до договорів, укладених відповідно до підпункту 2 цього пункту;

е) право оренди земельної ділянки, переданої в оренду відповідно до підпункту 2 цього пункту, не підлягає державній реєстрації. Договір оренди землі, а також зміни до нього, договір про розірвання такого договору оренди підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договору оренди землі здійснюється районною військовою адміністрацією в порядку, визначеному підпунктом 10 цього пункту. Право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації договору оренди земельної ділянки;

є) примірник договору оренди землі протягом трьох робочих днів надсилається орендодавцем електронною поштою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (або до визначеного ним територіального органу, державного підприємства, що належить до сфери його управління);

ж) договір оренди землі не може бути поновлений, укладений на новий строк і припиняється зі спливом строку, на який його укладено;

з) якщо договір оренди землі, укладений відповідно до підпункту 2 цього пункту, закінчився до збирання врожаю, посіяного орендарем на земельній ділянці, орендар має право на збирання такого врожаю з компенсацією ним орендодавцю збитків, спричинених тимчасовим зайняттям земельної ділянки, у розмірі орендної плати за період з дня закінчення строку дії договору оренди до дня закінчення збирання врожаю;

и) договір оренди землі, укладений відповідно до підпункту 2 цього пункту, може передбачати передачу в оренду декількох земельних ділянок одним орендодавцем.

З вищенаведених норм вбачається, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної, комунальної власності можуть надаватися у користування лише для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Крім того, районними військовими адміністраціями здійснюється передача в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва тільки на строк до одного року земельних ділянок, а також земельних ділянок, що залишилися у колективній власності, нерозподілених та невитребуваних земельних ділянок і земельних часток (паїв).

Тобто, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на передачу в оренду земельних ділянок на довготривалий строк.

Суд зауважує, що позивач звернувся до відповідача з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби, яка знаходиться в комунальній власності в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області орієнтовною площею 6,8 га з кадастровим номером 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років.

Таким чином, п. 2 Закону України від 24.03.2022 року № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" унеможливлює прийняття відповідачем рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби терміном на 49 років.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що приймаючи рішення від 24 червня 2022 року №10, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень, та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 19, 77, 139, 241 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Доманівської селищної ради Миколаївської області (вул. Центральна, 48, смт. Доманівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 56401, ідентифікаційний код 04376386) про визнання протиправним та скасування рішення Доманівської селищної ради Миколаївської області «Про відмову у затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок» від 24 червня 2022 року, яким відмовлено ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 6,8 га, кадастровий номер 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років в оренду для сінокосіння та випасання худоби із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області; зобов`язання Доманівської селищної ради Миколаївської області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 6,8 га, кадастровий номер 4822784900:07:000:0190 терміном на 49 років в оренду для сінокосіння та випасання худоби із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення в межах території Доманівської селищної ради Миколаївської області відмовити.

2. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А.В. Величко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2022
Оприлюднено14.11.2022
Номер документу107239981
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —400/3926/22

Рішення від 09.11.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

Ухвала від 23.08.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні