Справа № 420/14199/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії
встановив:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (далі - відповідач), в якій просить:
-визнати дії Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області щодо невнесення індивідуальних відомостей до системи персоніфікованого обліку зареєстрованих осіб щодо ОСОБА_1 за період роботи з січня 2006 р. по грудень 2009 р. включно у Барабойській гімназії Дальницької сільської ради протиправними;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області внести зміни до індивідуальних відомостей системи обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 , включивши страховий стаж за період роботи з січня 2006 р. по грудень 2009 р. включно у Барабойській гімназії Дальницької сільської ради.
Позов обґрунтовує тим, що факт її роботи на посаді вчителя української мови та літератури Барабайської гімназії у період з 2006 по 2009 роки підтверджено відповідними записами трудової книжки та архівними довідками про місце роботи та про заробітну плату, однак в реєстрі застрахованих осіб відсутні дані щодо стажу, заробітної плати та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за спірний період. Після звернення до відповідача з відповідною заявою, листом від 19.09.2022 р. № 15246-12956/В-02/8-1500/22 ГУ ПФУ в Одеській області відмовило у внесенні відповідної інформації до реєстру у зв`язку з відсутністю інформації про нарахування заробітної плати ОСОБА_1 . Управлінням освіти, культури та спорту Овідіопольської РДА, а також відсутності даних про позивача у паперовій звітності на осіб без РНОКПП. Вважає такі дії протиправними, оскільки протягом 2006-2009 років працювала та сплачувала відповідні внески.
Ухвалою від 10.10.2022 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.
07.11.2022 р. до суду надійшов відзив відповідача, в якому позовні вимоги не визнає та просить відмовити у задоволенні позову. Вказує на те, що зміни до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного страхування, зміни, уточнення до них вносяться автоматично на підставі інформації від роботодавців, а у період до 01.01.2011 р. - за результатами відповідної перевірки страхувальника. У зв`язку з тим, що Управлінням освіти, культури та спорту Овідіопольської районної державної адміністрації, структурним підрозділом якої є Барабойська гімназія Дальницької сільської ради, припинило свою діяльність без визначення правонаступника, а відомості щодо сплати роботодавцем страхових внесків за ОСОБА_1 у період роботи з 2006-2009 роки відсутні у паперовій звітності на осіб без РНОКПП за вказаний період, підстави для визнання протиправними дій відповідача та внесення інформації до індивідуальних відомостей системи персоніфікованого обліку застрахованої особи ОСОБА_1 відсутні.
З урахуванням вимог п.2 ч.1 ст.263 КАС України суд розглядає справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог виходячи з наступного.
Згідно з записами трудової книжки НОМЕР_1 від 15.08.1983 р. суд встановив, що протягом 2006-2009 років ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 працювала на наступних посадах:
- запис № 5 - 17.08.1989 р. - у зв`язку з реорганізацією Барабойської восьмирічної школи в середню перевести на посаду вчителя української мови та літератури Барабойської середньої школи;
- запис № 6 - 09.09.2009 р. - перевести на посаду вчителя української мови та літератури Великодолинського НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступнів-гімназія", ст.32 КЗпП України;
- запис № 7 - прийняти на посаду вчителя української мови та літератури Великодолинського НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступнів-гімназія";
- запис № 8 - Великодолинський НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступнів-гімназія" перейменовано у Великодолинський заклад загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області.
Після виявлення факту відсутності в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Реєстр) даних щодо страхового стажу, заробітної плати та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ОСОБА_1 за період з 2006 по 2009 роки, позивач звернулася до ГУ ПФУ в Одеській області із заявою про внесення таких відомостей щодо неї до Реєстру.
Листом від 16.09.2022 р. № 15246-12956/В-02/8-1500/22 ГУ ПФУ в Одеській області повідомило, що в Реєстрі відсутня інформація щодо нарахованої заробітної плати ОСОБА_1 у період з 2006 по 2009 роки страхувальником - Управлінням освіти, культури та спорту Овідіопольської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 02145240, а також встановлено відсутність індивідуальних відомостей стосовно позивача в наданій у паперовому вигляді звітності на осіб без РНОКПП. Оскільки роботодавця позивача за кодом ЄДРПОУ 02145240 ліквідовано без правонаступника, ГУ ПФУ не в змозі провести передбачену чинним законодавством позапланову перевірку та внести відповідні дані до Реєстру. Рекомендовано звернутися до суду, оскільки підставою для внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі у разі припинення страхувальника є рішення суду.
Відповідно до архівної довідки КУ Овідіопольської селищної ради "Об`єднаний трудовий архів" від 10.08.2022 р. № К-153 надано інформацію з архівного фонду відділу освіти Овідіопольського РДА Одеської області щодо відомостей про нарахування заробітної плати ОСОБА_1 за період роботи з 2006 до 2009 років.
Листом відділу освіти, молоді та спорту Овідіопольської районної державної адміністрації від 30.08.2002 р. № 01-12-4/416 повідомлено, що у 2021 році було припинено шляхом повної ліквідації юридичну особу відділ освіти Овідіопольської районної державної адміністрації, а відділ освіти, молоді та спорту Овідіопольської селищної ради не є його правонаступником.
Довідкою Барабойської гімназії Дальницької сільської ради (Барабойська гімназія) Відділу освіти, кільтури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради від 07.09.2022 р. № 84 підтверджено, що ОСОБА_1 дійсно працювала вчителем української мови і літератури у період з 15.08.1988 по 14.08.2009 р.
Довідкою Великодолинського закладу загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області від 07.09.2022 р. № 27108 підтверджено, що ОСОБА_1 з моменту зарахування на посаду по теперішній час працює вчителем української мови та літератури.
Стаж роботи ОСОБА_1 у період з 01.09.2009 р. по теперішній час підтверджено довідкою Великодолинського закладу загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області від 07.09.2022 р. № 27108.
Вважаючи протиправними дії відповідача щодо невнесення відомостей до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо застрахованої особи ОСОБА_1 за період роботи з січня 2006 р. по грудень 2009 р. включно у Барабойській гімназії Дальницької сільської ради протиправними, позивач звернулася до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV).
За змістом статті 1 Закону № 1058-IV застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.
У відповідності до пунктів 4, 5 частини першої статті 16 Закону № 1058-IV застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у тому числі інформацію, що відображає обсяг пенсійних коштів на її накопичувальному пенсійному рахунку в Накопичувальному фонді або індивідуальному пенсійному рахунку в недержавному пенсійному фонді - суб`єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення, якщо застрахована особа обрала такий недержавний пенсійний фонд, та стан здійснення пенсійних виплат за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду, та в порядку, визначеному цим Законом; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно з частиною другою статті 21 Закону № 1058-IV на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.
Відповідно до частин першої, другої та четвертої статті 24 Закону № 1058-IV страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених на підставі цих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності зазначеним Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.
Судом встановлено, що індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 за 2006-2009 роки у довідці за Формою ОК-5, сформованою 04.11.2022 р., відсутні.
Крім того, листом від 16.09.2022 р. № 15246-12956/В-02/8-1500/22 ГУ ПФУ в Одеській області вказано про відсутність індивідуальних відомостей стосовно позивача в наданій у паперовому вигляді звітності за 2006-2009 роки на осіб без РНОКПП.
Таким чином, страхувальником - Управлінням освіти, культури та спорту Овідіопольської районної державної адміністрації до органу Пенсійного фонду не подано звіти щодо сум нарахованих внесків та сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування про нарахування доходу та сплату страхових внесків щодо ОСОБА_1 за період її роботи на посаді вчителя української мови та літератури Барабайської середньої школи Овідіопольського району Одеської області за період з 2006 по 2009 р., при цьому матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 працювала у вказаний період на вказаній посаді.
Водночас, пунктом 2 частини першої статті 14-1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані, зокрема, забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.
Статтею 16 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.
Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Порядок організації ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з Реєстру застрахованих осіб встановлено Положенням про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 № 8-1) (далі - Положення про Реєстр).
Відповідно до пунктів 3, 4, 6, 7 розділу IV Положення про Реєстр відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.
У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.
Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.
Відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих страхових внесків за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою страхувальника, та вносяться до Реєстру застрахованих осіб на підставі наказу керівника відповідного територіального органу у десятиденний строк після узгодження результатів перевірки.
У разі виявлення розбіжностей за результатами контролю відомостей про застрахованих осіб, що були допущені при занесенні відомостей до системи персоніфікованого обліку у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування спеціалістом територіального органу Пенсійного фонду України та призвели до утворення дублів (двох або декількох) облікових карток, які належать одній застрахованій особі, наказом керівника територіального органу Пенсійного фонду України створюється комісія з перевірки індивідуальних відомостей. На підставі висновку комісії та наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк із дня завершення перевірки індивідуальних відомостей проводиться об`єднання карток.
Тож у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника законодавець визначив єдиний алгоритм внесення змін та уточнень до відомостей Реєстру - судове рішення, а у разі необхідності внесення змін за період до 01.01.2011 р. за умови діючою юридичної особи - шляхом проведення відповідної перевірки територіальним органом Пенсійного фонду.
Судом встановлено, що 22.03.2021 р. здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи Управління освіти, культури та спорту Овідіопольської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 02145240, без зазначення правонаступника (факт реєстрації та припинення юридичної особи Управлінням освіти, культури та спорту Овідіопольської районної державної адміністрації не є спірним та не заперечуються сторонами).
Таким чином, відповідач був позбавлений можливості самостійно (без рішення суду, що набрало законної сили) внести зміни або уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо періоду роботи ОСОБА_1 у Барабойській середній школі Дальницької сільської ради за період роботи з 01.01.2006 р. по 01.09.2009 р.
Водночас, позивач у своїх вимогах просить визнати неправомірними дії ГУ ПФУ в Одеській області щодо невнесення індивідуальних відомостей індивідуальних відомостей системи обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 , включивши страховий стаж за період роботи з січня 2006 р. по грудень 2009 р. включно у Барабойській гімназії Дальницької сільської ради та відповідно внести такі зміни.
Однак, як встановлено судом із записів трудової книжки НОМЕР_2 , протягом 2006-2009 років ОСОБА_1 працювала у двох закладах освіти: з 01.01.2006 р. по 01.09.2009 р. - у Барабойській середній школі, з 01.09.2009 р. по 31.12.2009 р. - у Великодолинському закладі загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області, де й працює нині.
Тобто у період роботи позивачки з 01.01.2006 р. по 01.09.2009 р. у Барабойській середній школі, яка припинена як юридична особа без правонаступника, законодавцем встановлено судовий порядок вирішення вказаного спору, в той час як Великодолинський заклад загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області, де позивач працює з 01.09.2009 р. по теперішній час, є діючою юридичною особою, тож і порядок внесення змін до індивідуальних системи персоніфікованого обліку зареєстрованих осіб є позасудовим шляхом проведення відповідної перевірки територіальним органом Пенсійного фонду.
Отже, враховуючи викладене, суд вважає, що відповідачем протиправно не проведено перевірку відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 за період роботи з 01.09.2009 р. по 31.12.2009 р. включно у Великодолинському закладі загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області, оскільки ОСОБА_1 подано відповідну заяву.
Разом з тим, у даному випадку відповідачем допущено протиправну бездіяльність, а не дії, як вказує позивач, оскільки ГУ ПФУ в Одеській області не вчинено жодних дій та не прийнято рішень щодо відмови у проведенні перевірки відомостей про позивача на теперішньому місці роботи.
Таким чином, з метою повного та ефективного захисту прав позивача в цій частині позовних вимог, а також у зв`язку з тим, що внесення відомостей про позивача за період її роботи з 01.09.2009 р. по 31.12.2009 р. включно можливе лише за результатами перевірки, яка проводиться за заявою страхувальника, відноситься до виключних (дискреційних) повноважень органу Пенсійного фонду України, а така перевірка ще не проводилася, суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність відповідача в частині нерозгляду питання про внесення індивідуальних відомостей до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду в Одеській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо внесення індивідуальних відомостей до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб за період роботи з 01.09.2009 р. по 31.12.2009 р. включно на посаді вчителя української мови та літератури Великодолинського закладу загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області.
На думку суду, у задоволенні позовних вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача щодо невнесення індивідуальних відомостей до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 за період її роботи з 01.01.2006 р. по 01.09.2009 р. у Барабойській середній школі слід відмовити, оскільки відповідач позбавлений можливості самостійно (без рішення суду, що набрало законної сили) внести зміни або уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Щодо вимог позивача про зобов`язання внести зміни до індивідуальних відомостей системи обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 , включивши страховий стаж за період роботи з 01.01.2006 р. по 01.09.2009 р. у Барабойській середній школі Дальницької сільської ради, суд зазначає наступне.
Статтею 1 Закону № 1058-IV передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 24 Закону Закон № 1058-IV страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначено у статті 20 Закону Закон № 1058-IV, відповідно до якої страхові внески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі.
Обчислення страхових внесків застрахованих осіб, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Згідно зі статтею 106 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" відповідальність за несплату страхових внесків несе підприємство-страхувальник, оскільки здійснює нарахування страхових внесків із заробітної плати.
Відповідно до статті 56 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до стажу роботи для призначення пенсії зараховується, будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків.
Тобто, страхові внески є складовою умовою існування солідарної системи і підлягають обов`язковій сплаті, перерахунок пенсії провадиться з урахуванням часу, коли особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, та за який підприємством, де працює людина, (страхувальником) сплачені щомісячні страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Обов`язок по сплаті страхових внесків та відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків законом покладено на страхувальника.
Судом встановлено, що відповідно до даних архівної довідки КУ Овідіопольської селищної ради "Об`єднаний трудовий архів" від 10.08.2022 р. № К-153 відділом освіти Овідіопольської РДА Одеської області ОСОБА_1 нараховувалась заробітна плата за період роботи з січня 2006 р. по грудень 2009 р. (крім липня місяці за 2006-2008 роки), однак докази сплати Управлінням освіти, культури та спорту Овідіопольської районної державної адміністрації страхових внесків щодо ОСОБА_1 за період роботи з 2006 по 2009 роки відсутні.
Таким чином, внаслідок невиконання Управлінням освіти, культури та спорту Овідіопольської районної державної адміністрації обов`язку по нарахуванню та сплаті внесків до Пенсійного фонду України, а також незазначення відомостей щодо неї у паперовій звітності щодо осіб без РНОКПП, ОСОБА_1 позбавлена соціальної захищеності та необхідності врахування до пенсійного стажу час роботи на вказаному підприємстві у спірні періоди, що є неприпустимим та таким, що суперечить основним конституційним засадам в сфері соціального захисту.
На думку суду, позивач не повинен відповідати за неналежне виконання страхувальником свого обов`язку щодо належного нарахування та сплати страхових внесків, а також подання звітності.
Зважаючи на те, що в силу наведених вище вимог Положення № 8-1 підставою для внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб у разі ліквідації страхувальника є рішення суду, та з огляду на встановлені у справі фактичні обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області внести зміни до індивідуальних відомостей системи обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 шляхом зарахування у страховий стаж період роботи з 01.01.2006 р. по 01.09.2009 р. у Барабойській середній школі Дальницької сільської ради підлягають задоволенню.
Суд також звертає увагу, що у своїй позовній заяві позивач вказала, що протягом спірного періоду працювала у Барабойській гімназії Дальницької сільської, однак відповідно до записів трудової книжки ОСОБА_1 після проведення реорганізації Барабойської восьмирічної школи в Барабойську середню школу згідно з рішенням Одеського облвиконкому № 236 від 17.08.1989 р., даний освітній заклад не змінював свою назву.
Таким чином, наявні у справі докази свідчать про те, що ОСОБА_1 працювала у Барабойській середній школі.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Частиною 3 статті 139 КАС України встановлено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Оскільки за результатами розгляду адміністративної справи суд прийшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог, то з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у сумі 496,20 грн.
Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 263 КАС України, суд -
вирішив:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп - відсутній, паспорт серії НОМЕР_3 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м.Одеса, вул.Канатна, буд.83, код ЄДРПОУ 20987385) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м.Одеса, вул.Канатна, буд.83, код ЄДРПОУ 20987385) в частині нерозгляду питання про внесення індивідуальних відомостей до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп - відсутній, паспорт серії НОМЕР_3 ) за період роботи з 01.09.2009 р. по 31.12.2009 р. включно на посаді вчителя української мови та літератури Великодолинського закладу загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м.Одеса, вул.Канатна, буд.83, код ЄДРПОУ 20987385) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп - відсутній, паспорт серії НОМЕР_3 ) щодо внесення індивідуальних відомостей до системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб за період роботи з 01.09.2009 р. по 31.12.2009 р. включно на посаді вчителя української мови та літератури Великодолинського закладу загальної середньої освіти № 1 Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м.Одеса, вул.Канатна, буд.83, код ЄДРПОУ 20987385) внести зміни до індивідуальних відомостей системи обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп - відсутній, паспорт серії НОМЕР_3 ) шляхом зарахування в страховий стаж період роботи з 01.01.2006 р. по 01.09.2009 р. у Барабойській середній школі Дальницької сільської ради.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м.Одеса, вул.Канатна, буд.83, код ЄДРПОУ 20987385) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп - відсутній, паспорт серії НОМЕР_3 ) судовий збір у сумі 496 (чотириста дев`яносто шість) грн. 40 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.І. Бездрабко
кат.102010000
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2022 |
Оприлюднено | 14.11.2022 |
Номер документу | 107240191 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні