ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
08 квітня 2021 року м. Київ № 826/16481/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В., суддів Мазур А.С., Літвінової А.В.,
при секретарі судового засідання Дьяченко О.В.,
за участю представників сторін:
представників відповідача: Михальчук М.О.,
представника третьої особи 1: Вітвіцької К.В.,
розглянувши у відкритому судовому адміністративну справу за правилами загального позовного провадження
за позовомБлагодійної організації «Об`єднання батьків дітей хворих фенілкетонурією «Покоління» доАнтимонопольного комітету України треті особи1) Департамент охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської державної адміністрації, 2) Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЮДМИЛА-ФАРМ» провизнання протиправним та скасування рішення,- ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася благодійна організація «Об`єднання батьків дітей хворих фенілкетонурією «Покоління» до Антимонопольного комітету України за участю третіх осіб - Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), ТОВ «Людмила-Фарм», в якому просить суд: - визнати протиправним та скасувати рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 03.10.2016 року №2059-р/пк-ск.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.04.2017, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18.07.2017 та постановою Верховного Суду від 24.07..2020 у справі № 826/16481/16, позовні вимоги благодійної організації «Об`єднання батьків дітей хворих фенілкетонурією «Покоління» задоволено повністю: визнано протиправним та скасовано рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 03.10.2016 року №2059-р/пк-ск. Зобов`язано Антимонопольний комітет України повторно розглянути скаргу благодійної організації «Об`єднання батьків дітей хворих фенілкетонурією «Покоління» від 22.09.2016 року про скасування акцепту пропозиції по лотам 1 та 2.
21 жовтня 2020 року (вх. №03-13/4578/20) відповідачем через канцелярію суду подано заяву про встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
30.11.2020 від позивача до суду надійшла заява про встановлення способу і порядку виконання рішення, у якій він просив встановити спосіб і порядок виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.04.2017 у справі №826/16481/16 в частині зобовязання Антимонопольного комітету України розглянути скаргу благодійної організації «Об`єднання батьків дітей хворих фенілкетонурією «Покоління», встановивши, зокрема наступне: який орган комітету повинен розглянути скаргу та прийняти відповідне рішення; положенням якого Закону цей орган має керуватисьпід час розгляду скарги та прийняття відповідного рішення; яким чином прийняти рішення за процедурою закупівель, за результатами якої укладений та виконаний договір, не виходячи при цьому за межі визначених законодавством повноважень.
В обґрунтування поданої заяви заявник вказує на те, що на момент виникнення спірних правовідносин правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти були встановлені Законом України «Про здійснення державних закупівель», який втратив чинність на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». Нормами чинного законодавства України відповідачу не надано повноважень на розгляд скарг щодо процедури закупівель, за результатами яких укладено договір. Також, заявник вказує на те, що відсутній орган, який може здійснити розгляд скарги та прийняти відповідне рішення. Зазначене вище, на думку заявника, робить неможливим виконання рішення суду, зокрема, повторний розгляд скарги благодійної організації «Об`єднання батьків дітей хворих фенілкетонурією «Покоління».
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.12.2021 розгляд заяви Антимонопольного комітету України про встановлення або зміну способу або порядку виконання рішення суду в адміністративній справі №826/16481/16 призначено до розгляду в судовому засіданні.
У судове засідання, призначене на 07.04.2021, з`явився представник відповідача, представник третьої особи-1.
У судовому засіданні 07.04.2021 представник відповідача просив задовольнити заяву про встановлення порядку і способу виконання судового рішення.
Розглянувши заяву про встановлення порядку виконання судового рішення у даній справі та додані до неї документи, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За приписами ст. 124, ч. 3 ст. 129-1 Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання на всій території України, а обов`язковість рішень суду визнається однією з основних засад судочинства.
Обов`язковість судових рішень гарантується, згідно з практикою Європейського суду з прав людини, статтею 6 Конвенції про захист прав і основоположних свобод: право на судовий захист було б примарним, якби правова система держави дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове судове рішення залишалося недіючим на шкоду одній зі сторін. Якщо органи влади відмовляються виконувати чи затримують виконання судових рішень, гарантії статті 6, якими користується особа на час судової стадії розгляду, втрачають зміст.
Судові рішення, що набрали законної сили, а також ті, що підлягають негайному виконанню, є обов`язковими для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягають виконанню на всій території України.
За правилами ч. 3 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Отже, передумовою для прийняття судом рішення про встановлення зміни способу або порядку виконання судового рішення є наявність обставин, які унеможливлюють або ускладнюють виконання рішення у спосіб чи порядок, які первинно визначені в рішенні суду.
Суд вважає за необхідне зазначити, що під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у встановлених раніше порядку і способом. Підстави зміни способу та порядку виконання судового рішення можуть бути, якщо мова йде про випадки, коли реалізація рішення знаходиться під загрозою або виявляється неможливою.
Водночас обставини, на які вказує заявник, не свідчать про неможливість виконання судового рішення у цій справі саме через спосіб захисту, застосований судом при його ухваленні, та не надають достатніх правових підстав для застосування процесуального інституту зміни порядку і способу виконання судового рішення, регламентованого статтею 378 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у даній справі.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Голови Антимонопольного комітету України Піщанської Ольги Станіславівни про встановлення або зміну способу або порядку виконання рішення суду в адміністративній справі № 826/16481/16 - відмовити.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст ухвали складено 08 квітня 2021 року.
Головуючий суддя Є.В. Аблов
Судді А.С. Мазур
А.В. Літвінова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2021 |
Оприлюднено | 14.11.2022 |
Номер документу | 107241950 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні