Постанова
від 08.11.2022 по справі 461/5280/22
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/5280/22

Провадження №3/461/2888/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 листопада 2022 року м.Львів

Суддя Галицького районного суду м. Львова Романюк В.Ф., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Кондратюка В.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 ,

за ч.6 ст.481Митного кодексу України,

в с т а н о в и в :

25 вересня 2022 року о 18 год. 20 хв. до зони митного контролю пункту пропуску «Краковець» Львівської митниці у напрямку руху «в`їзд в Україну» смугою руху «червоний коридор» в`їхав транспортний засіб комерційного призначення «MAN» реєстраційний номер НОМЕР_2 (країна реєстрації УКРАЇНА) під керуванням громадянина України ОСОБА_2 .

У ході здійснення митного контролю вказаного транспортного засобу та внесення інформації про нього до ACMO «Інспектор» та в ЄАІС Держмитслужби України було встановлено, що 13.02.2022 р. транспортний засіб особистого користування «RENAULT MEGANE» реєстраційний номер НОМЕР_3 (країна реєстрації Республіка Польща), VIN-код: НОМЕР_4 був ввезений на митну територію України в зоні діяльності Львівської митниці громадянином України ОСОБА_3 у режимі тимчасового ввезення до 60 днів під зобов`язання про зворотне вивезення транспортного засобу № UA209030/2022/2999 від 13.02.2022.

Відповідно до зобов`язання про зворотнєвивезення транспортного засобу UA209030/2022/2999 від 13.02.2022 запланований термін вивезення транспортного засобу 14.04.2022р.

Відповідно до абз. 5 частини 4 статті 380 Митного кодексу України встановлено, що Громадяни-резиденти, які перебувають на тимчасовому консульському обліку в консульській установі України за кордоном, мають право тимчасово ввозити на митну територію України під письмове зобов`язання про зворотне вивезення за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, один транспортний засіб особистого користування, що класифікується за товарною позицією 8703 (крім товарної підпозиції 8703 10 ) згідно з УКТ ЗЕД, та причіп до нього, що класифікується за товарною підпозицією 8716 10 згідно з УКТ ЗЕД (за умови ввезення разом із транспортним засобом), на строк, що не перевищує 60 днів протягом одного календарного року (який може бути як безперервним, так і з перервами), без сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. Зазначені транспортні засоби можуть бути тимчасово ввезені на митну територію України за умови подання органу доходів і зборів документів, що підтверджують право власності громадянина на такі транспортні засоби та їх реєстрацію на території відповідної країни.

Відповідно частини 6 статті 380 Митного кодексу України Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог цього Кодексу, або поміщені у митні режими відмови на користь держави ,знищення або руйнування чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. Згідно бази даних Диспетчера ЗМК та Пасажирського пункту пропуску в ПІК АСМО «Інспектор», вищевказаний транспортний засіб за межі митної території України станом на 25.09.2022 р. не вивозився, в будь-який інший митний режим ніж «тимчасове ввезення» не поміщувався.

У відповідності до ст. 192 МКУ, до найближчого митного органу про обставини події (аварії або дії обставин непереборної сили), місцезнаходження товарів і транспортного засобу, громадянин ОСОБА_1 не звертався.

Таким чином, гр. України ОСОБА_4 перевищив встановлений Митним кодексом України строк тимчасового ввезення на митну територію України транспортного засобу, що перебуває під митним контролем більше ніж на тридцять діб.

Дії особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 органом митниці кваліфіковано за ч.6 ст.481МК України.

У судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 адвокат Кондратюк В.В. просив суд закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за ч.6 ст.481 МК України, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення. Мотивуючи тим, що з огляду на обмеження виїзду за межі України для чоловіків віком від 18 до 60 років, внаслідок дії воєнного стану та оголошення загальної мобілізації 24.02.2022, в діях ОСОБА_1 відсутня вина, як обов`язковий елемент відповідальності за вчинення порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 6 ст. 481 МК України.

З врахуванням наведеного, просить суд закрити провадження у справі.

У судовому засіданні представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. зазначив, що у діях ОСОБА_4 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, тому до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч.6 ст.481 МК України.

Суд, заслухавши пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 адвоката Кондратюка думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Відповідно до ч.2ст.7КУпАП провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно зі ст. ст.245,252КУпАПтаст.486МК України завданнями провадження в справі про порушення митних правил і обов`язками органу, який її розглядає, є своєчасне, всебічне, повне, і об`єктивне з`ясування обставин справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Відповідно до вимогст.280 КУпАП, ст.489МК Українипри розгляді справи про адміністративне правопорушення, суд зобов`язаний з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає особа адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду.

Згідно зістаттею 62 Конституції Україниобвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Суд встановив, що згідно протоколу про порушення митних правил № 0936/20900/22 від 25.09.2022 року о 18.20 год до зони митного контролю пункту пропуску «Краковець» Львівської митниці в напрямку «в`їзд в Україну» смугою руху «червоний коридор» в`їхав транспортний засіб комерційного призначення «MAN» KA 7694BA/ НОМЕР_5 під керуванням ОСОБА_1 .

Правовою підставою для перетинання державного кордону у вересні 2022 року стало включення ОСОБА_5 до системи «Шлях», як водія ТОВ «КОМПАЖ» код ЄДРПОУ 38298748 на автомобілі MAN» KA 7694BA TGX 18/440 BLS пункт пропуску «Краківець», очікувана дата перетину 12.09.2022.

Згідно відміток у паспорті громадянина України для виїзду за кордон ОСОБА_1 з 14.02.2022 до вересня 2022 не перетинав кордон України.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України з 5:30 24 лютого 2022 року строком на 30 діб запроваджено воєнний стан, який продовжений згідно Указу Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022, Указу Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 Указу Президента України від 17 травня 2022 року№ 341/2022, Указу Президента України від 12 серпня 2022 №573/2022.

Пунктом 3 Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 передбачено, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбаченістаттями 30 - 34,38,39,41 - 44,53Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбаченічастиною першоюстатті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

Поряд зцим п.6ч.1ст.8Закону України«Про правовийрежим воєнногостану»,передбачено,що вУкраїні абов окремихїї місцевостях,де введеновоєнний стан,військове командуванняразом ізвійськовими адміністраціями(уразі їхутворення)можуть самостійноабо іззалученням органіввиконавчої влади,Ради міністрівАвтономної РеспублікиКрим,органів місцевогосамоврядування запроваджуватита здійснюватив межахтимчасових обмеженьконституційних праві свободлюдини ігромадянина,а такожправ ізаконних інтересівюридичних осіб,передбачених указомПрезидента Українипро введеннявоєнного стану,такі заходиправового режимувоєнного стану встановлювати упорядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в`їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.

Пункти 2-1 2-12 Правил перетинання державного кордону громадянами України затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57, передбачають випадки, коли особи у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану мають право перетинати державний кордон.

Відповідно доп.1,2Указу ПрезидентаУкраїни «Про загальнумобілізацію» від 24 лютого 2022 року № 65/2022 що затверджений Законом№ 2105-IX від 03.03.2022, передбаченооголосити тапровести загальнумобілізацію (далі-мобілізація).

Мобілізацію провести на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва.

Тобто, на час дії воєнного стану громадянам України, чоловікам віком від 18 до 60 років обмежено виїзд за межі України, крім тих військовозобов`язаних, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації згідно ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Особа яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 є громадянином України, чоловіком ІНФОРМАЦІЯ_1 (повних 58 років).

Вказане свідчить, що ОСОБА_1 з 24.02.2022 був, з незалежних від нього причин фактично позбавлений можливості виїхати за кордон самостійно на автомобілі «RENAULT MEGANE» реєстраційний номер НОМЕР_3 (країна реєстрації Республіка Польща), та відповідно виконати зобов`язання про зворотне вивезення транспортного засобу № UA209030/2022/2999 від 13.02.2022.

Частина 6 ст. 481 МК України передбачає відповідальність за перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування.

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

За приписами ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

Згідно ч.1 ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Обставини, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про порушення митних правил визначені ч.1 ст. 489 МК України, згідно якої посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Поряд з цим, особливості відповідальності за деякі види порушень митних правил передбачені у ч.1 ст.460 МК України, вчинення порушень митних правил, передбаченихчастиною третьою статті 469,статтею 470,частиною третьою статті 478,статтею 481цього Кодексу, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, а також допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично (стаття 268цього Кодексу), не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.

Відповідно до Листа Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, ТТП України цим засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб , відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

Враховуючи зазначене, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Вказаний лист ТПП України розміщений в мережі Інтернет на офіційному сайті ТПП України, за посиланням https://ucci.org.ua/uploads/files/621cba543cda9382669631.pdf.

Отже, з огляду на вимоги ст.460 МК України, дію форс-мажорних обставин (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», що підтверджується Листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1, дії ОСОБА_5 щодо не виконання зобов`язання про зворотне вивезення транспортного засобу № UA209030/2022/2999 від 13.02.2022, не тягнуть за собою адміністративної відповідальності.

Суд погоджується із доводами представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_5 адвоката Кондратюка В.В. про те, що з огляду на обмеження виїзду за межі України для чоловіків віком від 18 до 60 років, внаслідок дії воєнного стану та оголошення загальної мобілізації 24.02.2022, в діях ОСОБА_1 відсутня вина, як обов`язковий елемент відповідальності за вчинення порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 6 ст. 481 МК України.

Згідно п.3ч.1ст.527МК України,у справіпро порушеннямитних правилмитний органабо суд(суддя),що розглядаєсправу,виносить однуз такихпостанов: про закриття провадження у справі.

Відповідно до ст.527МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.

Згідно зі ст.487МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п.1 ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, враховуючи вищенаведене та те, що ОСОБА_5 з поважних причин та таких, що не залежали від його волі, зокрема введення воєнного стану на території України, своєчасно не вивіз транспортний засіб марки «RENAULT MEGANE» реєстраційний номер НОМЕР_3 (країна реєстрації Республіка Польща), VIN-код: НОМЕР_4 , з митної території України у строк до 14.04.2022 р., тому суд приходить до висновку, що провадження по справі підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст.380,458,460,481,486,489,524, 536-528 МК України, ст.ст.7,245,252,280 КУпАП, суд -

п о с т а н о в и в :

Закрити провадження в справі у справі про порушення митних відносно ОСОБА_2 через відсутність події і складу адміністративного правопорушення згідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя В.Ф. Романюк

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення08.11.2022
Оприлюднено14.11.2022
Номер документу107248209
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Перевищення строку тимчасового ввезення або тимчасового вивезення товарів

Судовий реєстр по справі —461/5280/22

Постанова від 06.12.2022

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Галапац І. І.

Постанова від 08.11.2022

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні