26.10.2022
Справа № 331/3685/22
Провадження № 1-кс/331/1115/2022
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2022 року місто Запоріжжя
Слідчий суддя Жовтневого районного суду міста Запоріжжя ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Жовтневого районного суду міста Запоріжжя матеріали клопотання старшого слідчого 1-го відділення слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури ОСОБА_4 , про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 22022080000001562, відомості за яким внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.08.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України,
В С Т А Н О В И В:
24жовтня 2022року дослідчого суддіЖовтневого районногосуду містаЗапоріжжя надійшлоклопотання старшогослідчого 1-говідділення слідчоговідділу УправлінняСлужби безпекиУкраїни вЗапорізькій областістаршого лейтенантаюстиції ОСОБА_3 ,погоджене зпрокурором відділуЗапорізької обласноїпрокуратури ОСОБА_4 ,про накладенняарешту намайно підозрюваної ОСОБА_5 ,у кримінальномупровадженні №22022080000001562,відомості заяким внесенідо Єдиногореєстру досудовихрозслідувань 23.08.2022року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.5ст.111-1КК України,та уподаному клопотанніслідчий просить накласти арешт, шляхом заборони користування, розпорядження та відчуження, на приватне нерухоме майно ОСОБА_5 земельну ділянку з кадастровим номером 2325580500:01:024:0075 площею 2 га, яка розташована за адресою: Запорізька облвсть, Чернігівський район, сільська рада Богданівська, з метою забезпечення конфіскації майна, як виду покарання.
В обґрунтуванняклопотання слідчийзазначає,що слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Запорізькій області за процесуальним керівництвом групи прокурорів Запорізької обласної прокуратури, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022080000001562 від 23.08.2022 року, за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Згідно з Конституцією України, Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
Всупереч вказаним нормам міжнародного гуманітарного права президент Російської Федерації, а також інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади Російської Федерації, діючи всупереч вимогам п.п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994 року, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 року та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 року № 36/103, від 16.12.1970 року № 2734 (ХХV) від 21.12.1965 року № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 року № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів збройних сил Російської Федерації (далі зс РФ) на територію України.
Старший слідчий вказує, що 24.02.2022 року Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією РФ проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. 15.03.2022 року Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 14.03.2022 року №133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким передбачено його продовження з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 року строком на 30 діб. 21.04.2022 року Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 18.04.2022 року № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким передбачено його продовження з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 року строком на 30 діб. 22.05.2022 року Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 17.05.2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Так, 24.02.2022 року, на виконання вищевказаного наказу, військовослужбовці зс РФ, шляхом збройної агресії, з погрозою застосування зброї та її фактичним застосуванням, незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин вказаної території, в тому числі Бердянського району Запорізької області.
Так, 01.04.2022 року смт Чернігівка Бердянського району Запорізької області захоплена представниками зс РФ та на даний час знаходиться під окупацією держави-агресора РФ.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 30 квітня 2022 року», Чернігівська селищна територіальна громада Бердянського району включена до переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 30 квітня 2022 року.
Згідно ст. 1 Закону України « Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі Закон): тим часово окупована російською федерацією територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється діяКонституціїта законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Т имчасова окупація російською федерацією територій України, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для російської федерації жодних територіальних прав.
Крім того, згідно п. 6 ст. 11 Закону: окупаційна адміністрація російської федерації - сукупність державних органів і структур російської федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних Російській Федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг; п. 7 ст. 11 Закону: тимчасово окупована Російською Федерацією територія України - це частини території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адміністрація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
Під час досудового розслідування встановлено, що не пізніше 03 квітня 2022 року (точні дата та час органом досудового розслідування не встановлені) невстановленими представниками військової окупаційної адміністрації РФ Бердянського району Запорізької області, в тому числі комендантом військової окупаційної адміністрації РФ у смт Чернігівка, - громадянином РФ ОСОБА_6 , який являється військовим РФ (в/ч НОМЕР_1 , НОМЕР_2 полк оперативного призначення) запропоновано ОСОБА_5 , всупереч передбачених Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про службу в органах місцевого самоврядування» порядків, зайняти посаду в.о. мера Чернігівського муніципального утворення Бердянського району, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих функцій у самопроголошеному, незаконному та підконтрольному окупаційній адміністрації РФ органі влади Чернігівському муніципальному утворенні Бердянського району, створеному на тимчасово окупованій території смт Чернігівка Бердянського району Запорізької області, на що остання, будучи секретарем Чернігівської селищної ради та депутатом Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області 8 скликання від політичної партії «Опозиційна платформа За життя», надала добровільну згоду.
В подальшому вищезазначеними представниками окупаційної влади РФ ОСОБА_5 було призначено на посаду в.о. мера Чернігівського муніципального утворення Бердянського району, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих функцій у самопроголошеному, незаконному та підконтрольному окупаційній адміністрації РФ органі влади Чернігівському муніципальному утворенні Бердянського району, створеному на тимчасово окупованій території смт Чернігівка Бердянського району Запорізької області.
Відповідно до займаної посади на ОСОБА_5 покладено обов`язки щодо виконання представницьких функцій на території смт Чернігівка Бердянського району Запорізької області та здійснення організації та керівництва роботи з формування структури та комплектації штату підпорядкованого їй органу; контролю за виконанням обов`язків працівниками, які їй підпорядковані; організації заходів щодо ліцензування та провадження підприємницької діяльності, системи оподаткування для наповнення місцевого бюджету; співпраці із засобами масової інформації різних форм власності на території смт Чернігівка Бердянського району Запорізької області.
Таким чином, слідчий вказує, що перебуваючи на займаній посаді, ОСОБА_5 , діючи умисно, незаконно, підтримуючи діяльність окупаційної адміністрації держави-агресора на території смт Чернігівка Бердянського району Запорізької області, усвідомлюючи та передбачаючи невідворотне настання суспільно-небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, будучи в.о. мера Чернігівського муніципального утворення Бердянського району у незаконному органі влади Чернігівському муніципальному утворенні Бердянського району, на виконання наданих їй владних повноважень, не пізніше 03.04.2022 року і по даний час виконує представницькі функції на території смт Чернігівка Бердянського району Запорізької області та здійснює організацію та керівництво роботи з формування структури та комплектації штату підпорядкованого їй органу; контролю за виконанням обов`язків підлеглими її працівниками; організації заходів щодо ліцензування та провадження підприємницької діяльності, системи оподаткування для наповнення місцевого бюджету; співпраці із засобами масової інформації різних форм власності на території смт Чернігівка Бердянського району Запорізької області.
На обґрунтування поданого клопотання, старший слідчий вказує, що згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта встановлено, що підозрюваній ОСОБА_5 на праві приватної власності належить земельна ділянка з кадастровим номером 2325580500:01:024:0075 площею 2 га, яка розташована за адресою: Запорізька область, Чернігівський район, сільська рада Богданівська.
Слідчий вказує, що незастосування у цей час заборони або обмеження в користуванні, розпорядженні нерухомим майном ОСОБА_5 призведе до перереєстрації вказаного нерухомого майна на іншу особу та призведе до неможливості забезпечити його конфіскацію.
Крім того, слідчий посилається на ч. 2 ст. 172 КПК України та вказує, що клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна, а тому старший слідчий просить провести розгляд клопотання без виклику підозрюваної ОСОБА_5 .
В судове засідання старший слідчий 1-го відділення слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області ОСОБА_3 не з`явився, про день та час розгляду клопотання повідомлявся судом своєчасно та належним чином, про причин неявки суду не повідомив, проте, надав суду заяву, із змісту якої вбачається, що слідчий просить розглянути клопотання про арешт майна без його участі та без фіксації технічними засобами, клопотання підтримує у повному обсязі (а.с.190).
Згідно з ч. 4 ст.107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень КПК України судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Дослідивши матеріали клопотання слідчого, яке погоджено з прокурором, та додані до клопотання документи на його обґрунтування щодо необхідності накладення арешту на земельну ділянку, яка зазначена у клопотанні, та проаналізувавши докази на підтвердження та обґрунтування заявленого слідчим клопотання у їх сукупності, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання слідчого, з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається у наступних випадках: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 6 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 172 КПК України, вбачається, що клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022080000001562, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.08.2022 року за підозрою ОСОБА_5 у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлена причетність ОСОБА_5 до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, що підтверджується матеріалами кримінального провадження, дослідженими у судовому засіданні.
19 липня 2022 року керівником Запорізької обласної прокуратори складено повідомлення про підозру відносно ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України (а.с.66-76).
Ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 26 жовтня 2022 року надано дозвілна здійсненняспеціального досудовогорозслідування укримінальному провадженні № 22022080000001562, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23 серпня 2022 року, відносно підозрюваної ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України (а.с.191-195).
Також судом встановлено, що згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта встановлено, що підозрюваній ОСОБА_5 належить на праві приватної власності земельна ділянка з кадастровим номером 2325580500:01:024:0075 площею 2 га, яка розташована за адресою: Запорізька область, Чернігівський район, Богданівська сільська рада (а.с.7-8).
Враховуючи зазначене, під час досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на майно підозрюваної ОСОБА_5 , з метою запобігання відчуження майна та забезпечення його можливої конфіскації, шляхом встановлення заборони на розпорядження та відчуження вказаним вище майном.
З урахуванням вищевикладеного та приймаючи до уваги, що накладення арешту на майно підозрюваної ОСОБА_5 необхідне, зокрема, з метою запобігання відчуження майна та забезпечення його можливої конфіскації, шляхом встановлення заборони на розпорядження та відчуження вказаним вище майном, та з метою досягнення дієвості кримінального провадження, вважаю необхідним застосувати такий захід забезпечення кримінального провадження, як арешт цього майна, тому на підставі вищезазначеного, клопотання старшого слідчого 1-го відділення слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_3 про арешт майна, за матеріалами досудового розслідування № 22022080000001562, відомості за яким внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 23.08.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, підлягає задоволенню.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 167, 170-173, 309, 372, 376 КПК України, слідчий суддя
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання старшого слідчого 1-го відділення слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури ОСОБА_4 , про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 22022080000001562, відомості за яким внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.08.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, задовольнити.
Накласти арештна нерухомемайно,яке належитьпідозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,а самена земельнуділянку зкадастровим номером2325580500:01:024:0075площею 2га, яка розташована за адресою: Запорізька область, Чернігівський район, Богданівська сільська рада.
Заборонити власнику ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та будь-яким іншим особам розпоряджатися, користуватися та відчужувати вищезазначене майно до прийняття рішення про скасування арешту.
Ухвала підлягає негайному виконанню старшим слідчим 1-го відділення слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області старшим лейтенантом юстиції ОСОБА_3 .
Ухвала може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня оголошення, відповідно до п.9) ч.1 ст. 309, ст. 395 КПК України.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2022 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 107256300 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м. Запоріжжя
Яцун О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні