Справа № 420/14207/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Одеській області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Одеській області в якому позивач просить суд:
визнати протиправними дії Ліквідаційної комісії ГУМВС України в Одеській області щодо нездійснення перерахунку ОСОБА_1 вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах (один місяць за сорок днів) перебуваючи на посаді міліціонера першої роти полку патрульно-постової служби міліції УВС Одеської області з 31.05.1985 року по 01.07.1994 рік;
зобов`язати ліквідаційну комісію ГУМВС України в Одеській області здійснити перерахунок ОСОБА_1 вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах (один місяць за сорок днів) перебуваючи на посаді міліціонера першої роти полку патрульно-постової служби міліції УВС Одеської області з 31.05.1985 року по 01.07.1994 рік.
Позов обґрунтований тим, що даний час з підстави вважати, що заявнику не було враховано службу на пільгових умовах, що передбачена Постановою КМУ № 393 від 17.07.1992 року «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсию вiдповiдно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». крiм вiйськовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб>> та Наказом МВС України від 05.12.2011 року № 895 «Про затвердження переліків посад рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, час проходження служби на яких зараховується на пільгових умовах», якими визначено, що посада міліціонера входить в перелік посад рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах патрульної служби міліції, час проходження служби на яких зараховується до вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах (один місяць за сорок днів).
Так, ОСОБА_1 не було враховано службу на пільгових умовах на посаді міліціонера першої роти полку патрульно-постової служби міліції УВС Одеської області з 31.05.1985 року по 01.07.1994 рік.
15 вересня 2022 року Позивач звернувся з заявою до лiквiдацiйної комісії ГУМВС України в Одеській області про перерахунок йому вислугу років для призначення пенсії на пiльгових умовах (один місяць за сорок днів) перебуваючи на посаді міліціонера першої роти полку патрульно-постової служби міліції УВС Одеської області з 31.05.1985 року по 01.07.1994 рік з урахуванням Постанови КМУ № 393 від 17.07.1992 року та Наказу МВС України від 05.12.2011 року № 895.
Проте, вiдповiдно до вiдповiдi лiквiдацiйної комісії ГУМВС України в Одеській області № 9/C-1392 вiд 23.09.2022 року йому було відмовлено (копія вiдповiдi № 9/С-1392 вiд 23.09.2022 року додається).
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 263 КАС України.
Частиною 3 статті 263 КАС України визначено, що у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.
31.10.2022 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач вважає заявлені позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню за наступних підстав.
Так, вiдповiдно до наданих позивачем документiв та наявних у відповідача архівних документів позивач проходив службу в органах внутрішніх справ України з 31.05.1985 року по 28.12.2006 року та був звільнений з посади старшини групи ресурного забезпечення Спеціального батальйону судової міліції «Грифон» ГУМВС України в Одеській області.
Відповідач вважає за необхiдне зазначити, що Спеціальний батальйон судової міліції «Грифон» ГУМВС України в Одеській області хоча формально і входить до структури ГУМВС України в Одеській області, проте є самостійною, окремою юридичною особою якій призначено код ЄДРПОУ 25575931, яка має власний штатний розпис, пiдроздiл фiнансового та кадрового забезпечення.
На теперішній час Спеціальний батальйон судової міліції «Грифон» ГУМВС України в Одеській області знаходиться в стані припинення, проте запису про фактичне припинення даної юридичної особи в ЄДР ще не має. Через що позивач має право заявити свої вимоги безпосередньо до його колишнього роботодавця.
Для належного встановлення правомірності або неправностi вiдмови Головного управління у здійсненні перерахунку позивачу вислуги років, необхідно встановити чи було передбачено право на зарахування пільговоп вислуги років у спірний період проходження служби позивачем, а саме з 31.05.1985 року по 01.07.1994 року, коли позивач проходив службу в міліціонера першої роти полку патрульно-постової служби міліції УВС міста Одеси.
За моменту набрання чинності Порядком №393, до нього неодноразово були внесені зміни, в тому числі і в частині пункту 3 даного Порядку.
В первинній редакції Порядку № 393 від 17.07.1992 року який діяв до 19.19.1993 року в пункті № 3 були відсутні норми про час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах патрульної служби.
пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 липня Р. N 780 «Про внесення змін до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів 2011 України від 17 липня 1992 р. N 393 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» чітко установлено, що вислуга років осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, яка була обчислена до прийняття цієї постанови, перегляду не підлягає.
Наказ МВС України від 05.12.2011 року №895 «Про затвердження переліків посад рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, час проходження служби на яких зараховується на пільгових умовах» та наказ МBC України від 20.10.2008 № 545 «Про затвердження переліків посад рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, за якими зараховується час проходження служби на пiльгових умовах» також не мають жодного відношення до позивача, оскільки позивач був звiльнений задовго до прийняття вказаних вище нормативно-правових документів.
Враховуючи вищевикладене, вимоги позивача про здійснення перерахунку вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах не грунтуються на нормах законодавства чинного на момент проходження служби позивачем.
З огляду на вищевказане, так як позивач під час проходження служби не отримав право на пільгове обчислення вислуги років, то дії ГУМВС України в Одеськiй області по встановленню вислуги рокiв є законними та такими які вiдповiдають нормам чинного законодавства на момент звiльнення позивача.
Окремо наголошуємо що позивачем був пропущений строк на звернення до суду із даними вимогами.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення проти позову, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив наступне: ОСОБА_1 є пенсіонером та отримує пенсію на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
На заяву позивача щодо зарахування до вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах перебування на посаді міліціонера полку патрульно-постової служби, Ліквідаційною комісією ГУ МВС в Одеській області 23.09.2022 року за №9/С-1392 надано відповідь, згідно якої зазначено, що постановою Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 року № 780 «Про внесення змін до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. N 393 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України підпункт «г» доповнено абзацом, щодо вислуги років для визначення розміру пенсії зараховується (один місяць служби за сорок днів) час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у i підрозділах патрульної служби за переліком посад і умовами, що визначаються i Мiнiстерством внутрішніх справ. Одночасно повідомлено, що відповідно пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 року №780 вислуга років осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, яка була обчислена до прийняття цiєї постанови, перегляду не підлягає. Враховуючи вище наведене підстав для перерахунку ОСОБА_1 вислуги років за час служби на посаді міліціонера полку патрульно-постової служби міліції УВС Одеської області з 31.05.1985 по 01.07.1994 не має, так як останній був звільнений з органів внутрішніх справ до прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 року № 780.
Відповідно до ч. 2 ст. 19, ст. 117 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію, визначаються Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09 квітня 1992 року №2262-XII (далі - Закон № 2262-XII).
Частиною першою статті 2 Закону №2262-XII передбачено, що військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, які мають право на пенсійне забезпечення, пенсії відповідно до цього Закону призначаються і виплачуються після звільнення їх зі служби.
Відповідно до статті 12 Закону №2262-XII пенсія за вислугу років призначається: а) особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які мають на день звільнення зі служби вислугу на військовій службі або на службі в органах внутрішніх справ 20 років і більше; б) особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, звільнені зі служби за вислугу років, за віком, за станом здоров`я, у зв`язку із скороченням штатів або організаційними заходами і які на день звільнення досягли 45-річного віку, а ті з них, що є інвалідами війни, - незалежно від віку, і мають загальний трудовий стаж 25 календарних років і більше, з яких не менше 12 календарних років і 6 місяців становить військова служба або служба в органах внутрішніх справ.
Порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, співробітникам Служби судової охорони та членам їхніх сімей затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 (далі - Порядок №393).
Підпунктом "в" пункту 3 Порядку №393 (в редакції, чинній на момент призначення пенсії позивачу) було передбачено, що до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах один місяць служби за півтора місяця:
на льотній роботі в авіації (за винятком видів авіації, зазначених у підпункті "б" цього пункту) - на умовах, що визначаються відповідно Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ та Адміністрацією Державної прикордонної служби України;
на атомних надводних кораблях - із строків, установлених Міністерством оборони, Службою зовнішньої розвідки, Центральним управлінням Служби безпеки України;
на підводних човнах (крім зазначених у підпункті "б" цього пункту) в період перебування їх у строю;
на мінних тральщиках під час тралення бойових мін;
в управліннях з`єднань підводних човнів, що перебувають у строю, і з`єднань мінних тральщиків під час тралення бойових мін на умовах, визначених Міністерством оборони України;
на посадах водолазів усіх найменувань і спеціальностей (крім водолазів, зазначених у підпункті "б" цього пункту);
на посадах, де виконання обов`язків пов`язане з систематичними стрибками з парашутом, при виконанні річних норм, що визначаються відповідно Міністерством оборони, Службою зовнішньої розвідки, Центральним управлінням Служби безпеки,
Міністерством внутрішніх справ та Адміністрацією Державної
прикордонної служби України; у підрозділах внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ
з охорони дипломатичних і консульських представництв іноземних держав, у підрозділах Управління державної охорони, що визначаються в установленому порядку, а також у підрозділах спеціального призначення Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, установ виконання покарань органів внутрішніх справ, воєнізованих формуваннях Державної кримінально-виконавчої служби, у частинах і підрозділах спеціального призначення внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України та у підрозділах міліції особливого призначення за Переліком посад і умовами (в порядку), що визначаються керівниками відповідних міністерств і відомств;
на заставах, постах, у комендатурах, відділеннях КПП, маневрових групах зі змінними заставами, на кораблях і катерах, що несуть службу по охороні державного кордону України, інших підрозділах Державної прикордонної служби за Переліком, затверджуваним Адміністрацією Державної прикордонної служби України;
у складі других екіпажів дизель-електричних підводних човнів, що перебувають у строю;
у високогірних місцевостях на висоті від 1000 до 1500 метрів над рівнем моря, а у виняткових випадках - і нижче згідно з переліками військових частин, підрозділів і установ, затверджуваних відповідно Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Центральним управлінням Служби безпеки, Адміністрацією Державної прикордонної служби України та Управлінням державної охорони;
в укріплених районах військовослужбовцям, які несуть (несли) бойове чергування в спорудах оборонних позицій у складі бойових обслуг;
на роботах, пов`язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, - з 1 січня 1988 по 31 грудня 1993 року;
у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення, передбачених пунктами 2 і 3 статті 2 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" ( 796-12 ), - згідно з переліками військових частин, підрозділів і установ, затверджуваними відповідно Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Міністерством транспорту та зв`язку, Центральним управлінням Служби безпеки, Адміністрацією Державної прикордонної служби України, Управлінням державної охорони;
на посадах, де виконання обов`язків пов`язано з роботами по знешкодженню вибухонебезпечних предметів, у період виконання робіт, переліки яких визначаються керівниками відповідних міністерств і відомств;
проходження служби у внутрішніх військах Міністерства внутрішніх справ України військовослужбовцями, які виконують обов`язки з охорони атомних електростанцій, ядерних установок і матеріалів та транспортних засобів під час перевезення ядерного палива та інших радіоактивних речовин;
проходження служби особами рядового і начальницького складу державної пожежної охорони в її підрозділах на атомних електростанціях, об`єктах з ядерними установками і матеріалами;
проходження служби на посадах рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у виправно-трудових установах на правах лікувальних та лікарень при виправно-трудових установах для утримання інфекційно хворих засуджених;
таємно;
у високогірних місцевостях на висоті 1500 і більше метрів над рівнем моря;
час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах карного розшуку за переліком посад і умовами, що визначаються Міністерством внутрішніх справ;
час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах з підбирання та транспортування трупів у морг за переліком посад і на умовах, що визначаються Міністерством внутрішніх справ;
час проходження служби особами начальницького складу органів внутрішніх справ на посадах дільничних, старших дільничних інспекторів міліції та працівників підрозділів з керівництва дільничними інспекторами міліції (крім центрального апарату Міністерства внутрішніх справ);
час проходження служби особами начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах боротьби з економічною злочинністю за переліком посад і на умовах, що визначаються Міністерством внутрішніх справ;
час проходження служби особами рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби в установах виконання покарань, призначених для тримання засуджених до довічного позбавлення волі, за переліком посад і в порядку, затверджуваних Державним департаментом з питань виконання покарань;
Постановою Кабінету Міністрів від 20 липня 2011 року №780 «Про внесення змін до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» підпункт «г» доповнено абзацом, що до вислуги років для визначення розміру пенсії зараховується (один місяць служби за сорок днів) час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах патрульної служби за переліком посад і умовами, що визначаються i Міністерством внутрішніх справ.
При цьому, пунктом 2 Постанови №780 передбачено, що вислуга років осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, яка була обчислена до прийняття цієї постанови, перегляду не підлягає.
Надаючи правову оцінку доводам позивача про наявність правових підстав для перерахунку вислуги років у пільговому обчисленні, суд зазначає, що на момент звільнення позивача зі служби (27.12.2006) та призначення пенсії, положення підпункту "в" пункту 3 Порядку №393 не передбачають зарахування на пільгових умовах один місяць служби за півтора місяця часу проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах патрульної служби.
Крім того, відповідно до Кабінету Міністрів від 20 липня 2011 року №780 була прийнята після звільнення позивача зі служби та до звернення позивача із заявою про перерахунок вислуги років.
Враховуючи вищевикладене, суд погоджується із відповіддю наданою Ліквідаційнною комісією ГУМВС України в Одеській області про відсутність правових підстав для перерахунку вислуги років у пільговому обчисленні з урахуванням положень Порядку №393 та Постанови №780, оскільки останні на спірні правовідносини не розповсюджуються.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та доказів, надані сторонами, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини не підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак, адміністративний позов необхідно залишити без задоволення.
Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Одеській області (вул.. Єврейська, 12, м.Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 08592268 ) про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.К. Василяка
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2022 |
Оприлюднено | 16.11.2022 |
Номер документу | 107271953 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні