Рішення
від 11.11.2022 по справі 420/12527/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12527/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС`до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, за результатом розгляду якого позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №7145583/43910280 від 02.08.2021 року (податкова накладна № 1 від 30.05.2022 року);

Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №7145584/43910280 від 02.08.2021 року (податкова накладна № 2 від 31.05.2022 року);

Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №7145549/43910280 від 02.08.2021 року (податкова накладна № 2 від 03.06.2022 року).

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні датою їх первинної реєстрації: № 1 від 30.05.2022 року, №2 від 31.05.2022 року, № 2 від 03.06.2022 року складені TOB «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» на ПП «АЛЬФА ЛЮКС».

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що оскаржувані рішення є протиправними і підлягають скасуванню. Всі рішення дублюють положення про те, що платником податку не було надано копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг зберігання і транспортування навантаження розвантаження продукції складських документів (інвентаризаційні описи) в тому числі рахунків-фактури/інвойсів актів приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних. Проте, у самих Рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних (в будь-якому із наданих) відсутнє підкреслення який саме документ не подано, хоча сама форма рішення про відмову в реєстрації податкових накладних передбачає обов`язок контролюючого органу конкретизувати, що саме не було подано. На переконання позивача це зумовило прийняття невмотивованих та незаконних рішень, чим порушено права та інтереси позивача як добросовісного платника податку.

Ухвалою суду від 13.09.2022 року судом відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Від представника відповідачів надійшов відзив, в якому висловлені заперечення щодо позовних вимог. Представник відповідачів зазначає, що факт виявлення ризиковості ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс», який був зазначений в квитанції №1 щодо зупинення реєстрації податкових накладних, був відомий позивачу при направлені податкових накладних на реєстрацію, оскільки відповідно до даних інформаційної системи контролюючого органу, контролюючим органом було прийняте рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості, згідно діючого законодавства. ГУ ДПС в Одеській області вважає, що посилання на не визначення податковим органом у квитанції №1 документів, які слід надати на розгляд комісії суперечить визначеним вимогам чинного законодавства щодо встановленого переліку обов`язкової інформації квитанції №1. З огляду на ненадання ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс» разом із повідомленням всіх необхідних документів, Комісією яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, були винесені оскаржувані рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних.

У відповіді на відзив позивач заперечує щодо наведених відповідачем доводів та зазначає, що відповідач у відзиві не спростовує фактичного порушення ним прав позивача та обставин протиправності дій, наведених у позові.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» є юридичною особою, основний вид економічної діяльності: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

16.04.2021 року між ТОВ «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» (ПОКУПЕЬ) та ПрАТ «Івано-Франківськцемент» (ПРОДАВЕЦЬ) укладено договір про продаж продукції № 165/10-21 ВН, відповідно до предмету якого протягом терміну дії даного Договору ПРОДАВЕЦЬ зобов`язується постачати ПОКУПЦЮ будівельні матеріали, в подальшому «товар» а ПОКУПЕЦЬ зобов`язується приймати цей «товар» та своєчасно здійснювати його оплату на умовах даного Договору. Предметом постачання є наступний «товар»: цемент в асортименті.

Надалі, 27.05.2022 року між ТОВ «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» (Постачальник) та ПП «Альфа Люкс» (Покупець) укладено договір поставки №2705 відповідно до предмету якого: Постачальник приймає на себе зобов`язання з передачі в обумовлений строк (термін) товару Покупцю, а Покупець зобов`язується прийняти товар і оплатити його на умовах, передбачених даним Договором. Під товаром у цьому Договорі може розумітися: цегла керамічна, газобетон та інші будівельні матеріали. Кількість, номенклатура, асортимент та ціна товару у кожній конкретній поставці вказується в замовленнях, рахунках, які відіграють роль специфікації, а також видаткових накладних.

У зв`язку із зазначеними договірними відносинами між TOB «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» та ПП «Альфа Люкс» узгоджено постачання товару, зокрема ТОВ «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» за період з 03.06.2022 року по 19.06.2022 року здійснило поставку товару (Портландцементу) ПП «Альфа Люкс» на загальну суму 3859103,80 грн за наступними видатковими накладними:

№2 від 03.06.2022 року на суму 191543,80 грн.

№3 від 07.06.2022 року на суму 961794,40 грн.

№4 від 09.06.2022 року на суму 766175,20 грн.

№5 від 11.06.2022 року на суму 1165564,40 грн.

№6 від 16.06.2022 року на суму 195619,20 грн.

№7 від 17.06.2022 року на суму 383087,60 грн.

№8 від 19.06.2022 року на суму 195619,20 грн.

Судом встановлено, що 05.08.2022 року директор ПП «Альфа Люкс» звернувся до ТОВ «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» з листом, в якому зазначив, що 30 та 31 травня 2022 року підприємством ПП «Альфа Люкс» було здійснено авансування постачання Портландцементу на загальну суму 3652400,00 грн. З врахуванням отриманого від ТОВ «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» повідомлення про перенесення строків поставок, у зв`язку з затримкою відвантаження товару виробником ПАТ «Івано-Франківськцемент» директор просив розглянути можливість постачання іншого товару у прайсі, а саме будівельних блоків, про наявність яких просив повідомити додатково.

За видатковою накладною №9 від 16.08.2022 року ТОВ «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» оформило партію товару блоки 600*300*200 G D400 (B2, 5 S1) на суму 1000000,00грн.

За видатковою накладною №10 від 16.08.2022 року ТОВ «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» оформило партію товару блоки (в асортименті) на суму 2652400,00 грн.

У зв`язку із вищенаведеними господарськими операціями позивачем складено наступні податкові накладні:

№ 1 від 30.05.2022 року на суму 1000000,00 грн,

№ 2 від 31.05.2022 року на суму 2652400,00 грн,

№ 2 від 03.06.2022 року на суму 3750000,00 грн.

Вказані податкові накладні направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, реєстрацію податкових накладних зупинено.

Відповідно до квитанції від 13.07.2022 року про зупинення реєстрації податкової накладної № 1: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 30.05.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Відповідно до квитанції від 13.07.2022 року про зупинення реєстрації податкової накладної № 2: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.05.2022 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Відповідно до квитанції від 23.06.2022 року про зупинення реєстрації податкової накладної № 2: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 03.06.2022 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Позивачем направлено до контролюючого органу Повідомлення № 2 від 28.07.2022 року з додатками щодо податкових накладних №1 від 30.05.2022 року та №2 від 31.05.2022 року та Повідомлення № 3 від 28.07.2022 року з додатками щодо декількох податкових накладних в тому числі податкової накладної №2 від 03.06.2022 року

02.08.2022 року комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято:

- рішення №7145583/43910280 від 02.08.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1 від 30.05.2022 року у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладних (а.с.39).

- рішення №7145584/43910280 від 02.08.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2 від 31.05.2022 року у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладних (а.с.40).

- рішення №7145549/43910280 від 02.08.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2 від 03.06.2022 року у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладних (а.с.119).

Суд зауважує, що рішення містять стрічку з вимогою «(документи, які не надано підкреслити)», проте жодного підкреслення в рішеннях не здійснено.

Вказані рішення оскаржені позивачем до Державної податкової служби України, проте, за результатами розгляду скарг Державною податковою службою України прийнято:

рішення №34970/43910280/2 про залишення скарги без розгляду а рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

рішення №34971/43910280/2 про залишення скарги без розгляду а рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

рішення №34972/43910280/2 про залишення скарги без розгляду а рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, у силу вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього Кодексу, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Пунктами 13, 15 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165 (набрала чинності 01.02.2020 року), якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

За приписами пункту 5 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).

У відповідності до пункту 25 Порядку № 1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних № 1 від 30.05.2022 року, № 2 від 03.06.2022 року та № 2 від 31.05.2022 року стала відповідність ТОВ «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Додатком № 1 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пунктом 8 якого визначено: У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що в порушення вимог п.11 Порядку № 1165, в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не визначено чіткого переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З огляду на зміст оскаржуваних рішень підставою для їх прийняття стало ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

При цьому, підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, оскаржувані рішення не містить.

Тобто, комісією ГУ ДПС в Одеській області формально визначено підстави для прийняття оскаржуваних рішень та не наведено конкретної інформації з приводу документів, які не надані позивачем, проте є необхідними для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Судом встановлено, що на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, позивачем подані пояснення та належним чином оформлені підтверджуючі первинні документи, зокрема:

разом з повідомленням № 2 від 28.07.2022 року щодо податкової накладної №1 від 30.05.2022 та податкової накладної №2 від 31.05.2022 позивачем надано 11 додатків: Банківська виписка щодо ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс» станом на 30.05.2022; Штатний розклад на 01.01.2022; Договір про продаж продукції №165/10-21 ВН від 16.04.2021; Банківська виписка щодо ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс» станом на 30.05.2022-31.05.2022; Акт звіряння взаємних розрахунків за період 01.05.2022 - 31.05.2022 між ТОВ Смарт Трейд-Сервіс» та ПП «Альфа Люкс»; Банківська виписка щодо ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс» станом на 31.05.2022; Договір оренди приміщення №2 від 01.05.2022, акт прийому-передачі приміщення до договору оренди приміщення №2 від 01.05.2022; Договір поставки №2705 від 27.05.2022; Додаткова угода №1 до договору №165/10-21 ВН від 16.04.2021; Виписка з ЄДР щодо ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс»; Договір оренди приміщення №1 від 01.01.2022, акт прийому-передачі приміщення до договору оренди приміщення №1 від 01.01.2022;

разом з повідомленням № 3 від 28.07.2022 року щодо податкової накладної №2 від 03.06.2022 позивачем надано 12 додатків: банківська виписка щодо ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс» станом на 01.06.2022 - 30.06.2022; додаткова угода №1 до договору №165/10-21 ВН від 16.04.2021; Акт звіряння взаємних розрахунків за період 01.05.2022-31.05.2022 між ТОВ Смарт Трейд-Сервіс» та ПП «Альфа Люкс»; Виписка з ЄДР щодо ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс»; Договір оренди приміщення №2 від 01.05.2022, акт прийому-передачі приміщення до договору оренди приміщення №2 від 01.05.2022; Договір про продаж продукції №165/10-21 ВН від 16.04.2021; Штатний розклад на 01.01.2022; Видаткові накладні №27222 від 07.06.2022, №27223 від 07.06.2022, №27224 від 03.06.2022 №27972 від 07.06.2022, №27974 від 07.06.2022, №27975 від 07.06.2022, №27976 від 07.06.2022, №28393 від 09.06.2022, №28395 від 09.06.2022, №28399 від 17.06.2022, №28400 від 17.06.2022, №28401 від 09.06.2022, №28507 від 09.06.2022, №28505 від 11.06.2022, №29583 від 11.06.2022, №29587 від 11.06.2022, №29589 від 11.06.2022, №29591 від 11.06.2022, №29990 від 19.06.2022, №29997 від 16.06.2022; Банківська виписка щодо ТОВ «Смарт Трейд-Сервіс» станом на 01.06.2022-30.06.2022; Договір оренди приміщення №1 від 01.01.2022, акт прийому-передачі приміщення до договору оренди приміщення №1 від 01.01.2022.

Таким чином, з огляду на наявність первинних документів, які підтверджують проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також, враховуючи те, що відповідні пояснення та документи були надані контролюючому органу, суд робить висновок про наявність підстав для задоволення позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Згідно п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (в редакції Постанови КМ № 378 від 21.04.2021), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

З огляду на висновок суду щодо протиправності оскаржуваних рішень, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні датою їх первинної реєстрації: № 1 від 30.05.2022 року, №2 від 31.05.2022 року, № 2 від 03.06.2022 року складені TOB «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» на ПП «АЛЬФА ЛЮКС».

Наведені у відзиві доводи представника відповідачів не спростовують встановлених судом обставин протиправності дій відповідачів та порушення прав позивача.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що за звернення до суду із зазначеним адміністративним позовом, позивач сплатив судовий збір у розмірі 7443,00 грн., який має бути стягнутий на його користь.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 243, 245, 246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №7145583/43910280 від 02.08.2021 року (податкова накладна № 1 від 30.05.2022 року);

Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №7145584/43910280 від 02.08.2021 року (податкова накладна № 2 від 31.05.2022 року);

Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №7145549/43910280 від 02.08.2021 року (податкова накладна № 2 від 03.06.2022 року).

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні датою їх первинної реєстрації: № 1 від 30.05.2022 року, №2 від 31.05.2022 року, № 2 від 03.06.2022 року складені TOB «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» на ПП «АЛЬФА ЛЮКС».

Стягнути солідарно з Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» судовий збір у розмірі 7443,00 грн.

Відповідно до ст.255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з ч.1 ст.295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ТРЕЙД-СЕРВІС» (65058, м. Одеса, вул. Армійська, 18, офіс 105, код ЄДРПОУ: 43910280).

Відповідач Головне управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044; код ЄДРПОУ: 44069166);

Відповідач Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393)

Повний текст рішення складений та підписаний судом 11.11.2022 року.

Суддя Н.В. Бжассо

Дата ухвалення рішення11.11.2022
Оприлюднено14.11.2022
Номер документу107272017
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —420/12527/22

Рішення від 21.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Повістка від 22.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 19.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Рішення від 11.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 13.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні