Справа № 420/16192/22
УХВАЛА
11 листопада 2022 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства "Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф" Одеської обласної ради про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив
10 листопада 2022 року Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - позивачка, ФОП ОСОБА_1 ) звернулась до суду з позовом до Комунального некомерційного підприємства "Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф" Одеської обласної ради ( далі - відповідач), у якому просить визнати протиправним рішення Комунального некомерційного підприємства "Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф" про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 та скасувати Протокол № 2 від 27.10.2022 року та зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство "Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф" розглянути тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 з урахуванням висновків суду.
Одночасно з позовною заявою позивачкою подано до суду заяву про забезпечення позову, у якій просить забезпечити позов шляхом заборони Комунальному некомерційному підприємству "Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф" Одеської обласної ради укладати з переможцем торгів - Товариство з обмеженою відповідальністю " АВТОПІВДЕНЬ- СЕРВІС" договір на суму 182846,76 гривень за результатами проведення спрощеної закупівлі ( номер закупівлі у ЦБД- UA-2022-10-10-005532-а) Код ДК 021;2015;09210000-4 " Мастильні засоби ( Моторна олива) для забезпечення організації екстреної медичної допомоги на території Одеської області".
Ухвалою суду від 10.11.2022 р. вказану заяву прийнято до розгляду без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Частиною 1 статі 154 КАС України передбачено, що заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Як вбачається зі змісту заяви про забезпечення позову, необхідність вжиття вищезазначених заходів забезпечення позову позивач обґрунтовує тим, що через безпідставне відхилення його тендерної пропозиції Комунальне некомерційне підприємство "Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф" Одеської обласної ради має всі правові підстави для укладання договору з переможцем торгів - Товариство з обмеженою відповідальністю " АВТОПІВДЕНЬ- СЕРВІС", що створює умови в майбутньому для повторного звернення до суду з позовом про скасування цього договору.
Вирішуючи питання щодо наявності підстав для забезпечення позову з урахуванням норм процесуального права та вказаних доводів та аргументів позивача, суд вказує наступне.
Відповідно до положень статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з приписами пункту 2 частини 1 статті 151 КАС України позов може бути забезпечено, серед іншого, шляхом заборони відповідачу вчиняти певні дії.
Аналіз наведених норм дозволяє дійти висновку, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття адміністративним судом, в провадженні якого знаходиться справа або до якого має бути поданий позов, певних процесуально-правових заходів щодо охорони прав, свобод та інтересів позивача, які б гарантували виконання рішення суду у разі задоволення позову; для задоволення судом заяви про забезпечення позову заявник має обґрунтувати необхідність задоволення такої заяви, подати докази наявності фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного заходу забезпечення позову, а також довести, що незадоволення заяви призведе хоча б до одного із наслідків, передбачених частиною другою статті 150 КАС України.
При цьому, положення частини 6 статті 151 КАС України встановлюють заборону вжиття заходів забезпечення позову, які полягають в (або мають наслідком) припиненні, відкладенні, зупиненні чи іншому втручанні у проведення конкурсу, аукціону, торгів, тендера чи інших публічних конкурсних процедур, що проводяться від імені держави (державного органу), територіальної громади (органу місцевого самоврядування) або за участю призначеного державним органом суб`єкта у складі комісії, що проводить конкурс, аукціон, торги, тендер чи іншу публічну конкурсну процедуру.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначені Законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (надалі - Закон № 922-VIII).
Під публічною закупівлею розуміється придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом про публічні закупівлі (пункт 25 частини 1 статті 1 Закону № 922-VIII).
За приписами статті 13 Закону № 922-VIII закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог.
Як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
Замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті, шляхом використання електронної системи закупівель.
Правові засади прийняття рішень про намір укласти договір про закупівлю визначені статтею 33 Закону № 922-VIII.
Згідно з частиною 1 статті 33 Закону № 922-VIII рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов`язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п`ять днів з дня надходження такого звернення (частина 4 статті 33 Закону № 922-VIII).
Приписами частини 5 статті 33 Закону № 922-VIII передбачено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється (частина 6 статті 33 Закону № 922-VIII).
Відтак, наведеними вище нормами передбачено особливості укладання договору про закупівлю, якими, зокрема визначено строк укладання договору за результатами проведеної процедури (такий укладається не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, укладається не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір; строк укладення договору може бути продовжено до 60 днів).
Порушення строків, визначених частинами 5 та 6 статті 33 Закону, є наслідком визнання договору про закупівлю нікчемним (пункт 4 частини 1 статті 43 Закону № 922-VIII).
Таким чином, законодавцем передбачено заборону вживати заходи забезпечення позову у один із способів, що визначений частиною 6 статі 151 КАС України, зокрема й шляхом встановлення заборони замовнику укладати з переможцем процедури закупівлі договору, адже приписами статті 33 Закону № 922-VIII передбачено можливість оскарження рішення замовника про намір укласти договір, що, в свою чергу, призупиняє строк для укладання такого договору.
З огляду на викладене, суд не вбачає підстав для застосування заходів забезпечення адміністративного позову з підстав, які наведені позивачем, а тому вимога про забезпечення позову задоволенню не підлягає.
Відповідно до ч. 5, 8 ст. 154 КАС України про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу, яку може бути оскаржено.
Керуючись статтями 150, 151, 154, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ухвалив:
Відмовити у задоволенні заяви Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про забезпечення позову.
Копію ухвали направити позивачу.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею
Суддя В.А. Дубровна
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2022 |
Оприлюднено | 14.11.2022 |
Номер документу | 107272049 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні