Постанова
від 10.11.2022 по справі 520/19929/21
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2022 р. Справа № 520/19929/21Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Мінаєвої О.М.,

Суддів: Кононенко З.О. , Калиновського В.А. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 року, головуючий суддя І інстанції: Полях Н.А., м. Харків, повний текст складено 20.12.21 року у справі № 520/19929/21

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж"

до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України , Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж", звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, Державної податкової служби України, в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.06.2021 року №2792779/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 14.05.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 14.05.2021 року № 1 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2021 року №2784461/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №2 від 14.05.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 14.05.2021р. №2 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі, податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2021 року №2784460/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №3 від 14.05.2021 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 14.05.2021р. №3 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі, податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.06.2021 року №2792796/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №4 від 18.05.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 18.05.2021р. №4 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.07.2021 року №2875255/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №2 від 11.06.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 11.06.2021р. №2 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.07.2021 року №2875257/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №80 від 11.06.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 11.06.2021 р. №80 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 28.07.2021 року №2909143/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №81 від 22.06.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 22.06.2021р. №81 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 28.07.2021 року №2909142/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №82 від 22.06.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 22.06.2021р. №82 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 15.07.2021 року №2870398/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №83 від 22.06.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 22.06.2021р. №83 датою її фактичного подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.07.2021 року №2875256/36625759 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №84 від 22.06.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" від 22.06.2021р. №84 датою її фактичного подання.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 року у справі № 520/19929/21 позов задоволено в повному обсязі.

Відповідач, Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 року у справі № 520/19929/21 скасувати, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на те, що суд першої інстанції неправильно застосував приписи п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та не взяв до уваги приписи постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 та наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520. На думку заявника, суд першої інстанції помилково визначив предмет доказування по справі, а саме предметом доказування є не дослідження господарських операцій, а відповідність наданих платником податків документів вичерпному переліку, визначеному у постанові Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 та наказі Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520. До контролюючого органу у підтвердження вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкових накладних, позивачем надано повідомлення з документами у підтвердження реальності здійснення господарських операції. За результатами розгляду наданих документів, рішеннями відповідача позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних внаслідок ненадання платником податків копій документів, перелік яких зазначено у рішеннях. Податковий орган вважає, що позивачем по податкових накладних не надано первинних документів, необхідних для реєстрації податкових накладних, визначених у п. 5 Порядку, для підтвердження відсутності наявності ризику за податковими накладними, а отже, рішення комісії Головного управління ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято відповідно до чинного законодавства.

На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

На виконання приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" були складені податкові накладні №1 від 14.05.2021 року, №2 від 14.05.2021 року, №3 від 14.05.2021 року, №4 від 18.05.2021 року, №2 від 11.06.2021 року, №80 від 11.06.2021 року, №81 від 22.06.2021 року, №82 від 22.06.2021 року, №83 від 22.06.2021 року, №84 від 22.06.2021 року.

Реєстрація зазначених податкових накладних була зупинена. Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

На виконання зазначеної вимоги, позивачем на підтвердження реальності господарської операції з контрагентами та відповідності постачання обсягам придбання надавались контролюючому органу відповідні документи. Однак, відповідач вище зазначені податкові накладні не зареєстрував.

Рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області від 23.06.2021 року №2792779/36625759, від 18.06.2021 року №2784461/36625759, від 18.06.2021 року №2784460/36625759, від 23.06.2021 року №2792796/36625759, від 16.07.2021 року №2875255/36625759, від 16.07.2021 року №2875257/36625759, від 28.07.2021 року №2909143/36625759, від 28.07.2021 року №2909142/36625759, від 15.07.2021 року №2870398/36625759, від 16.07.2021 року №2875256/36625759 у реєстрації податкових накладних відмовлено у зв`язку з ненаданням копій документів, а саме первинних документів щодо постачання /придбання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних.

Не погодившись із вищевказаними рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних: №1 від 14.05.2021 року, №2 від 14.05.2021 року, №3 від 14.05.2021 року, №4 від 18.05.2021 року, №2 від 11.06.2021 року, №80 від 11.06.2021 року, №81 від 22.06.2021 року, №82 від 22.06.2021 року, №83 від 22.06.2021 року, №84 від 22.06.2021 року, позивач звернувся до суду з позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахункыв коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2021 року №2792779/36625759, від 18.06.2021 року №2784461/36625759, від 18.06.2021 року №2784460/36625759, від 23.06.2021 року №2792796/36625759, від 16.07.2021 року №2875255/36625759, від 16.07.2021 року №2875257/36625759, від 28.07.2021 року №2909143/36625759, від 28.07.2021 року №2909142/36625759, від 15.07.2021 року №2870398/36625759, від 16.07.2021 року №2875256/36625759 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 14.05.2021 року, №2 від 14.05.2021 року, №3 від 14.05.2021 року, №4 від 18.05.2021 року, №2 від 11.06.2021 року, №80 від 11.06.2021 року, №81 від 22.06.2021 року, №82 від 22.06.2021 року, №83 від 22.06.2021 року, №84 від 22.06.2021 року є протиправними та підлягають скасуванню.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

У відповідності до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пп. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

З 01.02.2020 р. діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165 (далі за текстом - Порядок №1165).

Відповідно до п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) визначених у вказаному пункті цього Порядку.

Згідно з п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилом п.6 Порядку №1165 окремою та самостійною підставою для вчинення волевиявлення з приводу зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі є відповідність платника критерію ризиковості.

Пунктом 11 Порядку №1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Отже, з аналізу наведених приписів Порядку № 1165 слідує, що реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена з підстав відповідності критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснених операцій.

З матеріалів справи встановлено, що 06.05.2021 року між ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" та ТОВ "Новотерм", було укладено договір №16 на виконання робіт з ремонту корпусу вагранки, приямку за адресою: м. Харків, вул. Карачівське шоссе 44. Субпідрядні організації не залучали. ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" отримало передоплату згідно з договором і за правилом першої події було виписано накладну №1 та у подальшому після підписання акту виконаних робіт було виписано накладну № 81.

З огляду на вищезазначене ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" було складено, та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 14.05.2021 р. на загальну суму 67038,72 грн. (ПДВ 11773,12грн.), та у подальшому податкову накладну №81 від 22.06.2021 р. на загальну суму 28730,88 (ПДВ 4788,48грн).

Також 06.05.2021 р. між ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" та ТОВ "Новотерм", було укладено договір №14 на виконання робіт з ремонту виробничого корпусу, приямок, королька за адресою: м. Харків, вул. Карачівське шоссе 44. Субпідрядні організації не залучали. ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" отримало передоплату згідно з договором і за правилом першої події було виписано накладну №2 та у подальшому після підписання акту виконаних робіт було виписано накладну № 83.

З огляду на вищезазначене ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 14.05.2021р. на загальну суму 69810,48 грн. (ПДВ 11635,08 грн.), та у подальшому податкову накладну №83 від 22.06.2021р. на загальну суму 46540,32 грн. (ПДВ 7756,72 грн.).

Між ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" та ТОВ "Новотерм" 06.05.2021 року, було укладено договір №15 на виконання робіт з ремонту виробничого корпусу, приямок, королька за адресою: м. Харків, вул. Карачівське шоссе 44. Субпідрядні організації не залучали. ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" отримало передоплату згідно з договором і за правилом першої події було виписано накладну №3 та у подальшому після підписання акту виконаних робіт було виписано накладну № 82.

З огляду на вищезазначене ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 14.05.2021р. на загальну суму 16938 грн. (ПДВ 2823 грн). та у подальшому податкову накладну №82 від 22.06.2021 р. на загальну суму 5646 грн. (ПДВ 941 грн).

14.05.2021 р. між ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" та ТОВ "Новотерм", було укладено договір №17 на виконання робіт з ремонту виробничого корпусу, приямок, королька за адресою: м. Харків, вул. Карачівське шоссе 44. Субпідрядні організації не залучали. ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" отримало передоплату згідно з договором і за правилом першої події було виписано накладну №4 та у подальшому після підписання акту виконаних робіт було виписано накладну № 80.

З огляду на вищезазначене ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 18.05.2021р. на загальну суму 22892,40 грн. (ПДВ 3815,40 грн.) та у подальшому податкову накладну №80 від 11.06.2021р. на загальну суму 22892,40 (ПДВ 3815,40 грн).

Між ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" та ТОВ "Новотерм" 11.06.2021 року, було укладено договір №18 на виконання робіт з ремонту м/к на позначці 3200 за адресою: м. Харків, вул. Карачівське шоссе 44. Субпідрядні організації не залучали. ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" отримало передоплату згідно з договором і за правилом першої події було виписано накладну №2 та у подальшому після підписання акту виконаних робіт було виписано накладну № 84.

З огляду на вищезазначене ТОВ "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 11.06.2021 року на загальну суму 22157,40 грн. (ПДВ 3692,90 грн.) та у подальшому податкову накладну №84 від 22.06.2021р. на загальну суму 22157,40 (ПДВ 3692,90 грн).

Зазначені договори є типовими. В договорах визначено, що вартість послуг, узгоджується та деталізується в протоколі договірної ціни до даного договору, що є невід`ємною його частиною. Загальна вартість визначається як сума всіх протоколів договірної ціни або рахунків фактур.

Реальність господарських операції пітверджується рахунками-фактури, актами виконаних послуг та податковими накладними. Зміну майнового стану позивача підтверджують платіжні доручення.

Колегією суддів встановлено, що за результатами моніторингу поданих товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: №1 від 14.05.2021 року, №2 від 14.05.2021 року, №3 від 14.05.2021 року, №4 від 18.05.2021 року, №2 від 11.06.2021 року, №80 від 11.06.2021 року, №81 від 22.06.2021 року, №82 від 22.06.2021 року, №83 від 22.06.2021 року, №84 від 22.06.2021 року, контролюючим органом позивачеві було надіслані квитанції про зупинення реєстрації означених податкових накладних, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, з огляду на відповідність п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначених в податкових накладних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, реєстрацію поданих позивачем податкових накладних було зупинено через встановлення відповідності п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначених в податкових накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток №3 до Порядку №1165), підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Колегія суддів зазначає, що квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі яких зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Колегія суддів встановила, що позивачем направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів на підтвердження реальності господарської операції з контрагентом.

З матеріалів справи встановлено, що первинні документи, оформлені позивачем в межах господарських відносин з контрагентом, копії яких надані разом з поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

Колегія суддів зазначає, що квитанції про зупинення реєстрації поданих позивачем податкових накладних не містять інформації чи зазначення будь-якого переліку документів, які платник повинен надати до контролюючого органу для розгляду питання щодо прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Тобто у квитанціях наведена формальна пропозиція для платника надати документи, без зазначення їх предметного та вичерпного переліку, надання якого є достатньою підставою для поновлення реєстрації податкових накладних.

Колегія суддів зазначає, що в такому випадку недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призводить до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникає можливість прояву нічим не обмеженої дискреції.

Таким чином, вказані обставини, призводять до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не має змоги належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкових накладних.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не може підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Вказані висновки узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постановах від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18, від 25.10.2019 року у справі №0340/1834/18.

Колегія суддів зауважує, що недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкових накладних прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, теж є незаконним.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Відповідно до п. 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 передбачено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно п. 6 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 7 Порядку № 520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства (п. 11 Порядку №520).

Отже, рішення про відмову у реєстрації податкових накладних приймається у разі непідтвердження платником податків документально інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Податковим органом у квитанціях не зазначено переліку документів, необхідних для реєстрації податкових накладних, що виключало можливість виконання позивачем як платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, що прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.

Вирішуючи питання щодо законності оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, суд зауважує, що зупинення реєстрації податкових накладених за своїм змістом є передумовою для прийняття рішення про відмову у їх реєстрації.

Дійсно, відповідно до чинного законодавства у податкового органу наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас суд зазначає, що наявність повноважень - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом чого є прийняття рішення.

Колегія суддів зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку документів який має бути наданий. Без наведення такого переліку, рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Квитанції про зупинення реєстрації спірних податкових накладних не містять обґрунтованих причин зупинення їх реєстрації та конкретного переліку документів, які позивач мав надати контролюючому органу.

Однак, після отримання вказаних квитанцій, позивачем на виконання норм діючого законодавства було направлено відповідачеві пояснення та документи в підтвердження реальності здійснення операцій за податковими накладними, реєстрацію яких було зупинено.

Натомість комісією контролюючого органу були прийняті оскаржувані рішення про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних в ЄРПН, із зазначенням причин: ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних.

Між тим, колегією суддів встановлено, що позивачем було надано податковому органу копії первинних документів, які підтверджують реальність здійснення операцій згідно поданих накладних.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що відповідач мав правові підстави для прийняття рішення про реєстрацію поданих позивачем податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на викладене, враховуючи безпідставність та необґрунтованість зупинення реєстрації спірних податкових накладних, що слугувало передумовою для прийняття комісією відповідача рішень про відмову у їх реєстрації, колегія суддів доходить висновку про незаконність рішень відповідача від 23.06.2021 року №2792779/36625759, від 18.06.2021 року №2784461/36625759, від 18.06.2021 року №2784460/36625759, від 23.06.2021 року №2792796/36625759, від 16.07.2021 року №2875255/36625759, від 16.07.2021 року №2875257/36625759, від 28.07.2021 року №2909143/36625759, від 28.07.2021 року №2909142/36625759, від 15.07.2021 року №2870398/36625759, від 16.07.2021 року №2875256/36625759.

Доводи апелянта про те, що суд першої інстанції неправильно застосував приписи п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, положення постанови Кабінету Міністрів України № 1165, Порядку № 520 колегія суддів вважає помилковими з огляду на обгрунтованість оскаржуваного судового рішення.

Посилання апелянта на те, що судом першої інстанції невірно визначено предмет доказування у справі, який полягає не у дослідженні господарських операцій, а у відповідності наданих платником документів вичерпному переліку колегія суддів визнає необґрунтованими, оскільки судом першої інстанції не встановлювалась реальність господарських операцій позивача з його контрагентом, а було надано оцінку наявності підстав для відмови податковим органом в реєстрації податкових накладних, поданої позивачем.

Доводи податкового органу про те, що позивачем не надано первинних документів, необхідних для реєстрацій спірних податкових накладних, визначених у п.5 Порядку №520, для підтвердження відсутності наявності ризику за поданими податковими накладними колегія суддів відхиляє та зазначає, що в квитанціях при зупиненення реєстрації податкових накладних: №1 від 14.05.2021 року, №2 від 14.05.2021 року, №3 від 14.05.2021 року, №4 від 18.05.2021 року, №2 від 11.06.2021 року, №80 від 11.06.2021 року, №81 від 22.06.2021 року, №82 від 22.06.2021 року, №83 від 22.06.2021 року, №84 від 22.06.2021 року податковим органом не зазначено конкретного переліку необхідних документів, натомість позивачем подано необхідну кількість документів, яких було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, що встановлено під час судового розгляду.

Стосовно позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України внести до ЄРПН відомості щодо реєстрації податкових накладних №1 від 14.05.2021 року, №2 від 14.05.2021 року, №3 від 14.05.2021 року, №4 від 18.05.2021 року, №2 від 11.06.2021 року, №80 від 11.06.2021 року, №81 від 22.06.2021 року, №82 від 22.06.2021 року, №83 від 22.06.2021 року, №84 від 22.06.2021 року, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до вимог п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (зі змінами), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Оскільки територіальним управлінням ДПС було протиправно відмовлено у реєстрації поданих позивачем податкових накладних, належним способом захисту прав позивача у даному випадку є саме зобов`язання Державної податкової служби України внести до ЄРПН відомості щодо реєстрації ціх податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2021 року №2792779/36625759, від 18.06.2021 року №2784461/36625759, від 18.06.2021 року №2784460/36625759, від 23.06.2021 року №2792796/36625759, від 16.07.2021 року №2875255/36625759, від 16.07.2021 року №2875257/36625759, від 28.07.2021 року №2909143/36625759, від 28.07.2021 року №2909142/36625759, від 15.07.2021 року №2870398/36625759, від 16.07.2021 року №2875256/36625759 та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №1 від 14.05.2021 року, №2 від 14.05.2021 року, №3 від 14.05.2021 року, №4 від 18.05.2021 року, №2 від 11.06.2021 року, №80 від 11.06.2021 року, №81 від 22.06.2021 року, №82 від 22.06.2021 року, №83 від 22.06.2021 року, №84 від 22.06.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.

В силу ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Відповідачем не доведено правомірність своїх рішень.

Відповідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, серед іншого, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. При розгляді справи встановлено, що при прийнятті оскаржуваних рішень, відповідач діяв необґрунтовано, без врахування всіх обставин справи, та всупереч вимогам чинного законодавства.

Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно з ч. 1 ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 року у справі № 520/19929/21 суд дійшов правильних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 по справі № 520/19929/21 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)О.М. Мінаєва Судді(підпис) (підпис) З.О. Кононенко В.А. Калиновський

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2022
Оприлюднено14.11.2022
Номер документу107274503
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —520/19929/21

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 10.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 21.07.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Рішення від 20.12.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 28.10.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні