Рішення
від 08.11.2022 по справі 620/6436/22
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 листопада 2022 року м. Чернігів Справа № 620/6436/22

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКлопота С.Л.,

за участю секретаряШевченко А.В.,

представника відповідачів Скепської О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроресурс - 2006" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроресурс - 2006" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України та просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення ТУ ДПС в Чернігівській області від 12.10.2021 року № 3232212/34224599.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкову накладну №7 від 23.09.2021, складену постачальником ТОВ «Агроресурс - 2006» на покупця ТОВ «РСМ Плюс» з дня зупинення, а саме з 30.09.2021.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що рішення ГУ ДПС в Чернігівській області від 12.10.2021 року № 3232212/34224599, щодо відмови зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкову накладну №7 від 23.09.2021, складену постачальником ТОВ «Агроресурс - 2006» на покупця ТОВ «РСМ Плюс» є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте без надання належної оцінки поданого позивачем повного комплекту документів, який стосувався реалізації товару та випискою податкової накладної за фактом постачання товару.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. До суду від позивача, надійшло клопотання про розгляд справи у відсутності його представника.

Представник відповідачів в судовому засіданні позовні вимоги не визнав просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача, суд вважає позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

12.10.2021 рішенням комісії ГУ ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія ДПС) прийнято рішення №3232212/34224599, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №7 від 23.09.2021 року (далі - Рішення №3232212/34224599).

Вказане рішення прийняте за результатами отримання Відповідачем Повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, яке було направлено 08.10.202І року засобами телекомунікаційного зв`язку.

Не погодившись з таким рішенням, позивач оскаржив його до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

З поданих суду доказів вбачається, що 30.07.2021 між ТОВ «Агроресурс - 2006» (далі - Постачальник) та ТОВ «РСМ Плюс» (код ЄДРПОУ 39903529) (далі - Покупець) укладено договір поставки №30/07/21 -1 (далі -Договір).

Відповідно до п.1.1 Договору, Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця, а Покупець прийняти і оплатити сільськогосподарську продукцію, країна походження - Україна, яка надалі йменується «Товар» в асортименті, за ціною, кількістю та якістю на умовах, узгоджених Сторонами у відповідних Специфікаціях до цього Договору, що укладаються окремо на кожну партію Товару.

п.2.1 Договору передбачено, що Товар може поставлятися партіями. Умови поставки Товару: термін поставки, ціна за одиницю Товару, вартість партії Товару, кількість товару, умови поставки, тощо визначаються у відповідній специфікації.

п.3.1. Договору сторони встановили, що оплата Товару здійснюється Покупцем за фактом завантаження автомобілів Покупця шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, вказаний у реквізитах Постачальника у рахунку-фактурі.

21.09.2021 між Сторонами укладено Специфікацію №2 до вищезазначеного Договору поставки.

Згідно п.1.1 Специфікації №2 найменування Товару - просо.

п.1.4 вказана кількість Товару - 100 тон.

п.1.5 - ціна за 1 тону, грн., - 7 200,00.

п.1.6, загальна сума вартості Товару, грн. у тому числі ПДВ - 720 000.00 грн.

п.1.7 - умови поставки - СРТ (Інкотермс 2010) місце поставки: Полтавська область, с.Абазівка, вул.Білоуська,12.

п.1.8 термін поставки: до 30.09.2021.

ТОВ «Агроресурс - 2006», на виконання умов договору, відповідно до видаткових накладних: №55 від 21.09.2021, поставка 47,42 тон Товару на суму 341 424,00 грн. (в т.ч ПДВ 56 904,00грн.) №56 від 23.09.2021р., поставка 23,94тон Товару на суму 129 276,00 грн. (в т.ч ПДВ 21 546,00 грн.) №57 від 24.09.2021р., поставка 23,74тон Товару на суму 170 928,00 грн. (в т.ч ПДВ 28 488,00 грн.) Постачання відбувалося автомобільним транспортом Scania BA 0915ВН, НОМЕР_1 , НОМЕР_2 . За фактом поставки була виписана податкова накладна №7 від 23.09.2021.

29.11.2021 на виконання умов договору ТОВ «РСМ Плюс» згідно платіжного доручення №3999 було перераховано 302 400,00 грн., (в тому числі ПДВ 20% у сумі 50 400,00грн.) та платіжним дорученням №4036 від 29.09.2021р., 175 500,00грн., в тому числі ПДВ 29 250,00 грн.).

З метою реєстрації в ЄРПН Товариством 30.09.2021, засобами телекомунікаційного зв`язку через Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» подано до ДПС України направлено податкову накладну №7 від 23.09.2021. Реєстраційний номер документа: 9287184488.

30.09.2021 від ДПС України отримано електронну квитанцію, в якій зазначено: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 cm.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 23.09.2021р., №7 в ЄРПНзупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 100В, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та. їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризикованості здійснення операції.

Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показники «D»=l3,0439°%, «Р»=29671.»

08.10.2021 до ДПС в Чернігівській області направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Разом з повідомленням направлені додатки, а саме: договір поставки №30/07/21-1 від 30.07.21р. специфікація №2 від 21.09.2021, видаткові накладні №55 від 21.09.2021, №56 від 23.09.2021, №57 від 24.09.2021, платіжне доручення №3999, №4036, товарно-транспортні накладні №348613, 348609, 348610, 348616, звіт про реалізацію продукції сільського господарства 21-заг, звіт про збиранню врожаю сільськогосподарських культур 37-сг, картка рахунок по рахунку 361 від 29.09.2021.

12.10.02021 комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято рішення №3232212/34224599, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №7 від 23.10.2021 року у зв`язку з не наданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунків - фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Згідно з підпунктом «а» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України (далі - ПК України), об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь- яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Відповідно до п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-Vl із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі'" податкових накладних (далі - ЄРПН).

Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

П.201.1 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

П.201.16 ст.201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до цієї норми Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 року №1165 якою затверджений "Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Невід`ємною частиною Порядку 1165 є Додаток №3 «Критерії ризиковості здійснення операцій», де в п.5 зазначено «Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги Для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017року, зазначеного постачальником у зареєстрованих уРеєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017р., зазначеного отримувачему зареєстрованих уРеєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги».

12.12.2019 Наказом Міністерства фінансів України №520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року, затверджений «порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок - 520).

П.4 Порядку 520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 цього Порядку встановлено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинені в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

12.10.2021 відповідач прийняв Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №7 від 23.09.2021 у зв`язку з ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено.

Однак, як вже зазначалось судом, Позивачем був наданий повний комплект документів, який стосувався реалізації товару за випискою податкової накладної за фактом постачання товару, однак подані Позивачем первинні договірні документи Відповідач не взяв до уваги.

За змістом п.11 Порядку 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної податковій накладній І розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинені в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання податку копій документів, складених/оформлених із порушенням платником законодавства.

Позивач надав пояснення та всі первинні бухгалтерські та договірні документи до комісії регіонального рівня, натомість у своєму рішенні комісія ДПС зазначила про відсутність таких документів.

Зважаючи на наведене судом встановлено, що Рішення Комісії ДПС від 12.10.2021 року, яким відмовлено ТОВ «Агроресурс - 2006» у реєстрації податкової накладної №7 від 23.09.2021 з підстави у зв`язку: з ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено та копій первинних документів є не обгрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт проведення господарської операції, а отже вищезазначене Рішення Комісії ДПС підлягає скасуванню.

За таких підстав вимога позивача, щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкову накладну №7 від 23.09.2021, складену постачальником ТОВ «Агроресурс - 2006» на покупця ТОВ «РСМ Плюс» з дня зупинення, а саме з 30.09.2021 також підлягає задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачами не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроресурс - 2006" підлягає стягненню сплачений при поданні позовної заяви судовий збір в розмірі 2481,00 грн.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроресурс - 2006" (вул.Осипенка, буд.43, с.Киселівка, Менський район, Чернігівська область,15640) до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області (вул.Реміснича, буд.11, м.Чернігів,14000), Державної податкової служби України (04655, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії -задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення ТУ ДПС в Чернігівській області від 12.10.2021 року 3232212/34224599.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкову накладну №7 від 23.09.2021, складену постачальником ТОВ «Агроресурс - 2006» на покупця ТОВ «РСМ Плюс» з дня зупинення, а саме з 30.09.2021.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроресурс - 2006" судовий збір в розмірі 2481,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено 14 листопада 2022 року.

Суддя С.Л. Клопот

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2022
Оприлюднено16.11.2022
Номер документу107288953
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —620/6436/22

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 15.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Постанова від 15.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Рішення від 08.11.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Рішення від 08.11.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні