Рішення
від 14.07.2022 по справі 570/5942/21
РІВНЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 570/5942/21

Номер провадження 2/570/438/2022

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(з а о ч н о)

14 липня 2022 року Рівненський районний суд Рівненської області

в особі судді Остапчук Л.В.

за участю: секретаря судового засідання Захарук Г.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Рівне за правилами загального позовного провадження

цивільну справу за позовом Служби автомобільних доріг у Рівненській області до ОСОБА_1 про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою,

в с т а н о в и в :

У зв`язку з тим, що Служба автомобільних доріг у Рівненській області є державною організацією, яка створена відповідно до наказу Державної служби автомобільних доріг України № 113 від 15.03.2002 року "Про зміни в організаційній структурі Державної служби автомобільних доріг України" і на її балансі обліковуються автомобільні дороги міжнародного, державного та національного значення у межах Рівненської області, зокрема, серед них і національна дорога Н-22 "Устилуг-Луцьк-Рівне", межі якої не змінювались з 1979 року та з моменту її будівництва, земельна ділянка під вказаною автомобільною дорогою перебувала і перебуває у державній формі власності на праві користування у позивача з цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства для обслуговування автомобільного шляху, попри це, відповідач ОСОБА_2 на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ № 803184 від 02.06.2011 року набув у приватну власність частину вищевказаної земельної ділянки площею 0,0944 га, кадастровий номер 5624683300:06:032:0835, з цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, хоча спірна земельна ділянка перебуває в смузі відведення автомобільної дороги державного значення Н-22 "Устилуг-Луцьк-Рівне" на території Городоцької сільської ради Рівненської області і належить до земель транспорту, позивач звернувся до суду з позовом і просить усунути перешкоди у користуванні земельною ділянкою площею 40,9148 га з кадастровим номером 5624683300:07:028:0001 шляхом визнання недійсним Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ № 803184 від 02.06.2011 року, скасування державної реєстрації земельної ділянки загальною площею 0,0944 га з кадастровим номером 5624683300:06:032:0835 та припинення речового права ОСОБА_2 на земельну ділянку з кадастровим номером 5624683300:06:032:0835.

Представник позивача, Служби автомобільних доріг у Рівненській області, адвокат Цимбалюк О.П., в судове засідання не з`явилася, хоча повідомлялася про слухання справи своєчасно і належним чином. З`явившись до суду в день судового засідання, через неявку відповідача, вона подала до суду клопотання, в якому просить слухати справу також і у її відсутності, позовні вимоги підтримує і просить позов задоволити. В разі неявки в судове засідання відповідача не заперечила проти слухання справи у його відсутності та ухвалення заочного рішення.

Відповідач ОСОБА_2 -о. в судове засідання не з`явився, хоча повідомлявся про слухання справи своєчасно і належним чином, шляхом публікації оголошення про виклик на сайті Рівненського районного суду Рівненської області, оскільки адресовані йому конверти із судовими повістками повернулися на адресу суду із відмітками пошти про те, що "адресат відсутній за вказаною адресою". Причину неявки він не повідомив і від нього не надходили клопотання про відкладення розгляду справи чи слухання справи у його відсутності. Суд визнав неявку відповідача до суду неповажною.

З врахуванням наведених вище обставин, суд приходить до висновку про можливість проведення розгляду справи за відсутності сторін, на підставі наявних у справі документів. А оскільки в судовому засіданні відсутній відповідач, то суд вважає за можливе провести заочний розгляд справи і ухвалити заочне рішення.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що відповідно до Технічного звіту по встановленню та відновленню зовнішніх меж для видачі Держакту на право користування землею колгоспу ім.XXII з`їзду КПРС Ровенського району Ровенської області від 1979 року (наразі територія Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області) наявний Каталог координат на зовнішні межі автомобільної дороги "Устилуг-Луцьк-Рівне" по суміжності з колгоспом ім.XXII з`їзду КПРС.

З Плану границь землекористування від 1979 року, який є невід`ємним додатком до Технічного звіту по встановленню та відновленню зовнішніх меж для видачі Держакту на право користування землею колгоспу ім.XXII з`їзду КПРС Ровенського району Ровенської області від 1979 року, вбачається, що ШЕД № 869 було землекористувачем і за ним обліковувалась земельна ділянка в розмірі 35,7 га.

Відповідно доТехнічної документаціїпо встановленнюадміністративних границьГородоцької сільськоїРади народнихдепутатів Рівненськогорайону Рівненськоїобласті від1991року за ШЕД № 869 обліковувалась земельна ділянка в розмірі 43,6 га.

Згідно з Планом територій Городоцької сільської ради народних депутатів Рівненського району Рівненської області з Експлікацією землеволодільців та землекористувачів на території Городоцької сільської Ради народних депутатів, затверджений 23.12.1991 року відрізок автомобільної дороги "Устилуг-Луцьк-Рівне" (шлях союзного значення Ровно-Брест) включає спірну земельну ділянку. Згідно із пунктом 42 Експлікації землеволодільців та землекористувачів на території Городоцької сільської Ради народних депутатів земельна ділянка загальною площею 43,6 га обліковувалась за ШЕД № 869.

Відповідно до наказу Укравтодору від 10.04.1995 року № 66 "Про передачу автомобільних доріг Десятого упрдору Рівненському облавтодору", Рівненський облавтодор прийняв на баланс автомобільну дорогу "Рівне-Луцьк-Устилуг".

Відповідно до наказу Укравтодору від 25.07.2000 року № 169 "Про структурні та кадрові зміни в дорожньому господарстві Рівненської області" утворювалась Адміністрація автомобільних доріг у Рівненській області та Рівненський облавтодор передав автомобільні дороги на баланс Адміністрації.

Згідно наказу Укравтодору від 15.03.2002 року № 113 "Про зміни в організаційній структурі Державної служби автомобільних доріг України" Адміністрації автомобільних доріг перейменовано на Служби автомобільних доріг відповідних областей.

Служба автомобільних доріг у Рівненській області є державною організацією, яка створена відповідно до наказу Державної служби автомобільних доріг України № 113 від 15.03.2002 року "Про зміни в організаційній структурі Державної служби автомобільних доріг України" і є правонаступником шляхово-експлуатаційної дільниці № 869 (ШЕД № 869).

Постановою Рівненського апеляційного суду від 11 лютого 2021 року у справі № 570/4812/14-ц (провадження № 22-ц/4815/64/21) за позовом до Служби автомобільних доріг у Рівненській області встановлений преюдиційний факт:

"Убачається, що автомобільна дорога Н-22 "Устилуг-Луцьк-Рівне" відноситься до державної форми власності і її межі не змінювались з 1979 року. Цільове призначення - землі автомобільного транспорту. Відповідно до Плану територій Городоцької сільської ради народних депутатів Рівненського району Рівненської області з експлікацією землеволодільців та землекористувачів на території Городоцької сільської ради народних депутатів, затвердженого 23.12.1991 року, відрізок автомобільної дороги "Устилуг-Луцьк-Рівне" (шлях союзного значення Ровно-Брест) км 150 + 000 м-км 156 + 600 м земельна ділянка площею 43,6 га обліковувалась за ШЕД № 869 (т.1 а.с.123-127).

Згідно з наказом Державної служби автомобільних доріг України від 15 березня 2002 року № 113 "Про зміни в організаційній структурі Державної служби автомобільних доріг України" перейменовано Адміністрацію автомобільних доріг в АР Крим, областях та м.Севастополі у Службу автомобільних доріг в АР Крим, областях і м.Севастополі. Служби автомобільних доріг в АР Крим, областях і м.Севастополі є правонаступниками відповідних адміністрацій автомобільних доріг в АР Крим, областях та м.Севастополі. Отже, Служба автомобільних доріг у Рівненській області з 2002 року є правонаступником шляхово-експлуатаційної дільниці № 869 і до неї перейшло право користування спірною земельною ділянкою як до правонаступника філії "Рівненська ДЕД" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України".

Разом з тим, судом встановлено, що земельна ділянка площею 43,6 га, яка перебувала на балансі ШЕД № 869, включає спірну земельну ділянку, надану у постійне користування Службі автомобільних доріг загальною площею 40,9148 га відповідно до Державного акту ЯЯ № 260274 від 16 січня 2007 року".

Отже, право користування земельною ділянкою зберігається за відповідачем як правонаступником до його належного оформлення. Громадяни та юридичні особи не можуть втрачати раніше наданого їм в установлених законодавством випадках права користування земельною ділянкою за відсутності підстав встановлених законом. Такий правовий висновок викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.12.2018 року у справі № 372/5635/13-ц та постанові Верховного Суду від 12.01.2021 року у справі № 908/1947/19.

Крім того, зазначеною вище постановою Рівненського апеляційного суду було встановлено, що "будь-яких доказів про те, що уповноваженим органом прийнято рішення про припинення права користування спірною земельною ділянкою, яка була надана ШЕД № 869 для обслуговування та експлуатації автомобільної дороги, а також доказів вилучення земельної ділянки з користування цього підприємства та його правонаступників, апеляційний суд не встановив. Також, матеріали справи не містять доказів на підтвердження того, що цільове призначення цих земельних ділянок у встановленому порядку було змінено із земель автомобільного транспорту на ведення особистого селянського господарства. Відповідно до встановлених фактичних обставин справи частина спірної земельної ділянки ніколи не втрачала статусу автомобільної дороги, знаходиться у її межах та, відповідно, не могла та не була віднесена до земель сільськогосподарського призначення. Враховуючи наведене, апеляційний суд дійшов висновку, що розпорядження голови Рівненської райдержадміністрації № 263 від 17 квітня 2006 року та Державний акт на земельну ділянку ЯЯ № 260274 від 16 січня 2007 року про право постійного користування земельною ділянкою, видані Службі автомобільних доріг загальною площею 40,9148 га з дотриманням норм законодавства. Будь-яких порушень порядку ухвалення правових актів індивідуальної дії не встановлено".

Відповідно доІнформації зДержавного реєструречових правна нерухомемайно таРеєстру праввласності нанерухоме майно,Державного реєструІпотек,Єдиного реєструзаборон відчуженняоб`єктівнерухомого майнащодо об`єктанерухомого майнавід 09.01.2021року,№ 239944745, Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 30.11.2020 року та Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 11.01.2021 року № НВ-5608850802021 відповідач ОСОБА_2 на праві приватної власності володіє земельною ділянкою площею 0,0944 га, кадастровий номер 5624683300:06:032:0835 з цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, місце розташування земельної ділянки - Рівненська область, Рівненський район, с. Городок.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 09.01.2021 № 239944745 підставою для державної реєстрації права власності на спірну земельну ділянку є Витяг з Державного земельного кадастру НВ-5603273592017 від 13.07.2017 року, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ № 803184 від 02.06.2011 року.

Земельна ділянка відповідача ОСОБА_2 з кадастровим номером 5624683300:06:032:0835 є частиною земельної ділянки з кадастровим номером 5624683300:07:028:0001, що належить на праві користування Службі автомобільних доріг у Рівненській області відповідно до Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою від 16.01.2007 року серії ЯЯ № 260273, виданого Рівненською районною державною адміністрацією.

Крім того, з інформації, розміщеної на "Публічній кадастровій карті України" вбачається, що межі земельної ділянки відповідача з кадастровим номером 5624683300:06:032:0835 накладаються на земельну ділянку з кадастровим номером 5624683300:07:028:0001, яка перебуває у користуванні позивача.

Набувши у приватну власність спірну земельну ділянку, відповідач порушив право постійного користування позивача земельною ділянкою на підставі чинного Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою від 16.01.2007 року серії ЯЯ № 260273, оскільки згідно зі ст.116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Стаття 141 ЗК України передбачає припинення права користування земельною ділянкою, зокрема, в разі добровільної відмови від права користування земельною ділянкою або вилучення земельної ділянки, яке в будь якому випадку має здійснюватися шляхом прийняття уповноваженим органом відповідного рішення.

Спірна земельна ділянка відповідача перебуває в смузі відведення автомобільної дороги державного значення у межах на території Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області.

Вказана земельна ділянка належала і належить до земель транспорту, перебуває у державній власності і знаходиться в смузі відводу автомобільної дороги Н-22 "Устилуг- Луцьк-Рівне" - дороги І категорії національного значення.

Згідно зі ст.112 Земельного кодексу України охоронні зони створюються уздовж земель транспорту для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об`єкти.

Відповідно до ст.31 Закону України "Про транспорт" до земель дорожнього господарства належать землі, надані в користування під проїзну частину, узбіччя, земляне полотно, декоративне озеленення, резерви, кювети, мости, тунелі, транспортні розв`язки, водопропускні споруди, підпірні стінки, смуги відведення і розташовані в їх межах інші дорожні споруди та обладнання. До складу земель дорожнього господарства входять також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, зокрема, будинки (в тому числі жилі) та споруди дорожньої служби з виробничими базами.

Землі, що знаходяться під автомобільними дорогами загального користування та їх спорудами, надаються дорожнім організаціям у користування відповідно до чинного законодавства.

Згідно зі ст.14 Закону України "Про автомобільні дороги" розвиток мережі автомобільних доріг загального користування має для держави пріоритетне значення.

Згідно зі ст.7 Закону України "Про автомобільні дороги" автомобільні дороги загального користування є складовою Єдиної транспортної системи України і задовольняють потреби суспільства в автомобільних пасажирських і вантажних перевезеннях. Автомобільні дороги загального користування перебувають у державній власності і не підлягають приватизації.

Стаття 1 Закону України "Про автомобільні дороги" передбачає, що смуга відведення - земельні ділянки, що надаються в установленому порядку для розміщення автомобільної дороги.

Згідно зі ст.9 Закону України "Про автомобільні дороги" розміщення інших об`єктів у межах смуги відведення без дозволу власників доріг, органів, що здійснюють управління автомобільними дорогами, забороняється.

Відповідно до ч.1 ст.92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Порушені права землекористувачів підлягають відновленню в порядку, встановленому законом (частина 2 статті 65 вказаного Кодексу).

Отже, право постійного землекористування є безстроковим і може бути припинене лише з підстав, передбачених статтею 141 ЗК України, перелік яких є вичерпним. Дії органів державної влади та місцевого самоврядування, спрямовані на позбавлення суб`єкта права користування земельною ділянкою після державної реєстрації такого права поза межами підстав, визначених у статті 141 названого Кодексу, є такими, що порушують право користування земельною ділянкою.

Служба автомобільних доріг у Рівненській області, вже володіла земельною ділянкою під автомобільною дорогою "Устилуг-Луцьк-Рівне" та набула таке право в період чинності Земельного кодексу Української PCP від 08.07.1970 року і продовжувала своє право користування в період чинності Земельного кодексу України від 18.12.1990 року.

Одночасно з прийняттям Земельного кодексу УPCP 1990 року, Верховна Рада УРСР ухвалила 18 грудня 1990 року Постанову "Про земельну реформу". Згідно з п.1 вказаної постанови, всі землі Української PCP були оголошені з 15 березня 1991 року об`єктом земельної реформи і Верховна Рада України поклала обов`язок проведення земельної реформи на обласні, районні, міські, селищні і сільські ради народних депутатів і Раду Міністрів УРСР. Пунктом 6 Постанови було встановлено, що громадяни, підприємства, установи й організації, які мали у користуванні земельні ділянки, надані їм до введення у дію Земельного кодексу УРСР від 18 грудня 1990 року, повинні до 1 січня 1994 року оформити право володіння або право користування землею. Після закінчення даного строку раніше надане їм право користування земельною ділянкою підлягало припиненню. Хоча Постановою було встановлено, що в разі непереоформлення до 1 січня 1994 року прав на користування такими земельними ділянками з отриманням Державних актів на землю ці права підлягали скасуванню, зазначений термін кілька разів продовжувався, востаннє - до 1 січня 2007 року.

Однак, 22 вересня 2005 року у рішенні № 5-рп/2005 Конституційний Суд України визнав таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) положення пункту 6 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України щодо зобов`язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди без відповідного законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення; та пункт 6 Постанови Верховної Ради України "Про земельну реформу" від 18 грудня 1990 року № 563-ХП з наступними змінами в частині щодо втрати громадянами, підприємствами, установами і організаціями після закінчення строку оформлення права власності або права користування землею раніше наданого їм права користування земельною ділянкою.

Таким чином, строк переоформлення права постійного користування земельною ділянкою в даний час законом не визначений та не обмежений.

Як Земельний кодекс Української PCP від 08.07.1970 року, так і Земельний кодекс України від 18.12.1990 року серед підстав припинення прав користування земельними ділянками не передбачали неоформлення або непереоформлення раніше наданих прав, а Служба автомобільних доріг у Рівненській області добровільно не відмовлялась від права користування земельною ділянкою під автомобільною дорогою "Устилуг-Луцьк- Рівне" та не була позбавлена такого права у порядку чинного на той момент законодавства, тому право користування зберігалось до його належного переоформлення, дії які Позивач вчинив, отримавши Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою від 16.01.2007 року серії ЯЯ № 260273 на підставі розпорядження голови Рівненської райдержадміністрації від 17.04.2006 року № 263.

Згідно Вихідної земельно-кадастрової інформації, яка знаходиться в Технічній документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування земельною ділянкою, Службі автомобільних доріг у Рівненській області для обслуговування автомобільної дороги "Устилуг-Луцьк-Рівне" на території Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області (надалі Технічна документація із землеустрою) земельна ділянка, що знаходиться під автомобільною дорогою "Устилуг-Луцьк-Рівне", перебуває у державній власності з цільовим призначенням - для обслуговування автомобільних доріг.

Відповідно до пункту "а" статті 17 Земельного кодексу України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Враховуючи, що спірна земельна ділянка, завжди перебувала у державній власності, 27 квітня 2005 року Рівненська районна державна адміністрація, керуючись ст.ст.17, 92 Земельного кодексу України надала дозвіл № 06/1088 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання Державного акту на право постійного користування землею під автодорогою "Устилуг-Луцьк-Рівне" на території Бронниківської, Зорянської, Городоцької сільських і Клеванської селищної рад за межами населених пунктів Рівненського району.

В Пояснювальнійзаписці Технічноїдокументації ізземлеустрою зазначено,що заданими статистичногозвіту пронаявність земельі розподілїх поземлекористувачах натериторії Рівненськогорайону станомна 01.07.2004року (згіднодовідки Рівненськогорайонного відділуземельних ресурсіввід 25.08.204№ 3167-П) за ШЕД № 869 на території Городоцької сільської ради обліковується земельна ділянка площею 45,1 га.

Згідно обстеження земельної ділянки, матеріалів геодезичних вимірів, матеріалів встановлення меж сільських рад, земельна ділянка Служби автомобільних доріг у Рівненській області, яка рахується на території Городоцької сільської ради, частково знаходилася на території Обарівської сільської ради, а тому площа земельної ділянки на території Городоцької сільської ради становить 40,9148 га.

Земельна ділянка перебуває в користуванні Служби автомобільних доріг у Рівненській області згідно ст.71 Земельного кодексу України і віднесена до земель дорожнього господарства. На земельній ділянці знаходиться автомобільна дорога "Устилуг-Луцьк-Рівне", межі ширин смуги відведення якого становлять 35-68 м.

Городоцька сільськарада Рівненськогорайону Рівненськоїобласті рішеннямвід 25.01.2006року №717 погодила технічну документацію із землеустрою щодо складання Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою, площею 40,9148 га (в тому числі 36,4257 га забудованих земель та 4,4891 га лісів та інших лісовкритих площ) Службі автомобільних доріг у Рівненській області для обслуговування автомобільної дороги "Устилуг-Луцьк-Рівне".

Погодження Городоцькою сільською радою Рівненського району Рівненської області, а відтак - безумовне визнання прав позивача на земельну ділянку убачається з підпису сільського голови Городоцької сільської ради О.Ткачука на арк.37 зазначеної вище Технічної документації (копія Протоколу відновлення (встановлення) та погодження в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки Служби автомобільних доріг у Рівненській області на території Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області від 30.09.2005 року долучена до позовної заяви).

Рішенням Рівненської районної ради Рівненської області від 22.03.2006 № 404 погоджено Технічну документацію із землеустрою щодо складання Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою, площею 40,9148 га на території Городоцької сільської ради для обслуговування автомобільної дороги "Устилуг-Луцьк-Рівне".

17квітня 2006року розпорядженням№ 263голови Рівненськоїрайонної державноїадміністрації Рівненськоїобласті вирішено:

- затвердити технічну документацію із землеустрою щодо складання Державного акту на право постійного користування земельних ділянок загальною площею 40,9148 га для обслуговування автомобільної дороги "Устилуг-Луцьк-Рівне" на території Городоцької сільської ради Рівненського району;

- передати у постійне користування Службі автомобільних доріг у Рівненській області земельні ділянки загальною площею 40,9148 га для обслуговування автомобільного шляху "Устилуг-Луцьк-Рівне" на території Городоцької сільської ради;

- видати Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою для обслуговування автомобільного шляху "Устилуг-Луцьк-Рівне".

При реєстрації права приватної власності відповідача ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 0,0944 га, кадастровий номер 5624683300:06:032:0835 відбулись наступні порушення:

- протиправне розпорядження землями державної власності;

- протиправна зміна цільового призначення спірної земельної ділянки з земель транспорту державної форми власності на землі сільськогосподарського призначення приватної власності.

Відповідно до статті 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною.

Абзацом "б" частини 4 статті 83 Земельного кодексу України передбачена чітка заборона передачі у приватну власність земель під автомобільними дорогами.

Більше того, як зазначалось вище, не викликає сумнівів, що орган, уповноважений розпоряджатись земельною ділянкою державної форми власності, не надавав відповідачу ані дозволу на зміну цільового призначення земель транспорту, ані дозволу на набуття у приватну власність державних земель транспорту.

Згідно зі ст.152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Пунктами "б", "г", "д" частини 3 ст.152 ЗК України передбачено можливість захисту права на земельні ділянки шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та застосування інших, передбачених законом, способів.

Враховуючи наведене вище, за встановлених обставин, враховуючи надані докази, які є допустимими, належними, суд приходить до висновку, що набуття ОСОБА_2 права приватноївласності наземельну ділянкуплощею 0,0944га,кадастровий номер5624683300:06:032:0835та державнареєстрація такогоправа наспірну земельнуділянку порушуєправа позивача-Служби автомобільнихдоріг вРівненській області,як постійногоземлекористувача,та позбавляєйого повноцінного доступу до земельної ділянки у межах смуги відведення автомобільної дороги національного значення Н-22 "Устилуг- Луцьк-Рівне", таким чином суд вбачає порушення прав позивача, за захистом яких спрямоване його звернення до суду, позов є обґрунтованим, доведеним належними доказами, а тому підлягає до задоволення.

Неявку відповідача до суду, розцінено судом як самоусунення відповідача від вирішення даного спору, а це, в свою чергу, призводить до того, що у позивача немає іншого шляху, крім судового, вирішувати даний спір.

В зв`язку з відсутністю в позові позовної вимоги про стягнення з відповідача сплаченого судового збору, такий збір не підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст.76, 78, 141, 263-265, 280-283, 273, 352, 354 ЦПК України, ст.ст.17, 21, 71, 83, 92, 112, 116, 141, 152 Земельного кодексу України, Законом України "Про транспорт", Законом України "Про автомобільні дороги", суд, -

в и р і ш и в :

Позов Служби автомобільних доріг у Рівненській області до ОСОБА_1 про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою - задоволити повністю.

Усунути перешкоди Службі автомобільних доріг у Рівненській області у користуванні земельною ділянкою площею 40,9148 га з кадастровим номером 5624683300:07:028:0001 шляхом визнання недійсним Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ № 803184 від 02.06.2011 року, скасування державної реєстрації земельної ділянки загальною площею 0,0944 га з кадастровим номером 5624683300:06:032:0835 та припинення речового права ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 5624683300:06:032:0835.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Рівненського апеляційного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач - Служба автомобільних доріг у Рівненській області, що знаходиться за адресою: вул.Пушкіна, № 19, м.Рівне, код ЄДРПОУ 25894919.

Відповідач - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , паспортні дані та ідентифікаційний номер суду не відомі.

Суддя Остапчук Л.В.

СудРівненський районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення14.07.2022
Оприлюднено16.11.2022
Номер документу107292054
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —570/5942/21

Ухвала від 02.06.2022

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Остапчук Л.В.

Рішення від 14.07.2022

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Остапчук Л.В.

Ухвала від 24.12.2021

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Остапчук Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні