Рішення
від 15.11.2022 по справі 420/2625/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2625/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «РІДЖЕЙ ГРУП» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «РІДЖЕЙ ГРУП» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0266455004 від 04.12.2019 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що посадовими особами відповідача було проведено перевірку своєчасності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2019 р. За результатами перевірки складено акт №1286/15-32-50-04/40788298 від 14.11.2019 р. «Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП», код ЄДРПОУ 40788298», згідно якого встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями), на яких відповідно до вимог ст.192 та ст.201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області було прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0266455004 від 04.12.2019 року про зобов`язання сплатити штраф у загальному розмірі 93696,42 грн.

Позивач вказав, що 12.07.2019 року було подано заяву про приєднання №40788298. Зазначений договір було підписано 15.07.2019 року відповідно до квитанції №2. Договір складено між Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси ГУ ДПС в Одеській області, з однієї сторони, і платником податків ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП», з іншої сторони, з метою спрощення надання податкових документів з використанням телекомунікаційних каналів зв`язку. Заяву про приєднання від 12.07.2019 №40788298 було прийнято 15.07.2019 року, що підтверджується квитанцією №2.

Предметом Договору є визнання податкових документів, поданих платником податків (ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП») в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДПС. Згідно цього договору ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» подавало до органів ДПС усі податкові документи.

Проте, в заяві про приєднання було випадково допущено технічну помилку та вказано, що заява від 12.09.2019 року, хоча заява від 12.07.2019 року. Технічна помилка в місяці, замість 07 місяця було вказано 09 місяць. Проте саме квитанція №2 від 15.07.2019 року про прийняття заяви свідчить, що помилка є технічною. Так як квитанція від 15.07.2019 року не могла бути прийнята щодо заяви від 12.09.2019 року (так як вказано в заяві).

ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» намагалося зареєструвати в строк, визначений законом, наступні податкові накладні: №7 від 13.09.2019 року, №8 від 17.09.2019 року, №6 від 10.09.2019 року. Інші податкові накладні, що є предметом розгляду даної справи, навіть не пропускала система.

Позивач вважав, що податкові накладні від 16.08.2019 року, від 13.09.2019 року, від 17.09.2019 року, 10.09.2019 року, від 02.09.2019 року протиправно не приймалися органом ДПС.

За викладених обставин позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою судді від 17.04.2020 року відкрито спрощене позовне провадження у справі з викликом сторін.

Ухвалою від 19.05.2020 року зупинено провадження по справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і з урахуванням наказу голови Одеського окружного адміністративного суду від 20.10.2020 року №22-ОС/Д/С Про встановлення обмежень, спрямованих на запобігання, виникнення і поширення коронавірусної хвороби (СОVІD-19) в Одеському окружному адміністративному суді на період запровадження в Україні карантинних заходів.

Ухвалою від 25.08.2022 року поновлено провадження у справі. Продовжено розгляд справи зі стадії, на якій його було зупинено. Викликано сторони у судове засідання на 20 вересня 2022 року на 12:00 год.

У судове засідання, призначене на 20.09.2022 року на 12 год. 00 хв., повідомлені про дату, час і місце розгляду справи у встановленому законом порядку сторони не з`явилися, про причини неявки суд не сповістили.

Протокольною ухвалою від 20.09.2022 року відповідача - ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) в порядку процесуального правонаступництва замінено на ГУ ДПС в Одеській області як відокремлений підрозділ ДПС України (код ЄДРПОУ ВП 44069166).

Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності учасників справи, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у порядку письмового провадження.

15.05.2020 року до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню. У відзиві на позовну заяву відповідач зазначив таке.

ГУ ДПС в Одеській області проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП», за результати якої складено Акт №1286/15-32-50-04/40788298 від 14.11.2019 року. Перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних (розрахунків коригування до таких податкових накладних), що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених п.201.10 ст.201 ПК України, на яких відповідно до вимог ст.ст. 192, 201 ПКУ покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

Відповідач вказав, що дійсно, між ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» та ГУ ДФС в Одеській області укладено договір від 30.11.2017 року №1553001 про визнання електронних документів, з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», постанов Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 року №680 «Про затвердження Порядку засвідчення наявності електронного документа на певний момент часу», від 26.10.2004 року №1452 «Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності» та наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», від 06.06.2017 року №557.

15.07.2019 року позивачем направлено заяву про приєднання від 12.09.2019 року №1 до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 року №1553001.

15.07.2019 року сформовано та направлено на адресу підприємства квитанцію №2 щодо прийняття заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів.

Як свідчать обставини справи, згідно із наявною інформацією ІС «Єдиний реєстр податкових накладних», податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних у ЄРПН, виписані позивачем у серпні та вересні 2019 року (№2 від 02.09.2019 року; №6 від 10.09.2019 року; №7 від 13.09.2019 року; №8 від 17.09.2019 року; № 30,31 від 16.08.2019 року), зареєстровані в ЄРПН з порушенням законодавчо вставлених термінів, а саме: у жовтні 2019 року.

З огляду на вищевикладене, відповідач вважав оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0266455004 від 04.12.2019 року про застосування штрафу законним, а тому воно не підлягає скасуванню.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що посадовою особою ГУ ДПС в Одеській області на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п. 75.1.1 п.75.1 ст.75, ст.76 Податкового кодексу України проведено перевірку своєчасності реєстрації ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2019 рік.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено Акт №1286/15-32-50-04/40788298 від 14.11.2019 року «Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП», код ЄДРПОУ 40788298» (а.с. 37-38).

Згідно висновків Акту встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст.201 ПК України, на яких відповідно до вимог ст.ст. 192 та 201 ПК України покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

Встановлено порушення терміну реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН:

1) №31 на загальну суму 44500 грн. (дата виписки 16.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки - 36);

2) №30 на загальну суму 79250 грн. (дата виписки 16.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки - 36);

3) №7 на загальну суму 8380,80 грн. (дата виписки 13.09.2019 року, дата реєстрації 18.10.2019 року, кількість днів затримки - 18);

4) №8 на загальну суму 4285,87 грн. (дата виписки 17.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки - 6);

5) №6 на загальну суму 15833,33 грн. (дата виписки 10.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки - 21);

6) №2 на загальну суму 256500 грн. (дата виписки 02.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки - 21).

На підставі висновків Акта перевірки №1286/15-32-50-04/40788298 від 14.11.2019 року та за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітний період: серпень-вересень 2019 року, ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.12.2019 року №0266455004, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 4285,87 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 428,59 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 280714,13 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 56142,83 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 123750 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 37125 грн. Загальна сума штрафу за вказаним податковим повідомленням-рішенням становить 93696,42 грн. (а.с. 7).

Також судом встановлено, що між ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» та ГУ ДФС в Одеській області укладено договір про визнання електронних документів шляхом приєднання позивача до договору від 30.11.2017 року №1553001.

Так, 15.07.2019 року позивач надіслав до податкового органу заяву про приєднання №40788298 до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 року №1553001, яка датована "12.09.2019 року" (а.с. 48).

15.07.2019 року Центральним порталом прийому звітності ДФС України сформовано та направлено на адресу позивача квитанцію №2 щодо прийняття заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (а.с. 49).

04.09.2019 року позивачем направлено до податкового органу заяву від 04.09.2019 року №40788298 про приєднання до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 року №1553001 (а.с. 50).

Згідно електронної квитанції до зазначеної вище заяви, документ доставлено до ДПС України 04.09.2019 року о 18:00:27. Документ не прийнято. Виявлені помилки: «Діє Заява про приєднання від 12.09.2019 року №40788298 до Договору про визнання електронних документів» (а.с. 51).

Відповідно до матеріалів справи, 30.09.2019 року ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №6 від 10.09.2019 року (а.с. 52-53).

Згідно Квитанції до зазначеної вище податкової накладної, документ доставлено до ДПС України 30.09.2019 року о 19:09:21. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 40788298 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 54).

30.09.2019 року ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №7 від 13.09.2019 року (а.с. 55-56).

Згідно Квитанції до зазначеної вище податкової накладної, документ доставлено до ДПС України 30.09.2019 року о 12:42:59. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 40788298 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 57).

30.09.2019 року ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №8 від 17.09.2019 року (а.с. 58-59).

Згідно Квитанції до зазначеної вище податкової накладної, документ доставлено до ДПС України 30.09.2019 року о 12:43:00. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 40788298 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 60).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.п.20.1.4. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За нормами п. 75.1. ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).

Згідно зі ст.76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абз. 13 п.201.10 ст.201 ПК України).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

Для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

Для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Згідно п.1201.1 ст.1201 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі Порядок №1246).

У п.1 Порядку №1246 зазначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

Згідно п.3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Згідно п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п.14 Порядку №1246).

Як вбачається з матеріалів справи, 12.07.2019 року позивачем було подано заяву про приєднання №40788298 до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 № 1553001. Вказану заяву було прийнято податковим органом 15.07.2019 року відповідно до квитанції №2. Договір укладено між Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси ГУ ДПС в Одеській області, з однієї сторони, і платником податків ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП», з іншої сторони, з метою спрощення надання податкових документів з використанням телекомунікаційних каналів зв`язку. Підтвердженням укладення договору є вказана квитанція № 2 від 15.07.2019 року.

Суд бере до уваги доводи позивача про те, що в заяві про приєднання було допущено технічну помилку в даті, а саме: вказано, що заява від "12.09.2019 року" замість "12.07.2019 року".

Підтвердженням наявності технічної помилки в даті заяви є те, що цю заяву прийнято ДФС України згідно квитанції №2 від 15.07.2019 року, а отже заява не могла бути подана 12.09.2019 року, тобто пізніше дати її прийняття на два місяці.

Таким чином, суд встановив, що позивач подавав до реєстрації податкові накладні №6 від 10.09.2019 року, №7 від 13.09.2019 року, №8 від 17.09.2019 року в межах строку, визначеного законом для реєстрації податкових накладних.

Однак, зазначені накладні згідно направлених податковим органом квитанцій від 30.09.2019 року безпідставно не були зареєстровані в ЄРПН, оскільки у позивача був чинний договір з податковим органом про визнання електронних документів, укладений 15.07.2019 року.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що затримка реєстрації податкових накладних №6 від 10.09.2019 року, №7 від 13.09.2019 року, №8 від 17.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних виникла не з вини позивача, а тому відповідач протиправно застосував штрафні санкції за затримку в реєстрації вказаних податкових накладних, яка виникла саме з вини органу ДПС.

Щодо решти податкових накладних, які згідно додатку до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення були зареєстровані з порушенням встановлених законодавством термінів (№31 від 16.08.2019 року на загальну суму 44500 грн.; №30 від 16.08.2019 року на загальну суму 79250 грн.; №2 від 02.09.2019 року на загальну суму 256500 грн.), суд зазначає, що позивачем взагалі не надано суду докази того, що вказані податкові накладні направлялася ним на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, у тому числі у встановлений ПК України строк.

Доводи позивача про те, що є очевидним те, що податковим органом протиправно не приймалися вказані податкові накладні від 16.08.2019 року та від 02.09.2019 року, суд вважає необґрунтованими, оскільки ця обставина не є очевидною та потребує доказуванню позивачем як обставина, на яку позивач посилається в обґрунтування позовних вимог.

За відсутності доведеного факту надіслання позивачем на реєстрацію вказаних податкових накладних (№31 від 16.08.2019 року; №30 від 16.08.2019 року; №2 від 02.09.2019 року) неможна стверджувати про протиправність відмови податкового органу в реєстрації цих накладних в ЄРПН.

Тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення в частині застосування до позивача штрафу в розмірі 88425 грн. (13350 грн. + 23775 грн. + 51300 грн.) за порушення строку реєстрації податкових накладних №31 від 16.08.2019 року, №30 від 16.08.2019 року, №2 від 02.09.2019 року є законним та обґрунтованим.

При цьому, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №0266455004 від 04.12.2019 року в частині застосування до ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» штрафу в сумі 5271,42 грн. (1676,16 грн. (за затримку реєстрації податкової накладної №7 від 13.09.2019 року) + 428,59 грн. (за затримку реєстрації податкової накладної №8 від 17.09.2019 року) + 3166,67 грн. (за затримку реєстрації податкової накладної №6 від 10.09.2019 року)) є протиправним з підстав, викладених вище.

Оскільки розрахунок грошових зобов`язань платника податків є дискреційним повноваженням відповідача, податкове повідомлення-рішення №0266455004 від 04.12.2019 року слід скасувати через неправильне нарахування позивачу грошових зобов`язань.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «РІДЖЕЙ ГРУП» підлягають частковому задоволенню шляхом визнання протиправним податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №0266455004 від 04.12.2019 року в частині застосування до ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» штрафу в сумі 5271,42 грн. та скасування цього податкового повідомлення-рішення.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Стягненню з відповідача на користь позивача підлягає сплачений судовий збір у розмірі 118,26 грн. пропорційно до задоволених позовних вимог (2102 грн. / 93696,42 грн. х 5271,42 грн. = 118,26 грн.).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.3 ст.139, ч.9 ст.205, ст.ст. 241-246, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «РІДЖЕЙ ГРУП» (адреса: вул. Скісна, 27/29, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 40788298) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) задовольнити частково.

Визнати протиправним податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №0266455004 від 04.12.2019 року в частині застосування до ТОВ «РІДЖЕЙ ГРУП» штрафу в сумі 5271,42 грн. (п`ять тисяч двісті сімдесят одна гривня сорок дві копійки) та скасувати вказане податкове повідомлення-рішення.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РІДЖЕЙ ГРУП» (адреса: вул. Скісна, 27/29, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 40788298) судові витрати у розмірі 118,26 грн. (сто вісімнадцять гривень двадцять шість копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2022
Оприлюднено17.11.2022
Номер документу107315040
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/2625/20

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 25.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 15.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 24.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні