Справа № 420/12830/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Е.К.О.ГРУП» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Е.К.О.ГРУП» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, за результатом розгляду якого позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Одеської області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
№ 7128591/34319897 від 28.07.2022 року, про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 08.06.2022 року;
№ 7272596/34319897 від 30.08.2022 року, про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 17.07.2022 року;
№ 7272595/34319897 від 30.08.2022 року, про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 31.07.2022 року.
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену TOB «Е.К.О. ГРУП» (місцезнаходження: 65039 Одеська область, м. Одеса, проспект Гагаріна, 6.12-А офіс 908, код ЄДРПОУ 34319897) податкові накладні:
№ 13 від 08.06.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 27.06.2022 року;
№ 23 від 17.07.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 03.08.2022 року;
№ 45 від 31.07.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 12.08.2022 року.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що оскаржувані рішення є протиправними, такими, що прийняті не на підставі чинного законодавства України; необґрунтовані, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; непропорційними, зокрема без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, тому вони є протиправним та підлягають скасуванню. Підприємство надало в повній мірі необхідні документи та пояснення контролюючому органу. Первинні документи, оформлені в рамках господарських операцій, не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу 198, 201 Податкового кодексу України, ч.2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88), мають юридичну силу первинних документів. Надані позивачем документи підтверджують інформацію про те, що сума зазначена у податкових накладних № 13 від 08.06.2022 р., № 23 від 17.07.2022 року, № 45 від 31.07.2022 року є чистим доходом TOB «Е.К.О. Груп» у вигляді винагороди експедитора, відповідають здійсненню господарської діяльності підприємства та ні в якому разі не може дорівнювати обсягу придбання послуги постачання.
Ухвалою суду від 16.09.2022 року судом відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Представником відповідачів до суду надано відзив в якому останній заперечує щодо доводів позовної заяви. Відповідач зазначає, що згідно з квитанціями від 27.06.2022, 30.08.2022,12.08.2022 до податкових накладних №13 від 08.06.2022року, №23 від 17.07.2022 року, №45 від 31.07.2022 року за результатами обробки «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.». Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. 10.03.2020 року ТОВ «Е.К.О.ГРУП» подано Таблицю даних платника податку на додану вартість. За результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 10.03.2020 року за №9045784944, відповідно до п. 16 Постанови №1165, прийнято рішення про неврахування від 11.03.2020 року №1483683/34319897. Станом на час зупинення реєстрації податкових накладних №13 від 08.06.2022 року, №23 від 17.07.2022 року, №45 від 31.07.2022 року згідно інформаційної системи контролюючого органу відсутня прийнята таблиця даних платника податку на додану вартість з кодом УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29.20, що відповідає проведеним операціям, на які складені податкові накладні №13 від 08.06.2022 року, №23 від 17.07.2022 року, №45 від 31.07.2022 року. Отже, відомості щодо Коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29.20 не були підтвердженими. Станом на оскарження рішень №7128591/34319897 від 28.07.2022 року, №7272596/34319897 від 30.08.2022 року, №7272595/34319897 від 30.08.2022 року відсутній факт оскарження рішення про неврахування таблиці даних платника податку. З огляду на не надання ТОВ «Е.К.О.ГРУП» разом із повідомленням всіх необхідних документів, Комісією яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування були прийняті оскажувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №13 від 08.06.2022 року, №23 від 17.07.2022 року, №45 від 31.07.2022 року.
У відповіді на відзив позивач заперечує щодо наведених відповідачем доводів та зазначає, що наведене відповідачем у відзиві не спростовує фактичного порушення відповідачем прав позивача та обставин протиправності дій відповідача наведених у позові.
Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Е.К.О.ГРУП» є юридичною особою основним видом діяльності якого є: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.
03.07.2019 року між ТОВ «Е.К.О.ГРУП» та ДП «Адміністрація морських портів України» укладено Договір про забезпечення доступу Портового оператора до причалу(лів) №55-П-АМПУ-19, за яким Адміністрація зобов`язується забезпечити доступ Портового оператора до причалу(ів) № 3 Ізмаїльської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (надалі - Послуга), що перебуває у господарському віданні Адміністрації для проведення Портовим оператором вантажно-розвантажувальних робіт, а Портовий оператор зобов`язується сплатити Адміністрації плату за Послуги.
Надалі, 04.06.2022 року, між ТОВ «Е.К.О.ГРУП» (Виконавець) та ТОВ «Теус Термінал» (Замовник) укладено Договір № ТТ/ЕК-04 Про надання експедиторських послуг з перевалки відповідно до предмету якого Виконавець бере на себе зобов`язання організувати надання Замовнику послуга з перевалки сільгосппродукції: зернових та олійних культур, а також продуктів їх переробки - (далі за текстом Вантаж) на терміналі, а саме:
- Організувати перевалка вантажу комплекс технологічних операцій по прийманню вантажу % автомобільного транспорту та відвантаження на водний транспорт;
- Вести облік надходження та відправлення вантажів з терміналу;
- Організувати охорону вантажів під нас їх перевалки;
- Здійснювати розрахунки з портами за перевалку вантажу Замовника.
На виконання умов Договору № ТТ/ЕК-04 про надання експедиторських послуг з перевалки від 04.06.2022 року позивач надав Замовнику послуги навантаження кукурудзи на баржу « 72839», що підтверджується коносаментом № 1 від 08.06.2022 року, коносаментом № 2 від 08.06.2022 року та коносаментом № 3 на загальний тоннаж 1619,200т.
Сторонами Договору № ТТ/ЕК-04 08.06.2022 року складено Акт про надання послуг №101 на суму 388433,12 грн. «винагорода експедитора за експедиторські послуги по баржі « 72839» (а.с.26).
Позивачем, за надані послуги, оформлено та виставлено рахунок на оплату № 26 від 08.06.2022 року на загальну суму 388433,12 грн. (а.с.85).
Позивачем, 08.06.2022 року, за надані та оплачені експедиторські послуги на суму 388433,12 грн.,сформовано податкову накладну № 13 від 08.06.2022 року та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (з/б а.с.46).
27.06.2022 року ТОВ «Е.К.О.ГРУП» отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 13 від 08.06.2022 року, відповідно до якої: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.20І Податкового кодексу України, реєстрація 'ПН/РК від 08.06.2022 №13 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29.20,, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.» (а.с.87).
Позивачем, 26.07.2022 року направлено до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладинх/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 4 з копіями первинних документів, що підтверджують господарську операцію за податковою накладною в кількості 9 документів (а.с.53).
Проте, 28.07.2022 року, комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 7128591/34319897 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №13 від 08.06.2022 року у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладних (а.с.47).
Суд зауважує, що дана стрічка рішення містить вимогу «(документи, які не надано підкреслити)», проте жодного підкреслення в рішенні не здійснено.
Також, в межах того ж договору № ТТ/ЕК-04 від 04.06.2022 року, позивач надав Замовнику послуги навантаження кукурудзи на баржу « 227», що підтверджується коносаментом № 1 від 17.07.2022 року та коносаментом № 2 від 17.07.2022 року на загальний тоннаж 1242,140т.
Сторонами Договору № ТТ/ЕК-04 17.07.2022 року складено Акт про надання послуг №161 на суму 334319,50 грн. «винагорода експедитора за експедиторські послуги по баржі « 227» (а.с.62).
Позивачем за надані послуги оформлено та виставлено рахунок на оплату № 35 від 17.07.2022 року на загальну суму 334319,50 грн. (а.с.57).
Позивачем 17.07.2022 року за надані та оплачені експедиторські послуги на суму 334319,50 грн. сформовано податкову накладну № 23 від 17.07.2022 року та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.66).
03.08.2022 року ТОВ «Е.К.О.ГРУП» отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 23 від 17.07.2022 року, відповідно до якої: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.20І Податкового кодексу України, реєстрація 'ПН/РК від 17.07.2022 №23 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.» (а.с.68).
Позивачем, 26.08.2022 року, направлено до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладинх/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 9 з копіями первинних документів, що підтверджують господарську операцію за податковою накладною в кількості 12 документів (а.с.41).
Проте, 30.08.2022 року комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 7272596/34319897 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №23 від 17.07.2022 року у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладних (а.с.63).
Також, в межах договору № ТТ/ЕК-04 від 04.06.2022 року позивач надав Замовнику послуги навантаження пшениці на баржу «MST Georgije», що підтверджується коносаментом № 1 від 31.07.2022 року та коносаментом № 2 від 31.07.2022 року загальний тоннаж 1352,060т.
Надання вказаних послуг підтверджується Актом надання послуг за № 205 від 31.07.2022 р. на загальну суму 454876,25 грн (а.с.74).
Позивачем за надані послуги оформлено та виставлено рахунок на оплату № 37 від 31.07.2022 року на загальну суму 454876,25 грн. (а.с.69).
Позивачем 31.07.2022 року за надані та оплачені експедиторські послуги на суму 454876,25 грн. сформовано податкову накладну № 45 від 31.07.2022 року та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.78).
12.08.2022 року ТОВ «Е.К.О.ГРУП» отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 45 від 31.07.2022 року, відповідно до якої: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.20І Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.07.2022 №45 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.» (а.с.79).
Позивачем 25.08.2022 року направлено до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладинх/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 8 з копіями первинних документів, що підтверджують господарську операцію за податковою накладною в кількості 12 документів (а.с.43).
Проте, 30.08.2022 року комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 7272595/34319897 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №45 від 31.07.2022 року у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладних (а.с.76).
Позивача зазначає, що оскаржувані рішення є протиправними.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПКУ).
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 статті 201 ПКУ , на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього Кодексу, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПКУ, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Пунктами 13, 15 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПКУ, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
За приписами пункту 5 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
У відповідності до пункту 25 Порядку № 1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №13, №23 та №45 стала відповідність підприємства п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Додатком № 3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій, пунктом 1 якого визначено: Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Суд зазначає, що в порушення вимог пункту 11 Порядку № 1165, в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не визначено чіткого переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
З огляду на зміст оскаржуваного рішення, підставою для його прийняття стало ненаданням позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
При цьому, підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, оскаржувані рішення не містять.
Тобто, комісією ГУ ДПС в Одеській області формально визначено підстави для прийняття оскаржуваного рішення та не наведено конкретної інформації з приводу документів, які не надані позивачем, проте є необхідними для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної.
Судом встановлено, що на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, позивачем подані пояснення з належним чином оформленими підтверджуючими первинними документами, зокрема:
- разом з повідомленням №4 від 26.07.2022 року було надано 9 документів, а саме: Пояснення щодо ПН №13 від 08.06.2022; Додаток №1 від 14.04.2022 до договору про надання послуг №207-031; Договір про забезпечення доступу портового оператора до причалу від 03.07.2019; Рахунок на оплату №26 від 08.06.2022; Коносамент від 08.06.2022; Букінг-нота №КФО/191228-563 від 28.12.2019; Договір про надання експедиторських послуг №ТТ/ЕК-04 від 04.06.2022; Акт надання послуг №101 від 08.06.2022; Банківська виписка за 29.06.2022.
- разом з повідомленням №9 від 26.08.2022 року було надано 12 документів, а саме: Пояснення щодо ПН №23 від 17.07.2022; Договір про забезпечення доступу портового оператора до причалу від 03.07.2019; Договір про надання експедиторських послуг №ТТ/ЕК-04 від 04.06.2022; Додаткова угода №1 від 22.06.2022 до договору №ТТ/ЕК-04 від 04.06.2022; Банківська виписка за 10.08.2022; Коносамент від 17.07.2022; Букінг-нота №КФО/191228-563 від 28.12.2019; Рахунок на оплату №35 від 17.07.2022; Додаток №1 від 14.04.2022 до договору про надання послуг №207-031; Договір про надання послуг №207-031 від 14.04.2022; Акт надання послуг №161 від 17.17.2022; Коносамент №2 від 17.07.2022.
- разом з повідомленням №8 від 25.08.2022 року було надано 12 документів, а саме: Коносамент №2 від 31.07.2022; Пояснення щодо ПН №45 від 31.07.2022; Договір про забезпечення доступу портового оператора до причалу від 03.07.2019; Договір про надання послуг №207-031 від 14.04.2022; Коносамент №1 від 31.07.2022; Акт надання послуг №205 від 31.07.2022; Додаткова угода №1 від 22.06.2022 до договору №ТТ/ЕК-04 від 04.06.2022; Договір про надання експедиторських послуг №ТТ/ЕК-04 від 04.06.2022; Букінг-нота №КФО/191228-563 від 28.12.2019; Рахунок на оплату №37 від 31.07.2022; Додаток №1 від 14.04.2022 до договору про надання послуг №207-031; Банківська виписка за 17.08.2022.
Надання вказаних документів не заперечується відповідачами.
Таким чином, враховуючи наявність первинних документів, які підтверджують проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також, враховуючи те, що відповідні пояснення та документи були надані контролюючому органу, суд робить висновок, що наявні підстави для задоволення позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Е.К.О.ГРУП» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Згідно п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на висновок суду щодо протиправності оскаржуваних рішень комісії Головного управління ДПС в Одеській області, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 13 від 08.06.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 27.06.2022 року; податкову накладну № 23 від 17.07.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 03.08.2022 року; податкову накладну № 45 від 31.07.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 12.08.2022 року.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.
Згідно з ч. 1ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд зазначає, що за звернення до суду із зазначеним позовом позивач сплатив 7443,00 грн. судового збору.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Е.К.О.ГРУП» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Одеської області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
№ 7128591/34319897 від 28.07.2022 року, про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 08.06.2022 року;
№ 7272596/34319897 від 30.08.2022 року, про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 17.07.2022 року;
№ 7272595/34319897 від 30.08.2022 року, про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 31.07.2022 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену TOB «Е.К.О. ГРУП» (місцезнаходження: 65039 Одеська область, м. Одеса, проспект Гагаріна, 6.12-А офіс 908, код ЄДРПОУ 34319897) податкові накладні:
№ 13 від 08.06.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 27.06.2022 року;
№ 23 від 17.07.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 03.08.2022 року;
№ 45 від 31.07.2022 року датою її фактичного надходження до контролюючого органу, 12.08.2022 року.
Стягнути солідарно з Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Е.К.О.ГРУП» судовий збір у розмірі 7443,00 грн.
Відповідно до ст.255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з ч.1 ст.295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Е.К.О.ГРУП» (65039, м. Одеса, просп. Гагаріна, буд. 12-А, офіс 908; код ЄДРПОУ: 34319897).
Відповідач Головне управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044; код ЄДРПОУ ВП: 44069166);
Відповідач Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ:43005393)
Повний текст рішення складений та підписаний судом 15.11.2022 року.
СуддяН.В. Бжассо
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2022 |
Оприлюднено | 18.11.2022 |
Номер документу | 107333895 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні